יום ראשון, 29.09.2024 שעה 01:46

עיריית לודז': משחקי הישראליות לא יתקיימו אצלנו

בפולין זעמו על ההודעה שחיפה וב"ש יארחו בעיר את משחקי הקונפרנס ליג: "ישראל אשמה ברצח עם", העירייה הכריזה: "לא נחתם הסכם מעולם וגם לא ייחתם"

|
שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)
שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

מכבי חיפה והפועל באר שבע הודיעו שיארחו את משחקיהן בעונה הבאה באירופה בפולין, בעיר לודז’, כשגם מכבי ת”א עשויה לארח במדינה. אולם הדבר עורר סערה גדולה במקום וכעת העירייה הכריזה כי הקבוצות הישראליות לא תוכלנה לקיים את המשחקים בעיר.

“בעקבות הפרסומים האחרונים לגבי מכבי חיפה, אגף התרבות והספורט בעיר לודז’ מודיע כי המשחקים לא יתקיימו אצלנו ולא אף משחק של קבוצה ישראלית אחרת. היו מגעים בנושא, אבל אף הסכם כזה מעולם לא נחתם וגם לא ייחתם”, נכתב בהודעה הרשמית שפורסמה.

עוד לפני כן, המועדון המקומי של לודז’ יצא בהמשך בהודעה רשמית שאין לו קשר לכך, ובאופן כללי נראה שמספר רב של אוהדים זועמים מהמהלך, שלא זכה להתלהבות גם בתקשורת הפולנית. “ישראל מדינה שביצעה פשעי מלחמה, כניסה שלה לטריטוריה פולנית עלול לעודד מקרי טרור נגדה ולסכן את התושבים”, נכתב בתקשורת הפולנית.

עיתונאי פולני בשם יאן מאזורק צייץ: “אני לא מבין איך זה קורה בזמנים בהם ארגון אמנסטי מדווח על אפרטהייד נגד אזרחים פלסטיניים והאו”ם מאשים את ישראל בפשעי רצח עם”. גם ברשתות החברתיות לא מעודדים מכך שהקבוצות הישראליות יארחו את משחקיהן במדינה: “ישראל אשמה ברצח עם, זה סקנדל ענק שנותנים לקבוצות מישראל לשחק באצטדיונים בפולין”.

בנוסף, שוער וידז'ב לודז' רפאל גיקביץ' צייץ בנושא: "אם זה נכון זה סקנדל גדול. אצלי אנושיות באה לפני עסקים”. גם חבר מועצת העיר קוסמה ניקיאל התייחס לנושא: "הזמנו קבוצות כדורגל ממדינה שמבצעת רצח עם נגד פלסטינים, ומעשי המדינה מובילים למותם של חפים מפשע, לשחק בלודז'. המשחקים יהיו כרוכים כנראה בסיכון מוגבר, אני אבדוק את העניין ואדרוש הסברים”.

כמה כסף צריכה מכבי חיפה לשלם על נהואל?
אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */