יום רביעי, 03.07.2024 שעה 18:14
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

דאגה בירושלים מפציעת רנדולף, שיעבור בדיקות

הפציעה של הקפטן, שחומרתה תתברר היום, העיבה על ה-75:93 על הפועל חולון והעלייה בסוויפ לחצי הגמר. במועדון מקווים שיהיה בסדר, אך התחושות שליליות

|
רנדולף הפצוע בדרך לחדר ההלבשה (אורן בן חקון)
רנדולף הפצוע בדרך לחדר ההלבשה (אורן בן חקון)

הפועל ירושלים ניצחה אמש (ראשון) 75:93 את הפועל חולון במסגרת המשחק השלישי בסדרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל ולמעשה השלימה סוויפ בדרך לחצי הגמר, שם ממתינה לה מכבי תל אביב. קבוצתו של יונתן אלון השלימה את העבודה מול קבוצתו של עמית שרף, שידעה להקשות על האדומים בשני המשחקים הראשונים, אך הפעם, בטח שבמחצית השנייה, הייתה זו כבר אופרה אחרת לחלוטין שכן מחזיקת הגביע לא אפשרה ליריבתה לחזור למשחק. 

התחושות לאחר המשחק היו מעורבות. כמובן שבמועדון שמחו מהניצחון ומעצם ההעפלה לחצי הגמר, אך על כך העיבה פציעתו של ליוואי רנדולף שנפגע בקרסול ולא חזר למשחק. במועדון מודאגים מאוד מהפציעה שלו ומקווים שיהיה בסדר, אך התחושות לא טובות. פציעות הן דבר שקורה, רק שמבחינתה של ירושלים, כפי שסיפרו אנשי המועדון – העיתוי גרוע במיוחד, בטח בהתחשב בכך שסדרות חצי הגמר צפויות להתחיל כבר השבוע.

חומרת הפציעה תתברר כמובן בהמשך היום, אך בשונה מסיטואציה שבה הדבר היה קורה במהלך העונה, הפעם מדובר במשחקים שמהם אין דרך חזרה. במועדון היו מרוצים בסך הכל מהמחצית השנייה של המשחק אתמול ובעיקר אהבו את השיפור בצד ההגנתי שהראתה הקבוצה מהבירה באזור הצבע במחצית השנייה, שיפור שכתוצאה ממנו חולון שקלעה 42 נקודות במחצית הראשונה נעצרה על 33 בלבד במחצית השנייה. 

ליוואי רנדולף. דאגה גדולה בירושלים (אורן בן חקון)ליוואי רנדולף. דאגה גדולה בירושלים (אורן בן חקון)

"אין יותר מדי זמן להתאוששות והכנה", סיכמו בסביבת הקבוצה, כאשר סדרת חצי הגמר נמצאת לה ממש מעבר לפינה. במועדון מאמינים כי הם יכולים לזכות השנה בדאבל היסטורי ולאור המפגשים העונה בין הירושלמים למכבי תל אביב, אין ספק כי תהיה זו סדרה איכותית במיוחד. כזכור, האלופה ניצחה את מחזיקת הגביע שלוש פעמים העונה במסגרת ליגת העל. יחד עם זאת, הייתה זו קבוצתו של יונתן אלון שניצחה את הצהובים במסגרת גביע ווינר וגמר גביע המדינה, והפעם החשיבות עולה מדרגה – סדרה על הכרטיס לגמר, כשהמנצחת תהיה רחוקה 80 דקות של כדורסל מזכייה באליפות. 

סנטר הפועל ירושלים, ג'אקורי וויליאמס אמר לאחר המשחק: “היו המון אמוציות כשהגענו למשחק כי ידענו שיש לנו הזדמנות לסגור את הסדרה. ידענו שחולון ינסו לשחק חכם ולנצל את הגארדים הגדולים שלהם וכשהחלפנו בהגנה הם ניסו לשחק עליהם בפוסט. הייתה לנו תוכנית משחק – לעזור מהצד החזק ולגרום להם להוציא את הכדור החוצה אז הם קלעו מעט מהצבע, אבל אני חושב שבסך הכל במחצית השנייה עשינו עבודה טובה בהרבה בכל מה שנוגע לעזרה בצבע כשהם ניסו ללכת פנימה. הורדנו ריבאונדים ויצאנו להתקפות מעבר וניצחנו, כך שזה היה טוב”.

יונתן אלון (אורן בן חקון)יונתן אלון (אורן בן חקון)

ג’אקורי, הגעת במקומו של אנדור ובסופו של דבר גם במקום הנקינס והרמת את הרמה, ספר על התהליך שעברת כאן.
”זה עניין של מנטליות מבחינתי וכך אני ניגש לכל משחק שאני משחק. זה לא משנה אם אני משחק בתפקיד מסוים או בחמישייה הפותחת, אני מנסה להיות הכי טוב בתפקיד הזה באותה נקודת זמן. בהתחלה הייתי צריך לעלות מהספסל ולהביא איתי את הניצוץ שידליק ישירות ואני מרגיש שהבאתי את זה לקבוצה וכעת כשזאק הנקינס עזב אני פשוט מקבל יותר דקות ואתם רואים אותי יותר. זה אותו הדבר מבחינתי כשהייתי עולה מהספסל ל-10-15 דקות ומנסה להדליק את הדברים ולשנות את המשחק מעט. אני חושב שעכשיו אתם פשוט רואים את זה על במה גדולה יותר ואני משחק יותר דקות, אני מרגיש שאני מנסה לעשות את אותו הדבר”.

האם אתה מרגיש שאתה יכול להתמודד עם הסנטרים הכי גדולים באירופה? 
”אני מרגיש שאני סנטר מאוד ייחודי. אני לא רק גבוה ‘קונבנציונאלי’, אני יכול לעשות ‘שורט רול’, למסור את הכדור ולרוץ היטב על הפרקט. אני לא גדול כמו מרבית הסנטרים, כך שאני ממש משתמש במהירות שלי וביכולת המיוחדת שלי בעמדה הזו, אני מנסה לנצל את זה מול שחקני ההגנה שמולי, בין אם זה בלתת לחבריי לקבוצה את הכדור, לזרוק ‘פלואוטר’, לחדור פנימה, לעלות מכדרור או להוביל את המתפרצת, אני יודע שזה שונה מרוב הסנטרים אבל אני מנסה לנצל את זה לטובתי ולעשות את זה הכי טוב שאני יכול. אני חושב שאני כן יכול להתחרות עם כולם כי אני לא הסנטר הנורמלי, הדינמי שעושה פיק אנד רול ותופס כדורים שנמסרים גבוה, אני עושה קצת מהכל, כך שאני חושב שאני יכול להתחרות ברמה גבוהה בוודאות”.

ג'אקורי וויליאמס (אורן בן חקון)ג'אקורי וויליאמס (אורן בן חקון)

לא נתתם לפציעה של ליוואי רנדולף להוריד אותם אמש.
”התחלנו בלי אנרגיות, ביצענו חילופים בהגנה ומסיבה מסוימת היינו רכים בחילופים ולא שמנו מספיק לחץ על הכדור. כל מי ששיחק בחולון הגיע לסל בקלות מולנו ולא משנה מי היה בהגנה. כמובן שהמאמן אמר לנו על זה במחצית, הוא לא משחק בנושאים האלו כך שהוא צעק עלינו והתחלנו ללחוץ יותר את הכדור. לא ממש שינינו את הדברים, פשוט עשינו אותם עם יותר אנרגיה כך שבסוף זו הייתה הסיבה שניצחנו את המשחק”.

עכשיו לחצי: ירושלים גוברת 75:93 על חולון
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */