יום שני, 16.09.2024 שעה 22:27

אחרי שהפתיעה את כולם: מי את מיכאלה משה?

עם פציעה בכתף, הקשתית הישראלית קבעה שיא אישי ולאומי חדש בהופעה נהדרת, כל זה לאחר שבכלל התחילה את דרכה כמתעמלת. אסי ממן, שליח ONE לאולימפיאדה

|
מיכאלה משה (רדאד ג'בארה)
מיכאלה משה (רדאד ג'בארה)

באינווליד, בלב הרובע השביעי של פאריס, בין מגדל אייפל לשדרת המוזאוניים, ספורטאית קנדה מקפיצה כדורי טניס בידיים והצוות הישראלי מתגאה: “זה טרנד לחימום שאנחנו התחלנו איתו”. בתוך השקט והאווירה הנחמדה, הקשתית הישראלית מיכאלה משה הנחיתה היום (חמישי) את החיצים על מטרה מספר 25.

האישה הישראלית הראשונה שמתחרה בקשתות קבעה שיא אישי ולאומי חדש באולימפיאדת פאריס 2024, כבר במקצה הדירוג המוקדם. אין ספק שהספורטאית בת ה-20 מרמת השרון באה לנסות ולהפתיע.

ואת כל זה היא עשתה עם כאבים איומים בכתף בגלל פציעה. מיכאלה היא ספורטאית עם סיפור מיוחד, כזאת שפרצה תוך שנתיים לטופ העולמי בקשתות - למרות שמעולם לא התחרתה בזה קודם אלא באה מההתעמלות האמנותית. בשנת 2019 היא הייתה אפילו מתעמלת מחליפה בנבחרת של טוקיו 2020 למשך שנה אחת וגם בהמשך שימשה כמחליפה שנייה בנבחרת ב’.

מיכאלה משה (רדאד ג'בארה)מיכאלה משה (רדאד ג'בארה)

אומנם משה עשתה מעבר מהיר ומרשים ממתעמלת לקשתית, אך הגוף שלה עדיין לא הסתגל למעבר כל כך חד שכזה ולכן היא קרעה רצועות בכתף. מיכאלה תצטרך לעבור ניתוח בכתף לשחזור הרצועות וזה יקרה אחרי אולימפיאדת פאריס.

“איך עשיתי את המעבר הזה? זה היה פשוט”, אמרה מיכאלה משה. “זה אותו מוסר עבודה. אותן חזרות על אותם תרגילים ובאותו היקף של שעות עבודה. אם בהתעמלות האמנותית התאמנתי עשר שעות באולם, אז כאן זה אותו הדבר. משבע בבוקר עד חמש בערב אני רק מתאמנת, פשוט בענף אחר שמצריך ממני ללמוד דברים אחרים, אבל אין ספק שאני מתפתחת עם הזמן. וכן, זה קצת מוזר, אבל אני בין הטובות בעולם אם הגעתי לפה”.

מיכאלה משה (רדאד ג'בארה)מיכאלה משה (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
נגןמרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
מרגש: אבי ריקן פורש ונפרד מעולם הכדורגל
נגן תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
תאילנד: ספיד עושה תאונה ברחוב עם טוקטוק
/* LAST / NEXT ROUNDs */