יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:40
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

יש עתיד: עמיאל חתם על חוזה ארוך טווח בהפועל

בזמן הבנייה הנוצצת, במועדון חושבים קדימה. הכישרון הכי גדול חתם ל-4 שנים עם תוכנית בכל שנה וסעיפים: "מרגיש כאן כמו שלא הרגשתי מעולם". הכירו

|
ארי עמיאל (euroleague)
ארי עמיאל (euroleague)

הפועל תל אביב בנתה ועדיין בונה קבוצה שלא ראו מעולם במועדון, אך באותו הזמן סגנית אלופת המדינה חושבת גם על העתיד שלה. מי שחתם היום (שלישי) לארבע שנים נוספות הוא ארי עמיאל, אחד הכוכבים הכי גדולים של השנתון שלו אם לא הכוכב הגדול ביותר. חשוב לציין שלשחקן המוכשר היו הצעות מכמעט כל קבוצה בישראל, אך הוא בחר להמשיך בהפועל.

המחשבה כאן היא לטווח הארוך. יו”ר הפועל ת”א, רמי כהן, הצהיר בעבר שלצד כל ההתקדמות של המועדון והרוכש הנוצץ, עדיין בוער בו יותר מכל לקדם שחקנים ממחלקת הנוער, כשללא ספק עמיאל הוא הפרוספקט הבכיר. “אני שמח מאוד על ההחלטה שקיבלתי, המשותפת עם מי שקרוב אליי. מצפה להוכיח את עצמי”, אמר עמיאל ל-ONE.

רבים זוכרים אותו מסל הניצחון המפורסם מול מכבי ת”א בטורניר הדור הבא של היורוליג, סל שאפשר לומר היה נקודת מפנה בקריירה הצעירה שלו. “הסל? החיים לא כל כך השתנו מאז למען האמת, צריך להישאר צנועים בעיקר. היה הייפ גדול כמובן, אבל באמת צריך להישאר על הקרקע ולהמשיך להוכיח. זה קצת הלחיץ, אבל אתה נשאר במשחק, יודע מה אתה שווה ונותן בראש, העיד השחקן.

ארי עמיאל במדי הפועל ת"א (euroleague)ארי עמיאל במדי הפועל ת"א (euroleague)

בכל מקרה, נחזור לחוזה, כשאמור עם מחשבה לעתיד. עמיאל (16, 1.89) חתם בהפועל תל אביב על חוזה לארבע שנים, עד 2028. בעונה הקרובה מחודש ינואר הוא צפוי להשתלב באימון אחד לפחות בקבוצה הבוגרת, במטרה ללמוד, להתאמן, להשתפר ולהשכיל מהשחקנים הטובים ביותר במדינה. קצת מבברלי, קצת מטימור, קצת מרגלנד, קצת מיעקב וכל זאת בדרך של עמיאל למעלה.

על כך אמר עמיאל: “כל השמות שאמרת זה שמות גדולים וזה יהיה מטורף להתאמן איתם ולשחק איתם, אני מאמין בדרך שלי ובדרך של הפועל שגם אני וגם הם, יחד נמצא את השילוב כדי להיות שחקן בוגרים בהפועל תל אביב וכמובן שאני גם שואף מעבר. החלום הוא NBA, אני שואף רק לשם”. 

ארי עמיאל (onflick)ארי עמיאל (onflick)

באותו הזמן הוא צפוי כמובן לשחק לאורך כל העונה בנוער של האדומים, כשבעונה הבאה (עונת 2025/26) הוא צפוי להיות שחקן בוגרים לכל דבר. להתאמן על בסיס קבוע, לשחק כמה שיותר ולהמשיך ללמוד ולהשתפר. באותה עונה הוא יחזק את הנוער במשחקים החשובים שיהיו, אפשר לומר כפי שעשה עומר מאייר במכבי תל אביב בעונה החולפת.

בהמשך המטרה היא להמשיך לראות אותו משתפר מיום ליום ובסופו של דבר לקבל דקות משמעותיות בקבוצה הבוגרת. לאדומים חשוב מאוד לטפח את הדור הבא. בכל מקרה, לעמיאל יש בחוזה סעיף יציאה ל-NBA וגם ליורוליג, אך בהפועל שואפים כמובן להיות קבוצת יורוליג גם כן. עמיאל אמר על החתימה: “היה חשוב לי להישאר בהפועל ת”א, אני נכנס לשנה שנייה פה וקיבלו אותי מדהים. לא הרגשתי ככה באף מועדון שהייתי בעבר. אני שמח מאוד על ההחלטה, רק רוצה להוכיח עכשיו”.

ארי עמיאל בפעולה (onflick)ארי עמיאל בפעולה (onflick)

בשביל להבין את גודל הכישרון, נביט במספרים. במהלך טורניר הדור הבא של היורוליג בעונה החולפת עמיאל רשם ממוצעים של 11.8 נקודות, 2.5 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים למשחק, כל זאת שהוא לא רק שיחק עם שנתון מעליו, אלא הוא היה השחקן הצעיר ביותר בטורניר (!). במשחק הזכור נגד מכבי, הוא קלע 21 נקודות והוסיף ארבעה ריבאונדים לצד שלושה אסיסטים ב-25 דקות, כשהדובדבן שבקצפת היה סל הניצחון על הבאזר.

עמיאל יעלה בספטמבר לכיתה יא’ ובינתיים הוא עם נבחרת הקטדים, כשעונה הבאה הוא כבר צפוי לקפוץ לנבחרת הנוער. הוא כמובן לא לבד בעסק. מאמנו האישי, אבי אליהו, הוא בורג משמעותי מאוד בחייו של עמיאל. אליהו מייעץ לו, מלווה אותו, משפר אותו ואיתו יחד בכל המסע. איתי ירושלמי, מאמן הנוער של הפועל, שצפוי להמשיך בתפקיד בעונה הקרובה, אמון על נתינת הקרדיט לעמיאל ושילב אותו בטורניר הדור הבא למרות שהוא היה השחקן הצעיר בטורניר, כשכמובן השחקן החזיר לו בענק על הפרקט.

ארי עמיאל מתאמן (frio visuals)ארי עמיאל מתאמן (frio visuals)

עד כמה עמיאל מרשים? השחקן קיבל פנייה מ’ביובאסטק’, סוכנות העל שבראשה עומד מישקו רזנאטוביץ’. הסוכנות מייצגת כמה מהשחקנים המובילים באירופה וגם שחקנים ב-NBA, כשגם ים מדר בין היתר נמצא אצלה. סוכנו של עמיאל מהסוכנות הוא גוריאן רדונצ’יץ’ וזה הפעיל את אבי זילברמן בארץ כדי לטווח על החוזה. המשא ומתן היה קצר מאוד כשחשוב לציין שרמי כהן מאוד רצה לראות את זה קורה והחתימה הייתה קלה והדדית מאוד.

אחד האנשים הכי חשובים בחייו של ארי הוא אבי אליהו, שמאמן אותו כבר עשור ומלווה אותו: “אני עובד עם ארי מכיתה א’, מאז שהוא בן 16 אז זה עשור. אני מלווה אותו אם זה בפן המקצועי או בפן של הניהול, איך להתנהל בצומת דרכים חשובה. המעבר מראשון להפועל למשל, איך עושים את הדברים הנכון. זה ילד שמגיל קטן סומן ככישרון ורצינו שכל דבר יבוא בזמנו כדי שלא נשלם על החלטה. זה מרגש בעיני, אתה עובד עם שחקן מגיל 6 ואתה רואה פתאום נבחרות ישראל והפועל תל אביב וסל ניצחון על מכבי תל אביב. זו גאווה גדולה וסיפוק אדיר. אני חייב לציין גם את נקסט לבל ואת הצוות ששם, יש להם הרבה מאוד קרדיט בשיפור של ארי ובהתקדמות שלו לאורך השנים. זו גאווה גדולה וסיפוק אדיר עבורי ועבור הצוות בנקסט לבל שבשנתיים האחרונות ליווה יחד איתי את ארי”.

אבי אליהו (onflick)אבי אליהו (onflick)

על השחקן: “ארי מכיתה א’ ועד היום, מה שמיוחד בו זה שהוא ווינר, הוא חזק מאוד מנטלית. הוא מאוד קר רוח, הוא לא פחד אף פעם לקחת את הזריקות המכריעות, הוא תמיד שיחק עם גדולים ממנו ובכל זאת לא רק שאף לנצח אותם, אלא גם ניצח אותם. הדבר הזה הוא יתרון עצום, בשילוב הכישרון והאיכות שיש לו. בסוף, כדי להיות שחקן צריך ראש מאוד חזק ולדעתי לארי יש את זה”.

עוד אמר: “אין שמח ממני שהוא נשאר בהפועל תחת איתי ירושלמי. אני ואיתי עורכים הרבה שיחות, אני מאוד מעריך אותו כאיש מקצוע, הוא שילב את ארי בצורה פנומנלית וארי התבגר, השתפר והשכיל תחתיו. הפועל יכולה להיות בית אדיר לארי, יש ניסיון למועדון הזה בקידום כמו למשל ים מדר. הפועל רואה קודם את השחקן הצעיר וזה יתרון חשוב בהחלטה הזו. ביום שישי ייפתח אליפות אירופה לקדטים (עד גיל 16), ארי אמור להוביל את הנבחרת בתקווה שהיא והוא יגיעו להצלחות”.

איתי ירושלמי (איציק בלניצקי)איתי ירושלמי (איציק בלניצקי)

לסיכום: “רמי כהן מקצוען אדיר, הייתה הבנה ברגע איתו, הוא מבין כדורסל ואיך לקדם שחקנים צעירים, לא בכוח ולא בלחץ. הוא לא מגביל אותם, אין מאושר ממני ומארי שהוא נשאר. אגיד תודה לנקסט לבל, לגוריאן הסוכן שמייצג את חברת הסוכנות, לאבי זילברמן הסוכן האדיר שתרם המון. גם לרמי כהן שעזר לנו להסתכל על התמונה הגדולה ולהבין מה טוב לארי. יש עכשיו אליפות אירופה בקדטים, ארי אמור להיות הרכז הפותח של הנבחרת. אני מקווה שכך יהיה ושהוא יוביל את הנבחרת להצלחות ולהישגים יפים”.

הפועל ת"א חושפת את המדים לעונת 2024/25
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */