יום שישי, 05.07.2024 שעה 17:08
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

סילבה: חש בטוח לחיות בישראל, ירושלים מיוחדת

החשש אחרי ה-7.10, הגביע ("הרגע הגדול בקריירה"), החגיגות מול הפועל, האוהדים, הטעויות, אבוקסיס, יצחקי ושחקן העונה שלו: שוער בית"ר בראיון מרתק

|
מיגל סילבה (שחר גרוס)
מיגל סילבה (שחר גרוס)

מיגל סילבה הגיע לבית”ר ירושלים בינואר 2023 והפך במהרה לאחד מהשחקנים האהובים ביותר של הצהובים-שחורים. חיבור של השוער הפורטוגלי לעיר הבירה ולמועדון היה טבעי מהרגע הראשון שהגיע לבית וגן והוא האריך את החוזה שלו בקבוצה בשנתיים נוספות.

סילבה, נשוי לאנה ואבא של קמילה ביתו הבכורה וברנרדו הבן הקטן שלו, מעביר את הימים האחרונים עם המשפחה בפורטוגל. ביקשנו ממנו לפנות לנו קצת זמן כדי לספר על השנה שעבר בבית"ר ירושלים, על יוסי אבוקסיס, ברק יצחקי, חדר ההלבשה בבית וגן, המשחקים שירצה לשכוח והאהבה שהוא מקבל מהאוהדים.

השוער גם בחר את שחקן העונה שלו בקבוצה, התייחס למצב בישראל והצהיר: "אני אומר לכל מי שלא נמצא בישראל, אני מרגיש בטוח לגור בישראל, מי שלא מאמין לי, שיבוא לפה ויראה בעצמו".

מיגל סילבה. "בטוח בישראל" (ראובן שוורץ)מיגל סילבה. "בטוח בישראל" (ראובן שוורץ)

מיגל, חלק גדול מהקריירה שלך היית שוער שני, אתה חושב שבזבזת שנים טובות בכדורגל?
"כן, ברור. התחלתי את הקריירה המקצועית שלי טוב מאוד, הייתי צעיר ושיחקתי בליגה הראשונה בפורטוגל, עשיתי עונה ראשונה מצוינת, בעונה לאחר מכן לא התחלתי טוב ואחרי זה היו לי ירידות ועליות, החליפו מאמנים ורוב הזמן העדיפו את השוער הוותיק שהיה בקבוצה, אז היה לי קשה להיכנס לעניינים, בזבזתי שנים שהיו יכולת להיות טובות יותר עבורי".

לפחות יש לך זכייה בתואר, זכית עם בית"ר בגביע.
"הזכייה הזו הייתה משהו מיוחד, הייתה לי הרגשה שעבור המועדון הזה בית"ר ירושלים הזכייה הזו מיוחדת, בית"ר נולדה בשביל רגעים כאלה, בית"ר זה מועדון שצריך לזכות בתארים, לעשות טוב לאוהדים. עונת הזכייה בגביע הייתה עונה קשה, לא הייתי שם מהתחלה, אבל אמרו לי שזו הייתה התחלה קשה, לסיים עם גביע עונה כזו ובטח אחרי שנים ארוכות ללא תואר זה היה מיוחד מאוד. כמובן שהאוהדים השתגעו מהזכייה הזו, היה טירוף בכל מקום בעיר, זה הרגע הגדול ביותר בקריירה שלי".

בשני הניצחונות העונה על הפועל תל אביב בבלומפילד רצת אחרי גולים את כל המגרש ליציע של האוהדים, זה טירוף של רגע?
"לפעמים כשמדובר במשחק מיוחד ובגול מיוחד אתה לא שולט ברגשות, אני אוהב ללכת למי שכבש את השער ולשמוח איתו, זו התפרצות של רגשות, אני שמח עבור השחקן שכבש, אני רוצה להיות איתו ברגע הזה, אני יודע כמה אותו שחקן עובד קשה כל השבוע וכשהוא מבקיע אני רוצה לחבק אותו. הטירוף במשחקים מול הפועל תל אביב? אנחנו יודעים כמה המשחקים מול הפועל תל אביב מיוחדים, אחרי גול נגד הפועל תל אביב אתה עלול לאבד שליטה מרוב אושר, לכן אני לפעמים עושה דברים כאלה".

סילבה אחרי הזכייה בגביע. "הרגע הגדול בקריירה שלי" (שחר גרוס)סילבה אחרי הזכייה בגביע. "הרגע הגדול בקריירה שלי" (שחר גרוס)

אחרי ה-7.10 חששת לחזור לישראל, אפילו הכינו את רוי ששון להיות שוער ראשון, איך השתכנעת בסוף להגיע לירושלים?
"בהתחלה היה קשה לחשוב על חזרה לישראל, עם כל הסיטואציה שנוצרה והמלחמה שנפתחה זה היה לא פשוט. היו לי שיחות עם המשפחה והרבה חששות מצידם, היו גם שיחות ביני לבין אשתי שאולי לא בטוח לחזור לישראל, אני ניסיתי לדחות את ההגעה עד הרגע שהודיעו שהליגה חזרה, זה נתן לי זמן לחשוב. בהמשך יוסי (אבוקסיס) התקשר אלי ועוד אנשים מבית"ר וניסו לשכנע אותי לחזור. תראה, אני ידעתי שזה לא פשוט לחזור, אבל בתוך ליבי לא רציתי שהפרק שלי בבית"ר יסתיים בצורה כזו, זו לא הדרך שרציתי להיפרד מבית"ר ירושלים ומישראל, פשוט לא רציתי לסיים ככה, היו רגשות מעורבים, אבל אחרי שדיברתי עם האנשים בקבוצה, הרגשתי שאני חייב ורוצה לחזור".

בתחילת העונה הייתה לך ירידה ביכולת, גולים שאתה לא אמור לקבל, איך הרגשת עם זה?
"קשה כל הזמן להיות מאה אחוז, אני לוקח אחריות על משחקים לא טובים שלי, שוערים עושים טעויות וצריך ללמוד ולראות איך במשחק הבא אתה טוב יותר, זה נורמלי לעשות טעויות, אבל מה שחשוב זה איך אתה מגיב לטעויות, אתה לומד מזה ולומד להשתפר בעתיד".
מה לא עבד עם המאמן יוסי אבוקסיס שנאלץ לעזוב, הרגשתם שמשהו קורה בין אברמוב ליוסי?
"לא הרגשנו כלום. ראינו שהאוהדים לא מרוצים מיוסי, הבנו שמשהו אולי יקרה, אבל לא הרגשנו שיש משהו בין יוסי לאברמוב. כשהתוצאות לא מגיעות, זה נורמלי שיתחילו דיבורים, לפעמים עושים שינוי בקבוצה בגלל תוצאות".

יוסי אבוקסיס. "לא הרגשנו כלום" (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס. "לא הרגשנו כלום" (רדאד ג'בארה)

כשוער, איזה הפסד היה הכי כואב לך העונה?
"ההפסד 3:0 להפועל תל אביב וההפסד 2:1 בדרבי, אלה משחקים חשובים לבית"ר, לשחקנים, לאוהדים, לכולם במועדון, להפסיד כמו שהפסדנו זה היה כואב, אני חושב שאלה היו שני ההפסדים הכי כואבים עבורי העונה".

מי החבר הכי טוב שלך בקבוצה?
"כולם חברים שלי, אני אוהב את כולם, אבל יש לי מערכת יחסים טובה מאוד עם אופיר קריאף. אנחנו מבלים הרבה ביחד, גם המשפחות שלנו מבלות יחד".

אומרים שבחדר הלבשה אתה עושה לא מעט שטויות, צחוקים, מעלה את האווירה
"מי אמר לך? חחח, הדבר הכי חשוב בחדר הלבשה זה הביחד. בעונה הזו פחות היו צחוקים בחדר ההלבשה מטבע הדברים, אבל בעונה שעברה נהנו הרבה בחדר ההלבשה, עשינו דברים מצחיקים ויצרנו אווירה טובה שחיברה אותנו, זה טוב לחדר הלבשה שיש יחסים טובים בין השחקנים, זה יכול גם לעזור בתוצאות, הכוונה היא שגם כשהתוצאות לא טובות ויש חדר הלבשה בריא ומאוחד, התוצאות בסוף יגיעו, אני אוהב לפעמים לעשות צחוקים".

מיגל סילבה. "אוהב לפעמים לעשות צחוקים" (חגי מיכאלי)מיגל סילבה. "אוהב לפעמים לעשות צחוקים" (חגי מיכאלי)

יש לך עדיין חלום להגיע לליגה בכירה באירופה?
"אני לא יודע, נראה לגבי זה, מה שחשוב כרגע זה שאני מאוד מרוצה בבית"ר ואם בית"ר מרוצה ממני אני רוצה להמשיך בבית"ר, אני מקווה שנוכל לכתוב סיפור מדהים ביחד. כל כולי מרוכז בלעשות הכי טוב עבור המועדון שלי, עבור בית"ר, חתמתי לשנתיים ואני מקווה שאהיה עוד שנים רבות בבית"ר".

חווית פעם אהבה כזו מאוהדים כמו שאתה מקבל מאוהדי בית"ר?
"מעולם לא חוויתי אהבה כזו מאוהדים. קיבלתי אהבה ותמיכה בפורטוגל כששיחקתי, אבל שום דבר לא דומה למה שאני מקבל מאוהדי בית"ר, הם מיוחדים, באים אלי אוהדים ומחמיאים לי ומרעיפים עלי אהבה, זה מיוחד, זה משהו שלא רואים בכל מקום, ירושלים מיוחדת, מעולם לא חוויתי דבר כזה".

ההגנה שלך העונה הפגינה יכולת לא טובה, זה השפיע על היכולת שלך?
"תראה, מאז שברק יצחקי הגיע המשחק שלנו השתנה, ההגנה שלנו גבוהה יותר והקבוצה לא כל המשחק קרובה אליי לרחבה, זה נותן ביטחון, כולם ביחד עושים הגנה שמתחילה מלמעלה, עובדים ביחד וזה נותן ביטחון, אני מאמין שאם נמשיך לעבוד בדרך הזו אנחנו נעשה בעונה הבאה עונה טובה".

ברק יצחקי. "המשחק השתנה מאז שהגיע" (אורן בן חקון)ברק יצחקי. "המשחק השתנה מאז שהגיע" (אורן בן חקון)

מי שחקן העונה שלך בבית"ר?
"עבורי זה הילד המדהים שלי, עדי יונה, הוא שחקן מיוחד, ילד מיוחד, יש לי ביטחון בו ואני מאמין שיגיע רחוק, יונה הוא שחקן העונה שלי בקבוצה".

היית באירוע שארגנה בית"ר לזכרם של הנרצחים מאז תחילת המלחמה, יום למחרת גם עובד המועדון נכנס לרשימה, יעקב צים, שאיבד את אחיו.
"זה קשה מאוד לדבר על הדברים האלה, לראות אנשים מדהימים נהרגים עבור המדינה שלהם זה לא פשוט, זה כואב. אני שומע סיפורים ורואה דברים, למשל אבא שאיבד את הבן שלו נתן לי חולצה של הבן שלו, זה היה קשה הרגע הזה, אנשים באים אלי ואומרים לי 'תראה, הבאתי לך חולצה של הבן שלי שאיבדתי, הוא היה אוהד בית"ר'. אני מעריך מאוד דברים כאלה, זה מה שאני רוצה להחזיר לאנשים בישראל, אהבה וביטחון, זה מה שהם צריכים ברגעים כאלה, אני מקווה שבעתיד משהו ישתנה ויהיה טוב יותר".

בית"ר מחפשת שחקנים זרים, אתה יכול להגיד שבטוח לחיות בישראל?
"אני מרגיש ביטחון לגור בישראל ובירושלים, אני מראה לחברים שלי שמה שהם רואים בטלוויזיה בחו"ל זו לא המציאות בישראל, אני אומר להם: 'בואו לישראל ותראו שהמציאות אחרת ממה שמספרים לכם', אני באופן אישי חש ביטחון לגור ולחיות בישראל".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */