יום רביעי, 03.07.2024 שעה 14:44
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

הפציעות, האגרסיביות והניהול: לקראת משחק 2

צהוב שוב יפגוש אדום-שחור ב-14:45 במשחק השני, כשאו סוויפ לאלופה או משחק 3 על הפרק: רמת הקושי למאמנים, תפקיד קולסון והאינטנסיביות - הכנה למפגש

|
שחקני מכבי תל אביב והפועל ירושלים (ראובן שוורץ)
שחקני מכבי תל אביב והפועל ירושלים (ראובן שוורץ)

עוד פרק ביריבות האדירה – אלופת המדינה נגד מחזיקת גביע המדינה, צהוב-כחול נגד אדום-שחור, וכל זאת בחצי הגמר של פלייאוף ליגת ווינר סל. או משחק שלישי ומכריע במנורה, או סוויפ מרשים מאוד של אלופת המדינה על היריבה המושבעת.

המשחק היום (שישי, 14:45) בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים יהיה השביעי בסך הכל בין חניכיו של עודד קטש לאלו של יונתן אלון והפעם המפגש מביא עמו גם שינוי בסטטוס קוו, גם ואולי בעיקר, בגלל השינוי שהצהובים ביצוע בסגל לאחר פציעתו של ג'וש ניבו.

המשחק הראשון התחיל והיה למעשה בשליטה של הירושלמים שראו את היתרון בו החזיקו מתקזז עם סיומו של כל רבע עד אשר הושלם המהפך שהעניק יתרון 1:0 בסדרה ומרחק 40 דקות של כדורסל מסדרת הגמר אליה תגיע המנצחת בין הפועל תל אביב לעירוני קריית אתא. 

עודד קטש (ראובן שוורץ)עודד קטש (ראובן שוורץ)

בארבעה מתוך ששת המפגשים ניצחה מכבי תל אביב. בשניים האחרים ניצחה הפועל ירושלים. רק בשני משחקים מתוך השישה שיחק ווייד בולדווין, כך שמעשית הצהובים אמנם יעלו על הפרקט בפיס ארנה רק בפעם השנייה בלבד העונה, אך היא תעלה למשחק כשהיא ניצחה פעמיים את קבוצתו של אלון ללא אחד הכוכבים הכי גדולים שלה.

משחקי הניהול: פרק ב'

ערב המשחק הראשון בסדרה דיברנו על חשיבותה של רוטציה עמוקה וכמה היו אלו דווקא הפועל ירושלים ופנאתינייקוס שהרחיבו את הרוטציה במשחקים שהיו על כל הקופה, והדבר כאמור השתלם. דווקא היום נראה שהדבר הופך נכון אף יותר.

יונתן אלון (רדאד ג'בארה)יונתן אלון (רדאד ג'בארה)

כבר עכשיו חייבים לומר כי רמת הקושי מבחינתו של קטש העונה לא מפסיקה לעלות, כי לאחר כל מה שקבוצתו עברה העונה, מתחילתה ועד למשחק הראשון בסדרה, הרי שברביעי האחרון פציעתו של ג'וש ניבו הביאה עמה קושי נוסף ולמחשבה באשר לדרך הפעולה של הצהובים בנושא הרישום.

בהיעדרו של הסנטר הקו הקדמי של אלופת המדינה פתאום הפך דליל יותר, והשאלה האם לעבות במעט את הקו הקדמי עם ג'יימס ווב או אולי ללכת עם אנטוניוס קליבלנד, שנמצא בכושר טוב יותר עלתה, אך קטש בחר ללכת על השני.

חסרונו של ניבו עבור האלופה הוא עצום. תחילה היכולת לשחק מעל הטבעת, גם אם עדין קיימת, נפגעה. היכולת לשחק באופן קבוע עם שני גבוהים נפגעה גם היא, כך שהעזרה בריבאונד והמלחמה על הריבאונד חייבת להיות של כולם ללא יוצא מן הכלל.

אנטוניוס קליבלנד מטביע (רועי כפיר)אנטוניוס קליבלנד מטביע (רועי כפיר)

היתרון של קליבלנד על ווב הוא קודם כל הלחץ על הכדור והיכולת לגעת כמעט בכל כדור. בנוסף על כך, קליבלנד יכול לעזור בשמירה על מספר רב של עמדות ולעזור בחילופים הגנתיים. המשמעות של רישומו מרמזת גם על הדקות שבונזי קולסון הולך לקבל בעמדת ה-’4’.

הצהובים יכולים גם ללכת על הרכבי סמול בול. בפרק הקודם של משחקי הניהול דיברנו על החשיבות של הספסל והרוטציות הארוכות יותר וקטש הלך בדיוק לשם. אגב במשחקים פיזיים במיוחד כשמגיעים לדקות המכריעות הדבר עשוי לסייע.

ירושלים מבחינתה, צריכה להמשיך ולהסתדר ללא ליוואי רנדולף שנקע את קרסולו במשחק השלישי בסדרת רבע הגמר מול הפועל חולון. למעשה, האדומים מגיעים בדיוק עם אותו הסגל ששיחק לפני פחות מ-48 שעות.

ליוואי רנדולף בדרך לחדר ההלבשה (אורן בן חקון)ליוואי רנדולף בדרך לחדר ההלבשה (אורן בן חקון)

הרוטציה הייתה קצרה בשחקן אחד וכעת היא מגיעה למשחק שמבחינתה יהיה על עונה שלמה, בעונה שעד כה מוגדרת כמוצלחת לאחר הזכייה בגביע המדינה וגם בגביע ווינר בקדם העונה.

פציעתו של ניבו קצת שינתה את מאזן הכוחות, ואם על הנייר מכבי תל אביב הייתה אמורה להיות פייבוריטית לקראת המשחק השני, כאשר הלחץ אמור להיות על הירושלמים, הרי שמאזן הכוחות השתנה במעט לאחר השינויים בסגל.

אגרסיביות היא שם המשחק

המשחק הקודם נפתח בסימן אגרסיביות, המשיך והסתיים באותו הקו והצפי שכך יהיה הדבר גם הפעם. מה שעשה את ההבדל מבחינתה של אלופת המדינה היה הרגע שבו היא השוותה את רמת האגרסיביות שלה לזו של מחזיקת הגביע.

קאדין קרינגטון מול לורנזו בראון (רועי כפיר)קאדין קרינגטון מול לורנזו בראון (רועי כפיר)

הפערים בכישרון החלו לשחק תפקיד. ההתמקדות בלורנזו בראון עשתה את שלה, אך גם הצהובים הגיבו עם טיפול מיוחד בספידי סמית' וכאב הראש של אלון מכיוונם של רומן סורקין, חסיאל ריברו ותמיר בלאט רק גדל.

מנגד, קאדין קרינגטון היה בלתי עציר, לוי עשה לא מעט נזק, זוסמן היה נהדר בהגנה אך עוז בלייזר לא שיחק. הירושלמים מבחינתם רק רוצים להשאיר את הסדרה בחיים ולהחזיר אותה למנורה מבטחים, שם מאמינים שהיתרון יהיה שלהם כי הלחץ יהיה כבר על הצהובים. 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */