יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:05

לא תהיה מדליה: נדאל ואלקראס הודחו ברבע

מסע הקסם תם: צמד הספרדים נכנעו 6:2, 6:4 לקרייצ'ק וראם, שחקני זוגות אמריקאים מנוסים. אלקראס עצמו ניצח ביחידים, גם ג'וקוביץ' וזברב בשלב הבא

|
נדאל ואלקראס מאוכזבים (רויטרס)
נדאל ואלקראס מאוכזבים (רויטרס)

נגמר החלום. רפאל נדאל וקרלוס אלקראס, אגדת הטניס מהגדולות בכל הזמנים ויורשו הצעיר, חברו ביחד לאיחוד מרגש בטורניר הזוגות, אך הערב (רביעי) השניים סיימו את דרכם עם הפסד 6:2, 6:4 לראג’יב ראם ואוסטין קרייצ’ק.

הקהל דחף ודחף את הספרדים, אך בסופו של דבר צמד האמריקאים, שחקנים שמתמחים בזוגות, היו גדולים עליהם. במערכה השנייה בפיגור 5:4 נדאל ואלקראס הרימו את הרמה והשיגו כמה נקודות שבירה, אך לא הצליחו לממש אותן.

גם טורניר הטניס של הגברים בפאריס נמשך היום כאשר במוקד נובאק ג’וקוביץ’ עלה לרבע הגמר אחרי שניצח 5:7 ו-3:6 את דומיניק קופפר הגרמני המדורג 70 בעולם.

נדאל ואלקראס (רויטרס)נדאל ואלקראס (רויטרס)

המערכה הראשונה ארכה 55 דקות כאשר הסרבי הזיע. הוא נשבר פעם אחת, אבל הצליח לשבור את יריבו פעמיים. במערכה השנייה העניינים כבר הלכו עבורו יותר בקלות והגרמני נשבר בפעם הראשונה שהגיש בדרך להפסד.

קרלוס אלקראס אמנם הודח בזוגות, אך בגזרת היחידים הבטיח את מקומו ברבע הגמר אחרי 4:6, 2:6 על רומן סאפיולין הרוסי. תוך שעה וחצי בדיוק, הספרדי סגר עניין מול יריבו בעל ההגשות החזקות, במשחק שכלל לא מעט נקודות יפות ליד הרשת. בשלב הבא המשוכה שלו תהיה בדמות טומי פול האמריקאי.

גם אלכסנדר זברב, האלוף האולימפי טוקיו העפיל לשמינית הגמר. הרביעי בעולם פגש את אלכסיי פופירין (63) ולאחר מערכה ראשונה צמודה יחסית, סגר את הסיפור בדרך ל-5:7, 3:6.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)

המדורג הבכיר שהלך היום הבייתה הוא דניל מדבדב החמישי בעולם. מי שאחראי על ההדחה הוא פליקס אוז’ה אליאסים הקנדי (19) שניצח 3:6, 6:7 (5) את מדבדב, שממשיך להיות באופן מסורתי חלש יותר על החימר. אולי בשל כך, לא מדובר בהפתעה כל כך גדולה, שכן המישי בדירוג מעולם לא עבר את רבע הגמר ברולאן גארוס. גם טיילור פריץ (12) הולך הביתה לאחר שהפסיד 6:4, 7:5 ללורנזו מוסטי (16) האיטלקי שנמצא בתקופה מצוינת והשיג את הכרטיס לשלב הבא.

עוד בטורניר הגברים, סטפנוס ציציפאס המדורג 11 בעולם ניצח את סבסטיאן באאז מהמקום ה-18, כשגבר עליו 5:7 ו-1:6 בתום שעה ו-22 דקות. בהמשך, טומי פול האמריקאי שמר על הכבוד הלאומי אחרי ההדחה של טיילור פריץ, וגבר 6:7(6), 3:6 על קורנטין מוטה המקומי. כאמור, האמריקאי ינסה להדיח את הספרדי הצעיר בשלב הבא.

לורנצו מוסטי (רויטרס)לורנצו מוסטי (רויטרס)

בגזרת הנשים מלכת החימר איגה שפיונטק המשיכה להתקדם במעלה הטורניר. הראשונה בעולם פגשה את דניאל קולינס (9). האמריקאית הצליחה להפתיע ולנצח מערכה, אך בפיגור 4:1 במערכה השלישית פרשה. בסיום 1:6, 6:2, 1:4 לשפיונטק. 

הפתעה לא קטנה נרשמה כשאלופת ווימבלדון הטרייה ברבורה קרייצ’יקובה הצ’כית (10 בעולם), נכנעה 6:4, 6:2 לאנה שמידלובה הסלובקית (67) והיא הולכת הבייתה. הטניסאית הוותיקה אנג’ליק קרבר, כיום רק 212 בעולם, עוד הצליחה לנצח מערכה מול קינוון ז’אנג (7) אך בסופו של דבר הסינית ניצחה (4) 7:6, 4:6, 6:7 (6).

איגה שפיונטק (רויטרס)איגה שפיונטק (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */