יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:19

ארה"ב גברה על דרום סודן והעפילה לרבע הגמר

האמריקאים לחצו על הדוושה בכל פעם שהיה צורך בכך בדרך לניצחון 86:103. אדבאיו הוביל עם 18 נקודות, דוראנט ואדוארדס בלטו גם כן. משחק חלש לגבריאל

|
קווין דוראנט ודווין בוקר (רויטרס)
קווין דוראנט ודווין בוקר (רויטרס)

נבחרת ארצות הברית עשתה את המוטל עליה גם הערב (רביעי) כשניצחה 86:103 את דרום סודן במסגרת המחזור השני של בית ג’ בטורניר הכדורסל האולימפי. בכך נבחרת החלומות הבטיחה את אחד משני המקומות הראשונים בבית המקנים לה את הכרטיס לרבע הגמר.

נכון, זו לא הייתה יכולת השיא של נבחרת החלומות, אך בכל פעם שהיה צריך, שחקן אחר התעלה בשביל ללחוץ על הדוושה. פעם זה היה באם אדבאיו שהוביל את הקלעים עם 18 נקודות ופעם קווין דוראנט או אנתוני אדוארדס, שהיו שם בשביל לקלוע כמה סלים חשובים.

לברון ג’יימס לא היה בשיאו, עם 12 נקודות ומינוס 7 במדד הפלוס/מינוס, הכי פחות טוב בנבחרת האמריקאית. סטף קרי בכלל סבל מיום חלש עם 0 מ-6 לשלוש ושלוש נקודות בלבד. מי שבכלל לא לקח חלק בהתמודדות היה ג’ואל אמביד, שישב על הספסל לכל אורך 40 הדקות. זאת לאחר שבמשחק הקודם הקהל הגיב בבוז צורם בכל פעם שהסנטר נגע בכדור.

באם אדבאיו (רויטרס)באם אדבאיו (רויטרס)

המשחק נפתח בצורה צמודה יחסית כשנראה היה שהדרום סודנים מחזיקים קרוב, אך כשסטיב קר העלה את החמישייה השנייה, הפערים החלו לגדול. נוני אומאט, שחקנה של מכבי עירוני רמת גן בעונה החולפת, היה נקודת האור של דרום סודן ודאג כל הזמן לצמק את הפער. את המשחק אגב, הוא סיים עם 24 נקודות, הכי הרבה מבין שחקני שתי הקבוצות. ווניין גבריאל, שחקנה של מכבי תל אביב, היה קצת פחות טוב הערב עם שתי נקודות בלבד ולא פחות משבעה איבודים.

מבחינת הטבלה, ארה”ב מובילה את הבית עם שני ניצחונות, דרום סודן וסרביה אחר כך עם ניצחון והפסד, כשפורטו ריקו נועלת את הבית עם שני הפסדים. האמריקאים כאמור כבר הבטיחו את הכרטיס לשלב הבא, כשדרום סודן וסרביה יפגשו בשבת לקרב ישיר על הכרטיס הנוסף. גם המפסידה שם, תוכל להעפיל דרך המקום השני, אך זה תלוי גם בבתים האחרים.

קלעו לארצות הברית: באם אדבאיו 18 נקודות, קווין דוראנט 14 נק’, אנתוני אדווארדס 13 נק’, לברון ג’יימס 12 נק’, דווין בוקר ודרק וויט 10 נק’ כ”א, אנתוני דייויס 8 נק’, טייריס הליברטון 6 נק’, ג’רו הולידיי 5 נק’, ג’ייסון טייטום 4 נק’ וסטף קרי 3 נק’.

קלעו לדרום סודן: נוני אומאט 24 נקודות, קרליק ג’ונס 18 נק’, בול קוול 16 נק’, מריאל שאיוק 12 נק’, פטר יוק וג’יי תי ת’ור 7 נק’ כ”א ו-ווניין גבריאל 2 נק’.

אנתוני דייויס וסטף קרי חוגגים (רויטרס)אנתוני דייויס וסטף קרי חוגגים (רויטרס)

רבע ראשון – 14:26 לארצות הברית

חמישיית ארצות הברית: סטף קרי, דווין בוקר, ג’ייסון טייטום, לברון ג’יימס ואנתוני דייויס.

חמישיית דרום סודן: קרליק ג’ונס, מריאל שאיוק, בול קוול, ווניין גבריאל ונוני אומאט.

לאחר שלא שיחק כלל נגד סרביה, טייטום עלה בחמישייה, אבל כמובן שלברון היה האיש של ארצות הברית שעלתה ליתרון 0:6. רויאל אייבי, מאמן דרום סודן הזעיק פסק זמן, פחות מדקה מהפתיחה וממנו נבחרתו חזרה מצוין עם חמש נקודות רצופות. שלשה של מריאל שאיוק שם את האפריקאים ביתרון עם חמש נקודות, אך ארבע נקודות של לברון קבעו 10:10. 

סטיב קר הכניס את החמישייה השנייה שלו ומהר מאוד קווין דוראנט העלה את האמריקאים ליתרון שש. ג’רו הולידיי ודרק וויט סיפקו כמה מהלכי הגנה מצוינים והשטף ההתקפי של דרום סודן נעצר. אנתוני אדוארדס נכנס לעניינים עם חדירה יפה, דוראנט סחט עבירה בלתי ספורטיבית וההפרש עלה לתשע. שאיוק קלע, אבל וויט ענה עם שלשה בתום מהלך קבוצתי נהדר. לסיום חטיפה של אדוארדס הובילה לסל של באם אדביו שקבע 14:26 לארה”ב בסוף הרבע הראשון. 

לברון ג'יימס מטביע (רויטרס)לברון ג'יימס מטביע (רויטרס)
ג'ייסון טייטום ואנתוני דייויס (רויטרס)ג'ייסון טייטום ואנתוני דייויס (רויטרס)
ג'רו הולידיי (רויטרס)ג'רו הולידיי (רויטרס)
ספייק לי הגיע לצפות (רויטרס)ספייק לי הגיע לצפות (רויטרס)
אנתוני אדוארדס קולע (רויטרס)אנתוני אדוארדס קולע (רויטרס)

רבע שני – 36:55 לארצות הברית

הרבע השני נפתח עם דאנק של אדביו ושלשה של דוראנט ושוב פעם הדרום סודנים נאלצו לקחת פסק זמן מוקדם. דאנק נוסף של אדבאיו השלים ריצת 4:25 מטורפת, אותה קטע פטר יוק עם שלשה. דרק וויט חתם את הדקות של החמישייה השנייה עם שלשה נוספת. לברון ודייויס חזרו למגרש ומיד סיפקו נקודות, אך סל של בול קוול גרם הפעם לקר לקחת פסק זמן. 

טייריס הליברטון עלה לדקות ראשונות באליפות ומיד התחמם עם שתי שלשות, כשבתווך ג’ונס ואומאט קלעו בצד השני. אדבאיו היה השחקן הלוהט התורן עם שתי שלשות משלו. נוני אומאט, שחקנה של ר”ג בעונה החולפת, מנע במו ידיו מהאמריקאים להגדיל עוד את היתרון ודאנק של אדבאיו קבע את תוצאת המחצית, 36:55 לארה”ב.

קווין דוראנט (רויטרס)קווין דוראנט (רויטרס)
באם אדבאיו מטביע (רויטרס)באם אדבאיו מטביע (רויטרס)
שחקני ארה"ב חוגגים (רויטרס)שחקני ארה"ב חוגגים (רויטרס)
הכדור של קווין דוראנט צולל פנימה (רויטרס)הכדור של קווין דוראנט צולל פנימה (רויטרס)
לברון ג'יימס וטייריס הליברטון (רויטרס)לברון ג'יימס וטייריס הליברטון (רויטרס)

רבע שלישי – 57:73 לארצות הברית

לאחר דקה וחצי ללא סלים בפתיחת המחצית השנייה, סטף קרי הרים האלי הופ לג’ייסון טייטום, שקלע את נקודותיו הראשונות בטורניר. קוול ובוקר החליפו שלשות וחמש רצופות של דרום סודן צימקו את הפער ל-14 ועצבנו את קר שלקח פסק זמן והכניס למגרש את שחקני החמישייה השנייה, שעשו עבודה נפלאה במחצית הראשונה. הפעם זה לא עבד להם כל כך טוב, כשלא קלעו סל במשך שתי דקות ובצד השני אומאט צימק ל-11 בלבד.

דוראנט שבר את הבצורת עם עוד נקודות מהקו, ג’י טי ת’ור ודרק וויט החליפו שלשות. ווניין גבריאל, שחקנה של מכבי ת”א, שבר בצורת עם  נקודות ראשונות במשחק, כשבצד השני אדארדס החל לקחת אחריות עם שלשה ונקודות נוספות מהקו. אדביו סיים האלי הופ שהרים לו וויט, שאיוק ענה עם סל ועבירה בצד השני. בדקה האחרונה שתי הנבחרות לא הצליחו לקלוע ולאחר 30 דקות של כדורסל, לוח התוצאות הראה 57:73 לארצות הברית.

טייטום מטביע (רויטרס)טייטום מטביע (רויטרס)
דווין בוקר (רויטרס)דווין בוקר (רויטרס)
סטף קרי (רויטרס)סטף קרי (רויטרס)
שחקני דרום סודן חוגגים (רויטרס)שחקני דרום סודן חוגגים (רויטרס)
סטיב קר (רויטרס)סטיב קר (רויטרס)

רבע רביעי – 86:103 לארצות הברית

דייויס ובוקר הגדילו את ההפרש ל-19, קוול צימק מיד עם שלשה מהפינה. הדרום סודנים ניצלו עבירה בלתי ספורטיבית של דייויס בשביל לצמק עוד קצת, כשסל ועבירה של קרליק ג’ונס קבע 77:66, דוראנט מיד ענה עם שלשה חשובה. סטף קרי בשעה טובה ומוצלחת קלע את סל השדה הראשון שלו במשחק, בוקר הוסיף סל ועבירה ודאנק של דייויס החזיר את ההפרש ל-19 עם ריצת 0:7 מהירה. 

עוד ריצה קטנה של ארה”ב, עם נקודות של בוקר, לברון והולידיי דחפה את ההפרש אל מעל ל-20, אך ת’ור ואומאט הורידו אותו שוב. קרליק ג’ונס נכנס לעניינים בדקות האחרונות, כשבצד השני אדווארדס לקח את הכדורים אצל האמריקאים ובסיום 86:103 לנבחרת ארצות הברית שמנצחת ומעפילה לרבע הגמר.

נוני אומאט שומר על לברון (רויטרס)נוני אומאט שומר על לברון (רויטרס)
סטף קרי קולע (רויטרס)סטף קרי קולע (רויטרס)
אנתוני אדווארדס מטביע (רויטרס)אנתוני אדווארדס מטביע (רויטרס)
לברון ג'יימס מטביע (רויטרס)לברון ג'יימס מטביע (רויטרס)
סטף קרי מודה לקהל בסיום (רויטרס)סטף קרי מודה לקהל בסיום (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */