יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:39

המאמן אמר לאורי בש: 'יש לך אף גדול של יהודיה'

עו"ד דליה בושינסקי, שמייצגת את רוכבי האופניים, ל-102FM: "הוא התבטא בפני חברי הנבחרת שהיה רוצה להרביץ לעמית". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה

|
דולב נישליס (מערכת ONE)
דולב נישליס (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחץ כאן.

הערב בתוכנית הספורט של ישראל נדבר עם רמי כהן על ההחלטה של בית הדין על אירועי הדרבי ועל העונשים. נדון בהכנות של מכבי חיפה ומכבי תל אביב לקראת העונה הבאה, ונעסוק גם בסאגת האופניים לקראת המשחקים האולימפיים בפאריס.

“בימים כאלו שהאנטשימיות חוגגת, זה מעצבן”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את עו”ד דליה בושינסקי, שמייצגת את אורי ועמית, רוכבי האופניים שמעורבים בסערה הגדולה.

דליה בושינסקי (מערכת ONE)דליה בושינסקי (מערכת ONE)

הרוכבים שאת מייצגת הוציאו כתב אישום כנגד המאמן ובסוף יצאו כאשמים, עוד מעט יגידו שהם בדו את הסיפור הזה. תעשי סלנו סדר.
“הדבר המרכזי זה שאחרי תקופה ארוכה של תלונות ובירורים שהתוצאות שלהן היו טאטוא של האירועים מתחת לשטיח, סוף סוף האיגוד החליט להשעות את המאמן ואנחנו רוצים לוודא שזה סוף דרכו. דבר שני, יש מחנאות, ולצד פניות של רוכבים כאלה ואחרים יש גם פניות הפוכות של כאלה שגם פרשו מהנבחרת בגלל התנהגות של המאמן”.

“מדובר בשתי אנקדוטות, לגבי עמית. מעבר לזה שהוא שבר לו את הקסדה הוא התבטא בפני ברי הנבחרת שהוא היה רוצה להרביץ לו וזה מוקלט וזה ראייה חלוטה. זה מה שהוא היה רוצה לעשות לרוכב אותו הוא מאמן. דבר שני, לגבי אורי, יש טענות שלה לגבי נגיעות לא במקום בלשון המעטה והתבטאויות אבל מעבר לזה היה משפט שלא עוזב אותי והוא: ‘יש לך אף גדול של יהודיה’. בימים כאלה שהאנטישמיות חוגגת, זה מעצבן. לי לא אמרו את זה ואני לא מצליחה להירגע מזה, תארו לכם שמאמן זלצבורג היה אומר דבר כזה לאוסקר גלוך”.

איך האיגוד בסוף השעה את הרוכבים?
”מדובר בהתנהגות כלפי מאמנת הנבחרת שמונתה כמנגנון הגנה בפני אותו מאמן, זו הייתה החלטת האיגוד בזמנו. היא לשיטת הרוכבים לא הצליחה לגשר ואכן הם התנהגו בתסכול כלפיה. צריך לזכור שהאיגוד השעה אותה מיד ומה שהאיגוד ביקש בכתב האישום זה שלושה חודשי השעיה ואורי זוכתה מכל סעיפי האישום וקיבלה עונש על תנאי. עמית קינן קיבל חודש בפועל, הוא אכן התחצף והודה”.

מה זה נגיעות לא במקום?
”אנחנו מחכים לזמן ולמקום כדי להתקדם עם הדברים האלה. מדובר בדברים שעולים לכדי הטרדה מינית ולכדי פגיעה במובנות, צריך לזכור שמדובר גם בבני זוג. עמית ספג מהמאמן לא מעט וגם בת זוגו ספגה לא מעט והתסכול התפרץ. אני לא בעד שיתנהגו ככה אבל הדברים לא נעשו בחלל ריק. החבר’ה האלה גם עברו טראומה אחרי טראומה”.

עורכת דין דליה בושינסקי (מערכת ONE)עורכת דין דליה בושינסקי (מערכת ONE)

לסיום, אם המאמן יישאר, מה תעשי?
”אנחנו שוקלים את עמדתנו בלי קשר כי מה שנעשה פה לא יכול להיות מתוקן בכסף. מישהו צריך לתת את הדין. האיגוד מודע ועומדת בראשו עו”ד שמודעת. אנשים יודעים מה קורה פה ואני רוצה לומר שיש פה כוחות אחרים שמשפיעים על האירוע. אני לא מבינה מה היה דחוף להשעות את הרוכבים הכי טובים שלנו דווקא בתקופה כזו שאנחנו צריכים אותם לפני אליפות אירופה. חבל שמחר שני הרוכבים הכי טובים שלנו לא משתתפים שם”.

“אל תשכחו שיש לנו איגוד אופניים אחד ויש המון רוכבים שנמצאים בשתיקה מתמדת וחלקם גם פרשו. בסוף הם יצטרכו לייצג מדינה אחרת”.

“מכבי חיפה תנחית פה עוד שחקנים, היא תרוץ חזק העונה”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את רפי אוסמו ודיברנו איתו על ההכנות של מכבי חיפה לקראת העונה הקרובה בליגת העל.

רפי אוסמו (עמרי שטיין)רפי אוסמו (עמרי שטיין)

מה דעתך על חילופי הבלמים במכבי חיפה?
”עם כל הקושי שיש היום להביא זרים, אם זה מצליח למכבי חיפה זה פנטסטי וטוב. בוא נקווה ששחקן יעדה עוד קצת שינוי ויעזור למכבי חיפה”.

עד כמה זה קריטי אם הוא יהודי או לא. זה עניין של רישום.
”לא אכנס לעניין של דת אבל יש משהו בנושא של יהודי שהוא גם מתפלל”.

אם היית מנהל את מכבי חיפה ומקבל את פניו, מה היית אומר לו?
”צריך להפריד כי כאיש מכבי חיפה היא הביאה פה מישהו יהודי שישחק על תקן של לא זר וזה עניין מקצועי וזה בסדר”. 

“דבר אחד שהוא חשוב לעניין המקצועי. צריך לדעת גם לפרגן, העניין של למצוא שחקן כזה שבאמת כנראה מתאים לרמה שלנו, זה שאפו כי קשה להביא היום שחקנים ופגעו פה אולי במישהו טוב וזה עבודת סקאוט מאוד טובה”.

רפי אוסמו (שחר גרוס)רפי אוסמו (שחר גרוס)

נכון לנקודת זמן זו, איזו מכבי חיפה נראה השנה?
”שעון הזמן למשחק באירופה הוא בעוכריה של מכבי חיפה וזאת בעיה. כולנו מבינים שכדי להיות ולנחות לתוך קבוצה אתה מביא את היכולות האישיות שלך. זה לא אידיאל בשביל בלם שהרגע הגיע לשחק כל כך מהר אבל יש לי הרגשה שמכבי חיפה תנחית פה עוד שחקנים, היא כנראה כן מצליחה בעניין הזה ולדעתי היא תרוץ חזק מאוד, אני לא רואה את מכבי ת”א רצה חזק ככה”.

“יש עניין מאוד חשוב, יש שאלה גדולה לגבי חזרתו של חזיזה. אם הוא יחזיר את היכולות שלו הוא בהחלט יכולה להנהיג את הקבוצה. השאלה הגדולה גם היא מה יביאו ומאיפה יביאו, האוצר הזה שנקרא כדורגלנים ישראלים איננו, להביא שחקנים יהודים זה לא תמיד האידיאל כמו זר כמו סק או שרי”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */