יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:14
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

המנוע החדש של מכבי ת"א? היכרות עם סיסוקו

לצד הגיליון הבריאותי הבעייתי וחוסר הניסיון, בצרפת מספרים על הקשר ששואב השראה ממודריץ' וגונדואן שהוא פעלתן, רב גוני, יוזם ובעל שליטה טובה

|
איסוף סיסוקו  (רדאד ג'בארה)
איסוף סיסוקו (רדאד ג'בארה)

"הוא שחקן טוב עם פוטנציאל, אבל בינתיים חסר לו מזל", אומר העיתונאי הצרפתי פרדריק להרי על איסוף סיסוקו, הקשר שקרוב לחתום במכבי תל אביב. ואכן, בכל הקשור למכשולים בלתי צפויים הספיק הכדורגלן בן ה-22 לעבור הרבה יותר מדי, והוא יקווה כי פורטונה תתייחס אליו אחרת כשהוא ילבש את המדים הצהובים.

הבעיות החלו כבר בתחילת 2020, כאשר הוא חתם בבורדו ביום הולדתו ה-18. למועדון הפאר הצרפתי יש אסוציאציות טובות מאוד עם קשרים ממאלי – הרי שם נולד ז'אן טיגאנה, מגדולי הקשרים הצרפתים בכל הזמנים, שהרכיב בשנות ה-80 את הטריו המיתולוגי בנבחרת עם אלן ז'ירס ומישל פלטיני.

אגב, ז'ירס, שבילה אף הוא את רוב הקריירה בבורדו, אימן בעשור הקודם את נבחרת מאלי בשתי קדנציות, והמליץ למועדון על מספר שחקנים צעירים שאיתר במדינה. סיסוקו צעיר מדי בכדי להשתייך לרשימה הזו, והוא התגלה באמצעות סקאוטים צרפתים אחרים, אבל היעד היה סמלי. הדמיון הבסיסי לטיגאנה קיים – הוא נמוך קומה, צנום ושורף שטחים ללא הפסקה. 

איסוף סיסוקו (רויטרס)איסוף סיסוקו (רויטרס)

מובן שאין ציפיות מאף שחקן ממאלי להתקרב לרמתו של כוכב העל מהעבר, אולם הוא הכיר היטב את ההיסטוריה. כאשר נציגי בורדו יצרו איתו קשר, הוא העדיף אותה על פני האופציות האחרות, שלא היו מושכות במיוחד, והצטרף לקבוצת המילואים עם לא מעט תקוות. אלא שבחלוף מספר שבועות פרץ משבר הקורונה, והנער מצא את עצמו בבידוד במלון במשך חודשים. הליגה בוטלה, המצוקה הנפשית הרחק מהמשפחה לא הייתה פשוטה, וההתאקלמות שתוכננה בתקופה זו נהרסה.

עם שובו של הכדורגל בעונת 2020/21 שולב לפרקים סיסוקו באימונים של הסגל הראשון, והמאמן ז'אן-לואי גאסה העניק לו 6 הופעות קצרות כמחליף על מנת לצבור נסיון כלשהו. הקשר אפילו כבש את שערו היחיד עד כה בקריירה, כאשר הבעיטה שלו ממרחק הוסטה פנימה בתבוסה 4:1 ללוריין, ובקיץ 2021 הוא כבר השתייך באופן קבוע לסגל הראשון – גם אם גאסה כבר עזב. 

זו הייתה התקופה המעודדת ביותר שלו, עם 4 הופעות רצופות בהרכב, ותגובות חיוביות בתקשורת. אלא שאז התברר כי גופו לא עומד במאמצים באימונים, וסיסוקו החל להרגיש כאבים ברגליו. הכמיהה להוכיח את עצמו הייתה גדולה, והקשר הצעיר ניסה להתעלם מהבעיה הרפואית עד שלא ניתן היה לסבול זאת עוד, ואז התברר כי מדובר בדלקת מסוג פריוסטיטיס שהשביתה אותו למספר חודשים. כאשר החלים, הוא גילה כי שחקנים אחרים תפסו את מקומו, והיה צורך להתחיל את הכל מחדש. 

כשסיסוקו החלים, אחרים החליפו אותו. שחקני בורדו (רויטרס)כשסיסוקו החלים, אחרים החליפו אותו. שחקני בורדו (רויטרס)

ההתלהבות הייתה גדולה במיוחד כאשר המאמן ולדימיר פטקוביץ' העניק לו צ'אנס במשחק הביתי מול מארסיי בינואר 2022, וסיסוקו גילה יכולת טובה בהפסד הצמוד 1:0, אך זה לא בדיוק עזר לו שבוע לאחר מכן. המוטיבציה המוגזמת גרמה להרחקה בשני כרטיסים צהובים מיותרים לגמרי, והקבוצה שנותרה בנחיתות מספרית בתחילת המחצית השנייה הובסה 6:0.

סיסוקו האומלל פרץ בבכי חסר מעצורים בחדר ההלבשה, ופטקוביץ' אמנם ניחם אותו, אך זו הייתה ההופעה האחרונה שלו בעונה המדוברת. הדבר כלל לא מפתיע, כי בורדו הסתבכה בתחתית העמוקה, וירדה בסופו של דבר מהמקום האחרון. במשבר מסוג זה, לא היה זמן לבחון צעירים חסרי ניסיון, אבל לפחות בליגה השנייה, כאשר רוב השחקנים הבכירים עזבו, קיווה סיסוקו לנצל את המצב לטובתו.

זה לא קרה, בעיקר כי פציעות הרסו לו גם את עונת 2022/23. הניתוח שעבר ב-2021 לא היה מושלם, והשכלותיו הורגשו במשך זמן רב. "לכל דבר שקורה יש סיבה. לא נחתי מספיק, והופיעו בעיות חדשות. אף פעם לא סבלתי מאותה פציעה פעמיים ברציפות, זה תמיד היה משה חדש", אמר לימים הקשר. לפיכך, הוא לא עזר במיוחד לבורדו בניסיונה לחזור מיידית למקומה הטבעי בליגה הבכירה. 

"לכל דבר יש סיבה". איסוף סיסוקו (רויטרס)"לכל דבר יש סיבה". איסוף סיסוקו (רויטרס)

העונה שעברה דווקא הייתה טובה הרבה יותר עבור סיסוקו מבחינה בריאותית, אבל הרבה פחות מוצלחת עבור המועדון כולו מבחינה כלכלית וספורטיבית. הניהול הכושל של הבעלים השנוא ג'רארד לופס פירק את בורדו מבפנים, והשחקנים התמודדו לעתים עם מציאות כמעט בלתי אפשרית. שמועות על פשיטת רגל אפשרית ליוו את העונה כולה, וכבר בתחילתה גרסו העיתונאים שאם לא תחזור לליגה הראשונה עלולה בורדו להיעלם. הסיכוי לעליה היה קלוש לאור הפתיחה העגומה, ובנסיבות אלה לא היה קל לסיסוקו לחוות את עונתו המלאה הראשונה בסגל הבכיר. 

הוא לא היה באנקר אצל המאמן הספרדי אלברט ריירה, אקס ליברפול כשחקן, אבל שותף ב-31 משחקי ליגה, מתוכם 14 בהרכב. הוא הפגין יכולת סבירה ביחס לחבריו בקבוצה ששקעה במרכז הטבלה, הציג אחוז דיוק טוב במסירות, כולל בכדורים ארוכים, ואף השלים 50 כדרורים. האוהדים תמכו בו בזכות המחויבות הבלתי מתפשרת שלו, ולדעת העיתונאים הוא היה אחד השחקנים הבולטים של הקבוצה בעונה בעייתית מאוד. 

אלברט ריירה (רויטרס)אלברט ריירה (רויטרס)

"סיסוקו הוא קשר רחבה לרחבה קלאסי. הוא רב גוני, פעלתן מאוד, תורם גם בהגנה וגם בהתקפה. יש לו שליטה טכנית טובה בכדור, הוא יוזם, ואי אפשר להתעלם מנוכחותו על המגרש. הוא לא מסתתר ולא נעלם, ותמיד מוכן לקחת אחריות. החיסרון הבולט עלול להיות מוטיבציית יתר – סיסוקו רץ כל כך הרבה, שהוא נוטה לשכוח את ההוראות הטקטיות ומפקיר את העמדה. הוא עדיין לא מנוסה מספיק, כי פציעות פגמו מאוד בהתקדמותו", מספר להרי.

זה ממש לא המצב בו ציפה למצוא את עצמו סיסוקו כאשר הגיע לצרפת לפני 4.5 שנים. הוא חתם באחד המועדונים הגדולים בצרפת, והשאיפה הייתה להשתלב בקבוצת צמרת, לשחק בליגת האלופות, ואולי אפילו להתמודד מול לוקה מודריץ' ואילקאי גונדואן – השחקנים אותם הוא רואה כמודלים לחיקוי.

אילקאי גונדואן ולוקה מודריץ' (רויטרס)אילקאי גונדואן ולוקה מודריץ' (רויטרס)

במקום זאת, הוא נזקק לטיפולים רפואיים מגוונים, בעוד המועדון קרס בהדרגה – עד שהורד הקיץ לליגה השלישית בשל חובותיו, ואז הכריז על הפסקת פעילות. כעת הוא נדרש לחשב את המסלול מחדש, והביקוש לא היה גבוה במיוחד. סיסוקו אולי קיווה כי ההשתתפות באולימפיאדה במדי נבחרת מאלי תשדרג את מעמדו, אך חלקו הוגבל באופן שנוי במחלוקת ל-20 דקות בלבד במפגש מול יפן. כאשר צפה מהספסל בהפסד לפרגוואי אתמול בערב, הוא כבר סיכם במכבי תל אביב והתכונן להגעה לישראל.

האלופה מקבלת אותו, אם כך, כשחקן חופשי – וזה משתלם הן למועדון והן לשחקן שזכה לתנאי שכר חלומיים ביחס לרזומה. הפוטנציאל קיים, וסיסוקו הוא מקצוען ללא בעיות אופי, כך שיש סיכוי להשתלבות מהירה, בדרכו להפוך למנוע במרכז המגרש של הצהובים. אם יתברר שהוא מסוגל להיות עשירית מטיגאנה, זה יספיק לליגת העל. עם זאת, הוא חסר ניסיון, זקוק להכוונה מצד המאמן, עדיין לוקה בהבנה הטקטית, וכשירותו תהיה תמיד בסימן שאלה לנוכח הגיליון הבריאותי הבעייתי. 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */