יום שני, 01.07.2024 שעה 04:56
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

ואן אובריים: קין מהמאמנים הטובים ביותר שהיו לי

האזינו לפודקאסט עם קשר מכבי: "אין על מה לבקר את רובי", "זהבי? ביקשתי ממנו 13 פעמים שימשיך", והסיפור על המאבק מול חיפה ומה אמר לו איביץ'?

|
יוריס ואן אובריים  (יורם שפירר, עמוד האינסטגרם של מכבי ת
יוריס ואן אובריים (יורם שפירר, עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)

בעיני רבים יוריס ואן אובריים הוא מועמד ראוי לגמרי לתואר שחקן העונה. אם היו שופטים את התחרות הזאת על פי השחקן ששינה את פני הקבוצה ביחס לעונה הקודמת שלה, אין ספק שההולנדי ופליסיו מילסון היו נאבקים ראש בראש על התואר. הקשר ההולנדי-יהודי שהגיע לישראל בעונה שעברה הפך משחקן של 21 הופעות שרק 8 מתוכן בהרכב (6 מהן בחודשים יולי-אוגוסט), לשחקן של 48 הופעות העונה, 43 מהן בהרכב הראשון. 

הוא רשם שלושה בישולים בכל המסגרות, אך התרומה האמיתית שלו הייתה בניהול המשחק של הצהובים, ניווט ההתקפות והשלטת הסדר במגרש, דבר שהיה חסר מאוד בחצי השנה האחרונה תחת אייטור קראנקה. ואן אובריים סיים את העונה עם 85.7% דיוק במסירות מתוך 1,441, הוא רשם 169 חילוצי כדור (חילוץ כדור כל 12 דקות), ובלא מעט מקרים קיבל בצדק את תואר השחקן המצטיין גם בלי שיכבוש או יבשל. 

בפודקאסט מכבי ת”א של רז אמיר ואורן קדוש, פינת השחקן המצטיין הייתה “על שמו” של ואן אובריים לאורך חודשים ארוכים ולכן היה זה טבעי שאת ראיון סיכום העונה שלו הוא יערוך בפודקאסט. הראיון זמין באפליקציות השונות וגם משודר בערוץ ONE ובערוץ היוטיוב של ONE, ואתם יכולים להאזין לו פה, או לקרוא את מיטב הציטוטים שלו כאן. תהנו.

אני רוצה להתחיל באחד המשפטים שאמרת בשבוע שעבר שגם בנוער לא זכית באליפות. אז עכשיו אתה יכול לספר לנו איך זה מרגיש בפעם הראשונה?
"פנטסטי. זה זה כיף אחר ממה שהכרתי. לחגוג תואר עם חברים לקבוצה. ניצחתי את הפלייאוף ארבע פעמים בהולנד, אבל אליפות זה משהו אחר ולראות את השמחה שהענקת לאנשים ברחובות בתל אביב זה משהו אחר".

יוריס ואן אובריים בפודקאסט מכבי ת"א של ONE (יונתן פדרבוש)יוריס ואן אובריים בפודקאסט מכבי ת"א של ONE (יונתן פדרבוש)

כמה קשה היה לך לא לשחק בסיבוב הראשון של הפלייאוף?
"קשה, אבל גם מיוחד כי אנחנו משחקים על אליפות. אז ואני חושב שאחת היתרונות של הקבוצה שלנו, שהיינו באמת קבוצה. לכולם אכפת מהקבוצה. כולם שמחים אם ננצח, כולם רוצים שננצח, אז הרגשתי אותו דבר, אבל זה יותר מלחיץ להיות מחוץ לסגל מאשר להיות על המגרש".

היו הרבה שינויים טקטיים שעשית מהשחקן שהיית בעונה שעברה לשחקן שהיית בעונה הזאת. מה השתנה בין ההוראות שנתנו לך מקראנקה לבין העונה?
"קשה להגיד כי עם קראנקה אני לא ממש זוכר את המשחק ואיך שיחקנו. אני חושב שפשוט פחות העזנו ולקחנו סיכונים. לא הרגשנו את הביטחון לשחק ולסמוך על עצמנו ועל החוזקות שלנו, וזה משפיע כשחקן וכקבוצה. אתה צריך לראות את התגובה של המאמן כשמישהו משחק עם הכדור אחורה ברגע שהייתה לו אפשרות לשחק קדימה".

אחרי העונה שעברה, אמרת לעצמך שאתה חוזר למרות שלא שיחקת כמעט כל העונה? אמנם כן היו שינויים בקבוצה ובמועדון, אבל בכל זאת, מה עבר לך בראש? שקלת אם לחזור למכבי תל אביב?
״לרגע לא חשבתי לעזוב. היו שינויים במועדון והגיעו אנשים חדשים, אבל לא דיברתי איתם לרגע והם לא הבטיחו לי כלום. אני חושב שהשינוי בעמדת המאמן היה יום אחד לפני פתיחת קדם העונה. החלטתי שאני חוזר בלי קשר לשינויים״.

מה גרם לך לרצות לחזור?
"כל יום על מגרש האימונים במכבי הרגשתי שהעבודה שלי עדיין לא הסתיימה כאן והרגשתי מספיק בטוח בשחקן שאני כדי שאוכל להפוך לשחקן חשוב״.

"לרגע לא שקלתי לעזוב". ואן אובריים (שחר גרוס)"לרגע לא שקלתי לעזוב". ואן אובריים (שחר גרוס)

אבל כן היו רגעים קשים. לא חשבת לעשות מעשה?
"היו לי רגעים קשים אבל אף פעם לא הבאתי את הרגעים הקשים למגרש כי אתה מתאמן שעה אחת ביום ואתה מרגיש אפילו יותר גרוע אם אתה שוקע בקשיים. אתה רק מזיק לעצמך בלעשות בלאגן או לא להתאמן טוב. זה לא שהסיכוי לזמן משחק גדל אם אתה מרים את האף״.

ניקח לדוגמה את קיקו בונדוזו. הוא לא קיבל הרבה דקות, אבל נראה שגם לו יש את היכולות להיות שחקן מפתח במכבי תל אביב. אתה חושב שיש לו את המנטליות גם להוכיח את עצמו?
"שאלה טובה. אני לא יודע להחליט בשבילו מה הוא רוצה בעונה הבאה. אני חושב שיש לו מספיק איכות בשביל זה. יש לו איכויות מיוחדות גם להכריע משחקים ולהיות דומיננטי בשליש האחרון של המגרש שזה חשוב למכבי. אני גם חושב שקיקו מעדיף את העמדה בכנף שמאל וזו בעיה כי מילסון נמצא שם והוא מציב רף מאוד גבוה״.

אני מזכיר את קיקו, כי יש הרבה דמיון ביניכם. גם אתה תחת איביץ׳ לא תמיד שיחקת בתפקיד שלך.
״התחלתי אצל איביץ׳ כמספר שש, אבל זה גם בגלל שדן גלזר נפצע בקדם העונה ושיחקנו 5-3-2, ואז שיחקתי בתפקיד הזה טוב. אחרי זה גלזר חזר מהפציעה ואיביץ׳ העדיף אותו כמספר שש ואני עברתי עמדה אחת למעלה ואז נפצעתי. גבי קניקובסקי נכנס להרכב, והיה את אוסקר גלוך וזה יצר עומס בקישור״.

איביץ׳ הסביר לך למה אתה לא משחק?
״הוא דיבר איתי ואמר בדיוק את זה (שקניקובסקי ואוסקר לפניו). אבל אין מה לדבר יותר מדי. הקשרים שפתחו בהרכב היו טובים ולא הייתה סיבה להוציא אותם מההרכב״.

"הקשרים שפתחו בהרכב היו טובים". איביץ' (חגי מיכאלי)"הקשרים שפתחו בהרכב היו טובים". איביץ' (חגי מיכאלי)

מישהו במכבי ראה אותך כמספר שש?
״ברק יצחקי אמר שאני יכול להיות מספר שש״.

ומה היה שונה בעונה הזאת?
״הייתה התאמה טובה בין המאמן לשחקנים, הגיעו שחקנים טובים חדשים. הפכנו להיות דומיננטיים עם הכדור, ואני חושב שאני מתאים לשיטה כזאת יותר. זה ההבדל המרכזי״.

בהולנד שיחקת הרבה, ופתאום אתה מגיע לישראל ובקושי משחק. מה עובר לך בראש?
״זה היה קשה מאוד. אני חושב שהמשחקים עצמם היו קשים מאוד. לגלות שאתה מחוץ להרכב, ולא לשחק. זה תחושה קשה. כל השבוע אתה מחכה ליום של המשחק עצמו ועבורי ימי המשחק היו הימים הכי קשים״.

באיזה נקודת זמן רובי קין אומר לכם מה הוא רוצה לעשות עם הקבוצה, ואתה אומר זה הזמן שלי להוכיח?
״בשבוע הראשון המאמן הסביר מה הוא מצפה מקשר מספר שש במערך שלו. אני לא ידעתי אז שאני הולך לשחק בתפקיד הזה. הוא דיבר איתי ושאל את דעתי על התפקיד הזה, ואני אמרתי שאהיה כל מה שהמאמן מבקש״. 

"קין שאל את דעתי על התפקיד". ואן אובריים (יונתן פדרבוש)"קין שאל את דעתי על התפקיד". ואן אובריים (יונתן פדרבוש)

פתיחת העונה שלכם הייתה מדהימה ואז פתאום הליגה עוצרת באוקטובר כשאתם במומנטום נפלא. מה עובר לך בראש כשאתה חוזר להולנד וישראל נכנסת למלחמה?
״אני חושב שכולם היו בשוק ממה שקרה. טסנו להולנד יום או יומיים אחרי. אני ובת הזוג שלי היינו יחד בהולנד והרגשנו כאילו השארנו את החברים שלנו מאחור. זה הרגיש מוזר מאוד להיות רחוק מהסיטואציה. אני חושב שפשוט חיכינו לחזור פשוט שוב לקבוצה ולתל אביב. בזמן הזה התאמנו יחד אני ודריק לוקאסן עם אלקמאר״.

ומה היו התחושות?
״מצב מוזר. האימונים היו טובים כי התאמנו תחת קבוצה מובילה בהולנד, אבל זה היה ממש מוזר לתקשר עם החברים בישראל ולשמוע על מה שקרה באותם ימים. כן הייתה לנו תקשורת יומיומית איתם והצלחנו לשמור על הקשר״.

ובמקביל יש את המשחקים באירופה, ואתם טסים להתאמן יחד כקבוצה בפולין. אפשר לומר שזה הרגע החשוב ביותר שהיה לכם העונה כקבוצה?
״כן. היו ימים נוראיים, ופתאום זה הרגיש כמו נקודת אור. כולם ביחד שוב, משחקים יחד, מדברים יחד. זה היה נהדר והרגיש מאוד כיף לחזור. אני מדבר על זה ויש לי עור ברווז רק להיזכר במה שהיה״.

ואז אתם משחקים לראשונה מאז המלחמה, וכולם בארץ מאוד התרגשו מהמשחק והניצחון. איך זה הרגיש בשבילכם?
״זה היה נהדר. החגיגות של דור פרץ בגול מדברות בעד עצמן. התחושות היו אדירות״.

אתם חוזרים לליגה ומנצחים 12 משחקים ברצף. איך חוזרים אחרי כל כך הרבה זמן ומציגים יכולת כזאת?
״שאלה טובה. אני חושב שהיסודות שלנו נשמרו והצלחנו לשמור על כדורגל טוב ואיכות. נכנסו לתקופה טובה וכולם פשוט שיחקו נהדר״.

"כולם שיחקו נהדר". ואן אובריים וחבריו (רדאד ג'בארה)"כולם שיחקו נהדר". ואן אובריים וחבריו (רדאד ג'בארה)

הרבה משחקים נגמרו בהפרש של שער אחד בלבד, אתה חושב שזה מה שבנה את המנטליות שלכם לאורך העונה? לקחת את הניצחון לא משנה מה?
״כן. וזה גם משהו שהיה לאורך כל העונה אצלנו כנושא מרכזי. מנטליות של ווינרים שבאמת קיימת וצריכה להיות במכבי. לרצות לנצח תמיד. לא רק במשחקי ליגה, אלא גם באימונים״.

הרבה דיברו על חדר הלבשה חזק מאוד שעשה את ההבדל העונה. מה השתנה בחדר ההלבשה העונה?
״אני חושב שהדבר העיקרי היה הציפיות של כל שחקן אחד מהשני. הסטנדרטים היו ממש גבוהים גם בגלל התוצאות. זה גרם לשחקנים להתאמן ולעבוד קשה והרגשנו גם שצוות האימון מביא את אותה מנטליות. בתחילת העונה המאמן אמר לנו איך לשחק עם הכדור ובלי הכדור. המשכנו לשחק באותה הדרך ואותה השיטה והאמונה של המאמן לאורך העונה. אני חושב שזה מתכון לקבוצה מנצחת. כל אחד יודע מה הוא צריך לעשות תמיד״.

הרבה אנשים לא מעריכים את רובי קין אחרי העונה הזאת. 
״אני חושב שרובי אחד המאמנים הטובים שעברתי תחתם. ואימנו אותי מאמנים מובילים בהולנד כמו ארנה סלוט (מאמן ליברפול החדש). אין סיבה לבקר את רובי. הוא עושה עבודה נהדרת ומביא איכויות אדירות״.

אולי האכזבה היא בגלל שיצרתם ציפיות מאוד גבוהות בתחילת העונה ופתאום הגיע משבר.
״המשבר הגיע כשהתחלנו לשחק בלי הפסקה. שיחקנו שלוש פעמים בשבוע בהפרשים מאוד צמודים לאורך המון זמן וזה השפיע. ואם אתה בשבוע לא טוב, זה אומר שאתה לא טוב בשלושה משחקים. בישראל ממהרים לשפוט בסוף כל משחק וזה לא נכון ולא היה נכון למצב בו שיחקנו״.

מה עשה אותך טוב כמו שאתה היית בעונה הזאת?
״אני חושב שהקרדיט הוא לרובי קין. הוא השפיע עליי בצורה הכי טובה בתקופה שלי בישראל. הוא מאמן שאתה רוצה להילחם בשבילו. הוא מנהל חדר הלבשה מצוין״.

"השפיע עליי בצורה הכי טובה". רובי קין (רדאד ג'בארה)"השפיע עליי בצורה הכי טובה". רובי קין (רדאד ג'בארה)

אתה ודריק לוקאסן גדלתם ביחד, והוא עזב עוד לפני המשחק האחרון. מה קרה בינו לבין המועדון?
״הוא עזב לפני המשחק בגלל דברים אישיים. אין קשר ליחסים בין השחקן למועדון. הוא אחד השחקנים הטובים שהיו לנו בקבוצה. אתם יודעים מה היכולות שלו. מבחינתי הוא הבלם המושלם עבור מכבי תל אביב. יש לו בת זוג וילדה והיה לו מאוד קשה כי הן לא רצו לבוא לגור בישראל. לי זה קל יותר כי ארוסתי גרה בישראל, אבל במצב שלו הסיטואציה באמת הייתה קשה״.

הוא כן התחבר למועדון ולקבוצה?
״כן, ברור. הוא היה חלק מרכזי בקבוצה, ואני והוא היינו חברים טובים מאוד. היו לו עוד המון חברים בקבוצה והוא כן היה מחובר למועדון. הוא עוזב כי הוא רצה להיות עם המשפחה שלו. זה לגיטימי״.

מה הדבר שאתה הכי אוהב בתל אביב?
״אני חושב שתל אביב היא קומבינציה מושלמת של מזג אוויר, מסעדות ואוכל, אנשים, סגנון חיים. זו עיר פנטסטית אני חושב שכל החברים והמשפחה שלי שהיו פה אהבו את תל אביב. מה יש לא לאהוב בתל אביב?״

רוב חייך בהולנד איפה גרת? 
״גרתי באמסטרדם״.

אפילו כששיחקת באלקמאר? 
״הולנד קטנה, זו נסיעה של שעה וחצי״.

"מה יש לא לאהוב בת"א?". ואן אובריים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)"מה יש לא לאהוב בת"א?". ואן אובריים (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

תל אביב ואמסטרדם, מה ההבדלים?
״אני חושב שהאנשים מתל אביב אוהבים את אמסטרדם יותר, והאנשים מאמסטרדם אוהבים את תל אביב יותר״.

אתה לא הראשון שאמר את זה, איך אתה מסביר את זה? אפילו ג׳ורדי קרויף אמר את זה. 
״אני חושב שזה קשור במנטליות. בהולנד יש מזג אוויר אפור כל השנה, ואין ים. פה יש לך ים, יותר עניין ברחובות ובחוץ. אני אוהב ונהנה מזה״. 

אתה באת עם אנגלית טובה, ועכשיו אתה לומד עברית. אנחנו צריכים לשמוע עוד מילים בעברית, אנחנו לא יכולים לעשות את הפודקאסט הזה בלי עוד מילים בעברית.
״מה אתם רוצים לשמוע?״

מה אתה רוצה להגיד? 
״יש אליפות למכבי״.

אמא שלך יהודיה, זו הסיבה שאתה נחשב אזרח בישראל. מה הקשר המשפחתי שלך לישראל? 
״אין באמת קשר לישראל. אמא שלי נולדה בהולנד, הסבים שלי נולדו בהולנד. השורשים שלי בהולנד. הסבים שלי מצידה של אמא שניהם יהודים, מה שהופך את אמא שלי ליהודיה, מה שהופך אותי ליהודי. יש קשר לשואה דרך הסבים שלי שבגילאי שש וארבע שניהם התחבאו בכרונינגן שבצפון הולנד. הם שרדו, מהצד של סבא שלי לא הרבה שרדו. במזל מצידה של סבתא הרבה שרדו״.

"יש אליפות למכבי" (רדאד ג'בארה)"יש אליפות למכבי" (רדאד ג'בארה)

אז זה מיוחד בשבילך לבוא לישראל ולשחק כאן? 
״זה מיוחד ללמוד עוד על התרבות, כי הסבים שלי לא דיברו הרבה על השואה ועל דברים מהסוג הזה. אז זה מאוד מיוחד לשמוע יותר וללמוד על הסיפורים התרבות, על המסורת. הכל מאוד מיוחד. אני מרגיש את זה עם הרבה חגים וימי זיכרון״.

נחזור למכבי, מי השחקן שאולי אנחנו לא רואים איך הוא תורם לקבוצה, אבל עבורך או משהו אחר? 
״חוץ מערן זהבי והשמות הברורים, אני חושב שאחד מהאנשים המיוחדים בחדר ההלבשה זה אופיר דוידזאדה, אולי זו גם לא הפתעה גדולה עבורכם״.

זו שאלה טובה בגלל שאופיר באמת אנדרייטד. 
״באמת אנדרייטד,  הוא תמיד נותן 100 אחוז. אני סומך עליו כי הוא משחק 90 דקות בכל הכוח. בחדר ההלבשה הוא דמות מאוד מרכזית וחשובה לדעתי. יש גם את ניר ביטון אבל זו תשובה יותר צפויה״.

יהיה קשה בעונה הבאה בלי שרן ייני, אנריק סבוריט, זה ישנה קצת את הקבוצה? 
״זו הזדמנות לאחרים לבלוט יותר. אולי תהיה דינמיקה חדשה בחדר ההלבשה. זה יכול להיות משהו חיובי. אבל כן, הם יחסרו. כי חוץ מזה שהם שחקני כדורגל טובים ומנהיגים, הם גם אנשים טובים, ששחקנים אחרים יכולים לפנות אליהם כשהם צריכים״.

אתה חושב שערן יישאר? 
״אני מקווה, אמרתי לו את זה רק 13 פעמים בימים האחרונים. הוא שחקן שכשהוא משחק אתה תמיד סומך עליו שננצח. הוא מיוחד״.

אחד פרש, מה עם השני? ייני וזהבי (רדאד ג'בארה)אחד פרש, מה עם השני? ייני וזהבי (רדאד ג'בארה)

בזמנו אחרי שסיכמת במכבי ת”א, הסיפור שפורסם הוא שסיכמת את כל תנאיך במכבי חיפה, אבל אז מכבי תל אביב נכנסה לעניין והציעה חוזה משודרג יותר כדי לבצע מחטף. נכון או לא נכון?
״לא נכון. הייתי שחקן חופשי, מכבי תל אביב רצתה אותי והחלה בשיחות. ההצעה משכה וסקרנה אותי. ידעתי שאהיה שחקן חופשי כשהתחילה העונה האחרונה שלי באוטרכט, באוקטובר הבנתי שאני רוצה לעבור לשחק במועדון אחר. אני לא אומר שלא דיברתי עם מועדונים אחרים בישראל, אבל תבינו שהרבה שחקנים יהודים-אירופאים לא מדברים רק עם קבוצה אחת בארץ, צריך להיות טיפש כדי לדבר רק עם קבוצה אחת. כל מי שיהודי מדבר עם כמה קבוצות מישראל. בסוף אתה מדבר, בוחן ובוחר״.

אם מדברים נגיד על שחקן ששיחק בהולנד כל חייו, לא יהודי, זר מוחלט, כמו לוקאסן, העובדה שלמכבי תל אביב היו אנשים במועדון כמו ג’ורדי קרויף או פטר בוס ושוטה ארבלדזה, משפיעה עליו או משכנעת אותו להגיע באופן מסוים?
“כן, אבל אני חושב שזה חלק מהמנטליות הישראלית להמעיט בערכך. באירופה מסתכלים על מכבי תל אביב בצורה חיובית, רואים אותה כשם של קבוצה גדולה. אולי כרגע הסיטואציה קצת שונה בגלל המלחמה, אבל לפני כן, אם היית שואל הרבה שחקנים בהולנד היו חולמים להגיע במכבי, לשחק איתה באירופה ולהתחרות על האליפות”.

“אני זוכר כששיחקנו נגד מכבי עוד כשהיא אירחה בנתניה ושחקנים אמרו לעצמם ‘וואו יכול להיות נחמד לשחק כאן’. המשחק בנתניה נגמר בתיקו ובהולנד הפסדנו בגלל הרגל השמאלית של גולסה (צוחק), הוא עוד אחד מהדמויות המיוחדות בחדר ההלבשה”.

בטוח שבמהלך הקיץ אתה תקבל טלפון מסוכן או משחקן זר שישאל אותך איך המצב במדינה באמת נראה, כי בחו”ל רואים רק צד אחד של הסיפור. מה תגיד לו בתור אחד שנמצא פה עכשיו ויודע בדיוק מה קורה בתל אביב כרגע?
“הייתי אומר לו להזמין כרטיס טיסה בבוקר, לבלות פה לילה ולחזור יום אחרי ואז הוא יוכל להחליט בעצמו. זו הדרך לשכנע אנשים. בקריית שלום יש את כל מה שצריך בשביל להתאמן כמו שצריך”. 

אתה בן 30, בשיא הקריירה, יש לך חוזה לעוד עונה, אם מנספורד יבוא ויגיד לך שהוא רוצה אותך לתקופה ארוכה יותר, זה משהו שתשקול באופן חיובי?
“כן, אני מאוד שמח כאן, אז למה לא. אולי כרגע זה לא הזמן לעשות החלטות כאלה אבל כן. הרגע זכינו באליפות, ננסה להעפיל לליגת האלופות ולזכות בעוד אליפות”.

"מאוד שמח כאן". ואן אובריים (רדאד ג'בארה)"מאוד שמח כאן". ואן אובריים (רדאד ג'בארה)

בקיץ תנסו להעפיל לליגת האלופות ואנחנו יודעים שזה לא יקרה על אדמת ישראל גם במשחקי ה’בית’. איך אתה רואה את הסיכויים של מכבי להצליח לעשות זאת או אפילו לפחות לעבור כמה שלבים?
“העונה הראינו שאנחנו יודעים להופיע גם בנסיבות האלו, עם הנסיעות הארוכות ובלי האוהדים. מקווה שבעונה הבאה כשנשחק במוקדמות נוכל להביא יותר אוהדים למשחקי הבית, מה שיעזור. לא חושב שאנחנו צריכים לחפש תירוצים בגלל המצב”.

אתם מסתכלים כבר בחדר ההלבשה על יריבות אפשריות או שזה עוד לא הזמן?
“לא. זאת נשמעת כמו תשובה גנרית של שחקן כדורגל, אבל האמת היא שלפני הזכייה באליפות התרכזנו רק בלהיות אלופים ובלהתמודד עם הלחץ. מהרגע שהשגנו את זה היו בעיקר חגגנו והסתכלנו אחורה על העונה בהנאה ולא הרבה הסתכלות קדימה לעונה הבאה. אין לי בכלל מושג מה האפשרויות לקבוצות שנפגוש”. 

רובי קין אמר שמכבי חיפה עשתה אותו מאמן יותר טוב, מה דעתך על הכדורגל הישראלי ועל היריבות בין מכבי חיפה למכבי תל אביב?
“אני חושב שהליגה פה יותר טובה וקשה ממה שהישראלים חושבים. מאוד קשה לשחק נגד הקבוצות מהתחתית, הן ממש משחקות על תוצאה. אם אתה משווה את המצב לליגה ההולנדית, הקבוצה מהמקום ה-16 יכולה להגיע ולהתחיל לשחק את הכדורגל שלה בפיינורד ואז מפסידה 6:0, זה לא כל כך חכם, אבל הן נהנות. כאן, כל משחק שלך קשה. חיפה היא קבוצת טופ, מכבי היא קבוצת טופ, באר שבע קבוצה טובה”.

איזה שחקן מקבוצה אחרת בליגה, אתה חושב שיכול להיות טוב בשביל מכבי ת”א?
“שחקני ממכבי חיפה יכולים לבוא למכבי? לא? זו לא אופציה? (צוחק). מחיפה אני אוהב את חלאילי, הייתי מביא אותו. מקבוצה אחרת מחוץ לטופ-3, אני אוהב את הכנף הימני מריינה, ורגאס. גם את עדי יונה, הוא צעיר ואיכותי מאוד”.

שיחקת קצת בעונה הזו ובעונה שעברה עם דניאל פרץ ואוסקר גלוך, איך אתה רואה את שניהם כשחקנים, לאן הקריירה שלהם תתקדם בעתיד לדעתך?
“שניהם כישרונות ענקיים, אוסקר מיוחד מאוד, לא מבין למה אייאקס לא החתימה אותו, לא יודע אם הם בכלל ניסו או שזו לא הייתה אופציה. לדניאל יש הרבה איכות, הראש שלו במקום הנכון, מה שבעיניי יהיה הדבר שיכריע אם הוא יצליח באירופה”.

"לא מבין למה אייאקס לא החתימה אותו". אוסקר גלוך (האתר הרשמי של זלצבורג)"לא מבין למה אייאקס לא החתימה אותו". אוסקר גלוך (האתר הרשמי של זלצבורג)

“אני לא חושב שהוא ציפה להפוך לשוער ראשון העונה בבאיירן, אבל זה היה מעבר טוב מאוד בשבילו. הוא מתאמן עם השוער הכי טוב בעולם ומתאמן מול אחד החלוצים הטובים בעולם. זה בידיים שלו אבל אין לי ספק שהוא יצליח”.

מ-2013 כמעט כל המאמנים שזכו באליפות ואפילו אלה שלא, עזבו. על סמך הקשר המצוין שלך איתו ואחרי שאמרת עליו דברים כל כך טובים. מה רובי קין יעשה ואיך לדעתך זה ישפיע על מכבי אם הוא יעזוב? 
“אני מאוד מקווה שהוא יישאר כדי שהוא ימשיך לבנות על גבי מה שהתחלנו העונה, אם הוא יעזוב זה חלק מהכדורגל.  בקיץ שעבר לא חשבתי על זה בכלל ועכשיו אני כן אחשוב. אני חושב שאם רובי יחליט ללכת לפרמייר ליג או מקום אחר אז בן ודומיניק ידעו איך לבנות את העונה הבאה”.

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
ישלם על זה? מולר הפגיז את המסך החדשני
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */