יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:28

יקרע את הרשת הנכונה? הולנד צריכה את סימונס

שונא שאלות על העוקבים באינסטגרם, עזב את ברצלונה בגיל 16, התחבר לניימאר ובדרך לבאיירן מינכן: ב-22:00 - קשר האורנג' ינסה להצעיד את נבחרתו לגמר

|
צ'אבי סימונס (רויטרס)
צ'אבי סימונס (רויטרס)

“הילדים של היום מתעסקים יותר ברשתות החברתיות מאשר בכדורגל”, כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה משחקני עבר כאלה ואחרים? נדמה שמי שמייצג את הקלישאה הזאת יותר מכל כיום בכדורגל העולמי, ולא בצדק, הוא כוכבה הצעיר של נבחרת הולנד, צ’אבי סימונס. 

כששואלים את סימונס על העוקבים הרבים שלו באינסטגרם (5.9 מיליון במספר נכון לכתיבת שורות אלה), הוא מיד מתעצבן. באופן כללי, הקשר של נבחרת האורנג’, שעשה עונה אדירה בלייפציג, פחות אוהב לדבר, אבל נדמה שהוא חש חוסר צדק ונרתע אפילו יותר כאשר עיקר הזרקורים והדיבור סביבו מופנה לפופולריות שלו ברשתות החברתיות. אם לומר את האמת, יש לו סיבה טובה לכך. 

כי הדמות של סימונס ברשתות החברתיות, שם הכל נראה זוהר, עשויה לשקר. קל לטעות ולחשוב שלאורך הקריירה הכל הלך לסימונס בקלות, וגם אם כך היו הדברים במקרים מסוימים, הרי שבעודו בן 21 בלבד, סימונס כבר הספיק לעבור קילומטראז’ שלא מבייש שחקנים לקראת סיום הקריירה. 

צ'אבי סימונס (רויטרס)צ'אבי סימונס (רויטרס)

למעשה, כבר בגיל 3 הוא ומשפחתו עזבו את הולנד לקטלוניה, עד שבגיל 6 הוא עבר את המבחנים בברצלונה. שיערו הבלונדיני מיד תפס את העין וזיכה אותו בכינוי “ריזו ד’אורו” – תלתל הזהב, כשגם השם צ’אבי, בתוספת העובדה שלבש כהולנדי את החולצה עם המספר 14 של יוהאן קרויף האגדי, שמו מעליו סוג של הילה, משהו מיוחד שלא ניתן היה להתעלם ממנו בקלות.

אומרים שעם כוח גדול באה אחריות גדולה, ואפשר לומר שגם תחושת “כוכבות” בגיל צעיר היא דבר שלא בהכרח עושה תמיד את האפקט החיובי עבור שחקנים בגילים האלה, ולכך דוגמאות רבות בהיסטוריה. למרות זאת, סימונס מעולם לא הרים את האף למעלה. “הייתי לבד בברצלונה, אני מבוגר מצ’אבי בארבע שנים, אבל הוא עדיין מאוד עזר לי. הוא ידע תמיד שיגיע לרמות הכי גבוהות, אך במקביל תמיד חשב על אחרים” סיפר עליו ל”גארדיין” הבריטי בובי אדקניה, ששיחק עמו בנוער של ברצלונה. 

בגיל 16, סימונס לקח החלטה לא שגרתית. בפוסט אחד באינסטגרם, הקשר הודיע כי הוא מסיים את דרכו בבלאוגרנה, ועובר לפאריס סן ז’רמן. זה זיכה אותו בתגובות קשות וקללות רבות מצד אוהדים ברשתות, שראו בו כמי שמונע אך ורק על ידי הכסף. 

צ'אבי סימונס (רויטרס)צ'אבי סימונס (רויטרס)

סימונס מעולם לא שיתף על הסיבה שבגללה עזב את ברצלונה, אך בראיון די נדיר למגזין ההולנדי ‘הלדן’ בשנה שעברה, הוא סיפר שגם בפן הכלכלי לא הכל היה ורוד, בלשון המעטה, כשחשף כי “הייתה לי ילדות קשה עם אמי החד הורית, שעבדה 12 שעות ביום כדי לפרנס אותנו ועדיין לא תמיד היה לה מספיק כסף כדי לקנות לעצמה משהו לאכול. אחרי שקיבלתי את המשכורת מפ.ס.ז’, קניתי בגדים לאמי ולאחותי, זה היה נחמד להחזיר משהו”. 

כך, בגיל 17 בלבד, סימונס מצא את עצמו מתאמן עם ליאו מסי, קיליאן אמבפה וניימאר. רבים הרימו גבה כשבחר לעבור לקבוצה עטורת כוכבים שבה יצטרך נס על מנת לקבל דקות משחק, אך אם תשאלו אותו, מדובר בהחלטה חשובה מאוד בקריירה שלו: “התאמנתי עם החבר’ה האלה כל יום, הלכתי למשחקים, ראיתי איך הם מתנהלים, זה עזר לי המון. אנשים לפעמים אומרים ‘הוא לא שיחק’, אבל מה הם מצפים שלפניי בהיררכיה נמצאים שחקנים כמו מסי וניימאר?”.

אגב, באותו ראיון, סימונס גם חשף על היחסים הטובים בינו לבין הכוכב הברזילאי ואף אמר: “ניימאר הכיר אותו מהתקופה בברצלונה ועזר לי מאוד, הייתי כמו אח קטן בשבילו. לאנשים יש עליו דימוי מסוים, אבל הם רואים אותו רק ככדורגלן, מחוץ למגרש הוא בן אדם טוב מאוד”. 

בכל אופן, הקדנציה הראשונה של סימונס בפ.ס.ז’ הייתה קצרה מהצפוי. בנוער הוא כיכב, אך בקבוצה הבוגרת רשם 11 הופעות בלבד, וכחלק מהרצון לצבור דקות משחק, המעבר ליעד הבא היה מהלך בלתי נמנע. סימונס, שעד גיל 17 מעולם לא שיחק במולדתו, שב אליה וחתם לחמש שנים בפ.ס.וו איינדהובן, במדיה התפוצץ עם עונת שיא של 22 שערים ו-12 בישולים ב-48 משחקים בכל המסגרות. זה הספיק לפ.ס.ז’ כדי להבין איזה כישרון היה לה בידיים, והיא רכשה אותו בחזרה כעבור שנה והשאילה אותו ללייפציג, שהתבררה כיעד מושלם עבורו בשלב הזה של הקריירה. 

לייפציג ידועה כקבוצה שדוגלת בכדורגל התקפי, יוזם, כזה שנותן קרקע פוריה לשחקנים בדמותו של סימונס להביא לידי ביטוי את מה שהם יודעים על המגרש. עמדת המוצא של ההולנדי היא בדרך כלל בצד שמאל, אך הוא נוהג להיכנס רבות למרכז ולעשות את הפעולות שלו משם, עם סט יכולות שקרוב מאוד לבחילה בשלמותה; דריבל מרהיב, בעיטה נהדרת לשער וקריאה והבנת המשחק צעד אחד קדימה תוך שהוא ידוע לנוע מצוין גם בלי הכדור, כשכל אלה סייעו לו לרשום עונה יוצאת מן הכלל עם 15 בישולים ועשרה שערים, רובם ככולם מרהיבים ומראים עד כמה סט היכולות שלו כה רחב. 

צ'אבי סימונס (רויטרס)צ'אבי סימונס (רויטרס)

העונה הזאת זיכתה את סימונס בצדק במעמד של שחקן בכיר בנבחרת ההולנדית. בשנים בהן הכדורגל ההולנדי לא עמוס בכוכבים גדולים ונדמה שהמאמן רונאלד קומאן עושה מהלימון לימונדה, או מהתפוז מיץ תפוזים מרענן במקרה הזה, סימונס זוכה למעמד של שחקן בכיר בנבחרת הנוכחית. חוזרים לכוח שבא בעקבות האחריות – אז גם כן צ’אבי חש את האחריות הגדולה על כתפיו, כשספג לא מעט ביקורות לאחר המשחק החלש שלו מול טורקיה ברבע הגמר, בו גם ניצל מכרטיס אדום במחצית הראשונה. 

ועדיין, הוא כבר עם שלושה בישולים ביורו הזה, ונדמה שחרושת הדיווחים סביבו בקיץ הנוכחי לא מפריעים לו. בינתיים, בגרמניה מדווחים שעסקת העברתו לבאיירן מינכן כבר נסגרה והוא צפוי להגיע לבוואריה על מנת לעזור לקבוצה של וינסנט קומפני להחזיר את צלחת האליפות שאבדה לבאייר לברקוזן בעונה האחרונה אחרי 11 רצופות. אבל לפני זה, הוא רוצה עוד תואר אחד “קטן” –להיות אלוף אירופה. בשביל זה, הוא יצטרך להתחיל לקרוע את הרשתות הנכונות.  

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */