יום שבת, 06.07.2024 שעה 06:31
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"הכי נכון שאלך לדרכי, לא הייתי במו"מ עם חיפה"

המו"מ שלא סופר ("היינו אמורים ללכת לבית"ר"), נתניה ("הייתי נשאר בליגה, הרגשתי לבד בצריח"), אלמוג כהן, הנבחרת ובכר. חלק ב' עם צרפתי, האזינו

|
גיא צרפתי וברק בכר (עמרי שטיין)
גיא צרפתי וברק בכר (עמרי שטיין)

בחלק הראשון בפודקאסט "שיחת היום" של ONE עם גיא צרפתי, הוא דיבר על הקדנציה המתוקשרת בכוכב האדום בלגרד. כעת, הגיע הזמן לדבר על הקדנציה במכבי נתניה, ההחלטה שלא לחזור למכבי חיפה עם ברק בכר והעתיד שלו.

צרפתי מספר מדוע הסתיים הפרק בנתניה ואיך הייתה מערכת היחסים עם המנהל המקצועי שעזב, אלמוג כהן. בנוסף, הוא מתייחס לדרך החדשה שלו כמאמן ראשי וההתלבטות של בכר אם לאמן בנבחרת ישראל.

במכבי נתניה זה התחיל מצוין ואז הכל התרסק.
"כשהגעתי למועדון היה לי חיבור מאוד טוב עם אלמוג כהן והשחקנים".

למרות שאלמוג כהן לא היה מעורב בהגעה שלך. אייל סגל סגר איתך מבלי שהוא ידע.
"זה נכון. אני ואלמוג דיברנו עוד כשהייתי בכוכב האדום והתייעצתי איתו על שחקנים מהבונדסליגה שיכולים לשדרג את הכוכב האדום. הוא אמר לי שהוא עוקב אחרי המשחקים שלנו ואפילו רצה להגיע לסרביה ולראות את מה שאנחנו עושים מקרוב. הוא סיפר לי שהוא מאוד אוהב את משחק הלחץ ואת כל האווירה בסרביה. ואז פתאום, אחרי כל זה נחתתי לו במכבי נתניה.

גיא צרפתי בפודקאסט (פרטי)גיא צרפתי בפודקאסט (פרטי)

"כשהגעתי נכנסנו אני ואלמוג לחדר והוא אמר לי: ‘אתה רוצה שאצא? הייתי רגיל לשבת פה עם רן קוז’וק’. אמרתי לו: ‘ממש לא, אני ואתה עובדים ביחד וככה זה יהיה, אני אוהב את מה שאתה עושה’. השילוב בין הטירוף של אלמוג לעשות הגנה והדברים ההתקפיים שהבאתי למכבי נתניה היה טוב. השילוב הזה הקפיץ כמה שחקנים שהיו בינוניים ושיפר אותם, הקהל הגיע למגרשים והתחבר לקבוצה ואז הוא החליט שהוא לא ממשיך".

שמעתי שכשמונית למכבי נתניה אמרו לך שאתה תחליט אם אלמוג ימשיך איתך או לא.
"היה עניין לגבי זה, אבל אמרתי שאני כן רוצה לעבוד עם אלמוג".

המצב במסדרונות ההנהלה של מכבי נתניה לא נוח וזה לבשון המעטה. זה גרם לך לכניסה לא חלקה.
"נכון, הכניסה לא הייתה חלקה. אבל ההחלטה שלי הייתה להגיע בלי אגו ולעבוד בשיתוף פעולה עם כולם ביחד. אהבתי מאוד את מה שאלמוג עשה. גם כשהייתי במכבי חיפה, היה קשה לשחק נגד מכבי נתניה ואהבתי את זה. חשבתי ששיתוף הפעולה עם אלמוג ישדרג התקפית את הקבוצה וזה עבד. מה שקרה הוא שאחרי זה היחסים שלו עם אייל סגל נהיו לא טובים. הצלחנו לשים את הקבוצה במקום הרביעי, להגיע איתה לצמרת, ואז הוא החליט שזה הזמן שלו ללכת.

"אמרתי שאני כן רוצה לעבוד איתו". אלמוג כהן (ראובן שוורץ)"אמרתי שאני כן רוצה לעבוד איתו". אלמוג כהן (ראובן שוורץ)

"ביקשתי ממנו שיישאר עד סוף השנה וזה מה שהוא סיכם עם אייל סגל. בסופו של דבר, אחרי שהוא סיכם עם אייל, הוא התחיל לחשוב על השנה שאחרי. היו לו הצעות ממכבי תל אביב ומבית"ר ירושלים וזה יצר כאוס במועדון. אני מאוד הצטערתי על זה כי הדמות של אלמוג במועדון מאוד חשובה. קבוצת כדורגל ושחקנים זה לא רק טקטיקה, צריך גם מנהל משאבי אנוש בקבוצה.

"הוא היה עוזר לשחקנים בתקופות טובות ופחות טובות, הוא היה מאזן שחקנים שמרימים את האף ודוחף קדימה שחקנים שלא הולך להם באימונים. אלמוג פשוט היה הכל במכבי נתניה, וכשלוקחים דמות כזאת חשובה באמצע העונה, במיוחד שאני לא בניתי את הקבוצה והבאתי את השחקנים, ואין לי יכולת להחזיק את כל הדבר הזה, זה גרם לחיסרון מאוד גדול".

וזה גרם להתפרקות כזו טוטאלית?
"כן כי בסופו של דבר זו קבוצה מאוד אמוציונלית ואני מאוד אוהב לשחק התקפי. אני אוהב שמגיעים להרבה מצבים, הגענו למצבים והיו לנו מקרים שהיינו צריכים לחזור מפיגור או בעיה מנטלית כזו או אחרת ושם אני חושב שזה לא החזיק מספיק חזק".

השאירו אותך לבד בצריח כשאלמוג הלך?
"ככה הרגשתי, הם לא עשו את זה במתכוון, אבל הרגשתי שכן. הייתה חסרה דמות של מנהל מקצועי, מנכ"ל דומיננטי. כל קבוצה והבעיות שלה: יש קבוצות שהבעלים מאוד דומיננטי, יש קבוצות שהמנהל המקצועי, יש קבוצות שהמאמן מחזיק את השחקנים המון שנים ומחובר אליהם שהוא יכול להחזיק את זה מבחינה אישית ורגשית".

"הייתה חסרה דמות של מנהל מקצועי". אלמוג כהן (איציק בלניצקי)"הייתה חסרה דמות של מנהל מקצועי". אלמוג כהן (איציק בלניצקי)

כי יש מי במסדרונות ההנהלה שמשתלט שם על כל העניינים.
"יש בעלי מקצוע שעושים עבודה טובה, החיסרון של אלמוג היה מאוד מורגש".

מתי הבנת שהכל מתפרק?
"אחרי שהפסדנו לבית"ר ירושלים. אולי אפילו נגד חדרה. הייתה לנו תקופה שלא ייצרנו נקודות ורק הפסדנו ואז היו לנו שני ניצחונות מאוד חשובים, אחד בגביע נגד הפועל ירושלים ממש בסוף ההארכה ואח”כ במשחק חוץ באשדוד. פספסנו את ההזדמנות לעלות לפלייאוף ואז הגענו למשחק נגד חדרה ובמקום לגמור את הסיפור עם ניצחון אחרי שבאנו במומנטום טוב, פתאום היינו בפיגור 3:0 אחרי עשרים דקות. שם הביטחון הלך לאיבוד מבחינת כולם".

אייל סגל לא בא לעזור לך? לא הציע לחשוב איך מחזירים את הקבוצה למסלול?
"אייל התנהל אותו הדבר גם בניצחונות וגם בהפסדים. הוא אוהד של הקבוצה, שם את עצמו מחוץ לחדר ההלבשה, מחוץ למועדון. הוא לא מגיע ויש מעט מאוד שיחות ומפגשים איתו. זה האופי שלו ככה שהוא לא איזשהי דמות שמנהלת את המועדון או עוזרת במשברים או מהצד השני באה בניצחונות".

איפה גיל לב הנציג שלו?
"גיל לב נמצא".

"הוא לא מגיע". אייל סגל (שחר גרוס)"הוא לא מגיע". אייל סגל (שחר גרוס)

הוא לא בא לעזור לך?
"גיל בסדר גמור, הוא היה יד ימינו של אייל ועשה מה שצריך. באופן כללי יש אנשי מקצוע ואלמוג חרש על הכל".

אני מצפה שאחרי העזיבה של אלמוג מישהו מההנהלה יבוא, יהיה דומיננטי ויעזור לך.
"בשביל להיות דומיננטי אתה צריך כלים ספורטיביים, לעבור משהו בכדורגל. הם לא אנשי מקצוע, היחיד שהיה שם איש מקצוע היה אלמוג".

מתי אתה מבין שזהו? שאתה משלם את המחיר?
"אחרי המשחק נגד בית”ר גיל נכנס אליי לחדר, הוא חייך. שאלתי אותו אם הם לא מרגישים בנוח והסברתי לו שבאתי לנתניה עם אהבה מכל הלב. הוא לא אהב את מה שקרה בקבוצה ובגלל זה מינה אותי. אני במקום שלי מבין שלא רוצים אותי או שאני לא רצוי, אז לא אשים מקלות בגלגלים והרגשתי באותה פגישה לאן זה הולך. העדפתי לעשות את זה בצורה ג’נטלמנית כי אני חושב שבכדורגל הישראלי צריך להשאיר דלתות פתוחות. זו לא חוכמה להיאחז בקרנות המזבח או לא לגמור את זה בצורה יפה.

"באותו יום שדיברנו יצאתי לאימון אחרי שידעתי שאני לא ממשיך. יצאתי לאימון בצורה הכי מקצועית, אחר כך כינסתי את השחקנים ואמרתי להם. עשיתי את זה בצורה יפה וכמו שאמרתי קודם, לא תמיד צריך להגיע לצורה לא יפה, להגיע למצב שאוהדים מנבלים את הפה. עכשיו זה פחות הצליח במכבי נתניה, זה לא אומר שבעתיד לא אחזור למועדון הזה".

"זה לא אומר שבעתיד לא אחזור לנתניה". צרפתי (אורן בן חקון)"זה לא אומר שבעתיד לא אחזור לנתניה". צרפתי (אורן בן חקון)

איפה היו הטעויות שלך?
"טעויות תמיד יש, להתחיל לנתח אותן זה סיפור שלם. אני לא חף מטעויות, אני חושב שעשיתי בסך הכל דברים טובים בנתניה, ניצחנו ב-50% מהמשחקים. נכון שהמומנטום בסוף היה פחות טוב והמועדון נכנס ללחץ. יכול להיות שהייתי צריך להגיע יותר חזק ולדרוש דברים מבחינתי, אולי לעבוד יותר חזק הגנתית, מישהו שישלים אותי הגנתית כי זה היה חסר ברגע שלאלמוג הלך והשילוב בינינו היה מצוין למרות שהיו בינינו ויכוחים. אני חושב שוויכוחים דווקא יכולים להרים אנשי צוות, זה גם משהו שחוויתי עם ברק, אבל הכל לגיטימי בכדורגל".

לאחר חמישה ניצחונות בששת המשחקים הראשונים, היו אנשים שאמרו שזה לא באמת מקצועי כי לא יכולת להשפיע כ"כ מהר. איך אתה רואה את זה?
"היה טירוף. ההשפעה שלי מבחינה התקפית הייתה טובה, השילוב של משחק הלחץ של אלמוג והגישה ההגנתית תרם, אבל אז היו לנו עוד בעיות. איתן נפצע, היה את הסיפור עם איגור וככל שהמערכת חזקה עניינים כאלו יכולים להיפתר, אבל במקרה שלנו זה לא נפתר".

מה היית עושה אחרת?
"אני לא חושב שהייתי משנה את הכדורגל שלי כי אני רוצה להצליח בזכות מה שאני יודע. אני אוהב לשחק התקפי ושהקבוצה יצירתית".

לפעמים לא כדאי לשנות שיטה? ההגנה של נתניה הייתה הכי חלשה בליגה.
"אם הייתי עושה משהו אחד אחרת זה היה בינואר. הייתי צריך לעמוד יותר על הרגליים האחוריות ולהביא שחקנים יותר מנוסים לחלק האחורי ואולי לעשות דילול בהתקפה ולתת לשחקנים יותר מקום. היה לנו פקק של שלושה חלוצים. אני חושב שהייתי צריך לעשות בחירה אחרת".

"אוהב לשחק התקפי". צרפתי (שחר גרוס)"אוהב לשחק התקפי". צרפתי (שחר גרוס)

מי הביא את איברהים טנקו? מי טעה פה? הרי יש ויכוח על זה כי זה היה בתקופה שאלמוג היה רגל וחצי בחוץ.
"זה לא עניין של טעות. אלמוג היה אחראי על הרכש עד היום האחרון, הוא עשה דברים מדהימים עבור נתניה. הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה לגבי שחקן אחר: כשהציעו לי את עומר ניראון אני מאוד התלהבתי כי אימנתי אותו בנוער של מכבי ת”א. עומר הוא היה חבר של דניאל פרץ, אז הרמתי לדניאל טלפון והוא אמר לי: ‘הוא מפלצת, אל תחשוב פעמיים’. העברתי את זה לאלמוג ובאותו הרגע שאמרתי לו הוא אמר לי ‘כן’ ושנעשה את המהלך. משם זה הלך והם טיפלו בזה, אבל  בכללי אלמוג קבע את כל מדיניות הרכש. אמרתי שאני רוצה בלם והוא חיפש אופציות לבלמים. הבלם שהבאנו (חבדג'יאני) מצוין ואני יכול להגיד שכבר אחרי שלושה-ארבעה משחקים היה לו ביקוש גבוה. בסוף, אלמוג היה הדמות שמחליטה".

חוזר לטנקו: אומרים שהביאו אותו ללא דו"ח סקאוט, על פי המלצה שלך.
"לא אכנס לרכילות ולמה שאומרים. כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה, אבל גם על טוומאסי לא היה סקאוטינג מצוין והוא כוכב כדורגל. בוא נשאיר את הדברים האלה למי שצריך לעבוד בזה. גם כשטנקו הגיע יכול להיות שהייתי יכול לעשות יותר, אבל נמשיך הלאה".

כשמכבי נתניה החליפה אותך בעצם הודו שהם פוחדים לרדת ליגה. אם היו משאירים אותך, מכבי נתניה הייתה נשארת בליגה?
"ללא ספק. היה חסר לנו משחק אחד. הגיבוי שנתנו בארץ למאמנים בקבוצות שהתחילו פחות טוב, הוכיח את עצמו. אני רוצה להיות חלק מהדור הצעיר שבא, עובד ועושה למען הכדורגל הישראלי. אני חושב שיש לי את הכלים לעשות את זה ואני יודע שאעשה זאת גם בהמשך".

בוא נעבור למכבי חיפה, מדוע לא חזרת עם ברק בכר בקיץ הנוכחי?
"מאז שפרשתי, אני כבר תשע שנים איש מקצוע ומתעסק באימון. הייתי עוזר מאמן מספר שנים ואח”כ עברתי למכבי ת”א, שם אימנתי שלוש שנים את קבוצת הנוער. לקחתי אליפות, שיחקנו בליגת האלופות, אבל שם אי אפשר להתקדם, יש איזושהי תקרת זכוכית. בשביל לעשות את קפיצת המדרגה חברתי לברק בכר, שאגב היינו אמורים ללכת לבית”ר ירושלים ביחד בתקופת ב"ש, אבל החלטנו להישאר בהפועל ב"ש".

כמעט הגיעו לבית"ר. צרפתי ובכר (שחר גרוס)כמעט הגיעו לבית"ר. צרפתי ובכר (שחר גרוס)

אז משה חוגג בעצם רצה אותך?
"כן, הוא ויוסי בניון, אבל בסוף החלטנו להישאר בהפועל ב"ש".

זה היה בשנה לא טובה של ב"ש.
"נכון".

הייתם סגורים שם כבר?
"היינו אמורים ללכת לשם".

על מה זה נפל?
"לא יודע על מה, בסוף הלכתי עם ברק למכבי חיפה כי זה היה החלום שלו והוא אמר שהוא רוצה להעלות פאזה ולהתנהל כמו מנג’ר. הוא באמת התנהל ככה ואני הייתי כמו מאמן לכל דבר. עשינו את זה שלוש שנים והיה לי קשר עם השחקנים, הרגשתי שאני משפיע עליהם. ישבתי עם שחקנים כמו דולב חזיזה  שלא היו לו מספרים והתייחסתי אליו כמו לילד שלי עד שהוא הביא מספרים. לקחתי את אבו פאני תחת חסותי, עשיתי כל מיני דברים טקטיים, ממש הרגשתי כמו מאמן לכל דבר.

"לברק גם היה חלום להגיע לליגת האלופות, הגענו לליגת האלופות ומשם המשכנו לכוכב, באותו הקונספט. ככה גם התייחסו אליי שם, קראו לי קואוץ’ (מאמן). הגיע הקיץ והגיע הזמן שלנו לקבל החלטה מבין שלוש אופציות: להיות בנבחרת, להיות במכבי חיפה, או לחכות למכבי ת”א. ברגע שהייתה מתקבלת החלטה לאיזשהו כיוון הייתי בדילמה. לחזור להיות מספר 2, או לפרוש כנפיים ולהיות מאמן.

"הייתי מאמן לכל דבר". צרפתי עם בכר (רויטרס)"הייתי מאמן לכל דבר". צרפתי עם בכר (רויטרס)

"אני חושב שאני ראוי לנהל צוות והוכחתי את זה במכבי ת”א, כי אני חושב שאני האחרון שלקח שם אליפות בנוער. אני חושב שגם מה שעשיתי בנתניה נתן לי את הדרייב שאני יכול ורוצה להיות חלק מהמאמנים הצעירים היום בליגה. הבחירה ללכת למכבי חיפה הייתה קוסמת: זה מועדון אדיר, הקהל שם אוהב אותי ואני מקבל מהם הודעות מהאוהדים. אבל אני חושב שזה הכי נכון לי, למועדון ואולי גם לברק שאלך לדרך משלי".

האם היו לך שיחות עם חיפה ששם התפוצץ העניין?
"לא, אני בקשר טוב גם עם עוזי (מור) וגם עם יענקל’ה" (שחר).

היה שלב שכן רצית ללכת ולחזור עם ברק, ואמרו שהכסף שלך כעוזר יותר יקר ממאמן. יש כאלו שלא אהבו שאתה דומיננטי על הקווים.
"אעשה סדר. שמעתי גם בכלי התקשורת שאני כועס או מאוכזב, אז זו הזדמנות קודם כל לומר שאני וברק חברים מאוד טובים. חוץ מזה שהוא יותר טוב ממני בטניס, אני לא כועס על שום דבר, בפאדל אני עוד אתן לו בראש. כשהוא משחק בלעדיי הוא נפצע. אנחנו חברים טובים בלי קשר לכדורגל ושנינו יודעים שכשאנחנו ביחד אנחנו יכולים לפרוץ כל תקרת זכוכית והכל אפשרי. אין בי שום כעס: אני חושב שזה מהלך לא פשוט והדילמה הייתה מאוד גדולה, אבל זו ההחלטה שלי. לא הייתי בשום מו”מ עם מכבי חיפה".

אבל אתה וגל אלברמן לא שידרתם על אותו גל?
"אין קשר. לא הייתה לנו שום בעיה במערכת היחסים. להיפך, עוד כשהייתי בנתניה היו לנו שיחות לגבי מאמנים ואנשי צוות אחרים".

"לא הייתה שום בעיה במערכת היחסים עם אלברמן". צרפתי (ראובן שוורץ)"לא הייתה שום בעיה במערכת היחסים עם אלברמן". צרפתי (ראובן שוורץ)

אבל אומרים שהופתעת שברק ויתר עליך ככה.
"אז אומרים, זו האמת וברק יודע אותה. זו הייתה החלטה מורכבת אם להמשיך, אם לבוא להיות שוב מספר 2 או להוכיח את עצמי כמאמן. יכול להיות שבעתיד נתחבר שוב. אמרתי לברק שאני רוצה להיות מספר 1 ולהמשיך בדרך שלי. הוא גם ידע שיום אחד זה יקרה”.

כמה אתה מייפה עכשיו את הדברים?
"אין לי מה לייפות".

אם זה היה תלוי בך, במקום ברק, היית הולך לנבחרת ישראל?
"אני לא יודע. קשה להיות בכיסא שלו. מצד אחד להיות המאמן הישראלי הצעיר ביותר שמגיע לנבחרות ישראל זה קוסם. מצד שני הוא צעיר ועם דרייב ודווקא אחרי איזשהו כישלון הוא רוצה להביא הצלחה".

החזרה למכבי חיפה לא מהירה מדי עבורו?
"אני יכול להגיד שאם הוא היה מצליח בכוכב האדום ומאיזשהי סיבה לא היינו ממשיכים, אז הוא היה בוחר בנבחרת. דווקא העובדה שלא הצלחנו באירופה נתנה לו דרייב לבוא ולהוכיח כי הוא ווינר. הוא רצה את העבודה היום יומית שזה משהו מאוד חשוב לו".

"רצה את העבודה היום יומית". בכר (עמרי שטיין)"רצה את העבודה היום יומית". בכר (עמרי שטיין)

לא מוותרים על נבחרת ישראל בקלות.
"הוא התחבט עם עצמו עד הרגע האחרון. עצם זה שהוא צעיר ורוצה לעבוד כל יום ולהיות פעיל, זה מה שגרם לו ללכת למכבי חיפה".

לנבחרת ישראל היית הולך איתו?
"בנקודת הזמן שבה זה היה מגיע, אני לא יודע מה האופציות שהיו מבחינתי. יכול להיות שהייתי נשאר באותה דילמה".

תחזרו לאמן בחו”ל ביחד?
"יכול להיות שכן, הדברים דינמיים ואי אפשר לדעת לאן זה יוביל. אני מאחל לעצמי שהוא יהיה מנג’ר גדול ואני אאמן".

אז אתה לא מכריז רשמית שנפרדתם לתמיד.
"לא. כרגע אני הולך בדרך שלי, אני מכוון להיות מאמן שבונה צוות: איש אחד או שניים לידו, שבוחר שחקנים ומכתיב DNA, שיוצא למחנה אימונים. אני רוצה להכתיב את הקצב שלי. לגבי ההמשך, הדברים הם מאוד דינמיים".

"כרגע אני הולך בדרך שלי". צרפתי (ראובן שוורץ)"כרגע אני הולך בדרך שלי". צרפתי (ראובן שוורץ)

אתה מסתכל על השוק בישראל, מה אתה רואה באופק שלך כמשרה פוטנציאלית? כי להתחיל את העונה הבאה כמאמן נראה קצת בעייתי.
"אני איש של מערכות או של אנשים ובארץ יש שני סוגים: או שאתה הולך עם בעלים דומיננטי שמשפיע וחי את הקבוצה, או שאתה הולך למועדון שיש בו מנהל מקצועי ואז אתה איתו ולאו דווקא בקבוצת צמרת. אני חושב שזה מה שמתאים לי (האופצייה השנייה). זה הטייפקאסט שלי ואלו המקומות שאכוון אליהם. אני לא מאחל לאף אחד להפסיק את העבודה שלו, אבל לפעמים דלתות נפתחות ומקווה שאהיה שם".

היו לך שלוש שנים טובות במכבי ת”א. עכשיו הייתה תקופה קצרה בנתניה. אתה צריך להסיר את הקוף מעליך? להוכיח שגיא צרפתי הוא מאמן מצוין בלי ברק בכר?
"עשיתי דרך ארוכה מתחילת דרכי: התחלתי מלמטה ושלוש השנים שעשיתי בנוער של מכבי היוו דרך לא פשוטה שהוכיחה לי. זה המקום בו עשיתי הכנה והחלטתי למי אני נותן לשחק ואילו מערכות יחסים אני יוצר כדי לשחק את הכדורגל שלי ולדחוף את השחקנים. כשאתה מגיע באמצע העונה יש יתרונות וחסרונות: לפעמים אתה מביא רוח חדשה, אבל ראינו גם השנה שקבוצות הביאו מאמנים באמצע וזה לא הצליח. לא תמיד האנרגיה החדשה באה בצורה טובה. לבחון מאמן זה לקחת אותו מתחילת השנה".

כשבכר הודיע על עזיבה מחיפה לא באו ואמרו לך ‘תחליף אותו’?
"לא, כי הם ידעו מראש וברק גם אמר שהוא לא הולך לחו”ל בלעדיי. זה היה משהו ידוע".

אתה רואה את עצמך חוזר למכבי חיפה כמאמן ראשי בעתיד?
"למה לא? להיפך. אני מרגיש מאוד אהוב ואהוד שם: גם בקרב הקהל וגם בקרב באנשי המקצוע. כרגע הם החתימו מאמן לא רע (צוחק)".

"למה לא לחזור למכבי חיפה כמאמן ראשי בעתיד?". צרפתי (רדאד ג'בארה)"למה לא לחזור למכבי חיפה כמאמן ראשי בעתיד?". צרפתי (רדאד ג'בארה)

ואחריו?
"אי אפשר לדעת, אבל כרגע אני מתעסק בשלי. אני בקשר עם שחקנים ממכבי חיפה אבל אלך קדימה בדרך שלי".

מה אתה באמת עושה בימים אלו?
"יצא לי לראות כמה משחקי כדורגל שלפני זה לא ראיתי, אפילו בליגה הלאומית שלא עקבתי אחריה. אני רואה שם שחקנים עם אמביציה ועכשיו מתחיל היורו שזו חגיגת כדורגל".

כשתבוא לפה בשנה הבאה, באיזה טייטל זה יהיה?
"מקווה שבתור מאמן שעשה עונה טובה בליגת העל או  בליגה האומית".

אתה לא פוסל לאמן בליגה הלאומית?
"בכדורגל הישראלי אני לא פוסל כלום".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */