יום שני, 01.07.2024 שעה 04:23
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 1
  • הפועל ב"ש

שחקן של מאני טיים: באר שבע צריכה את חטואל

שנים בלי סקורר מוביל, הקיצוני בשקט מלך שערי הקבוצה שנתיים, אך עם המון חוסר יציבות. ברגעים הגדולים הוא שם, בטח בגביע, וברדה חייב אותו ב-20:30

|
רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)
רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)

הפועל באר שבע מגיעה במומנטום הכי גרוע שיש לגמר גביע המדינה נגד מכבי פתח תקווה היום (חמישי, 20:30). שלושה הפסדים, שלוש תבוסות ו-11 שערי חובה מביאים את החבורה של אליניב ברדה בטיימינג לא טוב, כאשר מבחינה התקפית, התקופה ההיא של השלישיות והרביעיות בזמן רצף עשרת הניצחונות נשכחה מזמן, מה שלא הוא שמכבי פתח תקווה הייתה הקבוצה שעצרה אותה.

אחת הסיבות לכך היא הבעיה בחוד ההתקפה. כבר כמה שנים שבהפועל באר שבע משוועים לחלוץ מטרה איכותי שיפיק את המספרים הנחוצים כדי שהקבוצה תהיה משמעותית בקרב על האליפות או בצמרת הגבוהה באמת. “זה לא סוד שאנחנו כבר שנים לא מצליחים לפגוע בחלוץ איכותי, כזה שייתן לנו את המספרים הדרושים. יכול להיות שאם היה לנו העונה סקורר שנותן לנו 20 גולים בעונה היינו במקום אחר", אמר גורם בקבוצה.

13 נקודות זה הפער ממכבי חיפה השנייה ו-24 נקודות זה הפער ממכבי תל אביב הראשונה בסיום הליגה. אם מסתכלים פנימה לפער הזה, יש כמה גורמים, אבל אפשר גם לקשר באופן ודאי את זה להבדל המהותי בחוד ההתקפה, כמו שבבאר שבע יודעים היטב. למכבי תל אביב יש את ערן זהבי עם 20 שערים בעונה ולמכבי חיפה יש דין דוד עם 20 שערים וגם את פרנדזי פיירו עם 18 שערים.

But

רותם חטואל (חג'אג' רחאל)רותם חטואל (חג'אג' רחאל)

להפועל באר שבע אין את החלוץ הזה כבר הרבה שנים, אפשר לומר מאז בן שהר שנמצא היום במכבי פתח תקווה. זה שיעשה את ההבדל בשפיץ, שייתן את מכסת השערים החשובה תוך כדי העונה ויהיה המוציא לפועל העיקרי. הרבה חלוצים הגיעו ולא הצליחו להותיר את החותם. אפשר ללכת אחורה לחלוצים כמו חוסה אנחל קריו, ג'ונתן אגודלו, עדן בן בסט, אסטריט סלמאני, פטריק קלימלה ועוד רבים, אף אחד מהם לא הרשים ואף אחד לא היה זה שעשה את ההבדל. כדי להבין – הפעם האחרונה שלהפועל באר שבע היה חלוץ שסיפק 17 גולים ומעלה היה הישאם זועבי, אי שם בעונת 1992/93.

מי שכן הצליח לעשות את ההבדל, הוא רותם חטואל. השחקן שהגיע באוגוסט 2020 מהליגה הלאומית, בשקט בשקט כבר שנתיים הוא מלך השערים של הקבוצה, כשהוא ברוב הזמן לא משחק בתור חלוץ השפיץ. למרות זאת, אם יאהבו את זה או לא – הוא המוציא לפועל העיקרי של אליניב ברדה בשנתיים האחרונות וכדי שהמאמן יחגוג בסיום הוא צריך גם את הערך מוסף של חטואל.

חטואל סיים את העונה שעברה עם 11 שערי ליגה והעונה הוא עומד על 9 בסך הכל. אם חטואל הוא הסקורר המוביל של באר שבע, זה גם אומר הרבה על חוסר הדיוק בחלוץ איכותי ישראלי או זר שיביא את המספרים שמספקים למשל דוד וזהבי. יחד עם זאת, זה אומר שהאדומים צריכים את חטואל, שהיה הבולט גם העונה וגם בעונה שעברה. הבעיה היא חוסר יציבות שמאפיינת אותו ובין היתר משפיעה באופן ישיר את היכולת של ברדה וחניכיו.

רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)

הדבר שהכי אפיין בעבר את חטואל הוא השינוי שהוא היה עושה מהספסל, הג’וקר שבו. כמעט בכל פעם שהוא היה נכנס אל כר הדשא, ההשפעה שלו הייתה מיידית, אבל משהו בשנה האחרונה קצת השתנה בהשפעה שלו על הקבוצה. יכולות להיות לזה כמה סיבות, במרכזה החזרה שלו מהפציעה המורכבת בשרירי הבטן וגם משהו במערכת היחסים המורכבת מול אליניב ברדה.

הרעב של חטואל מול הדרישות של ברדה, יצרו סיטואציה שבו משהו במעמד שלו נפגע. חילופים מוקדמים, ספסולים וגם משהו בגישה של חטואל שהשתנתה. אם בעבר הבעיה של עצבים אחרי חילופים כמו זריקת בקבוק מים או זריקת חולצה בספסל עברה בשקט כשהקבוצה רצה וניצחה, הפעם זה גרם לרעש והרבה דיבורים סביב מערכת היחסים בין השניים.

משהו אחד בטוח. רותם חטואל נתן הרבה לברדה המאמן ולהפועל באר שבע, אבל גם ברדה המנהל המקצועי ולאחר מכן המאמן, נתן הרבה לרותם חטואל. ברדה היה זה שהאמין בחטואל עוד ברגעים שנבחן והיה זה שנתן לו את קדמת הבמה עם חוזה באחד המועדונים הגדולים בישראל.

רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)רותם חטואל חוגג (מרטין גוטדאמק)

"רותם חייב לברדה את הקריירה שלו, הוא לקח אותו למבחנים וסימן אותו מהרגע הראשון. הרבה דברים עברו בדרך, רותם לקח את ההזדמנות ועבד קשה, אבל יש ירידה, זה ברור. חשוב גם להגיד – אם רותם יחזור לעבוד קשה כמו פעם, הוא יחזור להיות אחד השחקנים הכי טובים בכדורגל הישראלי", אמר גורם במועדון.

בתור מלך השערים של הקבוצה כבר שנתיים ברצף, כשאין אף שחקן התקפה שמתקרב אליו, בטח לא החלוצים בשנים האחרונות, חטואל הוא בדיוק מה שהפועל באר שבע צריכה. את החלוץ הזה שידע להיות במקום הנכון ובזמן הנכון, זה שיכנס אל האזור המדויק כדי לתת את הגול.

רותם חטואל חוגג עם אליניב ברדה (אורן בן חקון)רותם חטואל חוגג עם אליניב ברדה (אורן בן חקון)

אם נחזור לגביע של 2020/21 נגד מכבי חיפה, חטואל אז היה הג'וקר הקלאסי. נכנס בדקה ה-68 וכבש את ה-1-1 כבר אחרי 2 דקות. גם באותה עונת גביע, בזמן ששיחקו שני משחקים, בית וחוץ, ברבע הגמר, חטואל נכנס בשוויון 1:1 (בשני המשחקים) והיה זה שכבש את שער הניצחון נגד – אותה מכבי פתח תקווה.

לא ברור אם חטואל יפתח בתור החלוץ הערב, אבל מה שבטוח שאם הוא יהיה על המגרש, הפועל באר שבע צריכה אותו ואת הערמומיות שבו. כושר פחות טוב או לא, מערכת יחסים טובה עם ברדה או לא, בסוף היום חטואל יכול להיות המפתח של באר שבע לניצחון. במשחק האחרון של העונה בליגה, הפועל באר שבע קיבלה 4 שערים מבני סכנין. השער היחיד שכבשה היה מרגליו של רותם חטואל, ששבר בצורת של 12 משחקים ללא גול או בישול. השער היה לא מתוכנן וחלק מכנים אותו כמו בשכונה 'פוקס', אבל גול זה גול. זה יכול לתת את הביטחון דווקא בזמן הנכון, דווקא בגמר הגביע הערב.

ויטור: "כל אחד יכול לטעות, זו היסטוריה"
אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */