יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:55

טדי רינר זכה בזהב, ארה"ב שברה שיא עולם

הישג מדהים לג'ודאי שזכה בזהב האולימפי הרביעי שלו והראשון של צרפת בג'ודו במשחקים ב-2024. השליחים עצרו את השעון על 3:07.41 דק' ב-4X400 מעורב

|
טדי רינר (רויטרס)
טדי רינר (רויטרס)

בזמן שכל העיניים הישראליות יהיו נשואות לעבר השליחים שלנו, בשאר רחבי צרפת יהיו עוד תחרויות רבות. גם היום (שישי) אנחנו כאן ב-ONE עושים לכם סדר עם כל מה שקורה בצרפת במשחקים האולימפיים עם מעקב הדוק וכל העדכונים.

20:20: כבר ביום הראשון של תחרויות האתלטיקה – שיא עולם נשבר. במירוץ ה-4X400 שליחים מעורב, נבחרת ארה”ב עצרה את השעון תוך 3:07.41 דקות ושברה את השיא העולמי שהיה שייך עד אותו הרגע גם הוא לארה”ב משנת 2023 ועמד על זמן של 3:08.80 דק’, אך כאמור, כעת יש שיא חדש. האמריקאים – ורנון נורווד, שאמייר ליטל, ברייס דדמון וקיילין בראון עשו זאת עוד בסיבוב המוקדמות של התחרות, כשמצפה להם עוד מירוץ הגמר.

נבחרת השליחים של ארה"ב עם שיא העולם (רויטרס)נבחרת השליחים של ארה"ב עם שיא העולם (רויטרס)

18:57: מדליית זהב לטדי רינר! הג’ודאי הצרפתי הוותיק השיג את המדליה המוזהבת התשיעית של הצרפתים במשחקים האולימפיים והראשונה בג’ודו, כאשר גבר על מינג’ונג קים הקוריאני במשקל של מעל 100 ק”ג. האיפון של הג’ודאי הגדול בכל הזמנים הושג 16 שניות לסיום הקרב. רינר זכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות ועוד אחת קבוצתית, כאשר יש לו גם שתי מדליות ארד מבייג’ינג וטוקיו.

טדי רינר (רויטרס)טדי רינר (רויטרס)

17:45: טדי רינר דוהר לעבר מדליית הזהב. הג’ודאי הטוב בכל הזמנים ניצח בחצי הגמר את רחימוב האוזבקי עם עוד איפון מרשים ויתחרה על מדליית הזהב, אותה הוא רוצה להחזיר לעצמו לראשונה מאז המשחקים בריו 2016. אגב, גוראם טוטישווילי, יריבו הקודם של הצרפתי, הורחק מהתחרות ולא התחרה בבית הניחומים בעקבות אותו אירוע אלים בסיום הקרב ברבע הגמר מול רינר. בגמר, רינר יפגוש את קים מינג’ונג הקוריאני. 

טדי רינח מנצח את רחימוב (רויטרס)טדי רינח מנצח את רחימוב (רויטרס)

17:30: בגמר תחרות הרכיבה על סוסים שבו הנבחרת הישראלית הגיעה למקום התשיעי, נשבר שיא היסטורי במדינה אחרת. ארצות הברית זכתה במדליית הכסף, ואחת מחברות הנבחרת היא לוראה קראוט בת ה-58. קראוט היא האמריקאית המבוגרת ביותר שזכתה במדליה אולימפית מזה 72 שנים (הלסינקי 1952), אז אוורד אנדט בן ה-59 זכה במדליית זהב בשייט.

לוראה קראוט (האמצעית) עם המדליה (רויטרס)לוראה קראוט (האמצעית) עם המדליה (רויטרס)

13:45: תקרית מוזרה ולא שגרתית בסיום הקרב של טדי רינר מול גוראם טוטישווילי ברבע הגמר בג’ודו עד 100 ק”ג. הצרפתי האגדי ניצח באיפון, מה שהוביל את הגיאורגי לתגובה אלימה ולחתירה לעימות פיזי ממשי עם הצרפתי, כשחבט בפניו, אך הצרפתי לא התרגש. בסיום, הם לחצו ידיים. 

עצבים בין גוראם טושישווילי לטדי רינר (רדאד ג'בארה)עצבים בין גוראם טושישווילי לטדי רינר (רדאד ג'בארה)
רינר וטושישווילי מחליפים בעיטות (רדאד ג'בארה)רינר וטושישווילי מחליפים בעיטות (רדאד ג'בארה)

13:30: צמד הסינים וואנג ז’ונגיואן ולונג דאוי זכו במדליית הזהב בקפיצה למים עם ציון כולל של 446.10. חואן מנואל הרננדז ואוסמר אולברה איבארה המקסיקנים זכו בכסף עם 444.03, בעוד אנתוני הארדינג וג’ק לואר הבריטים השלימו את הפודיום עם 438.15.

12:06: מדליית זהב לאירלנד בחתירה. איטליה עם מדליית הכסף, יוון עם הארד. 

12:00: סין קוטפת עוד מדליית זהב, הפעם בקפיצה למים לגברים. את מדליית הכסף לקחה מקסיקו, בעוד שבריטניה זכתה בארד.

11:20: שיא אולימפי בירי ל-50 מטר. צ’יארה לאון השווייצרית זכתה במדליית הזהב עם 464.4. סייגן מדלנה האמריקאית הגיעה למקום השני וז’אנג קיונגיו הסינית הסתפקה בארד.

צ'יארה לאון עם מדליית הזהב (רויטרס)צ'יארה לאון עם מדליית הזהב (רויטרס)

10:45: אנה לוקה האמורי ההונגרית, שתתמודד ברבע הגמר עד 66 ק”ג מול אימאן חליף, התייחסה לסערה סביב הכרומוזום הזכרי שהתגלה בגופה של האלג’יראית: “אני לא מפחדת, לא אכפת לי מה אומרים בתקשורת או ברשתות החברתיות. אם היא גבר, זה יהיה הישג גדול עבורי אם אנצח”.

10:38: למרות הסערה הגדולה והדרישה להדיח את אימאן חליף האלג’יראית ולין-יו טינג הטייוואנית, שבגופן התגלה כרומוזום זכרי (XY) מה שהוביל את איגוד האגרוף לאסור את השתתפותן באליפות העולם, הוועד האולימפי החליט שהן תוכלנה להמשיך להתחרות כרגיל.

כזכור, אתמול אנג’לה קאריני האיטלקייה פרשה 46 שניות לתוך הקרב מול חליף בטענה למכות חזקות שמעולם לא ספגה ואמרה: “זה לא הוגן”. רבים דרשו שיש לאסור עליהן להתחרות, אבל הוועד האולימפי לא קיבל את הדרישות וחליף תתמודד ברבע הגמר של 66 ק”ג מול אנה לוקה האמורי ההונגרית, בעוד טינג תפגוש את סיטורה טורדיבקובה האוזבקית ב-57 ק”ג.

אימאן חליף (רויטרס)אימאן חליף (רויטרס)

10:05: אז מה יש לנו היום? האתלטיקה מגיעה למשחקים האולימפיים היום ונקבל שם כמה תחרויות שונות. הטניס ימשיך עם ג’וקוביץ’ ואלקראס שינסו לקבוע דייט בגמר ועם שפיונטק בקרב על הארד. הכדורסל חוזר היום, וכמובן יש גם ג’ודו. במשקל הפתוח יש את הרשקו, אבל לא נשכח בגברים את טדי רינר הצרפתי שמצטרף לחגיגה האולימפית.

10:00: בוקר טוב לגולשי ONE. אמנם לא מעט ישראלים יעלו על הבמה שלהם, בין עם זה הים, מזרן, בריכה או כל דבר אחר, אך יש גם מתחרים לא ישראלים וכאן נעדכן על הכל.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */