יום חמישי, 19.09.2024 שעה 18:29

"מוקי בטירוף, הוא רוצה להביא נחמה לסמדג'ה"

אחרי תקופה לא קלה, הג'ודאי יעלה ב-11:00 למזרן ויילחם גם בשביל המאמן, שהגיע למרות האבל: "אורן כמו אבא בשבילי". אסי ממן, שליח ONE לאולימפיאדה

|
אורן סמדג'ה עם שגיא מוקי (חגי מיכאלי)
אורן סמדג'ה עם שגיא מוקי (חגי מיכאלי)

לפני 32 שנה אורן סמדג’ה זכה במדליה אולימפית ולפני 32 שנה שגיא מוקי נולד. הם עברו המון ביחד, מאז הג’ודאי עלה על המזרן בו אימן המדליסט האולימפי. היום (שלישי) באולם שאן דה מארס בפאריס הם גם יוכלו לסגור מעגל מרגש.

אורן ושגיא הכירו עוד כשהיה ילד. סמדג’ה סימן אותו כיורש שלו. והוא אכן היה כזה. כישרון בלתי רגיל, כזה שמסוגל להעיף באיפון כל יריב שעמד מולו. אפילו תנועות הגוף שלו הזכירו את אורן כשהיה בצעירותו. כך הוא גם זכה באליפות העולם ובמדליות נוספות באליפויות אירופה. 

שגיא הוא מהג’ודאים הטובים בתולדות המדינה, אבל הוא עדיין לא זכה לעמוד על הפודיום האולימפי בתחרות האישית למרות שהיה קרוב לזה. באולימפיאדת ריו 2016 הוא הגיע לקרב על מדליית ארד והפסיד, בטוקיו 2020 הודח בשמינית הגמר אבל זכה לענוד את מדליית הארד האולימפית הקבוצתית.

שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)

ועדיין, זה חסר לו. פציעה קשה בגב, כזאת שמשפיעה עליו עד היום, היא זו שפגעה בו ומנעה ממנו לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. זו פציעה ממנה הוא סובל כבר שנים. בקמפיין האולימפי הנוכחי הוא התרחק מהטופ העולמי, היו תקופות קשות ללא מדליה והרבה תסכול.

אלא שעכשיו הכל מתגמד, הכל בפרופורציות הנכונות. אחרי שאורן סמדג’ה איבד את בנו עומר ז"ל שנפל בקרב ברצועת עזה, שגיא הפך לחיה באימונים. “הוא היה בטירוף, לא ראה בעיניים. הוא רוצה להביא לאורן נחמה”, סיפרו בנבחרת הגברים. “המצב מורכב אבל הוא יעשה הכל כדי לנצח, במיוחד אחרי שאורן הגיע איתו לפאריס למרות האבל הכבד”. 

שגיא סיפר אחרי הלוויתו: “אורן הוא כמו אבא בשבילי, עומר כמו אח קטן. הם היו בני בית אצלנו ואנחנו אצלם. זה השפיע עליי, הייתי צריך לאסוף את השברים ולנסות להתאושש”.

שגיא מוקי בהלווית עומר סמדג'ה ז"ל (שחר גרוס)שגיא מוקי בהלווית עומר סמדג'ה ז"ל (שחר גרוס)

לא ברור מה יהיה אחרי אולימפיאדת פאריס. האם מוקי ימשיך להתחרות או שזו הופעתו האחרונה? אם אורן ימשיך לאמן או שיגיד די אחרי החזרה לארץ? מה שכן ברור זה שמוקי יכול לסגור מעגל ולהעניק לעצמו, למאמנו ולמדינה שלה רגע של שמחה בתוך כל העצב. כולנו צריכים תמונת ניצחון של שניהם.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */