יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:25

לא שטף ידיים כדי להגביר את עמידותו לחיידקים

הטריאתלט האמריקאי סת' ריידר בחר בדרך מוזרה להתכונן לזיהום בנהר הסיין: "ניסיתי להגדיל את סף החיידקים שלי". האם זה עזר לו ובאיזה מקום סיים?

|
סת' ריידר (רויטרס)
סת' ריידר (רויטרס)

הספורטאים האולימפיים עושים הכל כדי להיות כמה שיותר טובים ברגע האמת. בתוך השגרה המדויקת בין האולימפיאדות והאימונים המתישים, יש גם כאלה שמוסיפים לעצמם אמונות טפלות או אפילו הכנות שקצת יוצאות מהקופסה.

הטריאתלט סת’ ריידר כבר זכה בזהב באליפות העולם במונטריאול, כך שהוא למוד ניסיון בתחרויות גדולות. הפעם, בעקבות סאגת זיהום הסיין בפאריס, האמריקאי בן ה-27 החליט לעשות הכל כדי לסיים בתוצאה טובה בתחרות הטריאתלון, שנדחתה והתקיימה לבסוף היום (שני).

ריידר בחר שלא לשטוף ידיים בכל התקופה שקדמה לתחרות, שהתחילה במשחה בנהר שנוקה אחרי 100 שנה, וזאת על מנת להגביר את עמידותו לחיידקים: “אנחנו ידענו שתהיה חשיפה מסוימת לחיידקי אי-קולי, אני פשוט ניסיתי להגדיל את סף החיידקים שלי בגוף”, הסביר הטריאתלט.

הזיהום בנהר הסיין (רויטרס)הזיהום בנהר הסיין (רויטרס)

למען האמת, יש היגיון במעשה של נציג ארצות הברית, שכן על פי עיקרון החיסון הטבעי, חשיפה מבוקרת לחיידקים מסוימים יכולה לעזור לפתח תגובה חיסונית חזקה יותר. לצערו של סת’, זה לא כל כך עזר לו במקרה הזה. האמריקאי לא הצליח להתברג גבוה וסיים רק במקום ה-29 ובזמן של 1:47:53, דקה ו-39 שניות לפני הישראלי שחר שגיב.

אם כל ענפי האולימפיאדה היו בכלל בבריכה
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */