יום ראשון, 22.09.2024 שעה 08:27

אכזבה: מיננקו לא העפילה לגמר אליפות אירופה

מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה נותרה בחוץ: קופצת המשולשת פסלה שתי קפיצות ופרשה במהלך המוקדמות ברומא. לא תהיה במשחקים האולימפיים בפאריס?

|
חנה מיננקו  (Maxim Dupliy)
חנה מיננקו (Maxim Dupliy)

אכזבה לאחת מהאתלטיות הבכירות בישראל. חנה מיננקו השתתפה היום (שישי) בתחרות הקפיצה המשולשת באליפות אירופה שנערכה ברומא - ולא העפילה לגמר, דווקא אחרי שבאליפות אירופה הקודמת סיימה על הפודיום עם מדליית הארד על צווארה.

חנה מיננקו בת ה-35 החלה את שלב המוקדמות באליפות אירופה בידיעה שהיא צריכה תוצאה של 14.10 מטר כדי להעפיל לגמר בוודאות, אך גם קצת פחות מזה עשוי להספיק לה. בניסיון הראשון מיננקו נפסלה על ידי השופטים, בקפיצה השנייה קיבלה פסילה נוספת, ובהמשך פרשה ולמעשה ויתרה על הניסיון השלישי. באיגוד האתלטיקה הבהירו כי מיננקו פרשה בעקבות כאבים בשריר התאומים: “הכאבים החלו כבר בשבועיים האחרונים והיא עשתה את מירב המאמצים לקפוץ ולהתחרות”.

הקריטריון למשחקים האולימפיים עומד על 14.55 מטר בקפיצה המשולשת לנשים וכרגע היא רחוקה ממנו, כך שספק אם תופיע למשחקים האולימפיים בפאריס. התוצאה הטובה ביותר של חנה מיננקו השנה הייתה 13.56 מטר והיא רשמה אותה לפני כשלושה שבועות, בעוד שבשיאה קפצה למרחק של 14.78 מטר לפני כשבע שנים.

חנה קנייזבה מיננקו (רויטרס)חנה קנייזבה מיננקו (רויטרס)

כזכור, חנה מיננקו, שעלתה מאוקראינה לישראל, העפילה שלוש פעמים למשחקים האולימפיים. בלונדון 2012 סיימה במקום הרביעי, בריו 2016 במקום החמישי ובטוקיו 2020 סיימה שישית. כרגע, לא בטוח שתעפיל למשחקים האולימפיים הקרובים בפאריס 2024.

בנוסף, במהלך הקריירה שלה, האתלטית הישראלית זכתה בתואר סגנית אלופת העולם בבייג'ין ב-2015, ואף במדליית כסף באליפות אירופה באמסטרדם 2016 ובמדליית ארד מאליפות אירופה האחרונה שהתקיימה במינכן 2022. מאז, מיננקו במגמת ירידה וזה הורגש באליפות אירופה הנוכחית ברומא.

מלבד היכולת החלשה שהציגה מיננקו, ההופעה של הנבחרת הישראלית לא השתפרה בהמשך. סיון אוירבך התרסקה על המסלול בתחילת ריצת המוקדמות ב-1,500 מטר ברומא, קמה לאחר הנפילה והמשיכה לרוץ - אבל סיימה הרחק מאחור וחצתה את קו הסיום בזמן של 4:16.15 דקות. זה, מן הסתם, רחוק מתוצאת השנה שלה שעומדת על 4:09.36 דקות במרחק הזה.

מיקי זוהר: "לשמוע את ההמנון שווה הכל"
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */