יום שבת, 05.10.2024 שעה 04:10
ליגת העל 24-25
132-95מכבי ת"א1
102-124מכבי חיפה2
108-105מכבי בני ריינה3
93-74בית"ר ירושלים4
83-85הפועל חיפה5
78-95מ.ס אשדוד6
77-35עירוני טבריה7
63-55בני סכנין8
55-35הפועל ב"ש9
49-65הפועל ירושלים10
49-25מכבי פ"ת11
39-55מכבי נתניה12
39-35עירוני ק"ש13
27-25הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 05/10, 19:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 05/10, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 05/10, 19:45
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 05/10, 20:00
  • הפועל חדרה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 05/10, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 06/10, 20:15
  • הפועל ירושלים
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 06/10, 20:30
  • מכבי ת"א

רומן שיצליח? היכרות עם מאמן מכבי פתח תקווה

הקשר לאיכות הסביבה, המעורבות של טל בן חיים, ההצטיינות בקורס הפרו ותפקידו באגף ההדרכה של ההתאחדות. תואם רן קוז'וק ינסה להצליח באותה המידה

|
דן רומן (עמרי שטיין)
דן רומן (עמרי שטיין)

מסלול הקריירה של דן רומן לא עונה על ההגדרה של מאמן כדורגל טיפוסי. הוא מחזיק בשני תארים באוניברסיטה, בין השאר בפילוסופיה ובהיסטוריה, מקפיד לשמור על איכות הסביבה ובכלל, מאמן מכבי פתח תקווה הטרי מעט שונה בנוף, מעין עוף מוזר.

במכבי נתניה, מספרים על איש שמנהל אורח חיים טבעוני, כאשר אפילו בעת הכנת הקפה, הוא לא משתמש בכפית כדי לא לפגוע בסביבה ומוזג ישירות מהצנצנת. לאימוני מכבי נתניה בשנתיים האחרונות, הגיע באוטובוס כדי לא להשתמש ברכב ולזהם את הסביבה, כאשר אפילו שכמו לכלל אנשי הצוות המקצועי, נרכשו עבורו נעלי פקקים מיוחדות, הוא ביקש להחליף אותם בדגם "ירוק" יותר, אשר לא עשוי מעור.

מכבי פ"ת לא זרה לרומן: בעברו, רשם עונה אחת במדי קבוצת הבוגרים של המלאבסים, בעונת 2009/10, אז שיתף פעולה עם המאמן הטכני טל בן חיים, כשבמועדון מגדירים את מינויו של רומן כ"מינוי של טל בן חיים". הוא היה זה שלחץ למנות אותו כבר אתמול, כאשר במועדון מספרים שהעניינים נסגרו כבר אמש בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר המאמן ביקש להודיע תחילה למכבי נתניה, שם סיים את תפקידו ולמכבי חיפה, בה סגר כמאמן הנוער החדש לעונה הקרובה.

דן רומן עם אבי לוזון וטל בן חיים (מכבי פ"ת)דן רומן עם אבי לוזון וטל בן חיים (מכבי פ"ת)

רומן עבר שלל תפקידים בכדורגל הישראלי: הוא היה עוזר המאמן של אופיר חיים בקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א, שימש כעוזרו של ריימונד אטוולד במכבי נתניה ואימן בנוער של האדומים ושל היהלומים עד לאחרונה. בנתניה, הוא לקח קבוצה שנאבקה בתחתית ובמשך שלוש עונות הוביל אותה לשתי עונות במרכז הטבלה ומעלה ועוד עונה נוספת בה נאבק על האליפות עד המחזורים האחרונים.

״צירפתי את דן כעוזר שלי אחרי כמה פגישות שערכתי איתו ולאחר שהבנתי שהוא דמות שונה. כשאני בונה את הצוות שלי, אני לא מחפש העתקים, או אנשים ללא דעה, אלא אנשים שישלימו אותי כמו מאמנים״, סיפר אטוולד ל-ONE.

ריימונד אטוולד (ראובן שוורץ)ריימונד אטוולד (ראובן שוורץ)

״דן הוא לחלוטין שונה ובעל דעה ובעקבות כך, הוא גם דמות נעימה שיודעת להתחבר לשחקנים של היום. הוא היה יצירתי מאוד באימונים, לפעמים יותר מדי (צוחק), אז הייתי צריך להאט אותו אבל אני חושב שזו תכונה חיובית והוא למד מכך. הוא תמיד פתוח ללמוד דברים חדשים״.

אטוולד חתם: ״אני מקווה שהוא יקבל מספיק זמן להשריש את סגנון המשחק שלו ויקבל את התמיכה שהוא ראוי לה כמאמן. לצערי, כולנו יודעים איך זה עובד בכדורגל כשבעלים במועדונים לפתע הופכים לאוהדים. אני מאחל לדן את כל ההצלחה שבעולם במועדון החדש שלו. עבורי זה כיף לראות שעוד עוזר שעבד איתי עושה את הבכורה שלו כמאמן ראשי״.

"מקווה שרומן יקבל מספיק זמן להשריש את סגנון המשחק שלו". אטוולד (שחר גרוס)"מקווה שרומן יקבל מספיק זמן להשריש את סגנון המשחק שלו". אטוולד (שחר גרוס)

כשמסתכלים על סגנון המשחק בו דוגל רומן, ניתן למצוא מכנה משותף עם קודמו בתפקיד, שגם הוא הגיע ממכבי נתניה, רן קוז'וק. 4-3-3 קלאסי, משחק לחץ, בדומה למה שהנחיל המנהל המקצועי דאז, אלמוג כהן, בקבוצת הבוגרים והנוער. רומן, מוגדר כאיש של סטטיסטיקות ומחקרים, שמאמין מאוד גם בתור אחד שעבד כאנליסט, בתורת הסטטיסטיקה.

רן קוז'וק (חגי מיכאלי)רן קוז'וק (חגי מיכאלי)

"הוא תואם קוז'וק בכדורגל, אבל קצת שונה ממנו באופי. רן הוא קצת יותר ערס או פלפל, רומן מסביר את הדברים בשקט שלו. אם תהיה לו שיחה עם בעלים, הוא יגיד את מה שהוא רוצה לשמוע, אבל בסוף הוא זה שיקבל את ההחלטה בדרך שלו", הסביר גורם שעבד איתו.

בכלל, ניתן לשים לב לכך ששלושת המאמנים האחרונים של מכבי פ"ת באו מבית הגידול של היהלומים: בני לם, רן קוז'וק וכעת דן רומן. באופן כללי, אם מוסיפים את אלמוג כהן שעבר לבית"ר, את קוז'וק שעבר לב"ש ואת דראפיץ' שבבני סכנין, ניתן רק לתהות מה קורה בימים אלו אצל היהלומים, או מי הגורם שגורם להם לאבד אנשי מקצוע איכותיים כל כך.

דן רומן (ראובן שוורץ)דן רומן (ראובן שוורץ)

בחזרה לרומן: מעבר לעניין המקצועי, צריך לקחת בחשבון גם את אופיו: בנתניה, שם עבד, מספרים על מאמן שקודם כל מלמד את השחקנים, כזה שבמהלך אימון איתו, השחקנים מרגישים שלמדו משהו. אבל גם פה צריך לשים לב, שההתמודדות עם בוגרים היא שונה: "אולי השחקנים יהיו חשדניים בהתחלה, אבל לאורך זמן הם יבינו שהוא משפר אותם".

בתקופתו בקבוצת הנוער של נתניה, במועדון מספרים על העובדה, שלצד היותו איש עקרונות, רומן מתנהל ללא אגו, חוץ מנושא אחד: התחרותיות. במהלך האימונים, רומן היה לוקח חלק פעיל עם השחקנים במשחקונים ואפילו בסיום האימון, שחקני הקבוצה היו מחכים להתחרות איתו בטניס רגיל.

"אם יש איתו ויכוח, הוא לא יגיד לך שהוא צודק, אלא גם ישכנע אותך למה הוא צודק, כדי שתחשוב כמוהו", מספר גורם שעבד עימו באחד המועדונים: "אבל אם תצליח לשכנע אותו בצדקת הדרך שלך, הוא יודה שטעה ויוריד מהאגו שלו", הוסיף.

יודע להודות בטעויות. רומן (עמרי שטיין)יודע להודות בטעויות. רומן (עמרי שטיין)

עבור רומן, זו לא תהיה הופעת בוגרים ראשונה על הקווים: הוא כבר קיבל את הצ'אנס, או יותר נכון לא קיבל את הצ'אנס, במכבי נתניה. בחוזהו במועדון, נכתב כי הוא האיש שיהיה על הקווים כשרן קוז'וק לא ימשיך. אז נתניה נתנה לו משחק אחד מול הפועל חיפה שהסתיים בהפסד, כשמיד מינתה את גיא צרפתי (ללא קשר לשני משחקים בהם מילא את מקומו של אטוולד המורחק).

עד היום, ההרגשה בקרב חלק מהגורמים במועדון שהוא לא באמת קיבל צ'אנס אמיתי, שלא שופטים מאמן על משחק אחד. ברגע שאלמוג כהן לא הסכים לעמוד על הקווים בגלל ההתחייבויות שלו מול רומן, אז רומן כאמור נשלח לקווים, אך לא מעבר. ההרגשה הייתה שבשל היותו "איש של אלמוג כהן", שהיה במערכת יחסים עכורה עם המועדון, אז לתת לו צ'אנס היה בעצם חוסר שינוי במערכת היחסים.

אלמוג כהן (ראובן שוורץ)אלמוג כהן (ראובן שוורץ)

זאת גם הסיבה החוזית המאפשרת לו לעבור לשורותיה של למכבי פ"ת: למרות החוזה שיש לו לעונה נוספת, רומן ניצל את אותו הסעיף הקובע שאם לא יקבל את הצ'אנס יוכל לעזוב, עובר לפ"ת ואפילו רשאי לקבל פיצוי מהיהלומים.

רומן עבד בעברו במדי דינמו דרזדן מהליגה הגרמנית השנייה, שם שימש בעברו כאנליסט הראשי, כאשר בימים אלו ממש, הוא מסיים את קורס הפרו למאמני כדורגל שם מעידים כי ייבחר לאחד ממצטייני הקורס. בנוסף להיותו מאמן, הוא גם משמש כמרצה באופ"א ואחראי ראשי על קורס האנליסטים בהתאחדות לכדורגל.

כעת, הפנים לעבר הבחירה של המלאבסים: מכבי פ"ת חיפשה מאמן שדומה לרן קוז'וק, אותו אבי לוזון הגדיר כ"אמיץ". על פי המסתמן, נמצא מישהו אשר "תואם קוז'וק", מבחינת סגנון המשחק. האם גם בהישגים? נדע בסוף השנה, אך יש מישהו שבטוח בכך: "דן רומן מתאים למכבי פ"ת כמו כפפה ליד. תבדוק אותי בסוף השנה, הוא יצליח לא פחות ואף יותר", אומר אותו גורם.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */