יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:21
יורו 2024 23-24
 בית 1 
72-83גרמניה1
53-53שווייץ2
35-23הונגריה3
17-23סקוטלנד4
 בית 2 
90-53ספרד1
43-33איטליה2
26-33קרואטיה3
15-33אלבניה4
 בית 3 
51-23אנגליה1
32-23דנמרק2
32-23סלובניה3
22-13סרביה4
 בית 4 
64-63אוסטריה1
51-23צרפת2
44-43הולנד3
16-33פולין4
 בית 5 
43-43רומניה1
41-23בלגיה2
43-33סלובקיה3
44-23אוקראינה4
 בית 6 
63-53פורטוגל1
65-53טורקיה2
44-43גיאורגיה3
15-33צ'כיה4
לוח משחקים
  • ספרד
  • שישי, 05/07, 19:00
  • גרמניה
  • פורטוגל
  • שישי, 05/07, 22:00
  • צרפת
  • אנגליה
  • שבת, 06/07, 19:00
  • שווייץ
  • הולנד
  • שבת, 06/07, 22:00
  • טורקיה

בשביל הקייזר: גרמניה מסתערת על היורו הביתי

נגלסמן שחט פרות קדושות, קרוס חזר כדי לפרוש עם התסריט המושלם ומוסיאלה ו-וירץ קיבלו קרדיט לעשות קסמים, אבל עם תנאי אחד. המסע לגביע מתחיל מחר

|
שחקני נבחרת גרמניה. מסתערים על הטורניר הביתי (רויטרס)
שחקני נבחרת גרמניה. מסתערים על הטורניר הביתי (רויטרס)

הצטרפו למשחק הניחושים של ONE ליורו

כשמריו גצה נעץ את הכדור ברשת של ארגנטינה ב-13 ביולי 2014 גרמניה הייתה על גג העולם. זה היה הדובדבן שבקצפת עבור תור הזהב של הנבחרת והמסע שהתחיל במונדיאל הביתי ב-2006 הגיע לפסגה. אבל כמו בכל דבר בחיים בערך, אחרי השיא מגיע המדרון. המנשאפט עוד הספיקו לזכות בגביע הקונפדרציות וגם רשמו יורו סביר ב-2016, אבל הקריסה שהגיעה לאחר מכן הובילה לשפל אולי הגדול בתולדות הנבחרת.

גרמניה היא הנבחרת האירופית הגדולה והמעוטרת ביותר. לא פלא שלכל טורניר באשר הוא גרמניה תגיע כאחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף, אבל בשני המונדיאלים האחרונים היא אפילו לא הצליחה לעבור את שלב הבתים וביורו ב-2021 היא ניצלה מהדחה דומה רק בזכות שער מאוחר של לאון גורצקה מול הונגריה. שישייה מספרד, תבוסות ליפן, הגנה מזעזעת וכמות הפסדים שמספיקה בשביל עשור רמסו את הכבוד שלה עד עפר.

הניסיון להחזיר את הגאווה עם האנזי פליק התגלה ככישלון חרוץ והפאניקה לקראת היורו הביתי בקיץ 2024 הייתה בשיאה. ב-2006 גרמניה התחילה תהליך בדמות השקעה חסרת תקדים באקדמיות, בניית האצטדיונים המתקדמים בעולם ותוכנית מסודרת שהובילה את הנבחרת לגביע המוזהב שמונה שנים לאחר מכן. אולם הדור הנוכחי שגדל על אותה נבחרת חזקה של יוגי לב התגלה כלוזר, לא עמד בלחץ וקרס תחת הר ציפיות.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. יש תקווה חדשה לקראת היורו (רויטרס)שחקני נבחרת גרמניה חוגגים. יש תקווה חדשה לקראת היורו (רויטרס)

נגלסמן שחט פרות קדושות

האוהדים היו נואשים לשביב של תקווה. מהלך מוזר של פיטורי יוליאן נגלסמן מבאיירן מינכן פתח לנבחרת הזדמנות למנות שם דבר בכדורגל המקומי והמטרה שסומנה על הלוח הייתה ברורה: יורו ביתי שיחזיר את הגאווה. המאמן מבחינתו זיהה ישר את הבעיה בנבחרת ולא פחד לשחוט את הפרות הקדושות. קודם כל הוא לחץ על טוני קרוס לחזור למדים הלאומיים ולאחר מכן ביצע זעזוע משמעותי בכל הקשור לזימונים למשחקי הידידות במרץ.

שחקנים כמו מאטס הומלס וגורצקה נשארו מחוץ לסגל ולעומתם שמות מפתיעים כמו מקסי מיטלשטט ורוברט אנדריך קיבלו את המקום בהרכב. שני משחקי ידידות, גם אם מול סגנית אלופת העולם צרפת ונבחרת חזקה כמו הולנד, לא אמורים לספר שום דבר על ההמשך, אבל בגרמניה היו כל כך רעבים לתקווה שהניצחונות המרשימים יש לומר הציתו לכולם את הדמיון: ניצחנו את הנבחרת החזקה באירופה על הנייר, למה שלא נזכה?

האיש שקובע את הגורל

מאחורי גל האופטימיות שהגיח בן רגע, עומד איש אחד. כמו אל. האיש שכותב את התסריט ואז מבצע אותו כמו שרק הוא מחליט. ההחלטה של קרוס לפרוש אחרי היורו יכולה להיות תמוהה מאוד מצד אחד, במיוחד בשל העובדה שהוא רק סיים את אחת העונות הטובות בקריירה ואין ספק שמקומו בטופ של הכדורגל העולמי מובטח גם בשנים הקרובות, אבל מצד שני יש בה גם הצהרה של עוצמה: רק אני אקבע מתי אפרוש, רק אני שולט בגורל.

טוני קרוס. כותב תסריט ומבצע (רדאד ג'בארה)טוני קרוס. כותב תסריט ומבצע (רדאד ג'בארה)

המשחק שאולי מתאר יותר מכל את הקריירה העצומה של קרוס היה גמר ליגת האלופות. משחקו האחרון במדי ריאל מדריד. הוא נתן לדורטמונד להשתעשע במחשבה שהיא טובה ומסוכנת יותר, אבל כשהוא החליט הסיפור נגמר. זה התחיל עם כדור חופשי שכמעט זעזע את החיבורים, המשיך עם שליטה פנומנלית בנעשה במרכז השדה והשיא הגיע בקרן מושלמת שעשתה את ההבדל בדקה ה-74. קרוס כתב את התסריט וביצע.

קרוס שולט לא רק בגורל של עצמו, כי אם בשל נבחרת גרמניה. הוא חזר כשהיא הייתה בשפל ובשני משחקים החזיר לכולם את התקווה והאמונה שאפשר ללכת עד הסוף. אחרי היורו הקודם הוא פרש. הביקורות על ההדחה הופנו במיוחד אליו בתור המנהיג והוא לא חיכה “להיזרק” כמו שחקנים בכירים אחרים, אלא פשוט הכריז על פרישה מהנבחרת. כמו בפרידה מבאיירן מינכן, בפרישה מריאל מדריד ובחזרה לנבחרת. רק הוא כותב את הגורל.

“אנחנו יכולים להחזיק מעמד מול כל יריבה. הספירה לאחור בעיצומה ואני רוצה לשחק את המשחקים האחרונים האלה כמו ששיחקתי במשחקים האחרונים עבור ריאל מדריד, בהצלחה הכי גדולה שאפשר”, אמר והצהיר לקראת הטורניר: “מי תהיה אלופת אירופה? גרמניה!”. עד לפני חודשיים כולם סביב הנבחרת היו מיואשים ואף אחד לא האמין שיהיה ניתן לעשות משהו, אבל עם האיש שבשבילו אין דבר שהוא לא אפשרי, החלום חי וקיים.

טוני קרוס. איתו הכול אפשרי (רויטרס)טוני קרוס. איתו הכול אפשרי (רויטרס)

הקסם של הנבחרת והתנאי של נגלסמן

גם ברמה הטקטית החזרה של קרוס סידרה את גרמניה. היכולת שלו לשלוט במרכז השדה מאפשרת לנגלסמן לפתוח עם צמד האסים ג’מאל מוסיאלה ופלוריאן וירץ. כל נבחרת הייתה מייחלת לקוסם אחד כזה אצלה בסגל וגרמניה בורכה בשניים כאלה, אבל כדי שהם יוכלו לשחק יחד למאמן היה תנאי. לפני משחק הידידות נגד צרפת נגלסמן זימן את שני הצעירים לשיחה והבהיר: כדי לשחק יחד תצטרכו לעבוד קשה בהגנה.

“אני מרגיש טוב עם פלו (הכינוי של וירץ) על המגרש ומחוצה לו”, סיפר מוסיאלה. “אנחנו מדברים הרבה אחד עם השני ותמיד מסתכלים איפה השני נמצא כשאחד מתחיל לכדרר, הקשר בינינו משתפר עם כל משחק”. בגרמניה רשמו אחרי ה-0:0 מול אוקראינה: “מה שהם עושים בחלק הקדמי בחללים כה קטנים הוא אלוהי. האופן שבו השניים עובדים בחריצות מאחור ולוקחים על עצמם משימות הגנתיות הופכת את הכול למרשים עוד יותר”.

לרוב השחקן שמוצב ב-10 מקבל את החיפוי מהחברים שלו כדי שיוכל להביא לידי ביטוי את היכולת ההתקפית, אבל מוסיאלה ו-וירץ מצאו את עצמם רודפים אחרי שחקני סגנית אלופת העולם וגם הצליחו לעשות את ההבדל האחד עם שער והשני עם בישול. על הנייר מוסיאלה מוצב בשמאל, וירץ בימין ואילקאי גונדואן משלים במרכז, אולם בפועל הם מרבים להחליף עמדות ויוצרים שלישייה דינמית מאין כמוה, שכמעט בלתי עצירה.

יוליאן נגלסמן. לא פחד לשחוט פרות קדושות (רויטרס)יוליאן נגלסמן. לא פחד לשחוט פרות קדושות (רויטרס)

“ג’מאל ופלו נמצאים בכושר מעולה”, אמר הקפטן מברצלונה כשנשאל על שיתוף הפעולה עם השניים. “אני רוצה לתמוך בהם על ידי מתן האיזון הדרוש כדי שיוכלו להראות את הקסם שלהם, זה עבד טוב באימונים”. נגלסמן, שישב לידו במסיבת העיתונאים, הגיב לו בחיוך: “זה מאוד צנוע, אתה יכול גם לעשות קצת קסמים”. ואכן, מול שלישייה כזו ההגנה אף פעם לא תדע מאיפה זה יבוא לה, במיוחד כשאין להם עמדה קבועה והם מתחלפים.

תהיו בטוחים ששני הצעירים האלה ידעו להביא את הקסם, קרוס את המנהיגות והניסיון והצוות המסייע יצטרך להשלים את ההרמוניה. נגלסמן הוא מאמן טקטיקן ברמה הכי גבוהה וכשקיבל לידיו את הנבחרת כבר דמיין איך היא תיראה. לקח לו זמן להנחיל את הרעיון, אך מול צרפת כבר כל החלומות שלו התגשמו. ההגנה עמדה כמו שציפה, ההשפעה של קרוס הייתה מיידית ואחרי תקופה ארוכה גרמניה הרשימה מול יריבה ברמה הגבוהה.

הפעם זה בשביל קייזר פרנץ

ב-7 בינואר הכדורגל העולמי כולו הרכין ראש. גדול שחקני גרמניה בכל הזמנים ומי שנחשב בעיני רבים כבלם הטוב בהיסטוריה, פרנץ בקנבאואר, הלך לעולמו אחרי מאבק ממושך במחלה. קצת יותר מחודש לאחר מכן, ב-20 בפברואר, נפטר גם אנדי ברמה, עוד אגדת מנשאפט שחתום על הזכייה במונדיאל 1990 עם שער הניצחון מול ארגנטינה. חודשים ספורים לפני שהיא מארחת את היורו גרמניה נפרדה משניים מגדולי שחקניה.

קייזר פרנץ עיצב את הכדורגל הגרמני שאנחנו מכירים כיום. הוא גדל על נס ברן המפורסם מ-1954, רגע שהחייה את גרמניה לא רק כנבחרת, אלא כמדינה אחרי מלחמת העולם השנייה. בקנבאואר הוליך את גרמניה לתור הזהב הראשון שלה, עם שלוש זכיות בליגת האלופות עם באיירן מינכן, מונדיאל ויורו כשחקן ולימים מונדיאל גם כמאמן. היורו יתקיים כולו במפגן הצדעה לגדול כדורגלני הלאום בכל הזמנים וזה צריך להסתיים רק בצורה אחת.

הרכב משוער של נבחרת גרמניה (4-2-3-1): מנואל נוייר, יוזואה קימיך, יונתן טה, אנטוניו רודיגר, מקסי מיטלשטט, רוברט אנדריך, טוני קרוס, אילקאי גונדואן, ג’מאל מוסיאלה, פלוריאן וירץ וקאי האברץ

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */