יום שלישי, 02.07.2024 שעה 02:05

אדם מראענה: הולך לייצג את המדינה בכבוד

השחיין שהשיג כרטיס לפאריס: "חלום, הולך לעשות קעקוע”. על הרקע המשפחתי: "ערבי-ישראלי? עשיתי בר מצווה וצבא, אימי יהודיה ואבי מוסלמי. גאה בזה"

|
אדם מראענה  (איגוד השחייה)
אדם מראענה (איגוד השחייה)

במשחה הבוקר של מוקדמות ה-100 מטר גב בתחרות הטריילז שנועדה לקביעת קריטריונים למשחקים האולימפיים, אדם מראענה הוציא את הראש מהמים והיה בהלם כשהסתכל על לוח התוצאות שמעל הבריכה וראה זמן של 53.60 שניות ששווה לשיא הישראלי של יעקב טומרקין. התוצאה שלו הפתיעה גם אותו, עד כדי כך שבאותו הרגע הוא פרץ בבכי.

“הכל יצא החוצה, התפרקתי”, אמר אדם מראענה בהתרגשות בדיוק 50 יום לפני המשחקים האולימפיים בפאריס שבהם הוא ייקח חלק. “הכל התפוצץ בי כי זו עבודה של שנים, מאז שאני קטן חלמתי על זה ועכשיו זה לא נתפס. שמחתי להשוות את השיא הישראלי של יעקב טומרקין, הייתי שמח לשפר בעוד איזו מאית ולנפץ אותו אבל יעקב בנאדם ענק וזה כבוד עבורי להיות ביחד איתו שיא ישראל”.

איך זה הרגיש באותו הרגע כשהבנת שאתה תהיה באולימפיאדת פאריס?
“זה חלום שהתגשם. זה קרה ב-6 ביוני 2024, בשעה 9:50, וזה משהו שלא אשכח בחיים. אני הולך לעשות קעקוע של זה. כל מי שהיה איתי בכה, זה היה רגע ענק. אין לי מה להגיד, זו ההרגשה הכי טובה בחיים״.

האמנת שאתה מסוגל להפתיע ככה ולהשיג את הקריטריון במשחה הזה?
“לא ידעתי ולא הרגשתי שאני מסוגל להיות בשיא היכולת שלי. להאמין ש-53.60 שניות זה בר השגה? לא באמת האמנתי, כי עשיתי לפני חודשיים תוצאה של 54.60 באימונים ובעולם השחייה להוריד שנייה במשחה של 100 מטר בזמן כל כך קצר זה משהו גדול מאוד. לא הצלחתי להאמין, חשבתי שאעשה 53.80 או 54.00 שניות, אבל עשיתי יותר טוב מזה וזו קפיצה ענקית בשבילי. שיפרתי כל כך הרבה את התוצאה שלי, כשראיתי את התוצאה פשוט נשברתי. בדרך כלל אני מסתכל על התוצאה שלי ואז על התוצאות האחרות, אבל הפעם לא הסתכלתי על התוצאות של האחרים”.

אדם מראענה (איגוד השחייה)אדם מראענה (איגוד השחייה)

50 יום זה מספיק כדי להתכונן למשחקים האולימפיים?
“אני חושב שכן. האם אפשר לעשות הישג שייחרט בכתבי ההיסטוריה? גם, כן. אני בהחלט מאמין שזה משהו אפשרי בחודשיים של עבודה. אבוא לעשות את הטוב ביותר שלי ולייצג את המדינה בכבוד”.

אדם מראענה, בן ה-20 שמייצג את אגודת מכבי חיפה, עזב בינואר את ביתו ועבר להתאמן באקדמיה של מכון וינגייט כדי שיוכל להיות קרוב לבריכת השחייה ולהתרכז בהשגת הקריטריון האולימפי. הוא גדל בבית עם אב מוסלמי ואם יהודיה, אליהם הוא קשור מאוד, אבל הוא לא ממש אהב את הכותרות על כך שהוא הפך להיות השחיין הערבי-ישראלי הראשון במשחקים האולימפיים והספורטאי הערבי-ישראלי השלישי אי פעם במשלחת הישראלית למשחקים. מבחינתו, אין באמת חשיבות למוצאו.

“זה מאוד מרגש להיות מוזכר בכותרות, אבל אני מרגיש כאילו קצת תפסו עליי טרמפ בקטלוג הזה”, שיתף מראענה. “אני מרגיש ששוכחים את הצד השני שלי, כי אמא שלי עלתה בשנות ה-90 מרוסיה והיא יהודיה, כך שאני יהודי, עליתי לתורה ועשיתי בר מצווה, ואחר כך גם עשיתי צבא. וכן, מעבר לזה, אבא שלי הוא ערבי מוסלמי, ואני מאוד גאה בזה, והוא גם גאה בי ותומך בי ובייצוג של מדינת ישראל. הוא מאוד בעד זה. נכון, זה סיפור מאוד מיוחד ואני בעצמי גאה בזה מאוד. אבל מעל להכל, להיות חלק מהדבר הזה ומהמדינה הזאת, זה משהו שאני הכי גאה בו”.

איך ההורים שלך הגיבו אחרי השגת הקריטריון?
“ההורים שלי בעיקר בכו, כמוני. זה היה חלום של שלושתנו והדבר הראשון שעשיתי אחרי שנגעתי בקיר זה היה לומר תודה לאמא ואבא שלי. לא הייתה לי ילדות חברתית מידי, כל הזמן הייתי בחוגים שונים של ספורט ולא היה לי זמן לבלות עם חברים. למעשה אבא שלי גידל אותי לשחייה והכניס אותי למים בגיל צעיר כי הוא מנהל החוף בבת גלים בחיפה”.

אדם מראענה חוגג (גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)אדם מראענה חוגג (גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)

איך תחגוג?
“אני הולך להיות עם המשפחה שלי, כי עברתי להתאמן מחיפה לווינגייט וזה היה בין השינויים הגדולים שעשיתי בחיי כי אני מאוד אוהב להיות בבית עם האנשים שאוהבים אותי. כיף לי בבית עם אחותי, אמא שלי ואבא שלי. זה היה חסר לי, אז עכשיו אני הולך לבלות איתם”. 

אתה מדמיין את הרגע בו תיכנס לבריכה בפאריס?
“וואו. זה יהיה פשוט מטורף, יש לי צמרמורת כשאני מדבר על המשחקים האולימפיים. זה מטריף אותי, אני עדיין לא מעכל”. 

מי השחיין שתרצה לפגוש בכפר האולימפי?
“לא יודע אם יש איזה שחיין שאני באמת רוצה לפגוש יהיה בפאריס, אבל אם זה יקרה אז אשמח לפגוש את קיילב דרסל כי הוא אגדה וכישרון מטורף. אבל לפני הכל, אני פחות רוצה לפגוש אחרים אלא אלא בעיקר לטוס לשם כדי לייצג את מדינת ישראל”.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */