יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:20

ארד: המטרה 4-5 מדליות בפאריס ו-18 גמרים

יו"ר הוועד האולימפי: "רוצים לשבור את השיא, יש מועמדים טבעיים". שר הספורט זוהר: "מצפה מהשרים לא לערב פוליטיקה, פרובוקציות? פשוט להתעלם ולנצח"

|
מיקי זוהר מקבל מיעל ארד את חולצת המשלחת הישראלית לפאריס (רדאד ג'בארה)
מיקי זוהר מקבל מיעל ארד את חולצת המשלחת הישראלית לפאריס (רדאד ג'בארה)

ב-26 ביולי ייפתחו המשחקים האולימפיים בפאריס וההכנות בעיצומן. לקראת אירוע הספורט הגדול ביותר בעולם, היום (שלישי) נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת של שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר הוועד האולימפי יעל ארד. השניים דיברו על מצב המשלחת בצל המלחמה וההשתתפות של חברי המשלחת בטקס הפתיחה בנהר הסיין, הגדירו ציפיות ומטרות לגבי כמות המדליות, והצהירו מה יהיו גובה התמריצים לזוכים.

באירוע לקח חלק גם ראש המשלחת גילי לוסטיג. לפני תחילת המסע”ת העניקה ארד לזוהר את חולצת המשלחת הרשמית ובנוסף שיתפה כי לראשונה משנת 2008 נשיא המדינה יגיע למשחקים האולימפיים וישתתף בטקס מיוחד שייערך לזכרם של 11 חללי הטבח באולימפיאדה במינכן.

שר הספורט אמר: “אנחנו לקראת אירוע מאוד משמעותי, אירוע הספורט העולמי הגדול ביותר, עם המורכבויות הכי גדולות שהיו אי פעם, בטח לאור הסיטואציה, גם מה שקשור אלינו כמדינת ישראל. בהזדמנות זו אשתתף בצער המשפחות שקיבלו אתמול בשורה קשה על אובדן יקיריהן שנרצחו בעזה.

מיקי זוהר: "לשמוע את ההמנון שווה הכל"

“ישראל במצב מורכב, סיטואציה מאוד קשה, לא פשוטה גם לטיפול וניהול ובכל הכאוס צריכים להמשיך להתנהל כמדינה, להמשיך להיות מיוצגים ברחבי העולם. ברכות גם לוועד האולימפי, להתאחדות לכדורגל ולגופים נוספים שעושים מאבקים לשמור על מעמדה של ישראל. זה לא פשוט, יישר כוחכם, אני באופן אישי מקפיד לא להתערב פוליטית, בדרך כלל זה עושה רק נזק”.

זוהר המשיך: “אנחנו בסיטואציה בה המדינה כולה תישא את עיניה לאולימפיאדה הזו, מחפשים דברים להיתלות בהם כדי לשמוח, לחוות רגעי אושר שמעטים מאוד בעת המורכבת הזו, היא יכולה להביא רגעי אושר וכולנו רוצים שהיא תביא. הכפלנו את תקציבי ההכנות האולימפיות, מאז שהמשרד קיים לא היו מספרים כאלה, 83 מיליון ש”ח להכנות האולימפיות ולמשחקים הפראלימפיים. ממשיכים להגדיל את המשאבים, כי אנחנו מאמינים שהכנות טובות מביאות תוצאות והישגים, לכן הקפדנו על התקצוב המשמעותי.

“רוצים לתת תמריצים, בכל פעם שאפשר לשמוע את ההמנון מתנגן ברקע, זה שווה בעיניי כל דבר ולכן נעניק השנה לכל זוכה במדליית זהב מיליון ש”ח פטור ממס, לזוכה במדליית כסף 750 אלף ולזוכה במדליית ארד 500 אלף, הסכומים הכי גבוהים שהיו אי פעם, על אף הקשיים הכלכליים והוצאות המלחמה של 200 מיליארד, כי אנחנו מאמינים שבכל פעם שההמנון יתנגן זה שווה יותר מכל דבר.

מיקי זוהר ויעל ארד (רדאד ג'בארה)מיקי זוהר ויעל ארד (רדאד ג'בארה)

“הספורטאים לא יהיו מודאגים ממצבם הכלכלי, ההכרה של המדינה וההסתכלות שצריכה להיות ברמה המדינית היא שלספורטאים יש מעמד גבוה, מכובד וגם כלכלית לא מבייש. אנחנו רוצים שאלו שמצליחים יקבלו עוגן כלכלי, זה גם יגרום לעוד אנשים לרצות להיות ספורטאים”.

על ההיערכות הביטחונית אמר: “נושא הביטחון באולימפיאדה הזו הוא בראש סדר העדיפויות. כולנו מבינים את המורכבות בעת הזו, הגדלנו את תקציב האבטחה בחמישים אחוז, הכי גבוה שהיה. בתחילת יולי אפגש עם ראש השב”כ ונעשה דיון והערכה לקראת האירוע, לא אפרט מה המורכבויות, זה צריך להישאר חסוי.

“בנוסף, יש קשר טוב עם גופי הביטחון והביון הצרפתיים שפועלים לאבטח את המשלחת. באופן אישי אומר בכנות שהייתה בי התלבטות לגבי נסיעה לאולימפיאדה, לאור המצב שיש לנו חטופים, שחיילנו בחזית. לאור המורכבות האבטחתית אני חושב שאני צריך להיות נוכח, כדי לראות שהדברים קורים כמו שאני מצפה ולוודא שנותנים את המקסימום שצריך.

מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)

“שהוועד האולימפי והמשלחת במצב אופטימלי, שלא חסר כלום והכול בסדר. מאז 7 באוקטובר לא הייתי באף אירוע, לא הייתי בחו”ל וגם לגמרים לא הגעתי. הרגשתי שזה לא הזמן לעשות חגיגה, שצריכה להתקיים, אבל הרגשתי שאני לא צריך להיות שם. במקרה הזה אחרוג מהמנהג”.

השר סיים את דבריו: “בסוף סיכמנו את זה ב’לכו והניפו את הדגל’. היום יותר מתמיד העולם מסתכל עלינו בצורה פחות טובה בלשון המעטה, למדתי בחיי שיש שני דברים ששוברים כל מחסום: תרבות וספורט. אמרתי שזכיתי להיות השר, להיות אחראי על האושר של הציבור הישראלי, ניסע לשם ונייצג את ישראל בכבוד, נעשה את זה בצורה ספורטיבית, רצינית, מקצועית. זה יכול לשבור מחסומים, לפתוח דלתות, לייצר גשר בינינו לעולם, עם כל הקשיים.

“לכו והניפו את הדגל זה לא רק בזכייה, שהיא חשובה, אלא באיך שנתנהג שם. נכבד את כולם וגם אם יהיו סנקציות ופרובוקציות לא ניגרר, נשמור על הכבוד של המדינה, נייצג אותה בגאווה. ישראל הייתה ועודנה מדינה ערכית, מוסרית, עם עקרונות שכולנו גדלנו עליהם”.

יעל ארד וגילי לוסטיג (רדאד ג'בארה)יעל ארד וגילי לוסטיג (רדאד ג'בארה)

ארד אמרה: “המיקוד של הספורטאים בספורט הוא קריטי לאור המצב המורכב במדינה, הם צריכים להיות ממוקדים רק בספורט. כל בקשה וצורך אבטחתי שעולה – אנחנו מקבלים מענה מלא מהוועדה המארגנת ומהוועד האולימפי הבינלאומי. אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות. המטרה שלנו היא להגיע לארבע-חמש מדליות ו-15 עד 18 גמרים. בטוקיו היו לנו 17 גמרים ואנחנו רוצים לשבור את השיא של כמות הגמרים”.

היו”ר הוסיפה: “יש לנו ספורטאים שהם מועמדים טבעיים למדליות. שלוש אלופות עולם ואלוף עולם אחד, אבל יש לנו עוד שלושה מועמדים שהם בעלי מסוגלות משמעותית לזכות במדליה כי הם הוכיחו שהם מסוגלים לזה ויש להם גרף שיפור. לכן יש לנו תשעה מועמדים, אבל אנחנו מעריכים שנעמוד על בין ארבעה לחמישה מדליסטים”.

ארד סימנה היכן היא מצפה למדליה: “התעמלות מכישירם ואומנותית, גם ארטיום דולגופיאט גם דריה אטמנוב, יש לנו מועמדים רציניים. שייט זו שרון קנטור אלופת העולם, יכולה להיות מסוגלות. בג’ודו יש לנו אלופת עולם ומקום שלישי, גם בגברים יש המון ניסיון. החלום שלנו זה לעשות מדליה בענפים חדשים, גם באתלטיקה ובשחייה.

דריה אטמנוב (חגי מיכאלי)דריה אטמנוב (חגי מיכאלי)

“אין לנו מועמדים טבעיים למדליה אבל בהחלט יש לנו שם מסוגלות עם לונה צ’מטאי בין חמש הרצות הטובות בעולם ומארו טפרי. בטאקוונדו אומנם אבישג סמברג לא מדורגת בחמישייה הראשונה, אבל היא הפתיעה אותנו פעם אחת ולא נפקפק במדליסטית אולימפית. יש לא מעט ספורטאים וספורטאיות בעמדת זינוק שיכולים לנצח כל אחד בעולם”.

זוהר התייחס לפרובוקציות הצפויות: “במקרה של פרובוקציה הדבר הנכון הוא להתעלם, זו גדלות הנפש שלנו כעם ומדינה, לא נופלים לפרובוקציות, עושים דברים בצורה רצינית, הדרך להתמודד אם זה זה פשוט לנצח, להצליח בצורה הספורטיבית ולתת לאלה להתמקד בטפל ולא בעיקר.

“הקפדתי לא לערב פוליטיקה וספורט, הגופים הבינלאומיים לא אוהבים את זה, אני מקפיד על זה ומצפה מכל חבריי, השרים ונבחרי הציבור, לא להכניס פוליטיקה לספורט. יש לי מערכת יחסים מאוד טובה עם הגופים בישראל כדי כן לדבר איתם ולהעביר מסר מסוים, זה לא צריך להיעשות באופן פומבי, ראו ערך מדינות שהכניסו פוליטיקה לספורט ומצאו את עצמם מחוץ לאיגודים”.

מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)מיקי זוהר (רדאד ג'בארה)

ארד המשיכה: “אנחנו נהיה בטקס הפתיחה ונניף את דגל ישראל. המשלחת הישראלית תהיה שם, תצעד ותשוט בטקס הפתיחה”. היו”ר גם התייחסה לפרובוקציות אפשריות ואמרה: “מחויבים לערכים האולימפיים, נילחם נגד כל יריב ונושיט יד לכולם”. עוד שיתפה על הטקס לזכר חללי הטבח באולימפיאדה במינכן:  “שר התרבות והספורט ונשיא המדינה יגיעו לטקס מיוחד בפאריס בו נציין 52 שנה לרצח 11 חללי מינכן”.

עוד אמרה: “בשיחות שאני עורכת, ממה שמתווכים לנו משטרת צרפת תאסור על הפגנות עם גוון פוליטי במשחקים האולימפיים. יש מודעות גבוהה מאוד באולמות ובאצטדיונים לגבי פרובוקציות, אבל זה לא מתחיל ונגמר שם. נעזור לספורטאים להתגבר גם על אירועים כאלה, אם יהיו. לא ניכנס לפרובוקציות. אנחנו כישראלים יודעים מה אנחנו שווים ויחסי הציבור הכי טובים שלנו זה אם ננצח ונהיה על הפודיום”.

הספורטאים הישראלים לא יוכלו להופיע עם סיכת החטופים. ארד ציינה לגבי זה: “יש כלל שאומר שאסור להביא שום אמירה פוליטית. לכן הוועד האולימפי הישראלי ידבוק בכללים, הספורטאים שלנו יצטרכו לכבד את הכללים האולימפיים. זה החוק, נכבד. אף ספורטאי לא יעשה זאת על דעת עצמו”. מנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הוסיף: “מי שעובר על החוקים הבינלאומיים, יישלח הביתה. כמו כן, בנושא אחר, זו לא חובה ללחוץ ידיים בג’ודו, אין סיבה להעצים את הסיפור הזה. אנחנו לא מחפשים חברים חדשים, הכל בסדר”.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */