יום שני, 30.09.2024 שעה 16:30

חוק המאמנים עבר בכנסת ונכנס לספר החוקים

החוק יוצר קריטריונים קבועים להסמכת מאמנים בתחומי הספורט השונים. ארגונים שלא יעסיקו מאמנים על פי הקריטריונים, יהיו חשופים לקנסות. כל הפרטים

|
חבר הכנסת סימון דוידסון  (קרדיט: אלעד גוטמן)
חבר הכנסת סימון דוידסון (קרדיט: אלעד גוטמן)

חוק 'הספורט' עבר היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים. החוק, אותו יזם יו"ר וועדת הספורט, חבר הכנסת סימון דוידסון (יש עתיד) בשיתוף עם משרד התרבות והספורט, יוצר קריטריונים קבועים להסמכת מאמנים בתחומי הספורט השונים.

על פי החוק החדש, יהיו ארבע דרגות מאמן המבוססות על דרגות הכשרה מותאמות. מאמן שעבר הכשרה בדרגה ראשונה יוסמך כמדריך שיעבוד עם ילדים, הכשרה בדרגה שנייה תאפשר לאמן עד גיל נוער, בדרגה השלישית יוכשרו מאמני קבוצות בוגרים ובדרגה הרביעית מאמנים בכירים שיוכלו לכהן גם כמאמנים לאומיים בנבחרות.

החוק מאפשר שנתיים של היערכות לארגוני הספורט ומוסדות ההכשרה עד שייכנס לתוקפו. בנוגע למערכת החינוך, מורים לחינוך גופנים יקבלו את ההסמכה הראשונה. ארגוני ספורט שלא יעסיקו מאמנים על פי הקריטריונים, יהיו חשופים לקנסות.

סימון דוידסון (ראובן שוורץ)סימון דוידסון (ראובן שוורץ)

יו"ר ועדת הספורט, חבר הכנסת סימון דוידסון, אמר: "עבודה של מעל שנתיים סוף סוף נושאת פירות. כמאמן לשעבר אני מבין ממקור ראשון את חשיבותו והשפעתו של תפקיד המאמן. את המשימה של הסדרת תחום המאמנים לקחתי על עצמי כבר בשלבים הראשונים של העבודה הפרלמנטרית”.

“מרגש לראות את כל העבודה והמאמץ מתבטאים בחוק מצוין ומותאם בישראל. היום, אחרי עשורים של חוסר בהירות, עשינו התקדמות משמעותית בביסוס מעמד המאמן", הוסיף.

אסור לפספס
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
נגןטפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
טפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
נגןחושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
חושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
/* LAST / NEXT ROUNDs */