יום ראשון, 08.09.2024 שעה 04:31

הג'ודאי יושעה לכמה שנים אם יחרים את בוטבול?

באלג'יריה הצהירו שדריס "הולך לייבש את הציוני", אבל בכיר טען: "זה עלול לפגוע בו ולהרחיק אותו מהמשחקים הבאים". אסי ממן, שליח ONE לאולימפיאדה

|
טוהר בוטבול עם מדליית הזהב (איגוד הג'ודו)
טוהר בוטבול עם מדליית הזהב (איגוד הג'ודו)

האם טוהר בוטבול יזכה בניצחון טכני כבר בפתיחת הטורניר האולימפי? לפי דיווחים בתקשורת במולדתו לאחר ההגרלה אתמול (חמישי), הג’ודאי האלג’יראי מסעוד דריס צפוי לא להופיע לקרב עם הישראלי בפתיחת התחרות במשקל של עד 73 ק"ג.

מסעוד דריס בן ה-22 הוא אלוף אפריקה בשלוש השנים האחרונות והוא מן הסתם היה רוצה להתחרות בניסיון להשיג מדליה אולימפית, אך החרם הערבי צפוי להימשך. לפי דיווחים באלג'יריה: “דריס הולך ‘לייבש’ את הציוני ולא לעלות לקרב. הוא צפוי לפרוש מהתחרות”.

פרשן ספורט ערבי בכיר טען: “האלג'יראים במלכוד. מצד אחד נהוג שכל אחד שמתחרה עם ישראלי אוטומטית לא מופיע לקרב, אבל הפעם אם דריס לא יעלה זה עלול לפגוע בו. הוא ג'ודאי עם עתיד גדול, כך שבמקרה בו הוא יחרים את הקרב - זה עלול לעלות לו בקריירה שלו כי הוא עלול להיות יורחק מהמשחקים האולימפיים הבאים ואולי גם יושעה לשנים קדימה”.

טוהר בוטבול בפעולה (חגי מיכאלי)טוהר בוטבול בפעולה (חגי מיכאלי)

האלג’יראים חוששים מהחרמת הקרב בגלל מה שקרה במשחקים האולימפיים הקודמים. כזכור, באולימפיאדת טוקיו 2020 פתחי נורין האלג’יראי פרש מהתחרות כדי להימנע ממפגש עם אותו טוהר בוטבול. הוא הושעה באופן מיידי על ידי איגוד הג'ודו העולמי, נזרק מהכפר האולימפי בבושת פנים ובהמשך קיבל עונש הרחקה מתחרויות לעשר שנים. בעקבות זאת, הצהיר “הייתי נלחם בישראל עם עז א-דין אל-קסאם”.

גם כאן ייתכן מקרה דומה, אבל בניגוד לנורין שהיה בשלהי הקריירה, הפעם מדובר בג’ודאי צעיר עם הרבה פוטנציאל. בעקבות הדילמה, לפי דיווחים, שר הספורט האלג’יראי צפוי להגיע לפאריס לקראת הקרב שיתקיים ביום שני. אם דריס לא יעלה למשטח, בוטבול ימשיך לסיבוב השני ושם יפגוש את אלוף העולם הטרי הידאט היידרוב מאזרבייג'ן.

אסור לפספס
נגןבבית בהולנד: צ'רון שרי בנה מגרש כדורגל
מגרש הכדורגל של טיירון שרי בבית בהולנד
נגןמיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
מיליון דולר תמורת קלף חתום של וומבניאמה
נגןבנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
בנבחרת חוגגים לענאן ח'לאילי יומולדת
נגןספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
ספיד עשה את הבלתי ייאמן עם החולצה של CR7
/* LAST / NEXT ROUNDs */