יום רביעי, 03.07.2024 שעה 11:25
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

"אנחנו גימיק? עשינו 3 הכרזות ועמדנו בשלושתן"

ליגת העל ("לא בנויים להיות בשר תותחים"), חודדה ("מנהל כמו בכר") והשאלות מהגדולות ("סירבנו בליגה א' אז בטח שלא עכשיו") בעלי טבריה פותחים הכל

|
אריה קלמנזון ומיקי ביתן  (באדיבות דוברות עירוני טבריה)
אריה קלמנזון ומיקי ביתן (באדיבות דוברות עירוני טבריה)

מאז הגיעו בעלי עירוני טבריה אריה קלמנזון ומיקי ביתן, הם עמדו בהבטחותיהם: בעונה הראשונה הם הצליחו להוביל את הקבוצה מליגה א' לליגה הלאומית, לאחר שלקחו את המועדון במצב כלכלי קשה. בעונה השנייה, הם הצליחו להיאבק על העלייה לליגת העל לאחר שהציפייה הייתה בסה"כ להתבסס בליגה ואמש, בעונה הראשונה שהם הצהירו בגלוי על רצונם להגיע לליגת העל, הם עמדו בזה.

דקות לא פשוטות עברו על השניים אמש: הם ראו את בני יהודה לא מפסיקה לכבוש מול הפועל אום אל פאחם וכבר חששו מאי העפלה בעקבות הפרש שערים נחות, מה שהיה גורם להם לשקול את המשך דרכם במועדון. אפילו שיחה לתובע ההתאחדות לכדורגל לשעבר, עורך הדין ניר רשף, למען עצירת הליגות בעקבות מה שלטענתם הוגדר כלא כשר במשחק המקביל, הייתה. אלא שסוף טוב, הכול טוב: קלמנזון וביתן יהיו בעונה הבאה הבעלים של קבוצה בליגת העל.

רגע לאחר ההעפלה, הם התפנו לראיון זוגי ומיוחד בו דיברו על הכול: המטרות לעונה הבאה, מידת ההשקעה שלהם במועדון, האופציה לקבוצת בת, אלירן חודדה, מתי יהיה לקבוצה אצטדיון ביתי ועתידו של ווהיב חביבאללה במועדון.

״מה שהיה היום צריך להיחקר״

בואו נתחיל עם התקציב. איזו קבוצה תהיה פה בעונה הבאה מבחינה תקציבית?
ביתן: "בשבוע הבא נבדוק בכמה עיריית טבריה מוכנה לתמוך בכתב. כשאני אומר בכתב, זה כי אתה יודע איך זה עובד בכדורגל: אתה בא עם כל הניירת לבקרה. לפי זה המאמן יכול לבנות קבוצה: לפי שכר השחקנים ושכר הרכש. אני ואריה נעשה הכול, כי אנחנו לא רוצים להיות בשר תותחים ולא בנויים לזה. אמרנו את זה גם כשהעפלנו מליגה א' לליגה הלאומית. אני מקווה שבשבוע הבא ישתפו איתנו פעולה: עיריית טבריה והספונסרים. כדי שלא נבין בעוד שבוע שאנחנו בלי תקציב".

קלמנזון: "אני הולך לקרוא לזה קמפיין ואנחנו אוהבים קמפיינים בעירוני טבריה. הקמפיין החדש יקרא המסע לליגת העל. מה פירוש מסע? מ-מנויים, ס-ספונסרים וע'-עירייה. מיקי מעורב רגשית בעירוני טבריה ואני באתי כי זה פרויקט קהילתי. הצלחנו בדבר אחד בצורה בלתי רגילה-הקהל. הצלחנו הצלחה פנומנלית והקהל עשה מהפך אדיר מאז שרבתי איתו. אבל אנחנו רוצים יותר ספונסרים, לא ייתכן שהספונסרים יהיו מחוץ לעיר. יש מספיק משפחות עשירות בעיר שיעזרו. בלי עירייה לא נוכל להיות: אני על מגרש אחד גם מתאמן, גם מעלה 500 ילדים, גם משלם הסעות וגם משלם על מגרשים. בליגת העל זה לא יקרה: אנחנו צריכים עירייה שתהיה איתנו. ספגנו הרבה שנים ועדה קרואה וזה נגמר".

מיקי ביתן ואריה קלמנזון (עירוני טבריה)מיקי ביתן ואריה קלמנזון (עירוני טבריה)

אתה מדבר על קהילה, אז אתה סוג של איזי שרצקי?
קלמנזון: "אני לא רוצה לדבר על איזי שרצקי. כל אחד מגיע מתחומו וכבודו במקומו מונח. אני הגעתי כי אמרו לי להקים מועדון עם אוהדים וכו'. עשינו את זה עם משימות ומטרות והגענו לפסגה הכי גבוהה. טבריה היא עיר של כדורגל".

ביתן: "אנחנו בעידן המודרני: עם פתיחות ובהירות ככל הניתן ברשתות החברתיות".

קלמנזון: "אין אוהד שלא מקבל תשובות ואנחנו לא מדברים איתו. אנחנו יושבים ביציע האוהדים ולא ביציע הכבוד. צריך לראות איפה בעלים אחרים ואיפה אנחנו כדי להבין לאן באנו. ניצחנו בנושא הקהל וראיתם את זה במשחק העלייה. התחלנו עם עשרה אוהדים במגדל העמק בליגה א' ועלינו לליגת העל עם 2,500 אוהדים במשחק העלייה. אבל, כמו שאמרתי: זה ספונסרים ועירייה. כמו שאמר מיקי, לא נעלה כדי להיות בשר תותחים. אם אני עולה בשביל להתבזות, אני  מעדיף להישאר בליגה הלאומית".

אוהדי עירוני טבריה (אופיר מגדל)אוהדי עירוני טבריה (אופיר מגדל)

מה תגידו לאותם אנשים שאומרים שאתם אנשי יח"צ. כמה כסף אתם משקיעים?
קלמנזון: "מיקי ואני מביאים הרבה כסף מהבית ונמשיך להביא. עוד לא בנינו תקציב".

ביתן: “יש לנו ערבויות של מיליונים בבקרה שזה כסף מזומן".

קלמנזון: "מספיק לעשות חשבון של כמה שניות בדוחו"ת של הבקרה התקציבית. להבין מה תקציב הקבוצה וכמה אנחנו שמים. אני בטח שלא הולך לצמצם את ההשקעה בעונה הבאה. אבל שוב, אשים הרבה מאוד ולא לבד".

דיברתם על כמות הקהל שעלתה. אבל טבריה היא עיר מתחרדת ותעברו לשחק משישי לשבת.
קלמנזון: "בימי שלישי באמצע השבוע יש פחות קהל מהמשחקים בימי שישי וזה מגובה סטטיסטית".

שחקני עירוני טבריה (רדאד ג'בארה)שחקני עירוני טבריה (רדאד ג'בארה)

ביתן: "לרוב האנשים החילונים דווקא, נוח יותר בשישי שבת. בית"ר ירושלים אירחה את הפועל חדרה לפני כמה שבועות בשבת ב-15:00 ואתה זוכר כמה הגיעו וגם לבית"ר יש קהל דתי שלא תמיד מגיע מירושלים".

קלמנזון: "אתמול בתי המלון בנתניה ובאזור היו עמוסים באוהדי עירוני טבריה ואני מעריך את זה מאוד. שאפו אדיר לכל הקהל: יש אנשים שקשה להם והם לוקחים בתי מלון. אין יותר יפה מזה ובשביל זה באנו: אנשים מוציאים ממיטב כספם כדי ללכת לבית מלון, להביא את הילדים ולראות את ההיסטוריה הזאת".

מה תגידו לאנשים שאומרים שאתם גימיק?
ביתן: "גימיק? אנחנו כבר מסיימים עונה שלישית".

קלמנזון: "כל מי שאומר שאנחנו גימיק צודק מאוד: הצהרנו בעונה אחת כשהיינו בתחתית ליגה א' שאנחנו רוצים לעלות ללאומית ועלינו. באנו בעונה השנייה כגימיק בלאומית ודיברנו על פלייאוף עליון: היינו שם. באנו בעונה השלישית כגימיק ואמרנו שנעלה לליגת העל. הכרזתי שלוש הכרזות מאז שהגענו ובינתיים הגימיק הזה עמד בשלוש ההכרזות. אני רוצה להמשיך להיות גימיק כזה עד ליגת האלופות (צוחק). אם זה גימיק נמשיך לא?".

אריה קלמנזון ומיקי ביתן (באדיבות מיקי ביתן)אריה קלמנזון ומיקי ביתן (באדיבות מיקי ביתן)

השאלה עד מתי הגימיק יימשך? או במילים אחרות כמה זמן תהיו פה?
קלמנזון: "את התשובה שלך קיבלת קודם שדיברנו על המסע. ואם את המסע הזה יעשו איתי עוד אנשים, אז אין סיבה שלא אשאר. אבל אם אהיה לבד, לא בטוח שארצה להמשיך ואני אומר את זה בצורה הכי פשוטה. אם הקהילה, העירייה והספונסרים לא מעוניינים, אז חבל על התקציב העירוני והכסף הציבורי. באנו לעשות את זה למען העיר ואם העירייה שנבחרה על ידי תושבי העיר לא מעוניינת, אז בכוח אמשיך? אין טעם".

אתם מבינים את אלה שאומרים שהיה עדיף לליגת העל שבני יהודה תעלה?
ביתן: "אלו אנשים שמרנים וטבריה היא כוח חדש. אתמול ראית 2,500 צופים".

קלמנזון: "בוא נודה על האמת: אם אני בהתאחדות, אני מעדיף שלא ק"ש ולא טבריה יעלו. ק"ש אולי כן בגלל המצב. אבל בטח שאני מעדיף שבני יהודה יעלו, בטח אחרי שליגת העל איבדה עשרות אלפי אוהדים בגלל הירידה של הפועל ת"א והפועל פ"ת. אבל יש הבדל בין שאיפה או רצון לבין מה שקורה בפועל".

תסכול בבני יהודה (עמרי שטיין)תסכול בבני יהודה (עמרי שטיין)

ביתן: "אבל שמעתי הרבה קולות אחרים שמדברים על כוח חדש".

קלמנזון: "יש הבדל בין רצון שקבוצה אחת תעלה לבין לפעול שזה יקרה. אני מבין את אנשי ההתאחדות שמעדיפים קבוצה עם קהל: הכנסות, טלוויזיה וכו'. אני מניח שבמשחק של מכבי חיפה עם בני יהודה יגיע יותר קהל ממשחק בין בני יהודה לעירוני טבריה. אבל עדיין: באים בעלים שמשקיעים ממיטב כספם ורוצים שההכרעה תהיה על כר הדשא".

מה היה הרגע שחששתם שלא תעלו ומה היה הרגע שהבנתם שתעלו?
ביתן: "רק אתמול בדקה ה-70, ששמענו שבני יהודה מובילה 0:4 ו-0:5, חששתי שלא נעלה, זו הייתה הפעם הראשונה. אבל במהלך כל העונה הייתי בטוח שנעלה: השנה הצהרנו שנעלה ועשינו בקיץ כל מיני תיקונים מבחינה מקצועית לעומת העונה הקודמת. היה יותר עומק בספסל, הבאנו עוד שחקנים עם ניסיון כמו יניב בריק".

יניב בריק (חגי מיכאלי)יניב בריק (חגי מיכאלי)

קלמנזון: "מיקי, בעונה שעברה לא תכננו לעלות. אני שומע אנשים שאומרים שהגענו למאני טיים ונכשלנו. אבל הכוונה לא הייתה לעלות וזה שפתאום מצאנו את עצמנו מעורבים במאבקי עליה? זאת לא הייתה הכוונה. זה שמצאנו את עצמנו פתאום במשחק עלייה מול הפועל פ"ת? רצינו להיות בפלייאוף העליון בסה"כ. כשמיקי בונה את הקבוצה עם אלירן (מיקי אחראי על הקטע המקצועי), אנחנו רוצים לבנות קבוצה שהשלד שלה ימשיך איתנו לעונה הבאה. בשלד שהיה בעונה שעברה, לא היו כמעט שחקנים שיכולים להמשיך לעונה הנוכחית. השנה הבאנו שחקנים עם אופציה, שברגע שנעלה, יוכלו להמשיך איתנו, כמו חביבאללה. הרי לא נחליף 22 שחקנים, צריך להשאיר שלד שממשיך שנה אחר שנה".

ביתן: "אריה, אבל גם שמרנו על השלד עם שחקנים כמו בן והבה, יעקב אבבה, אלי בלילתי".

אבל גם עכשיו מדברים על כך שתצטרכו להחליף למעלה מחצי סגל.
ביתן: "הוכחנו ביחד עם אלירן במשך שלוש שנים שאנחנו יכולים לבנות קבוצות. אז זו התשובה: סבלנות".

אלירן חודדה (רדאד ג'בארה)אלירן חודדה (רדאד ג'בארה)

קלמנזון: "אלו אותם אנשים שאמרו מיליון פעמים לפטר את אלירן חודדה. מי שמכיר אותנו, אנחנו לא מתרשמים ממה שאומרים: אנחנו מקשיבים אבל עושים את הדברים בדרך שלנו".

דיברת על חודדה. יש פה מערכת יחסים מיוחדת, גם שאמרו שהוא לא האיש שיעלה אתכם נשארתם איתו.
ביתן: "כל החטא של אלירן היה שבשנה שעברה הוא סיים מקום שלישי במקום לסיים במקום השמיני לפי הציפיות שלנו".

קלמנזון: "לפני חודדה לקחנו תארים, אליפויות והעפלנו לאירופה ובשנה שעברה או עד לאחרונה היינו עם חודדה במקום השלישי. לאור כל ההישגים האדירים של המועדון עד היום, חודדה הוא הבעיה (צוחק). אומרים בעט בדלי או לא בעט בדלי? אנחנו מאמינים בו ובקבוצה עד הסוף. התעלמנו מרעשי הרקע, יש לנו את האג'נדה והדרך שלנו".

ביתן: "אנחנו כן חושבים שככה צריכה להתנהל מערכת יחסים, גם אם זה אולי לא קורה בכדורגל הישראלי. יש את זה בהפועל ירושלים עם זיו אריה. חודדה במועדון הוא הרבה מעבר למאמן, הוא הדמות המקצועית הבכירה. כולל שיתוף פעולה יומיומי עם מוריס אוזן מנהל מחלקות הנוער: יש דרך ושיטות משחק. יש פה צוות מלא של עוזרי מאמן ואנליסטים. חודדה הוא מנהל כמו שלבכר הייתה כוורת במכבי חיפה. יש פירמידה ויש לו את מוטי קריספיל עוזר המאמן, יבגני בורובוי שהוא מאמן הכושר שגם משגיח על המחלקות הצעירות. דודו גורש שהוא קצת יותר ממאמן שוערים. יש לנו שני אנליסטים: עידו לנדמן ואלון אברמוביץ'. חודדה מנהל שיח עם כולם ובסוף רק הוא קובע".

אלירן חודדה (רדאד ג'בארה)אלירן חודדה (רדאד ג'בארה)

קלמנזון: "אמרתי אתמול לאלירן: זה שלא פיטרנו אותך זה לא אומר שאנחנו לא אוהבים אותך (צוחק)".

והשאלה הגדולה: האצטדיון?
ביתן: "חייב להיות אצטדיון לעירוני טבריה כמה שיותר מהר. אני לא יודע מה צריך לעשות ואני לא קבלן בניין. לנו נאמר בוודאות ובפירוש בימי הוועדה הקרואה שסיימו את כל המכרזים לבניית האצטדיון ופתאום בחודשיים האחרונים אני שומע שאומרים שלנהגה החדשה חסרים עשרות מיליונים".

קלמנזון: "אתה מדבר איתי על אצטדיון: יש פה 500 ילדים שמתאמנים על מגרש אחד. קבוצה בליגת העל מתאמנת מחוץ לעיר ומשחקת מחוץ לעיר. אין לי מגרש אימונים, אז אתה מדבר איתי על אצטדיון? במקום לפתח את הספורט בעיר. אין ספורט בעיר כי אין מקומות לשחק. יש פה שמונה קבוצות ייצוגיות שמתאמנות על מגרש אחד. העבודה הכי קשה שלנו היא לתזמן את המשחקים והאימונים לכולם. זה אבסורד והזוי".

אוהדי טבריה (רדאד ג'בארה)אוהדי טבריה (רדאד ג'בארה)

מה עושים כדי שעירוני טבריה תתקע יתד בליגת העל?
ביתן: "נעשה עבודה קשה בקיץ ותוך שנתיים נדע מה התקציב. אצטדיון ביתי חייב להיות למועדון כדורגל שרוצה להתבסס בליגת העל. תרבות ספורט, קהל קבוע, אלו דברים שמתחילים ונגמרים בזה".

קלמנזון: "התשובות שלך מתחילות בתחילת הרעיון ובמה שהגדרתי כמסע. ברגע שנהיה כולם יחד, הקבוצה הזאת תתקע יתד חזק מאוד בליגת העל".

שוקלים אפשרות של לשאול שחקנים מהקבוצות הגדולות?
קלמנזון: "סירבנו לזה בליגה א' אז בטח שלא נעשה את זה בליגת העל".

אין ממש שחקני בית בעירוני טבריה, מהעיר.
ביתן: "בשלוש השנים שלנו פה, כן החזרתי טבריינים כמו בר איבגי ומיקי יאזו. אבל בסופו של יום, אם אתה רוצה הצלחות, המאמן צריך להסתכל על הסגל שלו ללא קשר לכתובת או זהות. הוא צריך לזרוק למגרש את מי שהכי טוב. אני מזכיר לך שגם בשנה החזרנו את נהוראי יפרח שהוא טברייני".

נהוראי יפרח (אופיר מגדל)נהוראי יפרח (אופיר מגדל)

קלמנזון: "תומר, התשובה שלי היא יותר פשוטה: כמה שחקנים היו במחלקת הנוער בטבריה לפני שלוש שנים? 0. לא היו שחקנים ולא הצלחנו להעמיד קבוצה אחת. אז ממה ניצור שחקנים לבוגרת? משחקנים שהלכו לעפולה או לק"ש? אנחנו בונים עכשיו הכול ואי אפשר לצפות שתוך שלוש שנים מהרגע שהגענו יהיו 11 שחקני בית. זה לטעות ולהטעות".

ביתן: "יש לנו קבוצת נוער שכבר בליגה השנייה ומתוכה שני שחקנים שהתאמנו כל העונה בבוגרים ואחד מהם אף שותף. אנחנו מתחילים לראות ניצנים של שינוי, שלאט לאט בקבוצה הבוגרת יהיו שחקנים שגדלו במחלקות הנוער".

קלמנזון: "מישהו ציפה שבשלוש שנים נעשה מהפכה זאת? קח את הפועל ת"א הגדולה עם אלפי ילדים. אם בעונה אחת הם מצליחים לייצר שחקן אחד לבוגרים זה הישג אדיר, אז מה אנחנו נגיד בשלוש שנים?".

שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

אילו מין בעלים אתם בהשוואה לשאר הבעלים בליגת העל. מה הייחודיות שלכם?
ביתן: "השקיפות והפתיחות מול הקהל, מבלי שאנחנו במנגנון הטיפה מסורבל של קבוצה כמו הפועל פ"ת שמרוב מחליטים אין החלטות. הפועל פ"ת היא קבוצת אוהדים עם ועד מנהל, מנכ"ל ומנהל מקצועי".

קלמנזון: "אני חושב שמה שמייחד אותנו זה באמת הקשר עם הקהל, אפילו המריבות עם האוהדים. איזה בעלים רב עם אוהדים ולאחר מכן מתחבק איתם".

ביתן: "אנחנו רואים באופן חיובי שיהיה כמה שיותר עניין בקבוצה, גם אם לפעמים יש עניינים שליליים".

מיקי ביתן ואריה קלמנזון (באדיבות יונתן גינזבורג)מיקי ביתן ואריה קלמנזון (באדיבות יונתן גינזבורג)

קלמנזון: "תראה את המריבה שלי עם האוהדים לקראת המשחק מול בני יהודה. הם הפכו להיות האוהדים הכי טובים שיש, בדיוק כמו שחלמתי שיהיו. אז התחלנו במריבה, היו ביקורות ותגובות בפייסבוק, לייקים או לא לייקים".

נסיים עם והיב חביבאללה, שחקן העונה שלכם. הוא יישאר פה?
ביתן: "יש לו חוזה לעונה נוספת בטבריה ומבחינתנו הוא ממשיך".

קלמנזון: חביבאללה בשנתיים האחרונות, כבר היה שחקן שנשכח, שלא היה קיים. אצלנו פתאום הוא הפך להיות שחקן העונה. הוא יקבל את ההחלטות שלו, אני מניח שהוא ילד חכם ויבחר את הכי נכון בשבילו. כל אפשרות שהוא יבחר, נהיה איתו, כי הוא שווה את זה. אני בטוח שהוא יבחר את הדרך הנכונה לו ואם הוא ישכח, הוא יסתכל שנתיים אחורה".

וואהיב חביבאללה חוגג (רדאד ג'בארה)וואהיב חביבאללה חוגג (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */