יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:53

ישפרו תוצאות? לקראת היום הגדוש באירועים

אחרי האכזבות מהמשלחת הישראלית, הספורטאים מתכוננים ליום הגדוש באירועים הצפוי היום. משגיב דרך מוקי ועד נבחרת הכדורגל. אסי ממן, שליח ONE לפאריס

|
המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה (רדאד ג'בארה)
המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה (רדאד ג'בארה)

אחרי כמה אכזבות מהמשלחת הישראלית, הספורטאים הישראלים מתכוננים ליום גדוש באירועים הצפוי היום (שלישי) במשחקים האולימפיים בפאריס בתקווה לשיפור התוצאות.

אחרי הרבה חששות ממצב המים באתר בו תתקיים, תחרות הטריאתלון, בה ישתתף שחר שגיב נדחתה למחר, משום שהישראלי שאמור להתחרות במסלול המשלב שחייה בנהר הסיין למרחק של קילומטר וחצי אולי לא יוכל לקפוץ למים בגלל שהנהר היה מזוהם בימים האחרונים ולא התקיימו בו אפילו אימונים.

גם אם לא ישחה בנהר שהושקעו בו מיליארדי אירו כדי לנקות אותו אחרי 100 שנה, מה שבטוח זה ששגיב יתחרה ברכיבת אופניים במסלול לאורך 40 קילומטר ובריצה של עשרה קילומטרים נוספים ללא הפסקה. באולימפיאדת טוקיו 2020 הוא סיים במקום ה-20 וכעת ינסה לשפר את המיקום שלו בתחרות האולימפית.

שחר שגיב (רוני כהן)שחר שגיב (רוני כהן)

שחר שגיב אמר לקראת הופעתו: "זו הפעם השנייה שאתחרה במשחקים האולימפיים, בטוקיו 2020 הייתי בלחץ גדול והפעם בפאריס 2024 אני מרגיש יותר מוכן. אני לא מודאג מהמים, אני סומך על האיגוד העולמי והוועד האולימפי כדי שיעשו כמיטב יכולתם על מנת שנתחרה במים נקיים כמו שצריך. אני כבר התחריתי בנהר הסיין בתחרות המבחן בחודש אוגוסט לפני שנה, ולא הרגשתי משהו שונה, אז נראה לי שיהיה בסדר".

הטריאתלט הוסיף: "אני רוצה לשפר את ההישג שלי מטוקיו שהיה מקום 20, אני רוצה להתברג קדימה ואולי אפילו להילחם על מדליה כי ההישג שלי במשחקי אירופה הוכיח לי שאני מסוגל להכל. כשנצא בזינוק, אני אכוון הכי גבוה. אני רוצה לעשות תוצאה גדולה, כבר קיבלתי הוכחה שאני קרוב לטופ העולמי. אני מרגיש פורץ דרך במה שאני עושה, אני רק מקווה שיבוא דור אחריי שישבור גם את השיאים שלי בעתיד".

גילי שריר (חגי מיכאלי)גילי שריר (חגי מיכאלי)

החל מהשעה 11:00 באולם הג'ודו בפאריס תתחרה גילי שריר במשקל של עד 63 ק"ג, כאשר היא תיאלץ להתמודד בקרב הראשון שלה על המזרן מול היריבה הקשה מכולן, קלריס אגבגננו, הצרפתייה שזכתה בזהב האולימפי בטוקיו 2020 ואחת מהדמויות הכי אהודות בצרפת. במקביל, גם שגיא מוקי יופיע במשקל של עד 81 ק"ג, כאשר הקרב הראשון שלו יהיה נגד טימו קבליוס הגרמני.

"אני מגיע ממקום שונה לתחרות הפעם", אמר שגיא מוקי בדרך לקרב הראשון. "אני לא מגיע מדורג, אבל עם הרבה ניסיון, מחובר לעצמי, מאמין בעצמי ורוצה לתת את הכל. המלחמה הייתה נקודת המפנה עבורנו, אני מרגיש תחושת שליחות עבור כל האנשים שנלחמו למען המדינה. אני גם מגיע כאבא הפעם, כך שיש לי יותר אחריות".

שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)

אחרי ימים ללא רוח כמעט בכלל, החל מהשעה 13:10 במארסיי, תום ראובני ושרון קנטור צפויים להתחרות בגלישת הרוח בדגם ה-IQ פויל באתר השייט המקומי. ראובני ביצע שיוט אחד, קנטור ביצעה שניים – והפעם הם אמורים להתחרות כל אחד בחמישה שיוטים.

שרון קנטור (sailing energy)שרון קנטור (sailing energy)

ב-12:30 בבריכת השחייה, תומר פרנקל יתחרה במוקדמות 100 מטר חופשי. אם יעפיל לחצי הגמר, יתחרה בו באותו הערב. בנוסף, בשעה 14:05 נבחרת השליחים תתחרה ב-4X200 מטר חופשי לגברים בהרכב שצפוי לכלול את דניס לוקטב, גל כהן גרומי, בר סולובייצ'יק ואיתן בן שטרית. 

דניס לוקטב (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)דניס לוקטב (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

בטורניר הכדורגל, נבחרת ישראל תסיים את שלב הבתים במשחק נגד נבחרת יפן בשעה 22:00 באצטדיון דה לה בוז'ואר בנאנט. לראשונה, הנבחרת יוצאת מפאריס למשחק בעיר אחרת. עד כה, השחקנים של גיא לוזון אספו רק נקודה אחת משני המשחקים הראשונים בפאריס וייתכן שיסיימו את הטורניר האולימפי מיד לאחר המשחק מול היפנים, שכבר הבטיחו עלייה לרבע הגמר.

שחקני הנבחרת האולימפית (רועי כפיר)שחקני הנבחרת האולימפית (רועי כפיר)

מה עוד יכול להיות? בגלישת גלים ענת לליאור הפתיעה עד כה וייתכן שתופיע לשלבים הסופיים בתחרות בטהיטי. החל מהשעה 21:20 יתקיימו תחרויות, חצי הגמר והגמר. האם היא תהיה שם?

ענת לליאור (רויטרס)ענת לליאור (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */