יום שישי, 20.09.2024 שעה 09:25

סאות'גייט יכריע על עתידו והעביר מסר לשחקנים

אנגליה רוצה להאריך את חוזהו בלי קשר לתוצאה בגמר ורייס אף הצהיר: "אין ספק שנשמח שהוא יישאר". המאמן: "שינינו את תפיסת העולם כלפי הכדורגל שלנו"

|
גארת' סאות'גייט (רויטרס)
גארת' סאות'גייט (רויטרס)

גארת’ סאות’גייט ספג ביקורות חריפות מאוד אחרי שלב הבתים המאכזב של נבחרת אנגליה ורבים קראו לפטר אותו מתפקידו, אבל בשורה התחתונה הוא סחף את הממלכה לגמר יורו שני ברציפות והערב (ראשון) ב-22:00 ינסה לממש את החלום לכדי זכייה ראשונה אי פעם בתואר היבשתי. בלי קשר לתוצאה הערב בברלין, ההתאחדות רוצה כעת להאריך את חוזהו בשנתיים.

המאמן בן ה-53 חשף כי ייתכן שהגמר יהיה משחקו האחרון על הקווים, שכן הוא מסיים את החוזה בהמשך השנה וטרם החליט האם לקבל את ההצעה להמשיך בתפקיד. “איך שהרגשות שלי התנהלו בחמשת השבועות האחרונים זה יהיה מגוחך לחשוב על משהו מעבר למשחק הזה”, אמר. “יהיה זמן לקבלת החלטות, חושב שגם הרווחתי ביושר את הזכות לחשוב על הדברים”.

בשונה מהרוח בקרב האוהדים שרבים מצפים לכדורגל אטרקטיבי יותר, בסגל השחקנים יש תמימות דעים על הרצון שסאות’גייט יישאר ודקלן רייס אף התייחס לכך במפורש: “הבחורים ישמחו שהוא יישאר עד 2026, אין ספק בכך. איך שהוא דואג לנו, הרוגע שלו, ההתנהלות שלו כאדם, איך שהוא איתנו במגרש האימונים, הוא בטופ. מקווה שנוכל לעשות עבורו משהו מיוחד בגמר”.

אולי ווטקינס ושחקני אנגליה באקסטזה (רדאד ג'בארה)אולי ווטקינס ושחקני אנגליה באקסטזה (רדאד ג'בארה)

כך או כך, המאמן הבהיר שהוא יקבל את ההחלטה די מהר אחרי היורו וסביר להניח שלתוצאה הערב תהיה השפעה. הוא רמז גם כי הפוטנציאל של הנבחרת יהווה שיקול ואמר: “כשאתה מסתכל על פרופיל הגיל של הנבחרת, יש שם בסיס שעומד להיות פה זמן רב. המונדיאל בעוד שנתיים, היורו בבית, אין ספק שזכייה בהישג יד”. ימים יגידו האם הוא גם יהיה האיש שיעמוד שם.

סאות’גייט שלח מסר לאומה כולה ואולי גם הקטין ציפיות: “נסעתי למונדיאל ויורו כאוהד, ברגעי השיא על המסכים הגדולים לפני המשחקים הראו רק את הגמר והמשחקים הגדולים, היו לנו ציפיות גבוהות אבל הן לא התאימו למקום שבו היינו מבחינת הביצועים. יש לנו עכשיו את היכולת, חייבים לגרום לזה לקרות”. אנגליה כידוע סיימה את שלב הבתים אם ניצחון בודד ולא הרשימה.

המאמן גם דיבר לשחקניו והדגיש את גודל האירוע: “אנחנו חיים במדינה כועסת ואשמח שזה יהיה שונה ככל שנתקדם, בתקווה שנוכל להביא קצת אושר זמני. אנחנו לא הולכים לשנות את המדינה שלנו, אבל אני מקווה שנוכל לספק כמה רגעים טובים. שינינו את האופן שבו הכדורגל האנגלי נתפס ברחבי העולם, יש עוד כמה שאלות שייפתרו כשנזכה, בסוף זה מה שמעניין”.

גארת' סאות'גייט (רויטרס)גארת' סאות'גייט (רויטרס)

לזכותו של סאות’גייט יעמוד סגל מלא כשכל 26 השחקנים התאמנו לקראת הגמר באימון המסכם. למרות שלוק שו כשיר והוא למעשה המגן השמאלי הטבעי היחיד בסגל, כשגם הבקיע את שער היתרון הזמני בגמר הקודם מול איטליה, מי שאמור להמשיך בהרכב הוא קירן טריפייר, שסבל מבעיה במפשעה והוחלף בהפסקה של חצי הגמר. סאות’גייט לא צפוי לבצע שינויים מיוחדים ב-11.

האנגלים בטירוף: התגובות בדרך לגמר היורו
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */