יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:03

ספורטאי שיזכה במדליית זהב יקבל מיליון ש"ח

ספורטאי אולימפי או פראלימפי שיזכה במדליה יזכה למענק פטור ממס. מדליית כסף תזכה ב-750 אלף ש"ח, ארד ב-500 אלף ש"ח. מאמנו יקבל מענק בחצי מהסכום

|
נבחרת הג'ודו עם מדליה בטוקיו (רויטרס)
נבחרת הג'ודו עם מדליה בטוקיו (רויטרס)

השר מיקי זוהר החליט להעלות את סכומי הזכיות במדליות. משרד התרבות והספורט קבע היום (שלישי) את גובה התמריצים שיחולקו לזוכים במדליות במשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפאריס 2024.

הזוכה במדליית זהב יקבל מענק של מיליון ש”ח מהמדינה, מדליית כסף תהיה שווה 750 אלף ש”ח וארד 500 אלף ש”ח לזוכים במשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפאריס. המאמנים יקבלו חצי מהסכום. כל זכייה במדליה נוספת תוביל למענק נוסף בגובה של 50% מהסכומים הללו, כאשר כל הסכומים יהיו פטורים ממס.

מדובר על עלייה בגובה המענקים, כפי שביקש שר התרבות והספורט מיקי זוהר לפני כשנתיים, במטרה לתמרץ הצלחות. במשחקי טוקיו 2020 חולקו תמריצים של 500 אלף ש”ח על זהב, 400 אלף ש”ח על כסף ו-300 אלף ש”ח על ארד.

בשגרה, משרד התרבות והספורט מחלק מידי שנה תמריצים בגובה של כשישה מיליון ש”ח לזוכים במדליות באליפויות עולם ואירופה, אולם כעת התקנה תגדל לקראת משחקי פאריס 2024. לפי ההערכות, גובה התמריצים עשוי להוביל לחלוקת 15 מיליון שקל במקרה של מדליות רבות.

מיקי זוהר: "לשמוע את ההמנון שווה הכל"
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */