יום שבת, 06.07.2024 שעה 00:22

זברב ניצח את רוד ועלה לראשונה לגמר בפאריס

אחרי 3 שנים שנעצר בחצי הגמר, הגרמני סוף סוף עשה את הצעד למעלה עם 6:2, 2:6, 4:6, 2:6 ורחוק ניצחון מהחלום - מייג'ור ראשון. אלקראס מחכה בראשון

|
אלכסנדר זברב (רויטרס)
אלכסנדר זברב (רויטרס)

שבר את המחסום: אחרי 3 שנים רצופות בהן נחנק או נפצע פעם אחר פעם בשלב חצי גמר הרולאן גארוס, הערב (שישי) אלכסנדר זברב סוף סוף עשה זאת, קפץ מעל המשוכה העיקשת והשיג את הכרטיס למעמד המכריע בפאריס. הגרמני המדורג 4 בעולם ניצח בענק 6:2, 2:6, 4:6, 2:6 את קספר רוד, הפיינליסט מהשנתיים האחרונות, ועל הדרך גם נקם ביריבו הנורבגי על המפגש באותו שלב בשנה שעברה.

הפרס הגדול? מפגש מכריע ביום ראשון מול קרלוס אלקראס האיכותי, שינסה מצדו לזכות במייג’ור שלישי בקריירה, אך ראשון ברולאן גארוס. בהיעדרם של נובאק ג’וקוביץ’ (פרש טרם חצי הגמר) ורפאל נדאל (עף כבר בסיבוב הראשון) שפינו את הבמה לדור הצעיר יותר, שני שחקני החימר הכי טובים בעולם בנקודת הזמן הנוכחית ייפגשו בראשון לראש בראש מרתק ב’פיליפ שאטרייה’.

אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)

הגרמני ינסה כמובן לנפץ את תקרת הזכוכית ולזכות סוף סוף בגראנד סלאם ראשון בקריירה, ובגיל 27 אחרי אינסוף קריסות במאני-טיים. זברב מלא בכישרון ותמיד שם בטופ, אך לא שם עד הסוף עם הגביע. הגרמני נפל תמיד בפן המנטלי בטורנירים הגדולים, אך אולי הפעם יצליח להסיר את הקוף הכבד שיושב לו על הגב ורק מוסיף עליו בכל טורניר עוד ועוד לחץ. אגב, זה יהיה גמר גראנד סלאם שני של זברב בקריירה, את הראשון הוא כמובן הפסיד ב-2020 באליפות ארצות הברית הפתוחה.

אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)

אחרי שנתיים שהגיע לגמר בפאריס, רוד החביב נפרד מהתואר – הפיינליסט, והוא עדיין ללא מייג’ור בקריירה שלו. הנורבגי פתח היטב וכבר היה נראה שהולכים לשחזור חצי הגמר מהשנה שעברה (0:3 קליל לרוד), אולם זברב יצא מאזור הנוחות שלו, הפעיל לחץ על יריבו, שיחק טניס אגריסיבי, אך מעל לכל – התפקס על ההגשות והפך אותן לנשק הכי קטלני שלו הערב, כזה שלא איפשר כמעט לנורבגי לדגדג את משחקוני ההגשה שלו.

קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)

ואי אפשר בלי קצת מספרים – בסט הראשון זברב לקח רק 63% מההגשות שהכניס בסרב הראשון, אבל אחר כך - 92% בשני, 90% בשלישי ו-88% ברביעי והאחרון, מספרים אדירים שעשו את ההבדל עם מעל 210 קמ”ש וכדורים שאת חלקם רוד בקושי הצליח לראות. 19 אייסים ו-54 ווינרים היו למנצח, לעומת 34 בלבד של רוד, שהפעם מול האגרסיביות של יריבו לא הצליח להתעלות עם המשחק היציב וההגנתי שלו.

מערכה ראשונה – 2:6 לרוד

זברב כבר הגיע לנקודת שבירה על המשחקון הראשון, אבל הנורבגי התאפס על עצמו, השתחרר ועלה ל-0:1. המדורג 7 המשיך את המומנטום והשיג שבירה מוקדמת אחרי 0:40 מרשים והחזרות טובות עם טניס יעיל, 0:2. הופעה חד צדדית עד כה בסט הראשון, 0:3 לנורבגי ששמר על ההגשות בשנית. הגרמני עלה על הלוח, צימק ל-3:1 אחרי טעות שלא רוד שחיפש את הווינר לאורך הקו, אך חבט החוצה. זה הלך הפעם קשה יותר לרוד, הוא חיפש בעיקר את הכדורים הגבוהים והעמוקים, הגרמני טעה בבקהנד וזה 1:4. זברב לא ויתר על הסט, שמר והוריד ל-4:2 אחרי משחקון הגשות קליל. רוד לגמרי בשליטה, השיג 2:5 אחרי 15:40 ובמרחק של משחקון מ-0:1 בסטים. רוד שבר בשנית, זברב החטיא שוב וזה 2:6 במערכה כולה.

אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)
קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)

מערכה שנייה – 2:6 לזברב

פתיחה מצוינת לאלכסנדר בסט השני, הפעיל לחץ על הנורבגי, יצא מאזור הנוחות שלו ושבר כבר במשחקון הראשון, 0:1. הגרמני שמר אחרי 0:40 קליל, 0:2 אולי בדרך לשוויון במערכות. זה הלך קשה במיוחד, אבל רוד נמנע משבירה כפולה אחרי נקודה חכמה ועלייה לרשת, 2:1. הגרמני שמר אחרי שהשיג את אחת הנקודות היפות במשחק עד כה עם קריאת משחק מצוינת על הרשת, 1:3. איזו נקודה של זברב, וואו. קינח בבקהנד לאורך הקו והשיג דאבל-ברייק, 1:4 מבטיח בסט השני. הגרמני גם שמר ועשה עוד צעד גדול לעבר שוויון בחצי הגמר כולו, 1:5 מבטיח. רוד שמר, אך הגרמני סגר סיפור עם 2:6 משלו במערכה השנייה ו-1:1 במערכות.

אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)
קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)

מערכה שלישית – 4:6 לזברב

שני השחקנים שמרו בשני המשחקונים הראשונים על ההגשות, 1:1 בסט השלישי, כשזברב לגמרי נכנס לקצב בהגשות והמשימה עבור הנורבגי לשבור הפכה מאתגרת הרבה יותר. בהמשך, 2:2 אחרי שמירות של שניהם, זברב כבר הגיע לנקודת שבירה במצב של 1:1, אך לא הצליח לנצל זאת. עכשיו הוא כן הצליח לשבור, אחרי 15:40 הגרמני השיג את הנקודה המיוחלת ועלה ליתרון בסט השלישי, המומנטום חזק עם המדורג 4 בעולם. אלכסנדר מימש את השבירה, שמר ועלה ל-2:4, בדרך אולי למהפך במשחק כולו. טוב, לפחות בינתיים רוד לא אמר נואש ואחרי שתי חבטות פורהנד עוצמתיות וכיסוי טוב של הרשת נשאר קרוב עם 4:3. הגרמני לקח את המערכה כולה אחרי 4:6, ובעיקר בזכות ההגשות הכמעט מושלמות שלו (להוציא שני דאבל-פולט במשחקון האחרון אותו לקח אחרי יתרון).

קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)

מערכה רביעית – 2:6 לזברב

הנורבגי התחיל להיראות אבוד, עוד משחקון לא טוב שלו הסתיים בשבירה של הגרמני, שאחרי 4 שנים רצופות בחצי הגמר, מחפש בפעם הראשונה בקריירה גם לעלות משם, 0:1 זברב. כרגיל כבר אפשר לומר, הגרמני שמר על ההגשות ועלה ל-0:2, בהמשך רוד הצליח לשמור אחרי 15:40 ולעלות סוף סוף על הלוח בסט הנוכחי. המדורג 4 בעולם שוב כיסה את הרשת בצורה אדירה עם אינסטינקט יוצא דופן ושמר על היתרון בדרך ל-1:3, רחוק שלושה משחקונים בלבד מניצחון והשגת הכרטיס לגמר. הנורבגי עדיין לא אמר נואש, שמר וצימק ל-3:2 אחרי שעתיים ו-25 דקות של טניס. עם החזרה לפנתאון (מהצד של הרשת), זברב שבר שוב, עלה ל-2:5 ובדרך הבטוחה לגמר. המשחקון האחרון היה סמלי, המדורג 4 עם שתי הגשות קטלניות סגר עניין ועלה בפעם הראשונה לגמר הגדול בפאריס.

קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
אלכסנדר זברב (רויטרס)אלכסנדר זברב (רויטרס)
קספר רוד (רויטרס)קספר רוד (רויטרס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */