יום שבת, 29.06.2024 שעה 11:08
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • 72 - 85
  • מכבי ת"א

טירוף בירושלים מההגנה ומה היה ה'נשק הסודי'?

בבירה חגגו זכייה בגביע ושיבחו את וויליאמס: "התעלה על הגבוהים הכי טובים באירופה". מיכאלוביץ', עוזר המאמן מהעונה שעברה, הגיע לארץ וסייע בהכנות

|
שחקני הפועל ירושלים מניפים את גביע המדינה (רדאד ג'בארה)
שחקני הפועל ירושלים מניפים את גביע המדינה (רדאד ג'בארה)

אושר גדול בהפועל ירושלים לאחר הזכייה אמש (חמישי) בגביע המדינה. קבוצתו של יונתן אלון ניצחה 72:85 את מכבי תל אביב בדרך לזכייה השנייה ברציפות והשמינית בסך הכול. כל זכיותיו של המועדון מהבירה הגיעו בצמדים, ארבעה כאלו היו. הצמד הראשון היה בעונות 1995/96 ו-1996/97, צמד הזכיות הבא היה בעונות 2006/07 ו-2007/08 לאחר מכן האדומים חיכו 11 שנים עד לצמד הגביעים הבא שלהם תחת עודד קטש ב-2018/19 ו-2019/20 ואתמול, כאמור תחת אלון, הירושלמים שוב השלימו שתי זכיות רצופות. 

סיפור המשחק היה ללא ספק ההגנה שהציגה הקבוצה מהבירה במחצית השנייה עם דגש על הרבע השלישי בו השלימו בליץ של 11:30. אגב, דבר דומה עשתה מכבי לעירוני קריית אתא בשלב חצי הגמר רק שהעומק הירושלמי בעמדות הגארד פורוורד נוצל כהלכה מול לורנזו בראון, שאיבד 11 כדורים. במועדון החמיאו להגנה של יובל זוסמן (9 נקודות ו-6 ריבאונדים) ואור קורנליוס על הרכז של הצהובים, שסיימו את המשחק עם יחס אסיסטים איבודים שלילי של 18 אסיסטים אל מול 22 איבודי כדור. 

הגביע השמיני של הירושלמים היה גם הניצחון בהפרש הכי גבוה על מכבי במשחקי הגמר בין הצדדים. עד כה הניצחון הכי גבוה היה בהפרש של שבע נקודות בעונת 96/97. מחזיקת הגביע שמרה על התואר שלה ובמועדון היו את מי שסיפרו על אורח מיוחד שהגיע לערוך כמה סידורים אחרונים וניצל את ההזדמנות כדי לעזור בפעם האחרונה העונה בישראל לקבוצתו לשעבר להשיג את הניצחון. בעונה שעברה אייל חומסקי, הבעלים הקודם של הפועל ירושלים, הגדיר את עוזר המאמן פיליפ מיכאלוביץ' כנשק הסודי של הקבוצה.

אלון: חבורה של גברים, כולם התעלו על עצמם

מיכאלוביץ' נחת בימים האחרונים בישראל במטרה לסגור כמה פינות אחרונות ועל הדרך גם עשה טיפול מיוחד כשם שהיה עושה בעונה שעברה באופן קבוע לפני המשחקים ובאימונים. השלושה עימם עבד היו ליוואי רנדולף, ספידי סמית' וקאדין קרינגטון, שחיברו 45 נקודות, 10 ריבאונדים, 19 אסיסטים ו-5 חטיפות. סמית' זכה ב-MVP של הגמר שנה שנייה ברציפות רק שבסביבת הקבוצה ציינו מספר שחקנים במיוחד שסיפקו תצוגה נהדרת, כמובן שג'אקורי וויליאמס דאג לתצוגת תכלית עם 21 נקודות ו-6 ריבאונדים ואליו הצטרפו גם נמרוד לוי שפלרטט עם דאבל דאבל (10 נקודות ו-9 ריבאונדים). 

זוסמן אמר לאחר המשחק: "שמרנו מאוד טוב את הכדור, רצנו למתפרצות, המשחק יותר שטף. אני חושב שהמאמן מנחיל לנו קבוצה מנצחת, מצליחה. אנחנו כולנו יחד קבוצה, הסך של השלם יותר גדול מאיתנו כבודדים". 

על וויליאמס: "ג'אקורי וויליאמס אדיר, שחקן ברמות הכי גבוהות באירופה בעיניי, הוא תמיד מביא את המאה אחוז שלו וכיף לשחק לצידו הוא נותן הכל על המגרש בכל יום נתון. הבנו במחצית שאנחנו לא יכולים לנצח אם לא נשמור. בסוף הגנה מנצחת משחקים. במשחקים כאלה אין מחר, אתה לא יכול לחשוב על מה היה ומה יהיה, אמרנו  מההתחלה שלא ניתן להם לקחת את הגביע מאיתנו , כי זה שלנו. בסוף זאת אחת המטרות שלנו, הגביע, לא עלינו שלב באירופה. עושה לנו שמח ש-5000 אוהדים חגגו איתנו בטוב וברע, אני מרגיש מדהים".

ספידי סמית' עם תואר ה-MVP (רדאד ג'בארה)ספידי סמית' עם תואר ה-MVP (רדאד ג'בארה)

אלון סיפר על התחושות לאור כל העונה שעברה על הקבוצה: "זה מכפיל את הרגשות ואת כל הכיף בזה. אנחנו קבוצת הגנה מצוינת. ברור שהם יותר טובים עם ווייד וגם אנחנו יותר טובים עם זאק כולם איבדו דברים בדרך אבל יש פה חבורה של גברים, ג׳אקורי התעלה על הגבוהים הכי טובים באירופה". 

האם האמנת שהרבע השלישי יסתיים כך?
"בטח שהאמנתי אני יודע מה יש פה, חבורה מדהימה וכיף לאמן אותם". 

ליוואי רנדולף הוסיף: "אם יש לנו נשק סודי אז המשמעות היא שהוא סודי אז נשמור על זה כך. הוא עזר לנו המון הוא היה איתנו תקופה ואנחנו מעריכים אותו ואנחנו רוצים להודות לו ולכולם. לצוות האימון, לצוות המקצועי לאוהדים. הייתה אווירה נהדרת מול קבוצה מאוד טובה עם המון שחקנים טובים ואנחנו נענינו לאתגר. אני חושב ששמו אותנו כאנדרדוגים אבל זה כדורסל בסופו של יום ויש שחקנים שבאים ועובדים קשה והם עבדו קשה כל העונה כך שאני רוצה להודות לקבוצה שלי ולהפועל ירושלים".

לוי סיכם: "ככה זה בירושלים בק טו בק. עד שהמשחק לא נגמר זה יכול להשתנות כל כך מהר. עד השניות האחרונות היינו בפוקוס על כל מהלך". על היכולת של וויליאמס: "מה אפשר להגיד, ג’אקורי אדיר בשבילנו, הוא משאיר את הלב שלו על המגרש כל משחק זה שחקן שהאינטנסיביות שלו היה בכל מקום ונגע בכדורים, הגנתית והתקפית הוא היה אדיר ועשה עבודה מעולה".

אסור לפספס
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
נגןחתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
נגןמולר נשאר מולר: בועט במסך הגבוה באצטדיון
מולר נשאר מולר: בועט על מסך בגג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */