יום ראשון, 23.06.2024 שעה 05:53

מישראל לגנואה: טייב על המהלך ששינה את חייו

השחקן הצעיר ששיחק ביפו והפועל ת"א, הפך לדומיננטי בארץ המגף. בראיון עם ONE מספר על המעבר ("בלי לחשוב פעמיים"). הקשיים, הרגעים המתוקים ועתידו

|
צ'ד טייב  (באדיבות המשפחה)
צ'ד טייב (באדיבות המשפחה)

צ'ד טייב, שמעתם עליו? אם לא, אז כדאי לכם. בחודש אפריל האחרון חגג את יום הולדתו ה-17 ועוד טרם חגג בגדול את יום הולדתו, הצטרף להתרשמות במועדון האיטלקי גנואה, שחגג 130 שנים להיווסדו בתשעה בספטמבר 2023, שם הוכיח את עצמו והחל תהליכי קליטה, זאת באמצעות נציגו בארץ, ג'קי דהן. הפועל תל אביב, קבוצתו האחרונה בישראל, מעט הקשתה על המהלך אך בסופו של דבר הצדדים הגיעו להבנות וטייב טס לארץ המגף.

טרם נחת בהפועל תל אביב, רגע לפני טיסתו "One way ticket", שיחק במשך שלוש שנים במחלקת הנוער של מכבי יפו שמתפתחת די מהר ובכלל – בשנה האחרונה, עם הצטרפותם של אורי דוד ורון עמיקם למערכת. את דרכו בכדורגל הישראלי, תחת המעטפת של ההתאחדות לכדורגל, החל בעונת המשחקים 2014/15, כשחקנה של מכבי תל אביב. המשיך משם הלאה, לאחר שנתיים, למחלקות הנוער של מכבי הרצליה והפועל ראשון לציון.

בגנואה אפשרו לשחקן הצעיר (לו גם דרכון צרפתי) להגיע לישראל בחג השבועות ולהיות בקרבת משפחתו למספר ימים עד עלייתו חזרה לארץ המגף. הקשר האחורי, היכול לשחק גם כקשר עושה משחק באמצע, רשם 12 הופעות בליגת "Campionato Under 17 - A", שם משחקת גנואה, כשלאחר 24 משחקים, נמצאת במקום השישי בטבלה. בכל 12 הופעותיו, פתח ב-11. לזכותו שער אחד ועוד בישול. רשם שלושה כרטיסים צהובים. בממוצע, שיחק 92% מכל אחד ממשחקיו.

שבעה בספטמבר 2023, הכל קורה כל כך מהר. גנואה, האיטלקית, מזמינה אותך למבחנים, מתרשמת ממך ומציעה לך לבוא. להעתיק מגוריך לאיטליה. אתה עט על זה בלי לחשוב פעמיים.
"כן, אני הולך על זה בלי לחשוב פעמיים ובלי לחשוב על ההשלכות שיהיו לזה. אני יודע שזאת הזדמנות שלא תחזור. לצאת בגיל כזה לאירופה, למועדון כזה גדול, אין כאן חשיבה בכלל על 'ללכת על זה או לא'. בשביל זה אני משחק כדורגל".

צ'ד טייב (באדיבות המשפחה)צ'ד טייב (באדיבות המשפחה)

ספר לי על מחלקת הנוער של גנואה. אני מתאר לעצמי שזו רמה אחרת לחלוטין ממה שהכרת כאן בארץ.
"מחלקת הנוער של גנואה היא משהו אחר לגמרי. החברים לקבוצה ואני גרים בבית מלון שבצד אחד שלו יש תיירים והצד השני מיועד רק לשחקני האקדמיה. אני מכין תפריט לכל השבוע, מה שאני צריך לאכול לפי התזונאי והארוחות מחכות לי בחדר האוכל. מגיע אליי גם מורה פרטי ללמד אותי את השפה פעמיים בשבוע. האימונים, הקצב, כמות המאמנים באימון זה משהו שונה לגמרי ממה שהכרתי וכאן ההבדל הגדול".

הקושי שלך, בימים, בשבועות, בחודשים הראשונים, במדינה זרה שהיא לא ישראל, בה גדלת כמו כל ילד. היו רגעים שהתפרקת בהם או שהיית חזק לאורך כל התקופה?
הקושי הוא גדול, לא אשקר. במיוחד בהתחלה ,אבל עד הסוף יש קושי להתרגל למקום חדש, אנשים חדשים, במיוחד בתקופה כזאת עם המלחמה, אז מסתכלים בחצי עין עקומה ששומעים ישראל ושואלים כל הזמן שאלות, אבל אני מתרכז בשלי. אני מתעסק בכדורגל ובלהשתפר מיום ליום כמה שיותר".

מה הרגע הכי מתוק שלך עד כה בגנואה?
"ניצחון ליגה 0:4 נגד יובנטוס. זה היה רגע מאוד מרגש לקחת שלוש נקודות נגדם באמצע עונה, במשחק שהיה לנו חשוב וכך גם בניצחון 2:3 נגד נאפולי. לשים גול ובישול מנצח בדקה אחרונה היה מאוד מרגש בשבילי, גם במשחק שהיה חשוב במאבק להישאר במיקום גבוה בליגה".

צ'ד טייב חוגג (באדיבות המשפחה)צ'ד טייב חוגג (באדיבות המשפחה)

המשפחה שלך. איתך בגנואה באיטליה או שמבקרת לעיתים קרובות/רחוקות?
"המשפחה שלי לא איתי שם. זה הדבר הכי קשה לי. להיות רחוק מהם ולא לחזור לבית חם כל יום. בכל זאת, ילד בן 16 עוזב את הבית לבד, אבל זה למטרה טובה. אני שם גם בשבילם ואני מתנחם בזה שאבא שלי ביקר אותי פעם אחת. גם סבתא שלי ביקרה אותי פעמיים ואחי הגדול גם, כל חופש שיש לו מהכדורגל, מגיע לראות אותי".

מתגעגע לארץ והאם מתגעגע לשחק בישראל?
"מתגעגע לארץ, כמובן. שוב, למשפחה שלי, לבית שלי, כל החברים שלי בארץ ועזבתי הכל, אבל אני חדור במטרה שלי ואמשיך להיות כזה, אז מתגעגע ולוקח נשימה וממשיך קדימה. לגבי האם אני מתגעגע לשחק בארץ, קצת מתגעגע, כן, אבל לא משהו שאני מכוון אליו כרגע. אני רוצה להישאר באירופה בטופ".

אתה חושב שמועדונים כמו מכבי ת"א, הפועל ת"א, מכבי פ"ת ועוד - פספסו אותך?
"מבחינת פספוס, את זה נשאיר לעתיד. יש שחקנים שבולטים בגלל סגנון המשחק שלהם ויש שחקנים שבגלל העמדה שלהם לא צדים את העין בהתחלה, אלא בהמשך הדרך ואת זה ראה ג׳קי  דהן שהאמין בי מההתחלה ובגלל זה שלח אותי להפועל תחילה ומשם לאיטליה והשאר נשאיר לזמן להגיד את שלו".

האח, לני, כמה מפרגן, כמה מדבר איתך ביום-יום? יש קנאה (בקטע טוב) בין אחים?
"לני, אחי הגדול, מדבר איתי כמעט כל יום. הוא מעודד אותי, עוזר לי ותמיד פה בשבילי. כשאני צריך מישהו, אני ישר מדבר איתו. הוא מאוד עוזר לי מבחינה מקצועית. קנאה, אין. כשקצת קשה לי, כדי לעודד אותי, הוא תמיד אומר לי שהחלום שלו היה להיות כמוני ולצאת לאירופה בגיל הזה ושזה לא משהו שניתן לכל אחד, אבל זה לא מקנאה. הוא תמיד דחף אותי לקצה ובעזרת השם הוא יצליח".

צ'ד טייב (באדיבות המשפחה)צ'ד טייב (באדיבות המשפחה)

היום אתה בן 17. אתה רואה את עצמך חוזר לארץ בגיל 18 ומתגייס לצה"ל - תורם למדינה?
"בקשר לעניין הצבא זה דבר רגיש. אם הייתי משחק בארץ, אז אין צל של ספק והייתי משרת בצבא ותורם במה שהייתי יכול בשילוב עם המטרה שלי להצליח בכדורגל. כרגע אני נמצא בתהליך של קריירה בחו״ל, אז מקווה לעזור בכל דבר שיכול בתדמית של ישראל בעולם".

איפה צ'ד טייב בעוד שלוש שנים מהיום?
"אני מכוון רחוק. אני עובד מאוד קשה בכל יום, אם זה באימונים ואם זה לבד, באישי. העבודה הקשה כבר הביאה אותי לפה ואני מאמין שהיא גם תמשיך להשתלם. אני מכוון, בעזרת השם, להישאר באירופה. אבל רק השם יודע מה יהיה ומה שהוא יחליט לי לנכון, כך יהיה. אני אמשיך לעבוד קשה ולא אוריד הילוך".

נבחרת ישראל בכדורגל. זימון, איך זה ירגיש לך?
"לשחק בשביל נבחרת ישראל תמיד היה ויהיה חלום. אני גאה להיות ישראלי ומקווה שתגיע לי ההזדמנות לייצג אותה".

אסור לפספס
נגןהפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
הפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
נגןזהבי לוקח את החברים במטוס פרטי למיקונוס
זהבי לוקח את החברים במטוס פרטי למיקונוס
נגןאיזה צמד! מסי וסוארס עוברים למגרש הפאדל
איזה צמד! מסי וסוארס עוברים למגרש הפאדל
נגןג'ורג'ינה חוגגת לרונאלדו ג'וניור יומולדת
אבא בעבודה: רונאלדו ג'וניור חוגג יומולדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */