יום שבת, 06.07.2024 שעה 05:21

הרווחים שהמעבר של אמבפה יניב לריאל מדריד

הגעתו של הכוכב לבלאנקוס לא זולה למרות שהצטרף בחינם, אך במועדון יודעים למנף את שחקני הרכש לכדי סכומים אסטרונומיים. מה הרווח הצפוי של האלופה?

|
קיליאן אמבפה (רויטרס)
קיליאן אמבפה (רויטרס)

אחרי סאגה של שנים רבות, אתמול (שני) הוכרזה אחת ההעברות הגדולות בהיסטוריית הכדורגל, כשקיליאן אמבפה הצטרף באופן רשמי לריאל מדריד בחוזה לחמש עונות ובכך ישלים חוליית התקפה אימתנית.

בהתחשב בשכר האסטרונומי ובונוס החתימה העצום אותו יצטרכו לשלם הבלאנקוס לאמבפה, במדריד ינסו לעשות הכל על מנת להפוך את הגעתו של החלוץ הצרפתי לרווחית: “השקעתו תחזיר את עצמה”, נכתב בביטחון בתקשורת בספרד.

ללא הכוכב הטרי, ריאל מדריד ייצרה בעונה החולפת סכום של מעל ל-400 מיליון אירו בעסקאות מסחריות, כאשר המטרה היא אפילו לראות את הסכום מוכפל (בדומה להגעתו של כריסטיאנו רונאלדו ב-2009, אז הבלאנקוס כמעט והכפילו את הסכום אותו שילמו למנצ’סטר יונייטד – 94 מיליון אירו, בעקבות הכנסות מפרסומות).

קיליאן אמבפה (רויטרס)קיליאן אמבפה (רויטרס)

"אנו מעריכים שהחתמתו של אמבפה הינה מקרה מראה של החתמתו, בזמנו, של כריסטיאנו רונאלדו", אומרים פרופסורים באוניברסיטת ג'ירונה, “ריאל מדריד תחקה נקודה אחר נקודה מבצע שכבר עבר טוב מאוד בעבר".

מקורות בספרד מדווחים כי הקבוצה של פלורנטינו פרס יכולה לקבל תמורה גבוהה מהחתמת החלוץ, קרוב ל-500 מיליון אירו בעצם, אם במועדון יפעלו נכון בכל הנוגע לחסויות, מרצ’נדייז, רשתות חברתיות וכו’. בנוסף, כל זה לא כולל את ההכנסה שירשום המועדון ממכירת החולצות של הכוכב שצפויה להתחיל מחר בחנות הרשמית.

“ביום החתימה יהיו אלפי בקשות רכישה של החולצה עם מספרו ושמו של אמבפה”, סיפרו המרואיינים, “האפקט הברור והבטוח עומה להתרחש מהדקה הראשונה”. בנוסף להכנסות ממכירות חולצות, החתמת הכוכב תורגש גם בפרסום: “ההכנסות מהשיווק והחסות של ריאל מדריד ישברו שיאים בשנים הקרובות. "המותג של ריאל מדריד כבר חזק מאוד בלי אמבפה, ואיתו זה יהיה אפילו קצת יותר”. בנוסף, ישנן הערכות כי גם מהספונסרים, ‘אדידס’ ו-’פליי אמירטס’, יוכלו לגרוף סכומים גבוהים יותר בריאל ממה שמכניסים היום.

מותגים גדולים כמו ‘נייקי’, ‘אוקלי’ ו’הבלוט’, צפויים להכניס לחלוץ סכום של כ-20 מיליון אירו בשנה, בעוד לפי דיווחים, כל פוסט של אמבפה בחשבון האינסטגרם שווה לו כ-85,000 אירו. כאן המפתח בהסכם בין בשחקן למועדון. האחוזים עליהם ויתר אמבפה למען ריאל מדריד, מועדון שתמיד ביסס את התשואה שלו על מסחור שחקני הרכש. מה שבטוח הוא, שלא משנה מהם האחוזים עליהם יוותר אמבפה, המותג של ריאל מדריד רק התחזק עם הגעתו.

קיליאן אמבפה (רויטרס)קיליאן אמבפה (רויטרס)

“ברור שיש לזה השפעה מרובה. יימכרו חולצות רבות, עליה במספר העוקבים ברשתות החברתיות וצריכה גדולה יותר של משחקים בטלוויזיה. זה יועיל ישירות לנותני החסות הנוכחיים, ימשוך מחזרים חדשים ויועיל למותג של המועדון עצמו. זה יעזור למדריד לצמוח יותר ולהפוך אותה לגדולה עוד יותר”, הסביר מיגל אנחל הרננדס, מוביל שיווק ספורט, בראיון ל’אס’ הספרדי.

כמו כן, ריאל מדריד תרוויח גם מתיירות, אוהדים רבים ירצו לצפות בכוכב הצרפתי לובש את המדים הלבנים וצפויה עלייה במכירת הכרטיסים, כמו גם עלייה בכמות משחקי הראווה, כרטיסים יקרים יותר, ומספר מנויים גבוה יותר.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */