יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:21

כך תיראה משלחת הג'ודו הישראלית לפאריס

הרשימות ייסגרו בעוד 20 יום, אך כבר עכשיו התמונה ברורה: 12 נציגים ישראלים צפויים להשתתף במשחקים האולימפיים, מתוכם רק שלוש יגיעו כפייבוריטיות

|
ענבר לניר, שני ורז הרשקו (באדיבות איגוד הג׳ודו)
ענבר לניר, שני ורז הרשקו (באדיבות איגוד הג׳ודו)

בעוד 20 יום ייסגרו רשימות המתחרים בג'ודו במשחקים האולימפיים בפאריס 2024. על פי הדירוג העולמי, מסתמן כי לישראל יהיו 12 נציגים במשחקים האולימפיים הקרובים, כאשר שלוש ג'ודאיות יגיעו כפייבוריטיות לאירוע הספורט הגדול ביותר בעולם שיתקיים בצרפת בעוד פחות מחודשיים. שלושה מתוך הנציגים יופיעו לראשונה במעמד.

נבחרת הנשים היא המובילה והמוצלחת ביותר בענף. רז הרשקו מדורגת במקום השני במשקל של מעל 78 ק"ג על פי הדירוג האולימפי, ענבר לניר מדורגת שלישית במשקל של עד 78 ק"ג וגפן פרימו מדורגת במקום השביעי ב-52 ק"ג. שלושתן מדורגות גבוה בעולם, ולמעשה מגיעות כפייבוריטיות למשחקים האולימפיים בפאריס, כך שהן צפויות לקבל הגרלות נוחות עד לשלבים המכריעים.

בנוסף, ב-48 ק"ג תתחרה שירה ראשוני שנכנסה מהמקום ה-18 במשקל הנמוך, ב-57 ק"ג תמנע נלסון לוי העפילה מהמקום התשיעי, וב-63 ק"ג גם גילי שריר צפויה להיות מדורגת תשיעית. להן צפויות להיות הגרלות מאתגרות יותר במשחקים האולימפיים הקרובים.

מדורגת שביעית. גפן פרימו (חגי מיכאלי)מדורגת שביעית. גפן פרימו (חגי מיכאלי)

בגברים, בקטגוריית המשקל של עד 60 ק"ג ים וולצ'ק מדורג במקום ה-17 והוא ירשום הופעת בכורה במשחקים האולימפיים בגיל 21, במשקל של עד 66 ק"ג ברוך שמאילוב הוותיק ייכנס מהמקום ה-16 לאחר שהחמיץ שנה שלמה של תחרויות בגלל עונש השעיה וב-81 ק"ג שגיא מוקי ייכנס מהמקום ה-17. לכולם צפויות הגרלות לא קלות מול יריבים חזקים בגלל שהם לא מדורגים גבוה ברשימות.

במשקלים הגבוהים, רק פיטר פלצ'יק הצליח להיכנס והוא עשה זאת מהמקום ה-10 במשקל של עד 100 ק"ג. לישראל לא יהיה אף נציג בקטגוריות המשקל של עד 90 ק"ג ובמשקל של מעל 100 ק"ג. לפיכך, בשורה התחתונה מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, צפוי ללוות חמישה נציגים ומאמן נבחרת הנשים שני הרשקו יוציא לקרב שבע נציגות.

המחלוקת היחידה שנותרה היא במשקל של עד 73 ק"ג, שם טוהר בוטבול מדורג במקום ה-17 ועל הנייר הוא בסכנה לאבד את מקומו בתוך הדירוג. בתקופה האחרונה בוטבול הפצוע חשש להפסיד את הכרטיס למשחקים האולימפיים כי הוא היה במצב די גבולי, משום שמאחוריו מדורג צוגטבטאר צנד-אוצ'יר המונגולי, המדליסט האולימפי מטוקיו 2020 ואלוף העולם לשעבר מ-2022, שרחוק ממנו בפער מזערי של 30 נקודות דירוג בלבד.

עוד לא בטוח בפאריס. טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)עוד לא בטוח בפאריס. טוהר בוטבול (חגי מיכאלי)

נותרו עוד כמה תחרויות בודדות עד לסגירת הקריטריון ב-24 ביוני, כך שהג'ודאי המונגולי עדיין עלול לעקוף אותו אם ירוויח ניקוד נוסף - ובמקרה שכזה, בוטבול יקבל את הקווטה היבשתית על חשבונה של מאיה גושן שלא תתחרה ב-70 ק"ג לנשים, משום שרק ישראלי אחד רשאי לקבל כרטיס אירופי בכל המשקלים ומי שיקבל אותו הוא מי שצבר הכי הרבה נקודות דירוג. אלא שצנד-אוצ'יר פצוע ועבר ניתוח, כך שהוא לא יתחרה בשבועיים הקרובים, מה גם שהוא מחזיק כרגע בכרטיס היבשתי אז אין לו סיבה אמיתית להופיע לתחרויות אם אכן יוכל לחזור למשחקים האולימפיים.

בעקבות זאת, המשלחת הישראלית הרוויחה עוד נציגה - וגושן צפויה להיות חלק מהמשלחת האולימפית עם כרטיס יבשתי, כל עוד לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון. יחד עם זאת, יש לציין כי ייתכנו שינויים קטנים נוספים, בלי קשר לג'ודאי המונגולי, שעלולים להשפיע על הדירוג של כל אחד מהנציגים. הדירוג הסופי יתפרסם בסוף החודש, כאמור.

מה שלא יהיה, נבחרת ישראל צפויה להשתתף בתחרות הקבוצתית ויש לה סגל מספיק עמוק כדי להיות שם בכל אופן. כזכור, ישראל זכתה במדליית הארד הקבוצתית באולימפיאדת טוקיו 2020 וזה מה שהציל אותה אחרי שהג'ודאים לא זכו באף מדליה אישית. גם הפעם הישראלים יופיעו בתחרות הזו, בה ישתתפו גברים ונשים ביחד בשש קטגוריות משקל בפאריס 2024.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */