יום חמישי, 19.09.2024 שעה 04:50
לוח תוצאות

בין הנרצחים במג'דל שמס: 3 שחקנים של ממב"ע

ג'ון, חאזם ואמיר אבו סאלח ז"ל, שזכה באליפות עם נערים ב', הם ממחלקת הנוער של הקבוצה. גם 2 שחקניות כדורסל מהפועל צעירי הגולן נרצחו. זהו סיפורם

|
קבוצת נערים ב' של בני ממב
קבוצת נערים ב' של בני ממב"ע (באדיבות המועדון)

העצב מסרב לדעוך. בוקר חדש עלה היום (ראשון), אבל בעבור תושבי מג'דל שמס, תושבי הצפון, בני העדה הדרוזית, אנשי בני ממב"ע ובכלל – מדובר בבוקר קשה מנשוא. אתמול (שבת), קצת אחרי השעה 18:00 בערב נחתה ופגעה רקטה רצחנית של ארגון הטרור חיזבאללה במגרש האימונים הסינתטי במג'דל שמס, רצחה 12 ילדים ובני נוער ופצעה למעלה מ-35.

בין 12 הנרצחים, שלושה ילדים צעירים ששיחקו במחלקת הנוער של מועדון ספורט בני ממב"ע הגולן והגליל, המורכבת מהיישובים מג'דל שמס, עין קיניא, בוקאעתא ומסעדה. ג'ון וודיע אבראהים ז"ל, הוא הצעיר מביניהם. ילד בן 12, נולד במרץ 2012. שחקן ילדים ג' של המועדון. חאזם אכרם אבו סאלח ז"ל, בן 15 בהירצחו. אמיר רביע אבו סאלח ז"ל, בן 16 בהירצחו.

באירוע המחריד, נהרגו גם שתי שחקניות כדורסל צעירות מהפועל צעירי הגולן – איזל נשאת איוב ואלמה אימן פח'אלדין. יו"ר איגוד הכדורסל עמוס פרישמן שוחח עם אמיר חלבי יו"ר המועדון, ביקש להביע את תנחומיו בפני המשפחה, הכפר והעדה הדרוזית כולה והציע את עזרתו ככל שיתבקש. איגוד הכדורסל ומשפחת הכדורסל כולו, מרכין את ראשו ברגעים קשים אלו וימצא את הדרך להזכיר את איזל ואלמה, שנקטפו בדמי ימיהן על ידי מרצחים.

אמיר רביע אבו סאלח, חאזם אכרם אבו סאלח וג'ון (ג'וני) וודיע אבראהים (מ.ס בני ממב"ע הגולן והגליל)אמיר רביע אבו סאלח, חאזם אכרם אבו סאלח וג'ון (ג'וני) וודיע אבראהים (מ.ס בני ממב"ע הגולן והגליל)
איזל נשאת איוב ואלמה אימן פח'אלדין (פרטי)איזל נשאת איוב ואלמה אימן פח'אלדין (פרטי)

וג'די אלקיש, אחראי מחלקת הנוער במועדון ספורט בני ממב"ע הגולן והגליל, שחקן ואדם דומיננטי בקבוצת הבוגרים של המועדון, תושב בוקאעתא, המכיר היטב את רבים מהנרצחים הצעירים, שוחח הבוקר עם ONE בתחושות מעורבות ובכאב חד כתער. "עד שלוש לפנות בוקר ליוויתי המשפחות בכאבן. הילד הבכור שלי, בן התשע, לא הצליח לישון עד שחזרתי. דאג לי".

"ההלוויה תצא בשעות הבוקר היום מהמגרש הסינתטי במג'דל שמס, המקום בו נרצחו הילדים ובני הנוער, שבסך הכל רצו לשחק כדורגל. היה זה לילה קשה מבחינתי. לא באמת ישנתי. קמתי סביבות השעה שש בבוקר בכדי להתארגן, לאסוף את עצמי ולעלות למג'דל שמס, להלוויות של הילדים האלה, שקיפחו חייהם על לא עוול בכפם".

וג'די אלקיש עם צלחת האליפות לנערים ב' (באדיבות מ.ס. בני ממב'ע הגולן והגליל)וג'די אלקיש עם צלחת האליפות לנערים ב' (באדיבות מ.ס. בני ממב'ע הגולן והגליל)

קצת אחרי השעה 18:00, איפה האירוע תופס אותך?
"הייתי אצל חבר, בבוקאעתא, שתינו קפה. באותו הזמן הילד שלי הלך לשחק כדורגל במגרש המקומי, לשחק כדורגל עם חברים מהשכונה. אשתי חייגה אליי, בקושי יכולה הייתה לדבר ואמרה לי לקחת את הבן שלנו מהמגרש בקול רועד. לא הבנתי מה קרה ושאלתי אותה למה מדברת בכזו חרדה? אמרה לי שהייתה נפילה במגרש הכדורגל במג'דל שמס ושולחת לי תמונה משם. הזדעזעתי".

"התנעתי את האוטו והלכתי להביא את הילד. לפני שהגענו הביתה, סגרתי את המגרש בבוקאעתא ועל יד המגרש, יש עוד מתחם משחקים וביקשתי מכולם לעזוב כי יש התרעות ואירוע במג'דל שמס. בדומה לשאר האנשים שקיבלו אינפורמציה על שארע, גם אני התחלתי להרכיב את הפאזל ולקבל עוד ועוד מידע על מה שקרה שם".

"הבנתי שזה אסון ולא סתם נפילה. רצו תמונות מאוד קשות ברשת. לאט לאט התחלנו לזהות את הילדים. עברו שעות מאוד קשות על הכפרים באזור, על מג'דל שמס, עלינו כבני אדם. אני, אישית, מכיר לא מעט ילדים בתור איש בני ממב"ע הגולן והגליל ובתור מורה לחינוך גופני במג'דל שמס. לימדתי חלק מהם".

וג'די אלקיש מנהל מחלקת הנוע ר (מ.ס בני ממב"ע הגולן והגליל)וג'די אלקיש מנהל מחלקת הנוע ר (מ.ס בני ממב"ע הגולן והגליל)

"אני מחבק את המשפחות, את ההורים, את הילדים הפצועים. אני כן יודע להגיד שיש עדיין ילדים בבתי החולים הקשורים למחלקת הנוער שלנו. אני לא יודע מה דרגת הפציעה שלהם ואני מאחל להם החלמה מהירה. אני לא יודע כמה בדיוק ומי בדיוק. מבחינתי, כל הילדים שנפלו ואלו שנפצעו הם חלק מאיתנו. אתה מקבל את התמונות של הילדים ומבין ששלושה מהם היו במחלקה שלנו".

"שניים מהם היו שחקנים פעילים, מצטיינים, שאחד עלה ליגה עם נערים ב' לליגה הארצית והשני עלה לקבוצת ילדים ב'. השלישי היה פעיל עד לפני שתי עונות, שגם נפל בפיגוע הטרור הזה. ג'וני ואמיר פעילים ומצטיינים וחאזם עדיין שייך אלינו ולא חידשנו לו את כרטיס השחקן עדיין. רק לפני כחודש פגשתי אותו ואמר לי שמתאמן באינטנסיביות על מנת לחזור בכל הכוח לעונה הקרובה".

ג'ון אבראהים (בני ממב"ע הגולן והגליל)ג'ון אבראהים (בני ממב"ע הגולן והגליל)

"מכה מאוד חזקה נפלה על הגולן. מכה מאוד חזקה נפלה על מג'דל שמס. מכה מאוד גדולה נפלה על הכדורגל באזורנו. זה משנה מציאות. ברגעים כאלה, הכדורגל הופך מינורי. הילדים האלה, התמימים, לא עשו דבר לאף אחד. בסך הכל הגיעו למגרש הכדורגל לשחק בו וליהנות עם החברים. זה 12 משפחות שהשתנו החיים שלהם. 12 אימהות שנקטפו להן הילדים והילדות".

"אתמול, כחלק מההכנות להלוויה, אחת האימהות זיהתה אותי וצעקה מול כולם 'איך תפתח כך עונה בלי הבן שלי?'. זה קרע אותי באותו רגע. מה הלאה? אין לנו ברירה אחרת מלבד להתמודד עם המצב, לחבק המשפחות ולהמשיך הלאה. לא ניתן לטרור לנצח אותנו. אנחנו חזקים. אין לנו ברירה אחרת. נמשיך הלאה".

ג'ון, אמיר וחאזם. ספר על כל אחד מהם בקצרה. איזה ילדים היו הם.
"אמיר שיחק כמגן שמאלי ולעיתים כמגן ימני בקבוצת נערים ב'. בעונה החולפת הקבוצה הזו, בה שיחק אמיר, העפילה לליגת נערים ב' ארצית צפון. יש לו תמונה עם צלחת האליפות, תמונה שעכשיו אתה מסתכל עליה ומצטמרר. מדובר בילד אצילי, מנומס ומחונך. ילד שגם מבחינת הכדורגל, ראינו אותו מגיע רחוק. היו לו תכונות שהן מעל לגילו הצעיר".

אמיר אבו סאלח (בני ממב"ע הגולן והגליל)אמיר אבו סאלח (בני ממב"ע הגולן והגליל)

"בשלב מסוים בחייו הצעירים שנקטפו, נלקח הוא לבית ספר של מחוננים בקריית שמונה, הוריו האמינו בו, תמכו בו ונתנו לו את כל הכלים להצלחה. מדובר באבידה לא רק להורים שלו, אלא לכל הגולן. זה מסוג הילדים שאתה מתקשה להאמין שדווקא הוא כבר איננו, בגיל כל כך צעיר. יחסר לנו מאוד. לכולנו".

"ג'וני הוא ילד שמשחק בתשיעיות, ילדים ג'. מדובר בילד מלא באנרגיות. אי אפשר לתאר את הילד המקסים הזה. הוא היה ילד שיכול היה לשגע אותי, במובן הטוב של המילה. הוא היה נמרץ ומלא בסקרנות, במשחקים ובאימונים. ברחוב, הייתה מוצא אותו פונה למבוגרים ושואל לשלומם ואיך יכול לעזור להם. היה בו משהו ייחודי לו. הייתה לו הנוכחות שלו. מי לא הכיר את ג'וני באזור?".

"לגבי חאזם, הוא גדל אצלנו עד ילדים א'. מדובר בילד מנומס, עם חיוך רחב על הפנים, ילד שנוכחותו הייתה מורגשת בכל מקום אליו הגיע. ילד שקשה לי מאוד לדבר עליו כרגע, כשאיננו עוד. תמיד היינו בקשר ושאלתי אותו מה איתו ואיפה הוא. בקיץ הזה עבד חזק בכדי לחזור למועדון, לעונה הקרובה. התגעגע הוא לכדורגל ולמועדון ולחברים ולאנשים בו. ילד מיוחד שנקטף לו".

חאזם אכרם אבו סאלח (בני ממב"ע הגולן והגליל)חאזם אכרם אבו סאלח (בני ממב"ע הגולן והגליל)

"מועדון הכדורגל מ.ס בני ממב"ע הגולן והגליל מרכין את ראשו לנוכח לכתם של 12 מיקירינו, כששלושה מהם שייכים למועדון שלנו. אמנם אנחנו יום אחד אחרי מה שקרה, אבל זה ממשיך להדהד כאילו שאנחנו עדיין באירוע. אני, אישי, לא יודע איך להתמודד עם זה מבחינת הפעילויות של המועדון. למי יש לו, איך שאומרים, תיאבון לכדורגל בשעה זו?".

מ.ס בני ממב"ע הגולן תנציח את שלוש הנופלים ששיחקו במחלקת הנוער שלה?
"אנחנו עובדים על זה. כבר אתמול, באמצע הלילה, עלתה מחשבה כזו. אבל אני אגיד לך את האמת? אני לא יודע מה הכיוון לאחר המקרה הזה. אני לא יודע אם אצליח בכלל לרשום הקבוצות לעונת 2024/25. זה קרה במגרש האימונים של הילדים במחלקת הנוער שלנו. יום אחרי אירוע כזה, אי אפשר לקבל החלטות. כל עוד יש מלחמה בצפון הארץ, לא ברור כיצד נצליח לפתוח עונה כך".

"באמת שאני לא אופטימי לגבי משחק הכדורגל, ובוודאי לאחר מה שקרה אתמול בערב. תראה את קריית שמונה. כבר עונה שלמה משחקים מחוץ לעיר שלהם ונפגעים מזה מקצועית. זה לא פשוט בכלל. מה שקרה אתמול זה האסון הכי גדול שהיה בארץ מאז השבעה באוקטובר 2023. אנחנו נחכה, נראה לאן נושבת הרוח ונחליט. לא ניתן למלחמה ולארגוני הטרור להכניע אותנו".

אמיר רביע אבו סאלח ז"ל (04/2008), שיחק בעונה החולפת, עונת 2023/24, בקבוצת נערים ב' של מ.ס. בני ממב"ע הגולן והגליל, ששיחקה בליגת נערים ב' צפון והעפילה לליגת נערים ב' ארצית צפון, הליגה השנייה בטיבה בשנתון. גדל במועדון השלום מג'דל שמס, כשהחל לשחק כדורגל בעונת 2015/16. מדובר במועדון ששיחק בו במשך שנתיים, לא רצופות, עד מעברו לבני ממב"ע (2020/21).

חאזם אכרם אבו סאלח ז"ל (07/2009), שיחק לפני שנתיים (2021/22) בקבוצת ילדים א' של המועדון. גם הוא, בדומה לאמיר, גדל במחלקת הנוער של מועדון השלום מג'דל שמס בעונת המשחקים 2017/18. שיחק שם במשך שנתיים רצופות. למרות שלא היה שחקן פעיל בשנתיים האחרונות, בעונת 2024/25 היה אמור לפתוח עם בני ממב"ע בנערים ב'. כל כך ציפה לזה.

ג'ון (ג'וני) וודיע אבראהים ז"ל (03/2012), שיחק בעונה שחלפה לה בקבוצת ילדים ג' של המועדון. רשם 10 הופעות במדי קבוצתו, תחת הדרכתו של אברהים אכרם בן ה-57, המכיר היטב המקום והחל לאמן במג'דל שמס בעונת 2013/14. ג'וני הצעיר מבין השלושה במחלקת הנוער של מ.ס. בני ממב"ע הגולן והגליל, נטקף לאחר שסיים עונה ראשונה ואחרונה במחלקת הנוער הצפונית.

קבוצת ילדים ג׳ של בני ממב״ע (באדיבות המועדון)קבוצת ילדים ג׳ של בני ממב״ע (באדיבות המועדון)

הודעה רשמית שפורסמה הבוקר (ראשון) בדף הפייסבוק של מועדון ספורט בני ממב"ע הגולן והגליל: "בכאב לב ובצער עמוק, מועדון ספורט בני ממב"ע הגולן מביע את תנחומיו הכנים למשפחות הנרצחים באסון המזעזע שפקד את מג'דל שמס ואת כל רמת הגולן בתאריך 27 ביולי 2024. במהלך משחק כדורגל תמים במגרש הכפר, פגע טיל שנורה בידי כוחות האיבה, וגרם למותם של ילדים ובני נוער, ולפציעתם של רבים אחרי".

"הרשימה הכואבת של הנרצחים כוללת את: אלמא אימן פחר-אלדין ז״ל, בת 11; מילאר מעצ'אד אלשעאר ז״ל, בן 10; ויניס אדהם אלספדי ז״ל, בת 11; איזיל נשאת איוב ז״ל, בת 12; יזן נאיף אבו סאלח ז״ל, בן 12; ג'וני ודיע איבראהים ז״ל, בן 13; אמיר רביע אבו סאלח ז״ל, בן 16; נאג'י טאהר אלחלבי ז״ל, בן 11; פג'ר לית' אבו-סאלח ז״ל, בן 16; חאזם אכרם אבו סאלח ז״ל, בן 15 ונאזם פאחר סעב ז״ל, בן 15".

"יש לציין ששניים מהנרצחים היו שחקנים פעילים במחלקת הנוער של המועדון בעונת המשחקים האחרונה, אמיר אבו סאלח מקבוצת נערים ב׳ וג׳וני אברהים מקבוצת ילדים ג׳. שחקן נוסף שגדל במועדון הוא חאזם אכרם אבו סאלח ששיחק לפני שנתיים בקבוצת ילדים א׳. הלב נשבר אל מול האובדן האכזרי של נשמות צעירות ותמימות, שכל חלומן היה לשחק כדורגל באווירה של שמחה וחברות. אנו משתתפים בצערן הכבד של המשפחות השכולות, מחזקים את ידיהן ומקווים כי ימצאו את הכוח להתמודד עם האובדן הבלתי נתפס הזה".

"מועדון ספורט בני ממב"ע הגולן מחויב להמשיך ולהיות עמוד תווך תומך ופעיל בקהילה, ולעשות כל שביכולתו על מנת להקל על הכאב ולהביא מזור לפצעים הפיזיים והנפשיים שנגרמו. אנו נמשיך לפעול למען חיזוק ערכי הספורט, האחדות והסולידריות בקהילה, ולעמוד לצד כל מי שנפגע באירוע הנורא הזה. בימים קשים אלו, עלינו להתלכד ולהמשיך לפעול יחד למען חיזוק הקהילה והאחדות. אנו שולחים את איחולינו להחלמה מהירה ושלמה לכל הפצועים, ומקווים כי ימצאו את הכוח להתגבר על הפצעים ולהמשיך הלאה. יהי זכרם ברוך".

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */