יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:24

עבריין המין המורשע יגיע לפאריס, אך יישן בנפרד

ואן דה ולדה, שחקן כדורעף החופים ההולנדי שלפני עשור ישב בכלא בעקבות אונס ילדה בת 12, יתחרה במשחקים אבל לא יתגורר בכפר האולימפי לצד שאר המשלחת

|
סטיבן ואן דה ולדה (רויטרס)
סטיבן ואן דה ולדה (רויטרס)

ההחלטה על השתתפותו במשחקים האולימפיים של עבריין המין המורשע סטיבן ואן דה ולדה עוררה סערה ענקית באירופה בכלל ובמיוחד בהולנד מולדתו. שחקן כדורעף החופים בן ה-29 קיבל כעת החלטה יחד עם הוועד האולימפי ההולנדי כדי “להרגיע את הרוחות” והוא לא יישן בכפר האולימפי יחד עם כלל הספורטאים אלא ימצא לעצמו מקום לינה פרטי.

הרקע לאירוע החמור התחיל לפני 10 שנים, כשוואן דה ולדה היה בן 19 בלבד, אז הוא הורשע באונס ילדה בריטית בת 12 ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר בפועל. נטען כי הוא הכיר אותה בפייסבוק ב-2012 ונסע במיוחד לאנגליה כדי לפגוש אותה. כשהגיע ניצל את העובדה שלא היה במקום נוכחות מבוגר, השקה אותה באלכוהול ואנס אותה כמה פעמים.

הוא הוסגר על ידי ההולנדים ונעצר בינואר 2016. אחרי שהודה בביצוע המעשה נידון כאמור לארבע שנות מאסר, אולם שוחרר כעבור שנה אחת בלבד. הוא חזר להולנד ושם איגוד הכדורעף המקומי אישר לו לשוב לפעילות, למרות התנגדות חריפה של גורמים רבים. ואן דה ולדה אמר אחרי שחרורו: “הפכו אותי למפלצת מין ופדופיל, אבל אני ממש לא כזה”.

המשחקים האולימפיים בפאריס 2024 (רויטרס)המשחקים האולימפיים בפאריס 2024 (רויטרס)

באיגוד ההולנדי הבהירו כי הוא פנה לטיפול מקצועי ושינה את דרכיו: “הוא דוגמה ומופת כספורטאי וכאדם, אין סיבה לפקפק בו”. הם החליטו לתת לו גיבוי מוחלט ולאפשר לו לייצג את המדינה, בעוד שהוועד האולימפי הבהיר על רקע הטענות כי קביעת המשתתפים במשלחות נמצאת באחריות המדינות בלבד ואין באפשרותו להתערב ו-ואן דה ולדה הגיע לפאריס.

כאמור, שחקן כדורעף החופים לא יתגורר בכפר האולימפי, בעוד שותפו למגרש מת’יו אימרס כן יהיה שם. ואן דה ולדה צפוי לספוג קריאות בוז במגרשים, הגעתו עוררה זעם גדול בקרב האוהדים והתנצלותו עדיין לא התקבלה. הוא עצמו אמר בעבר בנוגע למעשיו הקשים: “לא יכול לבטל את מה שהיה, אני צריך לספוג את ההשלכות, זו הטעות הגדולה בחיי”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */