יום שלישי, 02.07.2024 שעה 13:57

מועדון פאר ובעלים לא שגרתי: הכירו את סטיאווה

מכבי ת"א הוגרלה במוקדמות ליגת האלופות מול יריבה לא פשוטה. 4 נציגים בנבחרת רומניה ביורו, מאמן קפריסאי וג'יג'י בקאלי: הכירו את אלופת רומניה

|
שחקני סטיאווה בוקרשט (רויטרס)
שחקני סטיאווה בוקרשט (רויטרס)

מכבי תל אביב תפתח בחודש הבא את קמפיין מוקדמות ליגת האלופות בסיבוב השני. למרות שהיא הייתה מדורגת, אלופת ישראל זכתה להגרלה לא פשוטה בכלל, כאשר היא תפגוש את המנצחת בין סטיאווה בוקרשט הרומנית לווירטוס מסן מרינו. סביר להניח שהצהובים יפגשו את סטיאווה, שכן הסיכוי שהקבוצה הצנועה מסן מרינו תדיח את הרומנים הוא קלוש במיוחד, ואם זה אכן יקרה יהיה מדובר בסנסציית ענק.

סטיאווה ידועה בעיקר בשל הבעלים השנוי במחלוקת שלה, ג’יג’י בקאלי, שהיה מעורב בשלל שערוריות. כשרוני לוי אימן בעבר במועדון, הוא התבטא נגדו בתקשורת כבר במחצית של משחק. בנוסף, ישב בכלא, אסר בזמנו על שחקניו להתחסן כנגד הקורונה ואף סיפק מספר הצהרות שוביניסטיות לפיהן "נשים לא צריכות להיות בכדורגל”.

שלושה ימים לאחר השבעה באוקטובר ולפני המפגש בין ישראל לרומניה במוקדמות היורו, בקאלי סיפק הצהרה למה שמתרחש בישראל: “זה שאנשים מתים לא משרת אותנו, אבל בכל הקשור לכדורגל ולכלכלה – כל מה שאומר מלחמה מהווה יתרון לרומניה. בכדורגל, כי הם לא יהיו במצב רוח לזה יותר, ומבחינה כלכלית כי המשמעות היא שחצי מיליון יהודים יבואו לקנות בתים ברומניה, כי הם יפחדו”.

ג'יג'י בקאלי (רויטרס)ג'יג'י בקאלי (רויטרס)

“היהודים שולטים בעולם ואתם הולכים לתקוף אותם? את הילדים שלהם? הם שולטים בעולם. תוך שלושה-ארבעה חודשים הם יפרקו אותם ועזה כולה תהפוך לאבק, כי אפשר להתעסק עם היהודים. הם שולטים בעולם, המיליארדים אצלם. זה כמו שאני אלחם מול מנצ'סטר סיטי. איך אני יכול לעשות את זה?", הוסיף.

סטיאווה נוסדה ב-1947 ומארחת באצטדיון הלאומי בבוקרשט. היא נחשבת למועדון הגדול ביותר בכדורגל הרומני והיא שיאנית הזכיות באליפויות (27) ובגביעים (24), כשהיא אפילו זכתה באליפות אירופה, לפני שהמפעל הפך לליגת האלופות, ב-1985/86 אחרי ניצחון בגמר על ברצלונה והייתה הסגנית של מילאן ב-1988/89. בעונה שעברה היא זכתה באליפות רומניה לאחר שמונה שנות בצורת, כאשר הקדימה את קלוז’ השנייה בשלוש נקודות.

שחקני סטיאווה בוקרשט (רויטרס)שחקני סטיאווה בוקרשט (רויטרס)

את אלופת רומניה מאמן אליאס חרלמבוס הקפריסאי. הכוכב הכי גדול שלה הוא החלוץ פלורינל קומאן, שסיים כמלך השערים של הליגה עם 18 שערים והוסיף 9 בישולים. רק שלשום הוא רשם 62 דקות ב-0:3 ההרואי של נבחרת רומניה על אוקראינה ביורו. שחקן בולט נוסף בהתקפה של הרומנים הוא דריוס אולארו, שכבש בעונה האחרונה 15 שערים והוסיף 5 בישולים. גם הוא נכלל בסגל של רומניה ליורו, אך ישב על הספסל מול אוקראינה.

בהגנה, השחקן הבולט של סטיאווה הוא ולאד צ’יריצ’ס בן ה-34, ששיחק במשך עונות רבות בטופ של הכדורגל העולמי – בטוטנהאם, נאפולי וססואולו וחזר בקיץ שעבר הביתה אחרי עונה בקרמונזה האיטלקית. בין הקורות עומד סטפן טרנובנו, שזומן גם הוא ליורו בגרמניה ומשמש כשוער השני של הנבחרת הרומנית, בעוד הנציג הרביעי של סטיאווה בנבחרת הוא הקשר אדריאן סוט. 

פלורינל קומאן מול אוסקר גלוך (ראובן שוורץ)פלורינל קומאן מול אוסקר גלוך (ראובן שוורץ)

כפי שהבנתם, הסגל של הקבוצה מבוקרשט בנוי בעיקר על שחקנים מקומיים, כשיש לה שישה זרים – דרום אפריקאי, קמרוני, מונטנגרי, ברזילאי ושני גנאים, אך אף אחד מהם לא נחשב לשחקן משמעותי כל כך. ההגרלה היא בהחלט לא פשוטה עבור מכבי תל אביב, בטח ביחס לכך שהצהובים היו מדורגים, אך לא מדובר במשוכה בלתי עבירה. יחסי הכוחות הם די שווים על הנייר, אך דבר שכן יש לקחת בחשבון זה את הביתיות שתחסר לאלופת ישראל.

בכר רוצה, אך האם הקהל יקבל את סבע?
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */