יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:20

אכזבה? בסופ"ש המשלחת נכנסת למאני טיים

ימים מתסכלים עברו על רוב הספורטאים אך רגעי האמת עם הפייבוריטים למדליות יחלו היום עם ימים עמוסים. אז מה צריך לדעת? אסי ממן, שליח ONE לפאריס

|
שרון קנטור, רז הרשקו, ארטיום דולגופיאט , פיטר פלצ'יק (שחר גרוס, חגי מיכאלי, רדאד ג'בארה, חגי מיכאלי)
שרון קנטור, רז הרשקו, ארטיום דולגופיאט , פיטר פלצ'יק (שחר גרוס, חגי מיכאלי, רדאד ג'בארה, חגי מיכאלי)

עד כה המשלחת הישראלית לא מתרוממת באולימפיאדת פאריס 2024. הימים הראשונים היו מתסכלים עבור רבים מהספורטאים ונדמה כאילו הסיכוי להגיע לתחזית המדליות שמדברת על ארבע-חמש הופעות על הפודיום ירד - אלא שזה לא נכון, כי לקראת סוף השבוע הקרוב מתחיל המאני טיים. זה יהיה סוף שבוע מלא באירועים חשובים ודרמטיים.

חלפו חמישה ימים מטקס הפתיחה וניתן לומר שמבחינה הישגית יש טעם חמצמץ. עד כה אף ספורטאי ישראלי לא באמת הצליח להתעלות מבין מי שהתחרו והתוצאות לא משביעות רצון. אומנם רובם לא היו מועמדים למדליה, אך עדיין ציפו מהם ליותר.

בג׳ודו, לדוגמה, תשעה ישראלים כבר התחרו מתוך 12 הנציגים שהעפילו לתחרות בפאריס, וברור שהם לא הגיעו כפייבוריטים למשחקים האולימפיים הללו, אך אף נציג מבין אלו שהתחרו לא הצליח להתעלות על עצמו ולהגיע לקרב על מדליה בכל זאת. נכון שהם גם קיבלו הגרלות קשות, אבל אף אחד לא באמת הרשים והפתיע, פרט אולי לגילי שריר שניהלה קרב הירואי מול קלריס אגבגננו המצוינת אך גם היא הודחה בקרב הראשון בסופו של דבר.

אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)

האכזבה המשמעותית ביותר הגיעה מאנסטסיה גורבנקו, השחיינית המצטיינת שסימנה את הגמר האולימפי ב-400 מטר מעורב כמטרה, אלא שהיא לא ניהלה נכון את המשחה ושילמה על כך ביוקר כשנותרה בחוץ. היא אפילו ויתרה על האפשרות להתחרות בחצי גמר וגמר 100 חזה בשביל זה. למרות זאת, יש לה מטרה חדשה - להעפיל לגמר ב-200 מעורב, ב-200 גב או לרשום הישג משמעותי במשחי השליחים. עד כה בבריכה, בעיצומה של התחרות, לישראל יש גמר אולימפי אחד ב-4X200 מטר חופשי לגברים.

גם ארטיום דולגופיאט, מי שהוגדר על הנייר כמועמד בטוח למדליה בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים, פתח בצליעה והדאיג את המשלחת במשך יום שלם עד לתום שלב המוקדמות, אבל עדיין עמד במשימה שלו והעפיל לגמר, כך שהשיג את מטרתו הראשונה. ביום שבת הוא יתחרה בגמר תרגיל הקרקע והפעם אסור לו למעוד אם הוא רוצה לסיים שוב על הפודיום. הוא בהחלט מסוגל לזה והתקווה למדליה ישראלית באולם בברסי עדיין קיימת.

ארטיום דולגפיאט (רדאד ג'בארה)ארטיום דולגפיאט (רדאד ג'בארה)

החל ממחר (חמישי) המשלחת הישראלית נכנסת לסוף שבוע מעניין במיוחד עם כל התותחים הכבדים - ויש מצב לראות גם כמה מדליות. שם יתחרו פיטר פלצ’יק וענבר לניר בג׳ודו, שניים שמסוגלים להגיע לקרבות על מדליה. לניר, שזכתה באליפות העולם לפני שנה, מגיעה כמדורגת השלישית בתחרות האולימפית מבין המשתתפות בקטגוריית המשקל של עד 78 ק״ג, ולכן היא תתחיל בשמינית הגמר כך שהיא במרחק של שלושה ניצחונות מפודיום.

מחרתיים, ביום שישי, יתקיימו שיוטי המדליות בתחרות גלישת הרוח במארסיי, כאשר שרון קנטור ותום ראובני יכולים להגיע אליהם כפייבוריטים. בנוסף, רז הרשקו תופיע במשקל הפתוח לנשים וגם היא מסוגלת ללכת עד הסוף לאחר שכמעט מכל תחרות בסבב העולמי היא חזרה עם מדליה. כמו כן, בבריכת השחייה אנסטסיה גורבנקו תנסה להפעיל לגמר ה-200 מעורב שיתקיים למחרת.

רז הרשקו (רדאד ג'בארה)רז הרשקו (רדאד ג'בארה)

ובנוסף אליהם, ביום שבת יתחרה גם ארטיום דולגופיאט בגמר תרגיל הקרקע. האלוף האולימפי אמור להתמודד על מדליה אולימפית שוב, בתנאי שיציב תרגיל טוב ויציב במהלך הגמר. בימים הללו המשלחת תימדד באמת במבחן התוצאה.

וזה עוד לא הכל, כמובן, כי יש בהמשך ימי התחרויות גם את נבחרת ההתעמלות האמנותית שמועמדת למדליה אולימפית, אבישג סמברג שתתחרה שוב בטאקוונדו אחרי שזכתה במדליית ארד בטוקיו, שחיין המים הפתוחים מתן רודיטי שסיים רביעי בטוקיו, וכמובן גם המרתוניסטים שינסו להפתיע אחרי תקופה מוצלחת.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */