יום רביעי, 03.07.2024 שעה 01:31
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • 0 - 1
  • הפועל ב"ש

"השחקנים מבינים את גודל המעמד והמשמעות"

ברדה לקראת הגמר מול מכבי פ"ת ב-20:30: "הקהל זה הדבר הכי טוב שיש לב"ש, צריכים לבוא מרוכזים". קוז'וק: "חתיכת אירוע בשבילנו, הסיכויים 50-50"

|
רן קוז'וק ואליניב ברדה (רדאד ג'בארה)
רן קוז'וק ואליניב ברדה (רדאד ג'בארה)

עונת 2023/24 בכדורגל הישראלי תיחתם הערב (חמישי) ב-20:30 באופן סופי כאשר מכבי פתח תקווה והפועל באר שבע ייפגשו בגמר גביע המדינה באצטדיון בלומפילד למשחק אחד על התואר. מאמני שתי הקבוצות דיברו היום על ההכנות לקראת ההתמודדות במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי כאן באתר.

אליניב ברדה נשאל על ההכנות אחרי התקופה הלא טובה ואמר: “יש את זה שמאמן יכול לעזור לשחקן ולהביא אותו מוכן ויש דבר נוסף ששחקן צריך לבוא הכי מוכן שיש, שזה גם קבוצתי וגם אישי. השחקנים שלנו מאוד בוגרים ואינטליגנטיים, מבינים את גודל המעמד והחשיבות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אפילו שנייה להיות פחות מ-200 אחוז במשחק הזה. ההרכב? הגלגלים עובדים עד שמסיימים את ההכנה למשחק”.

המאמן נשאל מי יפתח בשער ואמר: “אנחנו נכין את ההכנה למשחק עם כל השחקנים ונקבל את ההחלטה הכי טובה לקבוצה. המצב של הקבוצה? עשינו תוצאות לא טובות במשחקים האחרונים ואנחנו רוצים לתקן את זה ולסיים את העונה בצורה טובה יותר ושמחה יותר. במשחק אחד אנחנו צריכים לבוא הכי מרוכזים ומפוקסים עם הכי הרבה רעב בעולם”.

אליניב ברדה (רדאד ג'בארה)אליניב ברדה (רדאד ג'בארה)

על הסיבות לירידה ביכולת: “אני חושב שיש הרבה סיבות, אבל הכי חשוב זה להתרכז במה שיש מחר. הקהל? זה הדבר הכי טוב שיש לב”ש. העוצמות שלו והדחיפה שלו זה משהו שהשחקנים מרגישים בכל רגע, אנחנו צריכים אותו באווירה חיובית ועם אנרגיות טובות, מקווה שנחזיר אותם הביתה שמחים. הסגל? יש עוד יום, נצטרך לראות”. 

על היריבה: “מכבי פ”ת היא קבוצה מצוינת ואגרסיבית. נהיה חייבים להיות מוכנים לקצב שלהם, ללחץ ולכל היתרונות, ולקוות שאנחנו נבוא ונהיה הכי טובים שאנחנו יכולים להיות. התכוננו כל השבוע, אנחנו מכירים ויודעים, משחקים נגד קבוצה מאוד כישרונית ואגרסיבית, נצטרך גם אנחנו להיות שם בכל פרמטר”. 

אליניב ברדה (רדאד ג'בארה)אליניב ברדה (רדאד ג'בארה)

על ההרחקות במשחקים האחרונים: “זה משהו שאנחנו מדברים עליו הרבה, גם על עניין ההרחקות וגם לא לספוג בדקות הראשונות. זה דברים שמשנים את תוכנית המשחק. אלה שני דברים שאנחנו בהחלט נצטרך לתת עליהם את הדעת, אלא דברים שיכולים להכריע משחק. בטח שזה משחק אחד ואי אפשר לתקן. אנחנו צריכים להיות מוכנים. העתיד שלי? היו לי שיחות טובות עם הבעלים, כרגע כל מה שחשוב זה המשחק מחר”. 

רן קוז’וק פתח: “חתיכת אירוע מבחינתנו. הצלחנו קצת לנוח, שחקנים שהיו קצת פצועים חזרו לעניינים. אנחנו 10 ימים מתוכננים למשחק. נקווה שנצליח. מה צריך לעשות כדי להניף? לנצח את המשחק. הסגל? הסגל שלי מלא. עדיין לא החלטנו מי ה-20 שיעמדו לרשותנו, נקווה שנקבל את ההחלטות הנכונות”.

רן קוז'וק (רדאד ג'בארה)רן קוז'וק (רדאד ג'בארה)

על כך שב”ש מגיעה במצב טוב: “לפני כמה שבועות שיחקנו בחצי הגמר נגד נוף הגליל שדרסה את הלאומית באותה תקופה ואנחנו עשינו תוצאות לא טובות בליגה, בסוף ידענו להביא את האיכות למרות שאפילו שאמרו שהם פייבוריטים. אנחנו לא מתבלבלים. ב”ש קבוצה גדולה, בטח ממכבי פ”ת, לכל מה שקשור למי פייבוריטית במשחק הזה אנחנו לא מדמיינים שאנחנו שם. הסיכויים? במשחק נתון הם 50-50, נצטרף לעשות המון דברים כדי לגשר על פערי האיכות, אבל הסיכויים הם 50-50”. 

“האווירה במועדון? אני יכול להגיד שאנחנו רוצים את זה מאוד. עברנו עונה לא פשוטה. הקבוצה התחילה לא טוב והדברים לא הסתדרו ואז הגעתי וזה התחיל להסתדר. השחקנים השקיעו המון העונה ואני לא חושב שיהיה משהו יותר מתוק מלסיים אותה עם הגביע”. 

רן קוז'וק ואליניב ברדה (רדאד ג'בארה)רן קוז'וק ואליניב ברדה (רדאד ג'בארה)

“אני חושב שגם בעניין הניסיון היתרון הוא אצל הפועל ב”ש. נצטרף להביא המון דברים במשחק שיאזנו את הכוחות. אם נצליח להביא את זה לאורך כל המשחק אז נוכל לחלום. זה אירוע שרוב השחקנים שלי לא רגילים אליו. זה אירוע אחר. זה לא דומה לשום דבר שחווינו במהלך הליגה ולא לרבע הגמר נגד מכבי ת”א, נצטרך להישאר במשחק כל הזמן, לא משנה מה תוצאה. אם נדע לעשות את זה אז יהיה לנו סיכוי”. 

המאמן נשאל על השוני האישי מהעונה שעברה: “אני אותו אדם עם יותר ניסיון. מרגיש על עצמי שהתקדמתי, זה לא קשור לתוצאה מחר אגב, אני יודע שעוד נכונים לי ימים שאצטרך להתפתח בהם עוד. למה אני לא חתום לעונה הבאה? לא חושב שיש איזו סיבת על. אנחנו ביחסים מאוד טובים, מדברים על זה, מכינים את העונה הבאה, מבחינתי זה עניין פורמלי, אני מאוד נהנה ויודע שאני מוערך. זה הדבר היחיד. מעבר לזה זה ספקולציות”.

רן קוז'וק (רדאד ג'בארה)רן קוז'וק (רדאד ג'בארה)

“תרגלנו פנדלים? לא תרגלנו. אני חושב שכשאתה מגיע לרגע שום דבר לא יכול לתרגל אותו. האם דמיינתי כשהגעתי שנגיע לגמר? כשאני מגיע למקום אני לא מתעסק בעתיד, אלא ביום יום. ברגעים הראשונים עברנו ימים לא פשוטים, לא היה כמעט זמן לאמן והתוצאות היו לא טובות, אז התעסקנו ביום למחרת וזה היה לאורך כל העונה. זה מה שהחזיק אותנו העונה, בטח בליגה, סיכם”. 

מיגל ויטור הוסיף: “אין אחד שהיה רוצה להגיע לגמר עם רצף של שלושה הפסדים אלא עם ניצחונות ומומנטום יותר טוב, אבל מחר זה משחק שונה והראש שלנו לא יהיה במשחקים האחרונים, הוא יהיה בזה שזה גמר אחד ויש לנו הזדמנות לעשות היסטוריה. שכחנו את המשחקים האחרונים ומרוכזים במשחק מחר ולהביא את הגביע לעיר שלנו”.

מיגל ויטור (רדאד ג'בארה)מיגל ויטור (רדאד ג'בארה)

“11 שערים ב-3 משחקים? זה לא ה-DNA של הקבוצה שלנו, זה משהו שדיברנו עליו. התחלנו רע את המשחקים עם שער בדקה הראשונה וזה משהו שדיברנו עליו בשבוע האחרון שזה לא יכול לקרות, בטח לא מחר שזה גמר ואין זמן לשנות את זה. אנחנו צריכים להתחיל מרוכזים עם אנרגיה, זה לא משהו שיכול לקרות לספוג כל כך הרבה שערים. כמו הקבוצה, לא היינו טובים במשחקים האחרונים, כי אני חושב שעבודת הגנה היא לא רק של ההגנה, אלא של כל הקבוצה. ראינו מה אנחנו צריכים לשפר, אני בטוח שמחר נראה את עצמנו בצורה אחרת, נתחיל את המשחק כמו שאנחנו צריכים ונזכה בגביע”. 

הטעות שהובילה לאדום מול מכבי ת”א: “זה היסטוריה בשבילנו. טעויות יכולות לקרות, אבל לא הרבה כמו שקרה לנו. אנחנו מבינים את זה, כולם מסתכלים על עצמם ולא מאשימים אחרים כי אנחנו יודעים שטעויות יכולות לקרות, מתי שכולם מרוכזים במשחק אז שחקנים מכסים טעויות של אחרים. ה-DNA שלנו היה לפני שכל אחד מכסה על הטעויות של השני. אנחנו צריכים לחזור לרוח שלנו, ל-DNA שלנו ולדברים הקטנים”.

תומר לוי ומיגל ויטור (רדאד ג'בארה)תומר לוי ומיגל ויטור (רדאד ג'בארה)

ויטור נשאל על כך שאוהדי הפועל ת”א לא השפיעו במשחק מול אשדוד: “אם תשאל שחקן מה הוא יעדיף הוא יעדיף שיהיה 25 אלף אוהדים איתו ולא נגדו, אני בטוח שהם ידחפו אותנו מחר ויתנו לנו תמיכה, אבל בסוף אנחנו נצטרך לעשות את העבודה במגרש. זה מדהים שיש לנו את התמיכה מהם, אני מקווה שנוכל לשמח אותם ולהביא את הגביע”.  

“ההחלטה להמשיך הייתה עם עצמי ועם המשפחה, ישראל זה כמו הבית שלי ואני מרגיש מדהים כאן, כולם נתנו לי כאן אהבה ותמיכה גם בתקופות קשות, אני חושב שבשבילי מקצועית ובשביל המשפחה שלי זו הייתה ההחלטה הנכונה. אני שמח להישאר כאן, אני חושב שהילדים שלי היו יותר שמחים מכולם להמשיך לעוד שנתיים. בסוף זו החלטה טובה לכולם. הנבחרת? אני לא חושב שזה רלוונטי עכשיו, אני יכול להגיד שתמיד אהיה מוכן לעזור לנבחרת. עכשיו זה לא הרגע הנכון ואנחנו פה בשביל לדבר על הגביע”, סיכם. 

רן קוז'וק, תומר לוי, מיגל ויטור ואליניב ברדה (רדאד ג'בארה)רן קוז'וק, תומר לוי, מיגל ויטור ואליניב ברדה (רדאד ג'בארה)

תומר לוי הוסיף: “אני השריד האחרון מהגמר האחרון. אנחנו עושים את ההפרדה בין מה שקורה בליגה לגביע, יש שחקנים ותיקים שיודעים להפריד ולהגיע ברמת מוכנות הכי גבוהה. יש צוות מצוין שמכין אותנו. עבדנו כל הימים האחרונים לקראת המשחק הזה, הקבוצה מוכנה, השחקנים ערוכים, רק מחכים להגיע לדשא ולעשות את המוטל עלינו”. 

“אין ספק שמבחינתי זה רגע השיא בקריירה. הגמר הקודם היה בקורונה ובלי קהל, התחושות היום הן אחרת. הקבוצות שונות בתכלית, המאמן שונה, החלום הכי גדול זה רק להניף את הגביע. חד משמעית עובר לנו בראש להניף, הגענו לגמר בזכות ולא בחסד. שחקנים מדברים ורוצים את זה. זה מתנקז למשחק אחד ומבחינתנו זה מעבר לפינה”, הוסיף. 

תומר לוי (רדאד ג'בארה)תומר לוי (רדאד ג'בארה)
קוז'וק: "לא מתבלבלים, ב"ש פייבוריטים"
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */