יום רביעי, 03.07.2024 שעה 12:55
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

חלאילי: המטרה היא להגיע לליברפול עוד 3 שנים

תגלית העונה התארח בפודקאסט חיפה עם אביו ודיבר על אחיו ("טוב ממני"), העונה שלו ("נותן לעצמי ציון 6.5"), הפסד האליפות, פאריס ואמבפה. האזינו

|
ענאן חלאילי (עמרי שטיין)
ענאן חלאילי (עמרי שטיין)

"אני אוהב את הכדורגל האנגלי בגלל מהירות המשחק, זה מתאים לסגנון שלי והמטרה היא להגיע לליברפול תוך שלוש שנים״, כך הצהיר ענאן חלאילי בפודקאסט מכבי חיפה ב-ONE. זהו אמנם הפודקאסט הראשון בו הוא משתתף בחייו, אך למרות הביישנות המובנת, ממש כמו על כר הדשא, הוא לא מפחד משום דבר.

חלאילי התארח בפודקאסט חיפה ביחד עם אביו מג׳די, מי שמנהל לו את הקריירה כבר שנים, לשיחה פתוחה ומרתקת עם עמיר יניב. במהלכה השניים דיברו בהתלהבות על איאד חלאילי, האח שצעיר בשנתיים מענאן. ״אני אומר לך שאח שלי יותר טוב ממני”, אמר כוכב חיפה, “יש לו אחד על אחד טוב יותר. מי מהיר יותר? הוא מהיר, אבל אני גדול ממנו בשנתיים״. מג׳די מתאר את ההבדלים ביניהם: ״איאד יותר פעלתן. הוא משחק באגף שמאל בנוער ונכנס לבעוט בימין. בקרוב הוא יהיה בשל לשחק בבוגרים״.

בפודקאסט סיפרו השניים איך עבדו ביחד כל השנים כדי לפתח את ענאן ככדורגלן, על הצעדים הייחודיים בהם נקט מג׳די כדי לשפר את היכולות של בנו (״בגיל 15 החלטתי להוציא אותו ממכבי חיפה, רציתי לאמן אותו בעצמי״), על ההחלטות בדרך (״החתימה על החוזה החדש עם מכבי חיפה העונה הייתה מתוך כבוד למועדון, גם להם הגיע להרוויח״), ועל הבחירה לחתום בסאן ז׳ילואז הבלגית תמורת 7.5 מיליון אירו: ״האחוזים שלי בעסקה זו הפנסיה שלי״.

ענאן חלאילי (פרטי)ענאן חלאילי (פרטי)

ענאן סיפר גם על החלום הגדול להשתתף במשחקים האולימפיים נגד המודל לחיקוי שלו, קיליאן אמבפה. ״אם הוא לא ישתתף אז גם אני לא״, מתבדח חלאילי, אבל כשמדברים על היעדים הוא רציני ונחוש מתמיד: ״מאמין שהנבחרת יכולה לזכות במדליה אולימפית״.

יש לו גם תשובה לשאלה מדוע מכבי חיפה הפסידה העונה את האליפות ולמה הוא נותן לעצמו ציון נמוך של 6.5 לעונה הזו. חלאילי גם מספר על הרגע ששינה לו את החיים ומי השחקן שהכי הבין אותו במכבי חיפה. אתם מוזמנים להאזין לפודקאסט או לקרוא כאן את הראיון המלא.

"בקרוב יהיה בשל לשחק בבוגרים". איאד חלאילי (עמרי שטיין)"בקרוב יהיה בשל לשחק בבוגרים". איאד חלאילי (עמרי שטיין)

מג’די, אתה אבא של ענאן, אבל אתה יותר מזה. אימנת אותו ואתה מנהל לו את הקריירה.
”אני שחקן לשעבר, שוער בליגות נמוכות, יש לי הרבה מאוד עליות יחסית לשוער. עליתי חמש או שש פעמים ליגה. הייתה כתבה לקראת סוף הקריירה שלי שקבלן העליות הגיע, ואחרי זה פתאום הפסקתי לעלות ליגה. פרשתי לפני ארבע שנים. הוזנקתי לא.א פאחם שהייתה לה בעיה של שוער בליגה ג’, רשמתי עוד עליה על הדרך ככה בקטנה ומספיק”.

ומה אתה עושה היום?
”אני מפתח ילדים ואני עושה את זה בכיף. אני אוהב את זה וטוב בזה. הילדים שלי היו עכברי הניסיון שלי, יצא לי טוב וזה מקבל תאוצה. אני מנהל את מחלקת הנוער של טירת הכרמל, אני אוהב לקחת דברים מכלום ולפתח. זה מתפתח יפה שם, קבוצת נערים א’ עלתה ליגה, הנוער בעזרת השם יעלו ליגה. הכל זה לקדם את הילדים”.

המודל לחיקוי. אמבפה (רויטרס)המודל לחיקוי. אמבפה (רויטרס)

ענאן, ברכות על הזכייה שלך בתגלית העונה בפרסי ONE. היית מועמד גם לשחקן העונה, אבל נהוג לתת את הפרס לשחקן מהאלופה. כמה אתה מרוצה מהעונה שלך?
”מרוצה, כי עבדתי קשה מגיל קטן, עם אבא שלי, ואני שמח שהגעתי לרמות הללו”.

איזה ציון היית נותן לעצמך?
“שש וחצי, שבע גג. אין הרבה מספרים, רציתי יותר גולים ובישולים”.

אני יודע שאתה עובד קשה, מה הדבר שאתה עובד עליו עכשיו?
”הסיומת. אני מתאמן הרבה לבד, על רגל שמאל בעיקר. כל יום בבוקר גם כשיש לי חופש אני מתאמן על רגל שמאל. בועט 100-150 בעיטות ביום”.

יש לך קשר חזק מאוד עם אבא. הוא עושה בשבילך הכל בקריירה, כמה אתם מחוברים?
”אם לא הוא, לא הייתי ברמות הללו. הוא עבד איתי ועם אח שלי הקטן מגיל קטן. למעט הקבוצה, היינו עושים חמישה אימונים רק איתו. כוח מתפרץ, אתלטיות, מהירות, סיומת, הכל”.

"שמח שהגעתי לרמות הללו". חלאילי עם פרס תגלית העונה (עמרי שטיין)"שמח שהגעתי לרמות הללו". חלאילי עם פרס תגלית העונה (עמרי שטיין)

מג’די, אפשר לשפר מהירות?
”כן, ניתן לשפר. כלומר, יש את המושג הזה של ‘בוא נהיה יותר מדויקים’. אפשר להגיע לסף של היכולת שלך. אי אפשר לגרום למישהו שהוא לא מהיר להיות מהיר”.

ענאן רץ 35 קמ”ש השנה, זה המקסימום?
“לא, הוא עשה בנוער לדעתי מספרים יותר טובים. הודיעו לו שהולכים לבדוק אותו והוא היה מוכן לזה. לדעתי הוא גם שבר את השיא בקפיצה לגובה מהמקום. הוא נתקע בתקרה בתמונה הזו”.

ענאן, בוא נדבר על הבית, אתה חיפאי אמיתי. גדלת במקום הכי מזוהה עם חיפה שזה קריית אליעזר, איך זה השפיע?
”הייתי אוהד שרוף של הקבוצה מגיל קטן. החלום היה לשחק בבוגרים, הייתי שומע את הקהל באצטדיון והייתה לי צמרמורת כל הזמן בגוף”.

מג’די, באיזה גיל זיהית שיש פוטנציאל לילד?
מג’די: ”כבר בכיתה ד’ או ה’ ראו שהוא שונה מכל הילדים בגילו. פוטנציאל, אתלטיות, ראו את העוצמות שלו ושהן שונות מכל הילדים בגילו. בוא נהיה ריאליים, לא חלמתי ולא חשבתי שזה יהיה ברמות הללו. הייתי אומר לו כל הזמן שיש מצב שהוא יהיה שחקן בליגת העל, אבל אולי גם לאומית או ליגה א’. זו לא רק בנייה גופנית של השחקן, זו גם מנטליות, צניעות, עבודה, התנהגות ביום יום, תזונה, שינה. זה חלום נכון, אבל היינו ריאליים. ידענו שזה יכול להיות גם לפה וגם לפה. לזכותו ייאמר שהוא האמין”?

"הייתי אוהד שרוף של חיפה מגיל קטן". חלאילי (רויטרס)"הייתי אוהד שרוף של חיפה מגיל קטן". חלאילי (רויטרס)

ענאן: “מגיל קטן כשהייתי הולך לאימונים באוטובוסים בחיפה, אבא גם למשחקים ואימונים לא היה בא. הוא לא היה אומר לי לבוא להתאמן, זה היה בא ממני. הייתי אומר לו ‘אבא, אפשר לעשות אימון איתך’?, והוא היה אומר לי שכן”.

מג’די: “אם הוא לא היה מבקש להתאמן, לא הייתי מציע לו, הוא היה צריך לבקש. זה בא ממנו. אשתף אותך בסיפור. בכיתה ח’ או ט’ הוא היה אמור לעשות איתי אימון ב-06:30, לפני בית הספר עושים אימון. שעון מעורר זה עליו, הוא צריך לקום. אני לא מעיר אותו, הוא היה צריך להגיד תודה, זה בחינם. שמעתי שהשעון מצלצל והוא ממשיך לכבות אותו. התקדמתי לכיוון האולם איפה שעבדתי. היה גשם באותו יום. הגעתי והוא התקשר אליי: ‘אבא, אני רוצה להתאמן’. אמרתי לו שזו בעיה שלו והוא לא קם ומאוחר מידי. אחרי עשר דקות דופקים בדלת בחוץ ואני רואה אותו כולו מים והוא אומר לי ‘אני לא מוותר על האימון’”.

אתם מתחילים לעבוד ביחד וכמה הקפדתם בבית על אורך חיים מקצועי? נגיד ממתקים היו?
מג’די: ”בהתחלה קצת פחות, הם הרשו לעצמם. היום כבר ענאן משמש דוגמה לאח שלו בדברים האלה”.

ענאן: “אני אפתיע אותך. אח שלי יותר טוב ממני, אני אומר לך. כשחקן הוא טוב יותר. כששמתי את הגול דקה 97 מול אוזבקיסטן, היה כבר 02:00 בארץ. התקשרתי אליו בווידאו לדבר איתו, איפה הוא היה? עולה ברגל לאולם, עושה אימון לבד ב-02:00 בלילה”.

"ענאן משמש דוגמא לאח שלו". איאד חלאילי (עמרי שטיין)"ענאן משמש דוגמא לאח שלו". איאד חלאילי (עמרי שטיין)

תן לי לחזור רגע למה שאמרת, אח שלך יותר טוב ממך?
”כן. במה? יכולות, אחד על אחד. דריבל. מהירות? הוא מהיר, עכשיו אני לוקח, אבל הוא שחקן טוב”.

יש גם אחות קטנה?
”עזוב, היא לא קשורה לענף. היא רוצה לא לזוז ולתת גולים בנגיעה, היא משחקת במכבי חיפה”.

אתה קם ומתאמן כל יום ב-06:00, לא היו משברים בדרך? תקופות שפחות הלך?
”ברור. במונדיאליטו במשחק הראשון פתחתי ואופיר (חיים) הוציא אותי בדקה ה-60, לא הלך לי כל כך. אחרי משחק או שניים לא פתחתי ולא שיחקתי, נגד יפן. היינו בפיגור 1:0 הוא בא להכניס אותי ואז (עומר) סניור שם גול והוא אמר לי לשבת
. משחק אחרי הוא הכניס אותי בדקה ה-60, לא הייתי טוב, אבל כשמדמון הרים כדור, אמרתי לעצמי שהכדור הזה בא אליי לראש, גם אם קיר עומד מולי אני שובר את הקיר. זה היה נגד אוזבקיסטן. מאז נפתח הכל”.

בימים שלא הולך, בטח דיברתם בטלפון, מה אמרת לו, מג’די?
”זה היה קשה, אתה לא נמצא איתו ובטח לא שמים לב. אתה מחפש את הילד שלך בחגיגות נגד יפן. אי אפשר לשקר, אתה מצד אחד שמח ומצד שני כועס מבפנים, מאוכזב. אם שחקן כדורגל שמח כמו כולם במשחקים שהוא לא שיחק, הוא לא יצליח, זה שקר. הוא היה שבור. היו הרבה שיחות. הוא עבר את גיל הבגרות והילדות, הוא ילד בוגר ואני יכול לסמוך עליו שייצא מכל משבר. הייתי מוצא את הנקודה הטובה במשחק ומדבר עליה. נגד יפן לא היה מה למצוא, אז מה מצאתי? אמרתי לו ‘ענאן, שים לב שהוא רצה להכניס אותך דקה 89, הוא ידע שאתה תביא לו את הגול המאוחר’.

"מאז נפתח הכל". ענאן חלאילי בטירוף במונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)"מאז נפתח הכל". ענאן חלאילי בטירוף במונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

"כלומר המאמן הראה שהוא מאמין בך לשים את הגולים האלה, יצא שמישהו אחר שם, אבל גם בך מאמינים. חיפשתי את האופטימיות, זה לא קל כי הוא רחוק מהבית. אם אני לא טועה הוא היה הכי צעיר בסגל. אני מרשה לעצמי להגיד לו את זה, פעם לא הייתי אומר”.

ענאן, הוא היה קשה איתך?
ענאן: ”בנערים אני זוכר רק אותו צועק. היה עושה לי סימנים כל הזמן שאני ישן”.

מג’די: “הוא יצא אדיש וזה טוב, הוא לא נלחץ. הוא משדר רוגע”.

ענאן, אתה באמת אדיש?
”הוא טוען שכן, אני טוען שלא”.

יש לי ילד בן 8, אם אני רוצה ללמד אותו משהו והוא לא רוצה לשתף פעולה, תן לי טיפ מג’די.
”למאמן של הילד יש השפעה יותר גדולה ממך. טיפ ממני זה תחבק אותו, תן לו את כל האמצעים שאפשר. אם זה הסעות, אימונים אישיים, תרוץ אחרי הילד. את המקצועי תשאיר למאמנים. בגיל נערים א’ הרבה הורים מתקשרים ואומרים לי ‘הילד לא אוכל טוב’ או ‘לא הולך לבית ספר’. אני מדבר עם השחקנים ויש לי אישיות עם השפעה על הילדים. הילד מאמין למה שאני אומר. אחרי זה הם אומרים לי שאחרי שדיברתי איתו הוא חזר ללכת לבית הספר”.

אדיש? חלאילי (עמרי שטיין)אדיש? חלאילי (עמרי שטיין)

ענאן, איזה תלמיד היית? לא מזמן היית בבית הספר?
”לא גאון, אבל תמיד טוב. בגרות, ממוצע 91. הייתי ילד טוב, לא הייתי מבריז. עמדתי בכל מה שלקחתי”.

ראית סרטון שלך ברשת שרואים אותך באולם התעמלות קופץ מעל מזרן של שני מטר.
”זה לא שני מטר, זה מטר ו-85 סנטימטרים. עבדתי על זה קשה מגיל קטן עם אבא. ניתור, כוח מתפרץ והנה התוצאה. אגב, נפלתי פעמיים לפני זה על הגב”.

למי עדיף להרים כדור, לך או לפיירו? מי יגיע גבוה יותר?
”לגובה אולי אני אגיע, אבל הוא חלוץ ‘9’, הוא יגיע לכדורים אולי לפניי, בלמים מפחדים ממנו, אז אגיד שהוא”.

לפני שעלית לבוגרים, בתור ילד רצית להיות שוער כמו אבא, מתי קרה השינוי?
ענאן: ”אני זוכר שמכבי חיפה רצתה אותי, הלכתי בתור שוער בכיתה ג’ או ד’. הייתי עובר שחקנים כשוער באימונים ואז מאמן בשם בני דיבר עם אבא ואמר לו שהוא לא שוער, הוא חלוץ, שחקן. גם אבא חשב ככה לפני, הייתי שוער טוב, אבל לא הכי טוב. לא אהבתי את השינוי, התחלתי לבכות. אמרתי להם שלא, בחיים לא. אבל הכל טובה”.

"לא אהבתי את השינוי". חלאילי בתחילת הדרך (שחר גרוס)"לא אהבתי את השינוי". חלאילי בתחילת הדרך (שחר גרוס)

מג’די: “הוא רצה לחקות את אבא, לשים כפפות כמו אבא, להיות שוער. אני ראיתי שהוא מהיר ויכול להיות שחקן, אבל לא חשבתי על זה, רציתי שהילד יעשה את מה שהוא רוצה”.

אחת ההחלטות שקיבלת, מג’די, היא כשענאן היה בן 15 הוצאת אותו ממכבי חיפה, העברת אותו לנווה יוסף, תסביר.
”זו הייתה התפנית. להחליט אם הולכים על הרפתקה או ממשיכים איפה שהיינו. לא רוצה שייצא שחצנות חס וחלילה, אבל אני מאמין בעבודה שלי. עבדתי בנווה יוסף. המדינה הזו בפיגור בפיתוח שחקנים, חושבים רק על כדורגל. טכניקה ועוד פעם טכניקה. אין לנו פיזיות ועוצמות. רואים את ענאן שהוא חריג, כמוהו יש בכמויות באירופה. אנחנו בפיגור, הוא לא מעל. הוא סטנדרטי באירופה, כי אנחנו לא עובדים נכון עם הילדים, לפחות לא עם כולם.

"החלטתי באותו יום, אם אני עובד עם ענאן שנה שלמה, וזה גיל של פיתוח, גיל 15, זה היה עשרה אימונים בשבוע ואם אקח את זה על עצמי כפרויקט זה יעבוד. לקחתי אותו אליי לליגה ארצית, אני מאמין שבגיל הזה לא משנה איך אתה משחק. מה שחשוב זו רמת משחק ודקות ואימונים. מה יכול להיות? לא בניתי על זה שהוא יהיה שחקן ליגת העל, הלכנו צעד צעד. הוא התחיל להתפתח. אראה לך תמונה לפני ואחרי, והוא נהיה מפלצת. וזה בלי משקולות”.

זה עזר לו מבחינת שערים גם כי הבקעת בעונה הזו 25 שערים ולפני זה בחיפה אזור 10 או 11.
“אחת מהסיבות היה הביטחון, שיצבור ביטחון”.

"לא בניתי על זה שהוא יהיה שחקן ליגת העל". חלאילי במחלקת הנוער בחיפה (לילך וויס-רוזנברג)"לא בניתי על זה שהוא יהיה שחקן ליגת העל". חלאילי במחלקת הנוער בחיפה (לילך וויס-רוזנברג)

ענאן, כשחזרת לחיפה, זרמת עם אבא ומה שהוא רוצה.
ענאן: ”מה שהוא אומר זה קדוש. אני מאמין בו, בעבודה שלו, סומך עליו”.

מג’די: “אני זוכר שבאתי לענאן והצעתי לו את המעבר לנווה יוסף, הסברתי לו שזה מה שיהיה לו טוב ושנה איתי תעזור. ענאן אתה זוכר מה אמרת לי?”.

ענאן: “תעשה מה שבא לך, אבא. אמא שלנו בכתה במשך שבוע. אמרה לו שהיא הרסה את הילד. שיחות לכולם”.

זו החלטה לא קלה.
“ידעתי מה אני עושה. זה לא קל, כי הוא היה יכול ללכת בבית הספר בגיל 15 ולהגיד ‘אני שחקן במכבי חיפה’. פתאום אתה בנווה יוסף ולא ברמה כביכול. לך תסביר לילדים. לא עניין אותי כוכב, עניינה אותי ההתפתחות”.

ענאן, חזרת למכבי חיפה והיית מהבולטים כשחזרת?
”לא רציתי להרים את האף. הייתי שחקן ב-11, שחקן הרכב. שמונה או תשעה גולים, בנוער לא התחלתי בהרכב ואז כשבני לם עזב בא אלון חרזי ונתן לי את הבמה”.

"עניינה אותי ההתפתחות". מג'די וענאן חלאילי (פרטי)"עניינה אותי ההתפתחות". מג'די וענאן חלאילי (פרטי)

חרזי הראשון שנתן לך את הבמה בהרכב ואז הגיע מסאי דגו. ספר לי עליו קצת.
”מסאי אבא, אח, הכל בשבילי. אם לא הוא, לא הייתי פה עכשיו. הוא תמך בי הרבה, עזר לי הרבה, הרבה שיחות, הרבה דברים לבד איתו באימונים. סיומות, אחד על אחד, איך לבוא על המגן, מהירות. הוא ידע הכל. אני רוצה להגיד לו תודה”.

במה הוא עבד איתך הכי הרבה? במה הוא קידם אותך?
”הרבה השיחות. המנטאלי. כשהוא היה צועק עליי הרגשתי טוב. אני אוהב שהוא צועק עליי, באמת הערכתי את זה. הוא נותן טיפים ואתה יודע שאכפת לו”.

הפריצה האמיתית שלך הייתה בנבחרת במונדיאליטו, ספר לי על הזימון.
“זה ריגש אותי מאוד, לא הייתי באליפות אירופה שדרכה העפלנו לשם. היו לי 15 גולים בין העונות הללו, כשלא הייתי באליפות אירופה אז המשכתי לעבוד והאמנתי. כמו שאומרים ‘השמיים הם הגבול’”.

ספר על הרגע בדקה ה-97, הגול הזה.
”כל פעם שאני מקשיב לסרטון הזה, צמרמורות בגוף. זה הרגע שבו התחילה הקריירה שלי, אפשר להגיד את זה”.

"זה הרגע שבו התחילה הקריירה שלי". חלאילי ואופיר חיים (רויטרס)"זה הרגע שבו התחילה הקריירה שלי". חלאילי ואופיר חיים (רויטרס)

משחק אחרי זה גול אגדי נגד ברזיל עם הניתור המפורסם. הם הרגיזו אותך?
ענאן: ”מעצבנים שם, האישיות שלהם, הם שחצנים, אין להם צניעות. הם באו למגרש לרקוד וזה, זו הפוזה שלהם כמו ניימאר או ויניסיוס וכל התרגילים. דווקא בגול ששמתי בניתור, הייתי אמור להיות מוחלף. סניור היה על הקווים. למזלי שמתי והכל מלמעלה”.

מג’די: “שם הייתה התפנית של החיים שלנו, בכל הבית. שם התחילה הקריירה שלו”.

אם לא היית במונדיאליטו, איפה היית היום?
״בטוח שלא במכבי חיפה. לא יכול להגיד איפה כי אין לדעת, אבל בטוח לא מכבי חיפה״.

כשאתה שומע שמסאי דגו יהיה המאמן שלך גם בבוגרים, שמחת?
״כיף גדול. שמחתי מאוד״.

על מה דיברתם בשיחה הראשונה שלכם?
״אמרתי לו ‘מברוק’, בירכתי אותו על המינוי״.

"שמחתי מאוד". מסאי דגו (עמרי שטיין)"שמחתי מאוד". מסאי דגו (עמרי שטיין)

והוא אמר שהוא בונה עליך?
״לא אמר כלום. בהתחלה גם לא שיחקתי. לאט לאט הוכחתי את עצמי באימונים וקיבלתי את הקרדיט״.

אתה פתאום מגיע לקבוצה הבוגרת, שחקנים ותיקים שאתה מעריך מאוד. למי הכי התחברת בהתחלה?
״האמת שלכולם. שחקן ספציפי אחד שהיה מבין אותי זה צ׳ירון שרי. הוא הבין שאני טוב בלקבל את הכדורים לעומק, הוא זיהה את זה מהר ונתן לי הרבה״.

מג׳די, היה לכם חוזה במכבי חיפה עד סוף העונה הנוכחית, ובכל זאת בחרתם להאריך חוזה למרות שידעתם מה הפוטנציאל של ענאן. ספר לי ההחלטה.
״הרבה אומרים שאם ענאן לא היה במונדיאליטו, הוא היה בעפולה. אני לא מסכים עם זה. היה לנו הסכם עם מכבי חיפה עוד לפני המונדיאליטו שענאן יקבל הזדמנות לעלות לבוגרים, ובמידה ולא היה משתלב, היה מושאל. מכבי חיפה זה גן עדן, ואומרים לך ‘בוא קח ותיכנס לגן עדן’.

״ענאן ילד טוב ומחונך ואלוקים פתח לו את הדלתות. הדברים הסתדרו לו נכון כדי שהדברים יילכו כמו שצריך והמזל הולך עם הטובים. זיהיתי שיש פה פתח לעונה טובה במכבי חיפה. חתמנו על חוזה חדש כי רצינו לתת את הכבוד וההערכה למכבי חיפה. זה מועדון שמתנהל בצורה אירופאית לכל דבר.

"המזל הולך עם הטובים". ענאן חלאילי (עמרי שטיין)"המזל הולך עם הטובים". ענאן חלאילי (עמרי שטיין)

״מועדון שבא ונותן לילד בן 18 את הבמה הזאת ומאמין בצעירים, מגיע לו לקבל את הכבוד בחזרה מאיתנו. היה חיבור מדהים עם המועדון, גם מקצועית וגם חברתית. עד הרגע האחרון המועדון רצה בטובתו של ענאן ומגיע להם את כל הכבוד שבעולם״. 

ענאן, שיחקת נגד יאנג בויז בתחילת העונה, עוד לפני שהיה לך חוזה חדש, והם כן התעניינו בך. לא דגדג לך לעבור ולשחק איתם בליגת האלופות?
״לא. לדעתי הם ברמה של מכבי חיפה. לא ראיתי בזה התקדמות. ואם ככה אז עדיף להישאר קרוב לבית, למשפחה ולהתפתח פה״.

מג’די, מה שעשית בהסכם זה להכניס גם חלק מהכרטיס אליכם. האמנת שפתאום יימכר בסכום כזה גבוה?
״כמו שקבוצות משאירות לעצמן אחוזים ממכירה עתידית, חשבתי שראוי שגם לנו יהיה, כי בסוף אנחנו תמכנו וגידלנו אותו לאורך הדרך״.

ענאן, הסעיף עמד על 4.5 מיליון אירו, ובסוף נמכרת ביותר.
״כשהוא חתם על סעיף של 4.5 מיליון אמרתי לו שזה גבוה מדי. זה היה נשמע מופרז״. 

"יאנג בויז ברמה של מכבי חיפה". חלאילי (חגי מיכאלי)"יאנג בויז ברמה של מכבי חיפה". חלאילי (חגי מיכאלי)

היו הרבה הצעות וקבוצות שרצו את ענאן, יכולים להרחיב קצת על איזו קבוצות התעניינו?
מג’די: ״הייתה הצעה מגלאטסראיי. הצעה גבוהה מאוד. הייתה גם הצעה מליל. שקלנו הכל, בחנו הכל. רצינו לעבור לקבוצה שמפתחת שחקנים, בליגה שמפתחת שחקנים. בגלל זה בחרנו בסן ז׳ילואז. המטרה הייתה שייצא לאירופה ויהיה בורג משמעותי, לא סתם שייצא וזהו״.

הבלגים דיברו אתכם וניסו לשכנע?
ענאן: ״כל קבוצה שלחה הצעה או שתיים. הם שלחו ארבע-חמש הצעות. זה דיבר אליי. הבנתי שהם באמת רוצים אותי״.

ומעבר לזה, דיברו איתך מהמועדון?
ענאן: ״דיברו איתי אנשי המקצוע במועדון, עם המאמן לא יצא לי לדבר עדיין״.

מג׳די: ״הם עקבו אחריו המון זמן, הם סימנו אותו מהמונדיאליטו ועקבו אחריו לאורך העונה״.

"עקבו אחריו המון זמן". שחקני סן ז'ילואז וחלאילי (רויטרס, עמרי שטיין)"עקבו אחריו המון זמן". שחקני סן ז'ילואז וחלאילי (רויטרס, עמרי שטיין)

מה עיכב את החתימה?
מג’די: ״רצינו לבדוק עד כמה באמת הם רוצים את ענאן. שמח שבסוף זה יסתדר״.

ענאן, בוא נדבר על העונה שהייתה, עשית עונה טובה בפן האישי, אבל בפן הקבוצתי בסוף מכבי חיפה לא זכתה באליפות. כמה זה כואב?
״כואב מאוד. ניצחנו את מכבי תל אביב פעמיים. גם בבלומפילד. זה כואב שלא הצלחנו לעמוד במטרה. מה שהכריע בסוף זה מזל. עזבו שחקנים חשובים, נפצעו שחקנים טובים. בעזרת השם הדברים יסתדרו ובעונה הבאה חיפה תזכה באליפות״.

איך היה לשחק עם צ׳ירון שרי, ואיך היו התחושות כשהוא עזב?
״התבאסתי מאוד כשהוא עזב. הוא היה קפטן אמיתי. הלב של הקבוצה״.

אחד הנתונים המעניינים שיש לגביך העונה הוא שהבקעת שבעה שערים בליגה מתוך השמונה ברגל שמאל, כשהרגל החזקה שלך היא ימין. איך אתה מסביר את זה?
ענאן: ״אני מגיל קטן מתאמן על רגל שמאל. בועט בלי הפסקה ומאמן את הרגל הזאת. שמח שזה עבד לי טוב״.

מג׳די: ״אגב, גם אח שלו ככה. אני מאמין שעוד שנתיים נראה אותו גם בבוגרים״.

"עוד שנתיים נראה אותו בבוגרים". איאד חלאילי (עמרי שטיין)"עוד שנתיים נראה אותו בבוגרים". איאד חלאילי (עמרי שטיין)

אתה משחק על קו ימין ומשתמש ברגל הימנית כדי לעשות פעולות התקפיות. איפה אתה מעדיף לשחק?
ענאן: ״איפה שהמאמן יגיד לי לשחק אני אשחק. גם אם הוא יגיד לי להיות בלם. בהעדפה שלי אני יותר אוהב לשחק בקו שמאל״.

מג׳די: ״לי חשוב שישחק. מצידי שיהי גם שוער. בסוף כדי להתפתח הוא צריך לשחק, זה הכי חשוב להתפתחות שלו. לדעתי אם הוא היה משחק בצד שמאל הוא היה מייצר יותר שערים״.

מה לגבי איאד?
מג׳די: ״אצל איאד זה הפוך. הוא משחק בקו ימין ודומיננטי בשמאל. לאיאד יש עתיד טוב. הוא עלה רק השנה לקבוצת הנוער ונתן מספרים יפים מאוד. יש לו עוד איך להתפתח ולהתקדם ואני מאמין בו שיעשה את זה״.

ענאן: ״יש לו חוצפה חיובית ואני בטוח שהוא יגיע לבוגרים מהר״.

היו לך כמה פציעות העונה, בכל זאת התגברת עליהן די מהר.
״חזרתי מהפציעות יותר מהר משחשבו. אני בנוי טוב וזה מה שעזר לי להתגבר על זה״.

"יש לו חוצפה חיובית". איאד וענאן חלאילי (ראובן שוורץ)"יש לו חוצפה חיובית". איאד וענאן חלאילי (ראובן שוורץ)

כערבים ישראלים שחיים בחיפה ומסמלים את הדו קיום האמיתי והאידאלי, מה אתם חושבים על המצב במדינה?
מג׳די: ״תמיד אמרתי שספורט הוא דרך לאחד ולקרב לבבות. אחרי מה שקרה בשבעה באוקטובר, גם ספורט לא יכול לחבר. כולם צריכים לגנות את מה שקרה שם באותו יום לא משנה מה הדת שלך או מה הדעות שלך״. 

ענאן, אתה תגיע לבלגיה כערבי שמשחק בנבחרת ישראל. בבלגיה מכנים אותנו מדינת אפרטהייד, מה תענה אם ישאלו אותך לגבי זה?
ענאן: ״אני ישראלי לכל דבר. אני אמשיך לייצג את הנבחרת ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר״.

אתה תהיה חלק מהמשחקים האולימפיים?
ענאן: ״תלוי במיקום של הקבוצה. אם הקבוצה תסיים מקום ראשון או שלישי אז אהיה במשחקים האולימפיים, אם הם יסיימו במקום השני אז יהיו משחקים של מוקדמות ליגת האלופות באותם תאריכים ולצערי לא אוכל להגיע״.

מדברים על שמות כמו קיליאן אמבפה שיגיעו לטורניר, מה זה עושה לך?
ענאן: ״חלום. זה שחקן שהוא מודל לחיקוי בשבילי. אני מעריץ אותו. אמנם לא אוהב את ריאל מדריד, אבל מעריך מאוד את אמבפה״.

יהיה בפאריס? חלאילי (פרטי)יהיה בפאריס? חלאילי (פרטי)

מה המטרה שאתה שם לנבחרת במשחקים האולימפיים?
ענאן: ״להגיע הכי רחוק שיש, אבל לאט לאט. קודם כל לעבור את השלב בתים. אם נעבוד קשה ונשחק טוב, אנחנו נצליח. מאמין בשחקנים שלנו״.

מה בחיים האישיים?
ענאן: ״אין לי זוגיות, אני מתמקד רק בכדורגל כרגע. אסע בהתחלה עם אמא שלי ואחותי״.

מג׳די: ״הוא צריך להצליח לבד. אני לא אהיה לצידו תמיד, והוא צריך גם להבין את זה וללמוד להסתדר לבד״.

מה התוכניות שלכם לעתיד?
מג׳די: ״החלום שלי זה לראות את ענאן באנפילד. זה מבחינתי הדבר הכי גדול״.

ענאן: ״אני אוהב את הליגה האנגלית. ליגה של מהירות, התקפות, מעברים. החלום שלי זה להגיע לאנגליה״.

"החלום שלי זה להגיע לאנגליה". חלאילי (רדאד ג'בארה)"החלום שלי זה להגיע לאנגליה". חלאילי (רדאד ג'בארה)

עם כמה שערים אתה רוצה לסיים את העונה הבאה?
ענאן: ״כמה שיותר. עשרה לפחות״.

מתי תחזור למכבי חיפה?
ענאן: ״חיפה תמיד אצלי בלב מגיל קטן ולתמיד. מקווה שלקראת הפרישה אני אחזור למכבי חיפה לסגור מעגל״.

כמה מילים לסיום?
ענאן: ״רוצה להגיד לכולם במועדון הזה תודה. לאוהדים, להנהלה, לחברים. הם איתי תמיד בלב״.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */