יום שבת, 21.09.2024 שעה 05:46

משלחות ישראל לאולימפיאדה נפגשו עם הנשיא

גם שר התרבות והספורט נכח ביום הגיבוש של הנבחרות האולימפיות והפראלמיפיות. דניאל פרץ: "הפרפרים כבר כאן", מיקי זוהר: "האבטחה תהיה חסרת תקדים"

|
יום גיבוש אולימפי (חגי מיכאלי)
יום גיבוש אולימפי (חגי מיכאלי)

יום גיבוש אולימפי למשלחות הישראליות, האולימפיות והפראלימפיות, התקיים היום (רביעי) בהשתתפות נשיא המדינה מר יצחק בוז׳י הרצוג ורעייתו מיכל, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, משפחות חטופים ואלמנות י״א חללי מינכן, אילנה רומנו ואנקי שפיצר.      

היום שהתחיל בבית הנשיא בירושלים, המשיך לאנדרטת הי״א לזכרם של חללי אולימפיאדת מינכן בתל אביב ונמשך לארוחת צהריים חגיגית בביתו של שגריר צרפת בישראל.

נשיא המדינה פתח את הטקס בהתרגשות רבה: “את המילים הבאות, מקובל לומר בדרך כלל בקבלת הפנים למשלחות שחוזרות מהמשחקים האולימפיים, אבל אני מבקש לומר אותן כבר כעת – אנחנו גאים בכם!”.

פרץ: יכולים להגיע הכי רחוק ולהביא מדליה

הרצוג המשיך: “אנחנו גאים בכך שאתם אלו שמייצגים אותנו, אנחנו גאים בכך שהתאמנתם שנים כדי להגיע לרגע הזה, השקעתם ימים ולילות, דמעות ויזע, ואנחנו גאים בכם כי אנחנו בטוחים שתייצגו אותנו הכי טוב בעולם, תביאו את הרוח הספורטיבית הישראלית לקדמת הבמה”.

“השנה כל פעולה שתעשו, יש לה משקל עודף, יש לה משמעות נוספת בגלל המלחמה שאנחנו נמצאים בה, בגלל התקופה הקשה, בגלל החלום והכמיהה שלנו להחזיר את החטופות והחטופים הביתה במהרה”, הוסיף כבוד הנשיא ואמר: “אני חושב על כך שאולי אחד מהם יצליח לראות מי מכם, או לשמוע אי שם בעזה. תחשבו על זה שאתם עולים למגרש, למרוץ. תחשבו עליהם”.

הנשיא סיכם: “נחשוב עליהם כולנו ונקווה לראותם במהרה, אני מבקש לחבק מכאן את המשפחות השכולות וכמובן את כל הפצועות והפצועים שעוברים תקופה קשה. נאחל לכולם בריאות טובה”.

בוז'י הרצוג וגיל דיקמן (חגי מיכאלי)בוז'י הרצוג וגיל דיקמן (חגי מיכאלי)

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, דיבר גם הוא: ״אתם זכיתם לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדה הקרובה, אולי בשעתה המורכבת ביותר של מדינת ישראל ועם היכולת לעשות כל כך שמח וכל כך טוב לכל אזרחי ישראל, בזכות ההישגים שתביאו באולימפיאדה וזו זכות ענקית”. 

“מבחינתנו כולנו מחזיקים אצבעות ומצפים בכיליון עיניים להצלחות שתביאו, אני חייב לומר שמשרד התרבות והספורט באמת יצא מגדרו כדי לסייע לכם במשימה הזו, החל מתקציבים חסרי תקדים להכנות אולימפיות והכפלת התקציבים בשנים האחרונות, מתוך הבנה שספורטאים מצליחים, מגיעים כתוצאה מהשקעה תקציבית גדולה”, הסביר זוהר. 

השר הוסיף: “לגבי הפרסים והבונוס לזוכים, אני מקווה מאוד שתכניסו אותי לבעיה תקציבית גדולה עם הרבה מאוד מדליות שתזכו בהן. אני אבוא לנשיא ונעשה סדר איך אנחנו משיגים עוד תקציב בשביל לשלם לכם על כל ההישגים, הלוואי שנהיה בבעיה הזו”.

מיקי זוהר התייחס לאחד מהנושאים העיקריים בעת הקשה של מדינת ישראל: “מעבר לזה, השקענו הרבה מאוד כסף בנושא האבטחה. אני רוצה שתדעו שמבחינת השב”כ ומבחינת כוחות הביטחון, גם הצרפתיים מבינים את גודל האירוע. האבטחה שלכם גם תהיה חסרת תקדים, כדי שתוכלו להתמקד אך ורק בספורט”.

מיקי זוהר ונשיא המדינה (חגי מיכאלי)מיקי זוהר ונשיא המדינה (חגי מיכאלי)

נדב לוי, ספורטאי המתחרה בענף הבוצ׳ה במשלחת הפראלימפית, שעתיד להשתתף במשחקים הפראלימפיים בפעם השלישית, סיפר גם הוא על התחושות: “לכל אולימפיאדה יש את המיוחדות שלה, האולימפיאדה הזו לא תהיה דומה בכלל לא לריו ולא לטוקיו, היא בסימן מאוד ברור של ישראל לפני ואחרי ה-7.10. כולנו פה מודעים לזה ונערכים לזה, זה באמת הרבה יותר מכבוד לבוא ולייצג את המדינה, בטח באירוע הספורט הגדול בעולם, מחכים שיתחיל כבר”.

לוי סיפר: “במהלך החודשים האחרונים הגענו לשיבא למחלקה השיקומית והצגנו להם כמה ענפי ספורט בכל פעם, נתנו להם להתנסות”. באותו הקשר, לוי התייחס להצטרפותם של רבים למעגל הנכות והקשר של הוועד הפראלימפי אליהם: “לא תמיד הם מוכנים פיזית ומנטלית להיכנס לספורט פראלימפי, שומרים איתם על קשר כדי להראות שהחיים ממשיכים ואפשר לייצג את המדינה”. 

“יש פה לא מעט נכי צהל מאירועים קודמים אחרים, בהחלט ניתן לראות כמה הספורט הפראלימפי עושה להם טוב, הרעיון הוא שאפשר להמשיך לייצג את המדינה בכבוד”.

נדב לוי (לילך וויס-רוזנברג)נדב לוי (לילך וויס-רוזנברג)

מורן סמואל הוותיקה, המתחרה בענף החתירה ובעלת שתי מדליות אולימפיות (טוקיו-כסף וריו-ארד) הוסיפה: “פעם רביעית במשחקים הפראלימפים, זה עדיין מאוד מאוד מרגש בטח כשמגיעים לישורת האחרונה, כשאנחנו מגיעים לבית הנשיא זה בדיוק הרגע שמסמן שעוד רגע עולים על מטוס לבצע את המשימה שבשבילה התאמנו כלכך הרבה זמן”. 

סמואל סיפרה בהתרגשות: “אני שמחה שאני יכולה ללוות בדרך ספורטאיות וספורטאים צעירים שהצטרפו ואלו יהיו המשחקים הראשונים שלהם. יש לזה כח שכולם פה מקבלים את ברכת הנשיא, אלו סמלי המדינה שלנו”.

החותרת המשיכה: “אני חושבת שהיום יותר מתמיד אין ספורטאי או ספורטאית שיוצאים ולא לוקחים איתם דבר אחד, החטופים החיילים וכל מי שנמצא כרגע על הגבולות כדי שאוכל לשבת ולדבר אתכם. כולנו יוצאים כדי להגיע לפאריס ולהראות לכל העולם שאנחנו פה ואנחנו נשאר פה לתמיד”.

“אני רוצה לזכות בזהב באולימפיאדה האחרונה שלי וזו האחרונה בהחלט, אני רוצה להביא לידי ביטוי את היכולות שלי, אבל אני לא יכולה להתחייב לזה. אני כן יכולה להתחייב לזה שאעשה את הכי טוב שלי וסוף סוף גם המשפחה שלי תהיה, אז זה גם משהו שנותן אקסטרה מוטיבציה”.

מורן סמואל (חגי מיכאלי)מורן סמואל (חגי מיכאלי)

גם שוער נבחרת הכדורגל ובאיירן מינכן דניאל פרץ שיתף: “תמיד כיף לבוא לישראל לראות את כולם, לקבל את כל האהבה מהאנשים ברחוב. התחלנו היום את ההתכנסות של הנבחרת ועכשיו נתחיל גם את האימונים, הפרפרים כבר מגיעים ויאללה, רוצים להתחיל”.

פרץ המשיך: “אנחנו מאמינים מאוד שאנחנו יכולים להביא מדליה, יש לנו קבוצה מאוד טובה ומוכשרת ויש לנו משחקים מאוד קשים, אבל אנחנו מגיעים מוכנים. הכרנו פה אלופים אולימפיים וזה כבוד גדול, זה נותן דרייב להיות חלק מזה ולעשות הישג ענק כדי לתת תחושת גאווה לעם”.

הליגיונר סיכם: “אנחנו כל כך רוצים לשמח את העם והאנשים, אז זה בהחלט נותן אקסטרה מוטיבציה, נצטרך להיות בשיא שלנו בכל משחק ושכל אחד יהיה הכי טוב בכל משחק, אנחנו מאמינים”.

דניאל פרץ (חגי מיכאלי)דניאל פרץ (חגי מיכאלי)

מיד לאחר הטקס בבית הנשיא, המשיכה המשלחת לאנדרטה לזכרם של י״א הספורטאים הישראליים שנרצחו באכזריות במינכן בשנת 1972, שם הניחו זר ושמעו את אילנה רומנו, אלמנתו של מרים המשקולות ואחד מחברי המשלחת למינכן שנרצח, יוסף רומנו ז״ל: “כל מדליה שלכם זו חגיגה בשבילנו אתם גל-עד חיי ואתם תקבלו את כל האהבה שספורטאי יכול לקבל, המדינה מחכה לכם. הביאו אור! אני יודעת שזו משימה קשה, אבל מי שמאמין לא מפחד”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */