יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:55

"צריכים להיות אטרקטיביים, אך גם פרקטיים"

דה לה פואנטה, מאמן ספרד, דיבר לקראת חצי הגמר מול צרפת: "אמבפה יכול להכריע משחק ברגע". רודרי: "כדור הזהב? העמדה שלי הכי טובה לשחקן כדורגל"

|
לואיס דה לה פואנטה (רויטרס)
לואיס דה לה פואנטה (רויטרס)

חצי גמר יורו 2024  ייערך מחר (שלישי) ב-22:00, במפגש המסקרן בין צרפת וספרד. החניכים של לואיס דה לה פואנטה כבר נמצאים בשיא ההכנות לקראת הטריקולור, והערב דיבר המאמן הספרדי וגם רודרי, קשר הנבחרת, במסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות.

דה לה פואנטה פתח ואמר: “זו הזדמנות פנטסטית, עשינו הרבה כדי להיות כאן. המשחק הזה, כמו נגד גרמניה, יכול להיות גמר. אלה משחקים של פרטים קטנים וביצוע מעט טעויות. לצרפת יש שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אני אוהב לנתח אותם, תמיד כיף לי עם כדורגל, זה לא משעמם אותי. המודל שלנו עובד על משחק יפה ואנחנו נבחרת מהנה, אך הניצחון הוא מה שחשוב. אתה צריך להיות אטרקטיבי, אבל גם פרקטי”.

הספרדי נשאל אם ניקו וויליאמס טוב מקיליאן אמבפה והשיב: “אמבפה הוא מצטיין, אך השחקנים שלי הכי טובים. יש לנו חומר גלם שמאפשר לך לשחק בצורה מסוימת, ננסה למקסם את הפוטנציאל של הסגל שלנו. יש לנו שחקנים מאוד מהירים עם יכולת נהדרת באחד על אחד וכושר הבקעה. שחקנים כמו אמבפה הם לא צפויים. הם יכולים להרשות לעצמם לא להיות במשחק, ואז להכריע אותו עם שתי פעולות. אמבפה הוא גאון כמו שחקנים אחרים בצרפת, ננסה לצמצם את האפשרויות שלהם, בלי קשר למי שנמצא על המגרש. צרפת היא קבוצה מאוד חזקה מבחינה פיזית, אבל אנחנו יודעים איך להילחם בהם עם החוזקות שלנו”.

על כך שאדריאן ראביו ‘אתגר’ את לאמין ימאל: “זה חלק מהמשחק. יש ויכוחים פסיכולוגיים בכדורגל. כל אחד משתמש בכלים שלו, תמיד במסגרת משטר משמעתי שמטיל השופט. לאמין צריך להמשיך להיות עצמו ולהיות חזק כמו שהוא. הוא ירכוש ניסיון בהדרגה והוא עושה את זה מהר מאוד עד כה. כל פעם יריביו יעשו לו פחות ופחות ויתורים”.

רודרי (רויטרס)רודרי (רויטרס)

גם רודרי התייחס לסוגיית אמבפה: “אני לא סומך על מה שהם מדברים עליו. אני מכיר את השחקן שהוא ויודע שהוא יכול לעשות את ההבדל, בין אם הוא טוב או רע. הוא תמיד מהווה איום. יש לו את היכולת לעשות את ההבדל באופן אינדיבידואלי, אבל צרפת היא יותר ממנו. הם מגנים טוב מאוד ומסוכנים מאוד בהתקפות מעבר”.

הקשר המצוין נשאל על סיכוייו לזכות בכדור הזהב: “אמרתי את זה הרבה פעמים. נקודת המבט שלי על המשחק היא אך ורק קולקטיבית, מעל עבודה אינדיבידואלית. ניצחון הוא קולקטיבי. אני תמיד משחק את הכדורגל שלי כדי ששאר הקבוצה יוכלו להפיק תועלת. העמדה שלי היא האהובה עליי והיפה ביותר עבור שחקן כדורגל”.

הזוג המלכותי של עולם הכדורגל חתם ביובה
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */