יום שבת, 06.07.2024 שעה 11:19

"החלטה חד צדדית, לא צודקת ולא מוסרית"

מנויי וינגייט הגיעו למחות נגד סגירת המכון. השחיינית האולימפית לשעבר: "חברי המועדון הם סמל ודוגמה לספורט עממי. אי אפשר להבין את המנכ"ל החדש"

|
שלט במחאת מנויי וינגייט  (פרטי)
שלט במחאת מנויי וינגייט (פרטי)

מנויי מכון וינגייט, שהגיעו לשחות ולהתאמן בו בשנים האחרונות, נאבקים כדי למנוע את סגירת מועדון המנויים כדי שיוכלו להמשיך להגיע למתחם. לאחר שכבר חתמו על עצומה בנושא, היום (חמישי) הם הגיעו ומחו פיזית כנגד הסגירה.

השחיינית האולימפית בעבר, שלומית ניר, אמרה במחאה: “אני כל השנים חלק מהספורט הישראלי. עבדתי במשרד הספורט במשך 25 שנים, דאגנו שווינגייט יתפתח. זו הייתה עמותה שידעה לשלב ספורט תחרותי עם ספורט עממי, זה היה רק לטובת המכון, גם מבחינת הכספים וגם מבחינת האנשים, מעולם לא הפרענו לספורט התחרותי להתקיים.

“חברי המועדון הם סמל ודוגמה למה זה ספורט עממי, מה זה ספורט לכל, מהי תרבות. אנחנו חלק חשוב בעיצוב של מכון וינגייט שהייתי בדירקטוריון שלו עד לפני שנתיים עד שהגיע מנכ”ל חדש עם רוח שאי אפשר להבין אותה. אנחנו רוצים להיות כמו הולנד וצרפת, אבל ישראל בחיים לא תהיה כמוהם, איפה יש בסיס צבאי ליד המכון הלאומי? את הבסיס לא יוציאו מפה וכך גם אותנו, אסור שיבטלו את מועדון הספורט של התושבים כי הוא סמל. הספורט האולימפי והספורט לכל יכולים להתקיים ביחד בווינגייט”.

המחאה של מנויי מכון וינגייט

עוד נאמר בהפגנה: “זו החלטה חד צדדית, לא צודקת ולא מוסרית. שילמנו דמי מנוי למוסד שהיה ללא מטרות רווח ולכן בהתחלה היה זקוק לכסף נואשות, אפשר לומר שהכסף ששילמנו תרם לקידום הספורט ההישגי בישראל. המועדון עצמו היה ביטוי לקידום הספורט העממי ותרבות הספורט בישראל”.

מועדון המנויים של מכון וינגייט צפוי להיסגר ב-30 ביוני, לאחר שהתקבלה החלטת דירקטוריון להפסיק את פעילותו. סגירת המועדון, אגב, נדחתה כמה פעמים בחודשים האחרונים. לאחרונה בהנהלת המכון ביקשו מחברה אסטרטגית חיצונית לבדוק האם במכונים דומים באירופה קיים מועדון מנויים ובדו”ח הסקירה הובהר כי זה לא נהוג לאפשר לאזרחים להיכנס למתקנים של נבחרות לאומיות.

המחאה של מנויי וינגייט (פרטי)המחאה של מנויי וינגייט (פרטי)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר פנה למכון וינגייט וביקש מהם לשקול שוב את הסגירה לאור פניות אליו בנושא של משפחות שכולות והעצומה שנשלחה אליו.

ממכון וינגייט נמסר בתגובה: ״ההחלטה על סגירת הבריכה לפעילות שחייה עממית התקבלה לאחר עבודת מטה יסודית ומקצועית והיא מתחייבת מתוכנית האימונים וההכשרות לספורטאי ההישג הישראלים, העושים שימוש בבריכה האולימפית הלאומית, שהיא מהטובות ביותר בעולם. ההודעה למנויים נמסרה כבר לקראת סוף השנה שעברה ולבקשתם הארכנו את מועד פעילות השחייה לציבור הרחב בעוד חודשים נוספים. מכון וינגייט ימשיך להוביל למצוינות וקידום הישגי מדינת ישראל בתחום השחייה התחרותית״.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */