יום רביעי, 03.07.2024 שעה 17:49
יורו 2024 23-24
 בית 1 
72-83גרמניה1
53-53שווייץ2
35-23הונגריה3
17-23סקוטלנד4
 בית 2 
90-53ספרד1
43-33איטליה2
26-33קרואטיה3
15-33אלבניה4
 בית 3 
51-23אנגליה1
32-23דנמרק2
32-23סלובניה3
22-13סרביה4
 בית 4 
64-63אוסטריה1
51-23צרפת2
44-43הולנד3
16-33פולין4
 בית 5 
43-43רומניה1
41-23בלגיה2
43-33סלובקיה3
44-23אוקראינה4
 בית 6 
63-53פורטוגל1
65-53טורקיה2
44-43גיאורגיה3
15-33צ'כיה4
לוח משחקים
  • ספרד
  • שישי, 05/07, 19:00
  • גרמניה
  • פורטוגל
  • שישי, 05/07, 22:00
  • צרפת
  • אנגליה
  • שבת, 06/07, 19:00
  • שווייץ
  • הולנד
  • שבת, 06/07, 22:00
  • טורקיה

פייבוריטית לא נוצצת: ספרד מנסה לחזור לטופ

אחרי הכישלון במונדיאל החליפו האדומים מאמן וזכו בליגת האומות, אך הם ממש לא נהנים מדור של כוכבים כמו לפני כעשור. ואיך משפיע הבלגן בהתאחדות?

|
שחקני נבחרת ספרד (רויטרס)
שחקני נבחרת ספרד (רויטרס)

מאמינים בניצחונות של ספרד? הצטרפו למשחק הניחושים של ONE

אחרי הכישלון במונדיאל האחרון בקטאר, בו הודחה בפנדלים בשמינית הגמר על ידי מרוקו, מקווה נבחרת ספרד להגיע לשלבים המאוחרים ואולי אף לזכות ביורו 2024, הישג אותו רשמה לאחרונה לפני 12 שנה. לרשות לה רוחה, שסיימו ראשונים בבית 1 במוקדמות, עומד כרגיל מבחר עצום של כישרונות. השאלה היא אם הם יעמדו בלחץ ברגע האמת.

התשובות עשויות להתקבל כבר בשלב הבתים כאשר הספרדים יתמודדו נגד קרואטיה (15 ביוני), איטליה (20 ביוני) ואלבניה (24 ביוני). בינתיים הספרדים אמנם אופטימיים, אבל ממש לא נהנים מביטחון גבוה במיוחד כמו בתקופת דור הזהב כאשר רשמו שלוש זכיות רצופות בטורניר גדול - יורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012.

במקום לואיס אנריקה שהתפטר בתום המונדיאל מונה לואיס דה לה פואנטה למאמן. אחרי שנבחרתו הפסידה 1:0 1:0 לקולומביה במשחק ידידות בו שולבו בעיקר שחקנים מחליפים אמר: “מהפסדים לומדים יותר מאשר מניצחונות ונתקן את מה שצריך. רצינו לנסות דברים ולבחון שחקנים, אבל צריך להמשיך להשתפר. איבדנו את השליטה ונתנו להם להגיע להזדמנויות".

לואיס דה לה פואנטה (רויטרס)לואיס דה לה פואנטה (רויטרס)

מאוחר יותר הרשימה ספרד מהבחינה ההתקפית ב-3:3 עם ברזיל, אבל מאידך ספגה שלושה שערים, כולל אחד באשמת השוער אונאי סימון שטעה ביציאה משערו. ספרד לא נהנית כיום מדור שמציג הרבה כוכבים והדבר בולט בעיקר בחלק האחורי, שם אין לה כיום בלמים ברמה של סרחיו ראמוס, קרלס פויול וג'רארד פיקה.

לספרד אין את הבלמים של פעם. קרלס פויול עם ג'רארד פיקה (רויטרס)לספרד אין את הבלמים של פעם. קרלס פויול עם ג'רארד פיקה (רויטרס)

מלבד האתגרים המקצועיים נאלצת ספרד לערוך את ההכנות לקראת היורו כשברקע הסערה בהתאחדות לאחר התפטרותו של הנשיא הקודם, לואיס רוביאלס, בעקבות הביקורות נגדו לאחר הנשיקה השערורייתית לג'ניפר הרמוסו בחגיגות הזכייה של נבחרת הנשים במונדיאל.

פדרו רוצ'ה, שהחליף אותו, נחקר גם הוא לפני בחירתו בחשד שהיה לו חלק בשחיתות ואי סדרים כספיים בהתאחדות, וגם פיטר לאחר מינויו את המנהל הספורטיבי אלברט לוקה, כשבעקבות זאת התפטרו בעלי תפקידים נוספים. כל האירועים האלה הגבירו את הכאוס וגרמו לחוסר שקט במסיבות העיתונאים של הנבחרת.

לואיס רוביאלס (רויטרס)לואיס רוביאלס (רויטרס)

המאמן שלא הצליח בקבוצות: לואיס דה לה פואנטה

מגן העבר של אתלטיק בילבאו וסביליה בן ה-62 מונה לתפקידו לפני שנה וחצי (במקום לואיס אנריקה שהתפטר אחרי המונדיאל בקטאר) אחרי שהצעיד לפני כן את נבחרת הנוער (עד גיל 19) והנבחרת עד גיל 21 לזכיות באליפות אירופה ואת הנבחרת האולימפית לזכייה במדליית כסף בטוקיו 2020 (הפסד 2:1 לברזיל בגמר).  

בניגוד לנבחרות, דה לה פואנטה לא נחל הצלחות בקבוצות השונות בהן עבד. הוא החל את דרכו ב-1997 על הקווים של פורטוגואלטה מהליגה האזורית, עבר כעבור שלוש שנים לאאוררה דה ויטוריה ששיחקה בליגה השלישית (פוטר כשהיא דורגה במקום השביעי) ובהמשך אימן את קבוצות הנוער והמילואים של סביליה ואתלטיק בילבאו. ביולי 2011 מונה למאמן אלאבס ופוטר כעבור שלושה חודשים. במאי 2013 החל עידן ההצלחות שלו עת עבר לאמן את הנבחרת הצעירות.

לואיס דה לה פואנטה (רויטרס)לואיס דה לה פואנטה (רויטרס)

כבר במשימה הראשונה שלו כמאמן הנבחרת הבוגרת רשם דה לה פואנטה הצלחה כאשר הוליך את שחקניו לזכייה בליגת האומות בזכות ניצחון 4:5 בפנדלים (אחרי 0:0 במשחק) על קרואטיה בגמר. הוא ידוע כמאמן שמקדם שחקנים צעירים וחלק מאלו שזכו איתו בתארים בנבחרות הצעירות, כמו מיקל מרינו ומיקל אויארסבאל, זכו מאוחר יותר לשחק תחתיו בבוגרת.

בהדרכתו של דה לה פואנטה, החתום עד אחרי המונדיאל ב-2026, מציגה ספרד כדורגל המבוסס על הנעת כדור ושליטה במגרש תוך שימוש במסירות רוחב לחלוצים מכיוון האגפים, מה שעזר לה להשיג איתו עד כה 8 ניצחונות ב-12 משחקים.

כך מתמודד מוראטה עם הביקורות

הקפטן של נבחרת ספרד, אלברו מוראטה, מגיע מאותגר ליורו אחרי שהתמודד עם פציעות, ספג ביקורות בחודשים האחרונים ואף נאלץ להתמודד עם שריקות בוז מצד הקהל במשחקים האחרונים של הנבחרת לאור יכולתו הדלה בתקופה האחרונה, בייחוד ב-3:3 הידידותי עם ברזיל בסנטיאגו ברנבאו בו הוחלף לקראת הסיום.

ויניסיוס ג'וניור ואלברו מוראטה בעימות (רויטרס)ויניסיוס ג'וניור ואלברו מוראטה בעימות (רויטרס)

"מוראטה, איזה גרוע אתה", קראו האוהדים לעבר החלוץ בן ה-34, אשר מדורג חמישי בטבלת הכובשים ההיסטוריים של הנבחרת עם 34 כיבושים, 25 פחות ממלך השערים בכל הזמנים דויד וייה (59), כשהוא שעשוי לחלוף בקרוב על פני פרננדו טורס (שלישי עם 35) ודויד סילבה (רביעי עם 35) המדורגים לפניו.

מוראטה, שמבוקש ביובנטוס לעונה הבאה, כבש אמנם 14 שערי ליגה העונה (20 בכל המסגרות) במדי אתלטיקו מדריד, אבל לא מצא את הרשת תקופה ממושכת והתקשה להפגין את יכולתו. סימאונה אמנם הביע בו תמיכה פומבית, אבל על פי הדיווחים כבר לא בונה עליו לקראת העונה הבאה.

"כואב לי מאוד ששורקים בוז לקפטן שלנו", אמר דה לה פואנטה, "זו בושה". ואם זה לא מספיק, מוראטה ומשפחתו כיכבו בכותרות בלתי מחמיאות אחרי שעיריית מדריד הטילה עליהם קנס בסך 22,000 אירו בעוון כריתת עצים מוגנים בעת עבודות להרחבת האחוזה שבבעלותם.

"כואב כשקוראים בוז לקפטן". לוקאס ברלדו מול אלבארו מוראטה (רויטרס)"כואב כשקוראים בוז לקפטן". לוקאס ברלדו מול אלבארו מוראטה (רויטרס)

יעלה את ערכו? שימו לב ללאמין ימאל

הכוכב הצעיר של ברצלונה, בן לאב ממוצא מרוקאי ואם מגינאה המשוונית, רק בן 16 וכבר מפורסם בכל העולם, אבל הטורניר הקרוב אמור להפוך אותו סופית לסטאר עולמי ברמה הגבוהה ביותר.

שוויו של השחקן המלהטט ברגל שמאל ואשר מסוגל לשחק גם באגפים וגם כחלוץ מוערך כבר ב-145 מיליון אירו (ז'ואן לאפורטה טען שסירב למכור אותו ב-200 מיליון) והסכום הזה עשוי רק לטפס אם הוא יהיה שותף בכיר להצלחה של הנבחרת.  

הפך לכוכב. לאמין ימאל מאושר (רויטרס)הפך לכוכב. לאמין ימאל מאושר (רויטרס)

אחרי שגבה ב-10 ס"מ בשנה האחרונה (הגיע ל-1.80 מטר) וגם העלה מסת שריר, הוא הולך ומחזק לא רק את גופו ושוויו הכספי, אלא גם את מעמדו. "איך לא נפנטז על היורו?", נכתב ב'אס' אחרי הבישול של ימאל לאילקאי גונדוגאן ב-0:2 של ברצלונה על ריאל סוסיאדד. בלי ספק, מדובר באחד הכישרונות שבגללם אוהדי הכדורגל בעולם מחכים לראות את המשחקים.

הידעתם? הלב החצוי במשפחת מוראטה

אם ספרד תנצח את איטליה, השמחה בבית של אלברו מוראטה לא תהיה מושלמת. אשתו בשבע השנים האחרונות ואם ארבעת ילדיו אליס קמפלו, היא איטלקייה ובנו אדוארדו, שנולד בטורינו בתקופה בה שיחק ביובנטוס, הוא אוהד מושבע של הביאנקונרי ונוהג לשיר את השירים של אוהדי הקבוצה. הילד יחגוג אם אבא שלו ישוב למועדון האהוב עליו, אבל ביורו הוא ממש לא יודע את מי לעודד.

שחקני נבחרת ספרד (רויטרס)שחקני נבחרת ספרד (רויטרס)

הרכב משוער (4-2-3-1): דויד ראיה; דניאל קרבחאל, רובין לה נורמנד (נאצ'ו), אמריק לאפורט, אלכס גרימלדו; מרטין זובימנדי (פביאן רואיס), רודרי הרננדס; לאמין ימאל, דני אולמו, ניקו וויליאמס; אלברו מוראטה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */