יום חמישי, 10.10.2024 שעה 09:24

תקציב סל הספורט יגיע בעיקר לטובת המפונים

לאחר הקיצוץ בתקציבים, שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, סיכם על חלוקת 30 מיליון שקלים לפעילות ספורט עממית, שיופנו ברובם לרשויות שבאמת זקוקות לכך

|
מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)
מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)

תקציבי הספורט העממי יופנו לרשויות המקומיות שבאמת זקוקות להם. ל-ONE נודע כי שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ומשרדו החליטו להעביר את כספי התמיכה עבור הרשויות המקומיות לתושבים מהאזורים שנפגעו בגלל המלחמה, כאשר גם רשויות מקומיות מוחלשות או כאלה שקלטו מפונים מהצפון ומהדרום עשויות לקבל כספי תמיכה.

סל הספורט הוא התקציב שהמדינה מקצה לטובת פעילויות של ספורט עממי ברשויות המקומיות, לחיזוק הפעילות הגופנית. כזכור, מרכז השלטון המקומי תקף השבוע את משרד התרבות והספורט ואף הגיש עתירה נגדו בבג"ץ על כך שהתקציבים הללו קוצצו לחלוטין והתקציב נמחק מעשרות מיליוני שקלים לאפס, אך ל-ONE נודע כי התקציב צפוי לעמוד על כ-30 מיליון שקלים ויחולק בעיקר לאזרחים מהצפון והדרום.

בטיוטת חוק התקציב, כפי שהוגשה על ידי משרד האוצר למשרד התרבות והספורט, נקבע כי לאור התקופה המורכבת בה המדינה נמצאת, יקוצץ סל הספורט מ-54 מיליון שקל ל-20 מיליון שקל, בהמשך לקיצוץ רוחבי שנעשה בכל משרדי הממשלה המסייעים למאמץ המלחמה. אלא שבדיוני התקציב עם משרד האוצר, השר מיקי זוהר הצליח להוסיף עוד כ-10 מיליון שקל לתקציב סל הספורט - וזאת על מנת שלא לפגוע בפעילות השוטפת ברשויות המקומיות ובאזרחים המפונים בגלל המלחמה. לפיכך, כאמור, תקציב סל הספורט לשנת 2024 יעמוד על 30 מיליון שקל.

יחד עם זאת, ברור כי תקציב זה לא יכלול את כל הרשויות המקומיות בגלל הקטנת התקציבים, ולכן הוא יוכוון לרשויות מוחלשות מאשכולות סוציו-אקונומי 1-5, וגם ייתן מענה עבור רשויות מפונות וקולטות על פי הקריטריונים אותם ביקש השר לבחון מול פיקוד העורף. בנוגע לזה, השר מיקי זוהר הנחה את אנשי המקצוע במשרדו למצוא מודל שיאפשר חלוקת משאבים ככל הניתן בתקופה זו לרשויות הנכנסות גם הן תחת מאמץ המלחמה ולסייע להן כקו ראשון.

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "המשרד רואה לנגד עיניו את הצורך בפעילויות ספורט ברשויות המקומיות וממשיך לפעול על מנת לתת להן את הכלים הדרושים לשם כך, בין היתר בתקציבי מתקנים, שיפוצים, תקנות תמיכה בחירום ועוד".

אסור לפספס
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
נגןהחתים על המונית שלו את כריסטיאנו רונאלדו
החתים על המונית שלו את כריסטיאנו רונאלדו
/* LAST / NEXT ROUNDs */