יום שישי, 05.07.2024 שעה 20:06
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

סבוריט התפרק בבכי: הפרק הגדול בחיי, זה הזמן

אחרי 6 שנים אדירות בהן הפך לאגדה צהובה, הספרדי נפרד ובקושי הצליח לדבר: "שש שנים? לא דמיינתי. רציתי לעזוב אחרי אליפות". וגם: האהבה לארץ. צפו

|
אנריק סבוריט מתפרק בבכי (שחר גרוס)
אנריק סבוריט מתפרק בבכי (שחר גרוס)

יש שחקנים זרים שנכנסים ללב של אוהדי הקבוצה. תקופות בלתי נשכחות, כמות שנים מכובדת ואפילו קרבה לקבלת אזרחות, את כל אלה עשה אנריק סבוריט. הספרדי עוזב את מכבי תל אביב אחרי שש עונות אדירות בצהוב, בהן זכה בשלוש אליפויות, גביע מדינה אחד, שלושה גביעי טוטו ושני אלוף האלופים. היום (שישי) הוא נפרד במסיבת עיתונאים מיוחדת שהועברה בשידור ישיר כאן באתר.

אנריק סבוריט בגרון חנוק: “מחר יהיה משחקי האחרון במכבי תל אביב. אני רוצה לומר תודה לכולם, שכל כך דאגו לי כאן. אשתי היא הכל בשבילי, קשה להיות כאן זר וכשיש לך משפחה כמו שיש לי, זה מדהים. בזכותה אני בכלל יודע אנגלית ומצליח לדבר”.

רק שהספרדי בקושי הצליח לדבר, נחנק מדמעות והתקשה להוציא מילים, אך הוסיף: “תודה רבה לכל מי שעבד פה. בן, כשהגעתי לכאן ועד היום, כמה דברים מדהימים הוא עשה פה. כל הצוות עשה עבודה נהדרת בלהכיל את הרגשות של כולם אחרי השנים האחרונות ואחת הסיבות שהחזרנו את האליפות זה בגלל זה. כל השחקנים שחלקתי איתם חדר הלבשה, תודה גם לכם ותודה גם לנעמה כהן, שלימדה אותי אנגלית בשש השנים כאן ועזרה לי ולאשתי”.

אנריק סבוריט נפרד: "הפרק הגדול בחיי"

סבוריט הצביע ישירות על דניאל טננבאום ואמר: “תודה לך, לאיש הזה. הוא עזר לי, למשפחה שלי, לאמא שלי, תרם לי בכל כך הרבה דרכים. סוג האנשים האלה הם הסיבה להצלחת המועדון. האנשים פה גרמו לי כל יום להגיע לפה, להמשיך פה, לתת את ההכי טוב שלי. עכשיו האוהדים. כל משחק תשוקה, כל משחק שמו עלינו לחץ וזה חשוב, הם גרמו לי להרגיש מדהים. עם השירים, ברחוב, הראו לי כמה הם אוהבים אותי. כל איש בישראל התייחס אליי מדהים, לא משנה הצבע שלו, הדת שלו, כלום. גרמו לי להרגיש שזו המדינה שלי. תודה רבה (בעברית)”.

סבוריט המשיך: “לא דמיינתי לעולם שאהיה פה שש שנים. כשקיבלתי את ההצעה ידעתי שיש קבוצה טובה בכדורסל, לא ידעתי מה יש בכדורגל. עשיתי כמה שיחות וראיתי שאנשים אומרים דברים טובים. בן היה פה, איביץ’ היה פה, גרמו לי להרגיש שאהיה חשוב כאן. שש שנים עברו ולא דמיינתי לדבר כזה. הפרק הכי גדול שלי”.

אנריק סבוריט ובן מנספורד (שחר גרוס)אנריק סבוריט ובן מנספורד (שחר גרוס)

על העזיבה: “זה הרגע הנכון, אני מרגיש את זה. אנחנו אחרי אליפות, רציתי לעזוב ככה, היה לי חשוב מאוד להחזיר לפני שאני עוזב. הפרק שלי כאן נגמר, אני צריך לנסות משהו חדש וזה נטו עניין של כדורגל. מרגיש לי שזה מספיק, הגיע הזמן לתת לצעירים ולשחקנים האחרים שהם מוכנים למועדון הזה. לא דמיינתי שש שנים, אבל חשוב אחרי תקופה כזו לשנות מטרות ודברים. זה הזמן”.

על האזרחות: “זה לא היה משנה ולא היה משאיר אותו. זה עניין של הרגשה ומחשבה, אין קשר לאזרחות. התחלתי לשלם מיסים בצורה מלאה לפני כמה שנים כבר (צחק). אז לא, באמת שזה לא היה משנה כלום, הייתי עוזב ככה או ככה”.

הרגע הכי גדול: “שאלה טובה, יש המון רגעים וקשה לומר. לבוא בכל יום לאנשים שיש פה. דור פרץ, אייל גולסה, יונתן כהן, אופיר דוידזאדה, מיוחד לבוא כל יום לחדר הלבשה כזה מיוחד. כשזוכים בתארים זו ההרגשה הכי טובה שיש. עבדתי עם מאמנים אדירים, שהביאו אנרגיות, יש המון רגעים וגם רגעים קטנים שהופכים את המועדון הזה למיוחד”.

אנריק סבוריט ובן מנספורד (שחר גרוס)אנריק סבוריט ובן מנספורד (שחר גרוס)

על האפשרות לזכות בתארים לראשונה בקריירה: “אחת הסיבות שעזבתי את ספרד ובאתי למכבי ת”א זה כי אמרו לי שנלחם על תארים ועל אירופה. אמרתי גם הזמן בקדם העונה, אני רוצה לנצח בכל משחק. אמרתי לכולם לא משנה מה היה לפניי, אני רוצה לנצח פה. כשאתה זוכה בתארים זה אדיר תמיד. גרמו לי להרגיש כל הזמן שאני כאן כדי להילחם על תארים בקבוצה ובמועדון הכי גדול בישראל. גרמו לי להיות יותר רעב תמיד, מדהים לקבל הרגשה כזו”.

מה גרם לו להתאהב בישראלי: “אחת הסיבות זה השנתיים האחרונות, שזכינו בשתי אליפויות וחגגנו המון עם האוהדים. אחרי זה קורונה וקשיים ואשתי הייתה בהיריון. כולם עזרו לי, מזג האוויר כמובן מצוין. זו מדינה שלא מצדיקה את הדיבורים מבחוץ. אם יש לך מזל להיות פה עם האנשים שאתה אוהב, קל כל כך להיות כאן. האנשים פה מדהימים, להיות פה זר זה מדהים כי אתה מרגיש בבית מהרגע הראשון”.

על העונה האחרונה: “עונה משוגעת. היו זמנים טובים, זמנים רעים, אבל האופי שיש בחדר ההלבשה והאנרגיה שהצוות מביא לנו עשו את העבודה. באתי לפה לשחק כדורגל וכולם עזרו לי ואני חושב שבסופו של דבר לקחנו את מה שהגיע לנו. עשינו עבודה גדולה העונה והאליפות מוצדקת”?

אנריק סבוריט (שחר גרוס)אנריק סבוריט (שחר גרוס)

על התפקיד: “בהתחלה הייתי מגן, אחרי זה בגלל אילוצים הפכתי להיות בלם ולדעתי התפקיד הכי טוב שלי זה מגן. בסוף אני שחקן, אם יגידו לי להיות חלוץ אהיה חלוץ. לא אכפת לי איפה לשחק, אני רק רוצה לעלות כל פעם לדשא כדי לעזור לקבוצה לעמוד במטרות”.

איך הוא רוצה שנזכור אותו: “אני איש רגיל, נורמלי לחלוטין. אני לא איזה איש משוגע, אני אוהב להיות איך שאני. במגרש אולי קצת אצעק על חבריי יותר, אבל מחוץ למגרש אני רגוע מאוד. אעשה הכל לקבוצה, שנעבוד ביחד, להרגיש את כולם ולהמשיך לעזור לכולם שנעשה את עבודה. אני איש ביישן, לא אוהב כמו עכשיו לדבר פה מולכם”.

בן מנספורד אמר: “אנחנו כאן כדי לדבר על סבוריט. אמרתי כשהצגתי אותו לשחקנים שאני זוכר אותו כשהוא הגיע, הייתי נרגש לחזור לפה ולראות שהוא עדיין פה. סבוריט הוא איש מיוחד, הוא השריש את כל הערכים של מכבי ת”א והוא יוצא מפה עם כמות יפה של תארים. בכבודי ובשם המועדון אגיד תודה רק למשפחה שלו. כשאתה זר ומגיע למועדון כזה מיוחד, זה לא קל בכלל, יש ימים קשים והיו ימים קשים בזמן שסבוריט היה כאן. לראות איך כל המשפחה מחבקת את המועדון זה מדהים, אז ברכות למשפחה שלי”.

אנריק סבוריט ובן מנספורד (שחר גרוס)אנריק סבוריט ובן מנספורד (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */