קיימת אפשרות סבירה שגם מי שאינו חובב את תחום מרוצי המכוניות, שמע על “מרוץ 24 השעות של לה מאן”. מדובר במרוץ סיבולת למכוניות ספורט, אשר מתקיים אחת לשנה בחודש יוני ליד העיר לה מאן בצרפת מאז 1923.
מדובר במרוץ הסיבולת למכוניות ספורט הוותיק והיוקרתי ביותר בעולם, אשר הקבוצות שלוקחות בו חלק צריכות לדעת להתחרות במשך 24 שעות, על כל המשתמע מכך (תקלות מכניות, החלפת חלפים, טיפול בענייני בלמים, צמיגים ודלק, וכו’).
בשנת 1971, המירוץ האייקוני כבר הפך לסרט (Le Mans), כאשר מי שהגשים בהקשרו חלום הוא השחקן (והנהג) האמריקאי סטיב מקווין (“שבעת המופלאים, “הבריחה הגדולה”, “היאנגצה הגועש”), אשר נבחר לככב בסרט, בין השאר בשל יכולותיו המוטוריות.
הצילומים לסרט בצרפת היו כלל לא פשוטים, וכדי שמקווין ירגיש בנוח היו עמו שלוש מכוניות שרכש אשר הגיעו איתו לסט הצילומים: פורשה 911 S, מרצדס SL 'פגודה' ויגואר E-Type (שימשו אותו לטיוליו באזור).
כשהסתיימו הצילומים, מקווין היה אמור לקחת את המכוניות בחזרה ללוס אנג’לס, יחד עם כל מה שחברת ההפקה Solar Productions הביאה לצרפת, אך כאן בדיוק הגיע הטוויסט בעלילה (במציאות, לא בסרט).
מסתבר שצעיר שוויצרי בשם פרדי זורברוג, היה מוכן גם הוא לארוז את המזוודות שלו ולחזור לחייו. הוא היה טבח במקצועו, והוא התקבל לעבודה על הסט מכיוון ששנה קודם לכן סיפק בהצלחה ארוחות לכל צוות הצילום בסרט “בשירות הוד מלכותה”, שצולם בשוויץ.
האחרון, שהיה אחראי בצילומי הסרט “לה מאן” על הכנת הארוחות היומיות ל-800 איש, מצא זמן להכיר מקרוב את סטיב מקווין, וייצר עבורו מנה מיוחדת. אותה מנה קיבלה בסופו של דבר את השם "הסטייק של סטיב", והיא בהחלט מצאה חן בעיניו של הכוכב הכי חשוב על הסט.
כשהגיע כאמור הזמן ללכת כל אחד לדרכו, מקווין נתן לשף הצעיר הצעה נדיבה ביותר: הוא ייתן לו את אחת משלוש מכוניות הספורט שהוא הביא עמו לצרפת, אבל זה עוד לא הכול: זורבורג אף היה יכול לבחור באיזו מכונית שהוא רצה!
זורברוג בחר ביגואר E-Type, דגם שהיה מצויד במנוע 4.2 ליטר עם 265 כ"ס, שאף הציג קילומטראז’ נמוך מ-1,000 ק”מ. אותו שף שמר על הרכב במשך ארבעה עשורים, עד כשלפני שנתיים הוא מכר אותו תמורת 300,000 אירו, הודות ל”אגדה הקולנועית” סביב המכונית.
לימים התברר שזורברוג טעה בבחירתו, שכן הוא היה צריך לבחור בפורשה 911 S המופיעה גם בתחילת הסרט עם מקווין על ההגה. מסתבר שבעוד שהיגואר נמכרה בכמה מאות אלפי אירו, אותה פורשה נמכרה במיליון יורו כבר לפני 13 שנה…
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!