יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:39

"ספורטאים ישראלים לא רצויים במשחקי פאריס"

נאום מגעיל של חבר הפרלמנט הצרפתי תומאס פורטס, זעם בקהילה היהודית: "נותן לגיטימציה לחמאס". סגנית ראש עיריית פאריס גינתה: "חרפה, דוגל בשנאה"

|
תומאס פורטס (רויטרס)
תומאס פורטס (רויטרס)

“ספורטאים ישראלים לא רצויים במשחקים האולימפיים”. כמה ימים לפני פתיחת הטקס בפאריס, חבר חבר הפרלמנט הצרפתי תומאס פורטס נאם על הבמה בשבת במהלך עצרת תמיכה בעם הפלסטיני בפאריס. מול הקהל במקום, גינה נבחר הציבור את השתתפותה של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים, וקרא ל"התגייסות" במובן זה.

"אנחנו במרחק של כמה ימים מאירוע בין-לאומי שייערך בפאריס, המשחקים האולימפיים. ואני כאן כדי לומר שלא, המשלחת הישראלית לא רצויה כאן. ספורטאים ישראלים לא רצויים באולימפיאדה. אנחנו חייבים להשתמש באירוע הזה, בכל המנופים שיש לנו כדי ליצור התגייסות לכך", הסביר לקול תשואות.

"תומאס פורטס נותן לגיטימציה לחמאס"

הנאום של פורטס קיבל תגובות רבות ברשתות החברתיות, מה שעורר זעם בקהילה היהודית. נשיא ה-CRIF, המועצה הנציגה של המוסדות היהודיים של צרפת, יונתן ערפי, גינה את דבריו, ואף השווה בין רצח 11 הספורטאים הישראלים על ידי טרוריסטים פלסטיניים באולימפיאדת מינכן ב-1972 לדבריו של חבר הפרלמנט של הצרפתי.

"מאז 7 באוקטובר, תומאס פורטס נותן לגיטימציה לחמאס. כעת הוא שם מטרה על גבם של ספורטאים ישראלים, שהם כבר המאוימים ביותר במשחקים האולימפיים", אמר ערפי, שהטיל דופי ב"חוסר הגינות של נבחר הציבור".

"הנבחרים האלה הם סכנה וחרפה. מה שאנחנו מצפים מנבחרי ציבור זה לחיות ביחד ואלה דוגלים בשנאה", כתבה סגנית ראש עיריית פאריס, קארן טייב. גורמים נוספים אחרים עדיין קוראים לפטר את פורטס, כמו סופי דה מנטון, נשיאת תנועת המעסיקים אתיקה, שפקפקה בשר הפנים, ז'רלד דרמנין.

“לשים סוף למוסר הכפול”

סגן מחוז הבחירה השלישי של סן-סן-דני, הבטיח שהוא מגן על עמדה "ברורה ועקבית". "אני מאמין שהדיפלומטיה הצרפתית חייבת להפעיל לחץ על ה-IOC כדי שהדגל וההמנון הישראלי לא יורשו במהלך המשחקים האולימפיים האלה כפי שנעשה עם רוסיה. אנחנו חייבים לשים קץ לסטנדרטים הכפולים", הוא שופט.

במילים אחרות, הספורטאים יכלו להתחרות, אבל לפי שאיפתו, רק ללא דגל ישראל. הוא הזכיר את ההדרה בעבר של מדינות מסוימות מאירוע הספורט: "ה-IOC אסר בכמה הזדמנויות על מדינות להשתתף במשחקים האולימפיים בשל תפקידן במלחמות ובפשעים נגד האנושות. לדוגמה, דרום אפריקה הודרה מהמשחקים האולימפיים במשך 30 שנה, בין 1962 ל-1992, בתגובה למדיניות האפרטהייד שלה", הסביר. למרות זאת, ישראל כמובן תשתתף במשחקים האולימפיים כשספורטאיה יוכלו להציג לראווה את דגל המדינה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */