יום רביעי, 03.07.2024 שעה 00:58
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"ייגמר בשפיכת דמים, יהיו פצועים אם לא הרוגים"

הורדת הנק' ("לא ספורטיבי"), התקנון החדש ("אם ארגיש לא אפקטיבי לא אהיה שם"), לוקאסן, השכר והאליפות. אב בית הדין ישראל שמעוני פותח הכל. האזינו

|
הדיין ישראל שמעוני (מערכת ONE)
הדיין ישראל שמעוני (מערכת ONE)

ימי רביעי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל הפכו לאחד מהאירועים המכוננים בכדורגל הישראלי בשנה האחרונה. נקודות הופחתו, קנסות גבוהים הושתו ובכלל, נדמה כי השנה האחרונה, על אף מלחמת "חרבות ברזל" שפרצה במהלכה, הייתה מהיותר סוערות.

מי שהיו שם במהלך העונה כדי לקבל את ההחלטות היו הדיינים. התקנון החדש שנכנס לתוקף במהלך העונה, פגע בשיקול הדעת שהיה נכנס לתוקף על ידם בשנים האחרונות, כאשר ארסנל העונשים עמד בעיקר על הפחתת נקודות, איסור מכירת כרטיסים למשחקי חוץ וגזרות כלכליות.

אחד מאותם דיינים הוא ישראל שמעוני, הדיין הוותיק בבית הדין, אשר מכהן בתפקיד משנת 1997. שמעוני, הוא הדיין הבכיר, "אב בית הדין", כפי שהוא מכונה במסדרונות. בתום עונה סוערת, הוא הגיע לפודקאסט "שיחת היום" של ONE ודיבר עם תומר חבז וגידי ליפקין, על מה שהתרחש העונה, התקנון החדש, כמה משתכרים הדיינים, תקרית דריק לוקאסן ועוד.

שמעוני, שהגיע יממה לאחר הדרבי הסוער בכדורסל, ענה על הכול בכנות המאפיינת אותו, ללא קלישאות."מה שאנחנו רואים שם הוא מה שאנחנו רואים גם בכדורגל ואם זה ימשיך ככה זה יהיה יותר גרוע", הוא התייחס לאירועים ביד אליהו. "אנחנו מתריעים על זה כבר הרבה זמן וזה עצוב. צפיתי מהבית במשחק, כי בעבר לקחתי את הבן שלי לאחד הדרבים ולא יכולתי להסביר לו מה קורה שם. אמרתי לעצמי: "שומר נפשי ירחק". בכדורסל זה רע ובכדורגל לא יותר טוב".

ישראל שמעוני (מערכת ONE)ישראל שמעוני (מערכת ONE)

מצב האלימות: "יש לי המון קלישאות אבל אף אחד לא עושה עם זה כלום. הטיפול צריך להיות מערכתי ולא במסגרת בתי הדין. בתי הדין צריכים לטפל בשוליים של האירועים, אבל הטיפול צריך להתחיל ממערכת האכיפה. הבעיה היא שבמדינה מטורפת כמו שלנו, לשכנע את השוטרים עם כל מה שיש להם, לשים את כל יהבם בנושא הזה זה קשה ואחרי שקצת גייסנו את המשטרה למטרה הזאת, נתקלנו במערכת שופטת שלא שלא מבינה את האירוע בכלל".

"הופעתי בפני הכנסת בהקשר הזה לפני כמה שנים ודיברו על הקמת שופטים להקשר הזה. לוקחים שופט מעצרים שעשר דקות קודם לכן, שפט מישהו שנאשם בחשד לרצח ואז מביאים לו מישהו שרק זרק אמצעים פירוטכניים למגרש. הם לא מבינים את הסיפור בו יש 30,000 אנשים במגרש ואותו כלום יכול להתפתח לאירוע גדול".

הדיין ישראל שמעוני (מערכת ONE)הדיין ישראל שמעוני (מערכת ONE)

הרפורמה והתקנון החדש: "מאוד לא אהבתי אותו. הופעתי בוועדת דויטש הראשונה והבקשה הראשונה והמהותית שלי הייתה לא להפוך את נושא הפחתת הנקודות לעונש משמעותי וחשוב. יש לי אנחת רווחה ששתי הנקודות שהורדנו לא הכריעו את האליפות כי לא הייתי רוצה את זה. כאוהד ספורט, אם האליפות הייתה נקבעת בגלל בית הדין, זה היה עושה לי רע. היה לאורך השנים קמפיין של הקבוצות שצעקו נגד המשחקים ללא קהל וזה המחיש לי למה צריך להשאיר עונש כזה. היה ממוצע של משחק אחד בשנה ללא קהל ומזה עשו את כל הסיפור. מה עשו? הורידו את כל הענישה ונשארנו עם שני עונשים".

"בגדול, סירסו את המערכת המשמעתית וכשהמערכת המשפטית והמשטרתית לא עובדות, אז פירקו גם את המערכת המשמעתית מנשקה. החשש הגדול שלי הוא שנראה את זה בנפגעים. להערכתי בסוף זה ייגמר בשפיכות דמים ואם לא יהיו הרוגים יהיו פצועים. אתם נמצאים במגרשים יותר ממני ותגידו לי אם אחרי הרפורמה המצב השתפר".

עונשי הפחתת הנקודות: "התחננתי בפני נציג מכבי חיפה שבוועדת התקנון לא להשאיר אותו כפי שהוא נקבע, כי מי אוכל אותה? הקבוצות עם הקהלים הגדולים. לכל הקבוצות הגדולות יש נציגים בוועדת התקנון ושאלתי אותם מה הם עושים, הם פוגעים בעצמם. אח"כ נציג מאחת הקבוצות הגיע לדיון ואמר שהוא לא ידע שזו תהיה המשמעות. לדעתי צריך לבטל את הסידור של הפחתת הנקודות כי הוא רע ולא ספורטיבי".

ניידת משטרה (חגי מיכאלי)ניידת משטרה (חגי מיכאלי)

"דיברו על ענישה קולקטיבית ושרוצים למנוע אותה: יש יותר ענישה קולקטיבית מהפחתת נקודות? גדולים וחכמים ממני חשבו אחרת ולכן אני פועל לפי התקנון. המתנגדים העיקריים לרפורמה בוועדת התקנון היו הנציגים שהם לא מהקבוצות. הדבר שהכי מפריע לי הוא הכבילה של הידיים שלנו לדעתי פוגעת בקבוצות. אנחנו דווקא נתנו להם יותר חופש ושיקול הדעת שלנו לא היה לרעתם. כל מיני גורמים בהתאחדות נכנסו ללופ דמגוגי של בתי הדין. בסוף זה נדבק, אבל שזה ייבחן במבחן התוצאה. אין אחד בקבוצות הגדולות שיגיד לך שהענישה השנה שיפרה את מצבו והם יודעים את זה". 

הווידוי של לוקאסן שהזיקוק פגע ברגלו, למרות התצהיר שהגיש שטען שלא: "זו לא שאלה שמוכוונת אליי אלא לתובע, אם הוא רוצה לעשות עם זה משהו. לא התפקיד שלי להביא את הראיות כדי לסתור אותו, מי שצריכה להרגיש לא בנוח היא מערכת התביעה, שעושה את עבודתה בצורה מצוינת. רוב הדיונים הם על פי עדות שופט, יכול להיות שהיינו צריכים שהגורמים יגיעו לעדות. מה הרגשתי כשהוא הודה שזה פגע בו? שכנראה שהשחקן נתן תצהיר שהוא לא אמת ואני מניח הגרסה המאוחרת שלו היא הנכונה".

דריק לוקאסן (רדאד ג'בארה)דריק לוקאסן (רדאד ג'בארה)

מדוע הוא בתפקידו והאם הוא זוכה להערכה: "אם ארגיש שאנחנו לא אפקטיביים, לא אהיה שם. לא נולדתי שם ולא אמות שם. אני האיש הרע עם המקל, אבל אני יודע שנציגים של הקבוצות חושבים שהמערכת שלנו מאוד נקייה. זה תפקיד שמבחינתי הוא שליחות: רובנו לא עושים משהו עם השלכות על הציבור ביום יום. אני לא נכנס יותר מדי לאתרי הספורט, לא אגיד שלא נכנס בכלל".

"היו שנים שהייתי מאוים - הייתי לוקח את הילדים לבתי הספר ולפני זה לפי הנחיות חבלן המשטרה, לבדוק שהרכב שלי לא עם מטען. בשנה שעברה הגיעו לרכב של הנשיא הקודם אמנון סטרשנוב וחיפשו אותי בבית שלי. כמו שאחות בבית חולים צריכה לטפל בזקנים, מישהו צריך להיות דיין ולהתמודד. זה לא כסף ולא כבוד. היו גורמים בהתאחדות שלא אהבו אותי ויכול להיות שרוצים לראות אותי בחוץ".

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */