יום חמישי, 19.09.2024 שעה 04:10

מתוכננת "מחאה שלווה" במהלך משחק הנבחרת

המפגש של נבחרת הכדורגל ב-22:00 מול מאלי בפאריס ילווה בהפגנה בתוך הפארק דה פראנס, תהיה אבטחה מוגברת. באך דחה את דרישת הפלסטינים להדחת ישראל

|
הפארק דה פראנס כבר מוכן (רויטרס)
הפארק דה פראנס כבר מוכן (רויטרס)

אחרי הדרישה של הוועד האולימפי הפלסטיני להדיח את ישראל מהמשחקים האולימפיים בעקבות המלחמה מעזה, המשחק של נבחרת הכדורגל הערב (רביעי, 22:00) מול מאלי בפארק דה פראנס ילווה במחאה, כך דווח ב’גרדיאן’ האנגלי.

סוזן שילדס מ’יורופלסטין’, אירגון אקטיביסטי צרפתי שעמד מאחורי מחאות פרו פלסטיניות לאחרונה, אמרה לעיתון שמתוכננת "מחאה שלווה" בתוך האצטדיון נגד מה שהיא הגדירה "רצח העם" בעזה.

ישראל היא המשלחת היחידה במשחקים האולימפיים שתזכה לאבטחה למשך 24 שעות ביממה מהימ"מ הצרפתי, בנוסף לנוכחות של השב"כ. זאת בצל האיומים שספגו הספורטאים הישראלים בימים האחרונים, כולל לפלאפונים האישיים שלהם.

משטרה בפאריס (רויטרס)משטרה בפאריס (רויטרס)

“מאז 1972 (בעקבות הטבח במינכן) הספורטאים הישראלים מלווים באבטחה נוספת מטעם ישראל, זה נעשה גם הפעם והם מרגישים בנוח עם זה", אמר נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך.

ספציפית לגבי המשחק של הנבחרת מול מאלי, מקור במשרד הפנים הצרפתי אמר שאין איום ישיר, אבל תהיה כמובן נוכחות משטרתית מוגברת למקרה של הפגנות סביב הפארק דה פראנס. שר הפנים הצרפתי, ג’ראלד דרמאנין, יגיע למשחק.

אגב, שמונה ספורטאים פלסטינים משתתפים במשחקים האולימפיים והם אמורים להגיע הבוקר לפאריס. “המשלחות הישראלית והפלסטינית חיות בשלום", אמר באך שהתייחס גם לדרישת הוועד האולימפי הפלסטיני להדיח את ישראל, אותה הוא דחה: “החוקים של הוועד האולימפי מאוד ברורים. המשחקים האולימפיים הם לא תחרויות בין מדינות, אלא בין ספורטאים”.

צפו בהכנות של הנבחרת לקראת מאלי
אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */