יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:24

הנבחרת סיימה את הקליטה שלה בכפר האולימפי

אחרי שנחתו בפאריס, חניכיו של גיא לוזון עשו את תהליך הקליטה, וכפי שהעיד המאמן בפודקאסט של ONE, בנבחרת אמרו: "החדרים נראים כמו אכסניית נוער"

|
שחקני הנבחרת האולימפית (שחר גרוס)
שחקני הנבחרת האולימפית (שחר גרוס)

אחרי שנחתה בפאריס, הנבחרת האולימפית של ישראל הגיעה הערב (שישי) לכפר האולימפי, שם היא עשתה את תהליך הקליטה, כאשר אצלה למעשה נמצאים הספורטאים שמהווים את הסנונית הראשונה של המשלחת הישראלית שנקלטים הערב לכפר האולימפי: “החדרים נראים כמו אכסניית נוער”, העידו בנבחרת כפי שאמר המאמן גיא לוזון בפודקאסט של ONE, “יחד עם זאת, זו חוויה מדהימה”, הוסיפו.

נבחרת הכדורגל תשחק בטורניר היוקרתי כאשר שובצה בבית ד’, לצד מאלי, פרגוואי ויפן. ביומיים הקרובים יתאחדו עם השחקנים עומרי גנדלמן, אוסקר גלוך, ליאל עבדה ועומר ניראון, שנמצא עם מכבי נתניה ביוון. כידוע, דניאל פרץ נגרע מהסגל בשל הפציעה וגם ניב אליאסי לא המריא כרגע.

לוזון אמר לפני ההמראה: “סף ההתרגשות גבוה והוא ילך ויתגבר. חלמנו, חיכינו ופיללנו להיות ברגע בו אנחנו לובשים את מדי נבחרת ישראל עם הטבעות האלה, ועכשיו יאללה למשימה. האם האמנתי שיום אחד אהיה במשחקים האולימפיים? האמנתי ב-2001 וזה קרה ב-2024”.

לוזון: ״חלמנו על הרגע הזה״

כבר עשית פעם אחת היסטוריה עם הנבחרת הצעירה ביורו, אתה מאמין שגם הפעם זה אפשרי?
”אני מאמין באמונה שלמה, מי שלא מאמין אסור לו בכלל לעלות על המטוס, תמיד צריך להיות חיובי ולהאמין שהשחקנים שיש לך הם הטובים בעולם”.

יש לך שחקנים שמובילים בכדורגל הישראלי בגיל כל כך צעיר, מה אתה שהם מסוגלים לעשות ברגע הזה?
”אני חושב שהם נבחרו קודם כל בגלל האופי המיוחד והכישרון. על מנת להביא את התוצאות צריך להביא לידי ביטוי את שניהם ביחד, כדי שהשלם יהיה גדול מסך חלקיו”.

אתה מרגיש שההכנה שלכם הייתה מספיק טובה?
”כן, ההכנה הייתה טובה, שגרתית, עם אימונים, מחנה אימונים ומשחקי אימון, ויאללה עכשיו למשימה”.

כמה בעיית השוער מדירה שינה מעינייך?
”מי שנמצא הוא הטוב ביותר, מה שהיה היה וזה לא רלוונטי כבר כל הפציעות שקרו בדרך. מי שייסע לאולימפיאדה וישחק ברגע האמת, מבחינתי תמיד הוא הטוב ביותר”.

גיא לוזון (רועי כפיר)גיא לוזון (רועי כפיר)

מדליה זה משהו ריאלי מבחינתך?
”חשוב מאוד שנשמור על צניעות, אנחנו אחרי 48 שנה בכלל מגיעים לתחרות הזאת. בוא נצבור קודם כל נקודות ראשונות, ניצחון ראשון, לאחר מכן רבע גמר ואז נתקדם הלאה. אנחנו עדיין לא בשלב לדבר על מדליה”.

ראינו אותך פעם עושה גליץ’, פעם רץ עם השחקנים, כבר תכננת איך הפעם תחגוג על המגרש?
”אני לעולם לא עושה גליץ’, כשזה קורה אני מחליק. אני לא מתכנן שום דבר, רק שהקבוצה שלי תעשה את הכי טוב שהיא יכולה ותביא את התוצאות הדרושות”.

שון גולדברג הוסיף: “הגיע הרגע שכולנו מחכים לו, עבדנו מאוד קשה כדי להגיע הכי מוכנים שיש, אנחנו מתרגשים, דרוכים מאוד ומאוד מצפים להגיע. כיף לראות שהגענו לרגע. התאמנו מאוד קשה וזה מאוד מרגש. אנחנו מהר מאוד מחליפים את ההתרגשות בדריכות כי יש לנו מטרה ואנחנו באים בכל הכוח”.

על השאיפות אמר הבלם: “מי שבא בלי מטרות אין לו יכולת לזכות בדברים, אנחנו באים ושואפים הכי גבוה שאפשר, יש לנו חבורה נדירה, גם בפן האישי וגם בפן המקצועי, יש פה חבר’ה נהדרים ואני מאוד שמח שיש כאן שחקנים ברמה הזאת. אני יכול לומר שהתחברתי מהר מאוד לכולם, ובאמת אני חושב שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים יחד. מבחינתי זה לשאוף הכי גבוה שאפשר, אפילו לא שלב אחד מתחת”.

שחקני הנבחרת האולימפית (רועי כפיר)שחקני הנבחרת האולימפית (רועי כפיר)

גולברג המשיך: “יש מגבלת זמן, אנחנו לא יכולים לעבוד שנה שלמה ביחד או כמו ספורטאי להכין את עצמך ארבע שנים לרגע הזה. זה היה יחסית קצר אבל מאוד אינטנסיבי ומאוד טוב. כמו שאמרתי, יש כאן חבר’ה חבל על הזמן, גם יכולות נהדרות וגם מרקם חברתי מדהים, אז אפשר לעשות דברים יפים ביחד”.

על ההצעה לבוא ולשחק כחריג גיל במדים הלאומיים: “זה קודם כל כבוד גדול עבורי, זה מאוד ריגש אותי וקפצתי על הרעיון. מבחינתי זה הגשמת חלום וכיף גדול לייצג את המדינה ולהיות חלק מנבחרת ישראל ברגע כזה, רגעים שלא קורים כל יום. מבחינתי זה דווקא חיובי, לקחת על עצמי אחריות ולהביא מהניסיון שלי. להיות חלק מהמרקם הנהדר הזה עבורי זה כבוד גדול”.

לגבי הסגל של הנבחרת אמר: “המון כישרון, לא סתם הם הגיעו לרגע הזה. היה יורו נהדר, החבר’ה שהיו גם במונדיאליטו עשו דברים מדהימים, אז יש את הכישרון ויש חבר’ה איכותיים, כולם חברים טובים שזה משהו מאוד חשוב לקבוצה. אני חושב שזה מה שבסופו של דבר הבסיס להצלחה”.

על בעיית השוערים והחיסרון של פרץ: “חד משמעית. שזה משפיע, דניאל הוא מרכיב מאוד משמעותי אצלנו וגם גיא דיבר על זה וכתב על זה. אנחנו יודעים מי זה דניאל פרץ ולא סתם הוא בבאיירן מינכן. הוא כוח משמעותי עבורנו אבל יש פה חבר’ה נהדרים וכל אחד נבחר פה בקפידה וכל אחד יכול לעלות ב-11 ולהשלים את החסר במידה ויש. זה שדניאל לא איתנו זה חיסרון מאוד מאוד גדול אבל יש מי שישלים אותו ואנחנו באים בכל הכוח, בלי תירוצים ובלי באסה”.

בוני גינצבורג ויעל ארד (רועי כפיר)בוני גינצבורג ויעל ארד (רועי כפיר)

בלם מכבי חיפה נשאל איך יחגגו אם יצליחו לחולל את הבלתי ייאמן ולזכות במדליה במשחקים האולימפיים ואמר: “בעזרת השם יגיע הרגע ואנחנו נדע איך לחגוג. אני מאמין שזה יצא באופן טבעי”.

בוני גינצבורג אמר: “אנחנו מאמינים בבחורים שלנו, עשינו הכנה טובה מאוד, מה שנשאר זה ליהנות ולהביא תוצאות”. לגבי עמדת השוער: “מי שיהיה יעשה את העבודה שלו, אנחנו שקטים בעמדה הזאת, אם זה ניראון, אם זה אליאסי, מי שיעמוד בשער יעשה עבודה טובה, כמובן שהיינו מעדיפים לא לעבור את הסיפור הזה, אבל זה מה שיש ואני סומך על כל השחקנים”.

לגבי העניין המנטלי אמר: “לא אמור להשפיע, כולם מקצוענים, מי שישחק נמצא בזכות, אין פערים גדולים בעמדת השוערים, אין פערים באף עמדה, היה פה מאבק גדול בשביל להיות חלק מהסגל הקטן הזה ואנחנו שקטים, אנחנו סומכים עליהם”.

תנו לנו לשמוח: האולימפית ממריאה לפריז
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */